X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חשוב מאוד שיילמדו הלקחים, אם לא בפעם הראשונה אז השנייה, השלישית, הרביעית... והבוחר יתן עכשיו את קולו רק למפלגות ואישים שהוא בטוח שלא יבגדו במצע שלהם, בערכיהם, בהבטחותיהם, ולא יערקו לצד השני עם הקולות שבחרו בהם בשביל חזון הפוך
▪  ▪  ▪
למי להצביע? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

ספוילר - הליכוד יגיע בכנסת הקרובה ל-75 מנדטים אם וכאשר בנימין נתניהו, מסיבה כלשהי, לא יעמוד בראשו. היה זה נתניהו שאמר במרס 2012: "אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז - אז מה זה?
אם לשש רשימות לכנסת הקרובה יש אותו מצע, אותה אידיאולוגיה והן מדברות באותה שפה, אז איך קוראים להן?
א. נתחיל מהליכוד: החזון של מפלגה ימנית זאת, לפחות מאז שנתניהו עומד בראשה, בנוי על כמה עקרונות יסוד:
1. ניאוליברליזם קיצוני המעדיף את האינטרסים של הטייקונים, החברות הגדולות והאלפיון העליון והפניית תקציבי עתק לרווחתם ולהפרטות, עם מיסוי רגרסיבי על חשבון רווחתם של מעמד הביניים והעמקת הפערים והעוני.
2. חזון ארץ ישראל השלמה, עם הפניית תקציבי עתק להתישבות ביהודה ושומרון על חשבון הפריפריה, הבריאות, החינוך, האקולוגיה והרווחה. התנגדות להקמת מדינה פלשתינית נוספת וחוסר תוחלת בהסכם עם הרשות והחמאס.
3. ברית אמיצה עם החרדים ותמיכה בהשתמטות שלהם מגיוס לצה"ל או לשירות לאומי, העלמת עין מאי הציות שלהם לחוק, שהגיע לשיא בתקופת הקורונה, תמיכה במוסדות החינוך שלהם בלי לימודי ליבה, באי השתלבותם בשוק העבודה ובפער העצום בין הזרמות עתק למגזר לעומת תרומתם למדינה. בקיצור, הכרה באוטונומית החרדים.
4. מנהיגי ערביי ישראל אינם פרטנר לגיטימי לשלטון בטענה שהם תומכים בטרור, שהם בעד זכות השיבה ונגד זכויות לאום של היהודים. מאידך-גיסא, עשיית הסכמי שלום עם המדינות הערביות המתונות על-רקע האיום האירני.
5. התקרבנות והאשמת האחר בכל תחלואי המדינה, עם תסכולי מפלגות "יש עבר", טראומות אלטלנה והמעברות.
6. דמוניזציה של השמאל, קרי קומוניסטים, והאדרת הימין, עד כי "סמולני" הפך לשם גנאי ו"ימני" לתעודת כבוד.
נתניהו הוסיף לאידיאולוגיה זאת נופך משלו - שלטון יחיד דיקטטורי והשתקת כל קול דיסידנטי, מלחמת חורמה נגד שומרי הסף, שיסוי פלגי העם זה נגד זה, הפרד ומשול, נהנתנות אישית, אשמות על שוחד, מרמה והפרת אימונים.
זאת לא הייתה דרכו של הליכוד. הליכוד בחר בעבר את מוסדותיו בצורה דמוקרטית, כיבד את שומרי הסף, מנהיגי הליכוד היו בעבר ברובם צנועים וישרים - בגין, שמיר, דוד לוי, לפחות עד לימיהם של שרון, אולמרט ונתניהו.
התחזיות נותנות לליכוד כ-30 מנדטים, אבל עם האופוריה של החיסונים והחזרה לשיגרה זה יוכל להגיע גם ל-40.
ב. מפלגת "תקווה חדשה", להלן "ליכוד ב'". ראשי המפלגה - גדעון סער וזאב אלקין - הם בשר מבשרו של הליכוד ועזבו אותו לאחר שמודרו ולא קיבלו תפקידים בכירים, והיו שר המים או חבר כנסת מהשורה. רק אז נזכרו שנתניהו מושחת, שאין לקבל את מנהיגותו. אבל האידיאולוגיה שלהם זהה בדיוק לזו של הליכוד ואם נתניהו יעזוב את ראשות הממשלה, שום דבר לא ימנע מהם לחזור לכור מחצבתם ולהיות חברי ליכוד ומנהיגיו כמימים ימימה.
התחזיות נותנות להם 20-15 מנדטים, אבל רוב המנדטים לא באים מהליכוד הימני כי אם מבוחרי השמאל והמרכז שקצה נפשם בנתניהו ומוכנים לתמוך בכל מועמד שיש לו פוטנציאל להחליף את נתניהו ולא משנה מה עמדותיו. רקורד העשיה של ראשיה דל ביותר, למעט אולי יפעת שאשא ביטון שבכלל באה מכולנו, שעזבו וחזרו לליכוד.
ג. מפלגת "ימינה", להלן "ליכוד ג'". ראשי המפלגה - נפתלי בנט ואילת שקד - היו יכולים להשתלב בהנהגת הליכוד אם היו מאפשרים להם זאת ומכיוון שלא, הם הקימו מפלגה משלהם שמשיקולים טקטיים חברו לשרידי המפד"ל. אבל מבחינה אידיאולוגית שום דבר לא מפריד ביניהם ובין הליכוד ובהעדר נתניהו, הם כנראה ייטמעו בקרב הליכוד. קביעה זאת קיבלה חיזוק נוסף אחרי שסמוטריץ' והיסודות החרד"לים משיחיים פרשו מהמפלגה. בנט ושקד לא מסתירים את החזון הניאו ליברלי שלהם, תמיכתם בא"י השלמה ובחרדים והפניית תקציבי עתק במשאבים עבורם.
התחזיות נותנות להם 15-10 מנדטים, אבל חלק ניכר מהמנדטים לא באים מהליכוד כי אם מבוחרי השמאל והמרכז שקנו את התדמית המדומה שמכר להם בנט שהוא היחיד שעשה משהו נגד הקורונה. רקורד העשיה של בנט בכל תפקידיו דל ביותר ולגבי שקד - תלוי בעיני המתבונן, מי שרוצה להגביל את כוחה של מערכת המשפט שיתמוך בה.
ד. ישראל ביתנו - ראשי מפלגה זאת באו מהליכוד, חזרו לליכוד, ולדעתי אם נתניהו לא יעמוד בראש הליכוד ו/או אם הם יגיעו לסף אחוז החסימה יחזרו לליכוד, כפי שקרה למרבית פורשי הליכוד - מכולנו, קדימה ועוד. האידיאולוגיה של מפלגה זאת קרובה מאוד לזאת של הליכוד. התחזיות עבורה בבחירות הקרובות הן 7-5 מנדטים.
ה. כחול לבן ימין/חוסן לישראל - אפרופו ברווזים דלעיל, קנינו (כולל אותי) חתול בשק, סופרמרקט בלי חזון וחוט שידרה, וקיבלנו ברווז צולע. בבחירות הקרובות ירוץ במסגרת זאת הפלג של חוסן לישראל ולא תל"מ ויש עתיד. זאת ועוד, חברים בעלי נטיות שמאל/מרכז כאבי ניסנקורן ומירב כהן עברו לרון חולדאי ויאיר לפיד. נשארו יחד עם בני גנץ רק הפלג הימני של המפלגה, ומי שמתבונן בעמדות שלהם משתכנע שדה פקטו הן קרובות מאוד לאלה של הליכוד. אם היו סטיות מהליכוד בממשלת החירום הן היו בעיקר בנושאי שלטון החוק, אבל אני מניח שאם בנימין נתניהו לא יעמוד בראש הליכוד הליכוד יחזור להיות מפלגה שתומכת בשומרי הסף, כפי שהיה בימי מנחם בגין ויצחק שמיר. אני מניח שאם הם יעברו את אחוז החסימה בקושי, 6-4, הם יחברו לליכוד בכנסת הבאה, כפי שכולנו עשו בבחירות 2019.
ו. תל"מ. הצרפתים צוחקים על הבלגים, שהאוטובוסים שלהם נוסעים לרוחב, כי כולם רוצים לשבת במקומות הראשונים. זה בערך מה שקורה לעשר המפלגות של גוש השמאל/מרכז שכל ראשיהן רוצים לעמוד בראש. וכמובן-משה יעלון, שבא מהליכוד, היה חבר בכיר בה ורק כאשר לקחו ממנו את משרד הביטחון החליט לעזוב את המפלגה. אין כל הבדל אידיאולוגי לדעתי בינם לבין הליכוד ולא משנה מי הציב יעלון ברשימה, כי היא קמה ונופלת איתו בלבד. אני מניח שאם הם יעברו את אחוז החסימה בקושי, 5-4, הם יחברו לליכוד בכנסת הבאה, כפי שכולנו עשו זאת.
ראשי קדימה, כולנו, אורלי לוי והרב רפי פרץ, שנשבעו בנקיטת חפץ שלא יחברו לליכוד חברו/חזרו לו, ואין כל סיבה שכל שאר המפלגות דלעיל, שרובן הן של יוצאי ליכוד שרק רוצים בסילוק נתניהו, לא יחזרו לליכוד בהסתלק ביבי. בעוד שלושת המפלגות הראשונות הן ממש שלישיה זהה אידיאולוגית, הרי שבשלושת המפלגות האחרונות ניכרים ניואנסים הצהרתיים - בהסתייגות מתמיכה מסיבית בחרדים או חזון א"י השלמה. הם מדברים על שוויון בנטל, על תוכנית אלון, לא עוסקים בדמוניזציה של השמאל, אבל בפועל כולם ישבו בממשלות נתניהו שדבקו בחזון הליכוד.
איך נתניהו יסתלק מהזירה? האם זה כתוצאה מרצח פוליטי כמו רבין ואני מאחל לו אריכות ימים, אירוע מוחי כמו שרון ואני מאחל לו בריאות שלמה, או נקיפות מצפון כמו בגין, איני יודע. במאמר קודם הרחבתי את הדיבור על כך שנתניהו לא יעזוב מרצונו את השלטון, לכן ברצותי שבכל זאת נשתחרר משלטונו אני מאחל לו את החלופה השלישית - שייתקף בנקיפות מצפון על שיסוי העם, השחיתות, תקיפת שומרי הסף, הרס הכלכלה והחברה. ואם המחיר שיהיה עלינו לשלם בשל כך הוא עסקת טיעון עם נשיא המדינה לוויתור על המשפט - ניחא, זה מחיר ראוי.
אם אכן נתניהו יפרוש מההנהגה בכנסת הבאה - סביר להניח לאור הטיעונים לעיל שכל ששת המפלגות יחברו למפלגה אחת גדולה - ליכוד או מפלגה רפובליקאית או כל שם אחר עם 75 מנדטים ואולי יותר. אם נוסיף להם את 15 המנדטים האוטומטיים של שתי המפלגות החרדיות, הרי שנגיע לגוש של 90 שיישמו בלי שום בעיה את האידיאולוגיה הניאו ליברלית, חזון ארץ ישראל השלמה עם התישבות בכל גבעה ביהודה ושומרון, הפניית תקציבי עתק לטייקונים, להתנחלויות ולחרדים, העמקת הפערים והעוני, צמצום מעמד הביניים בחצי, הקצנת הכוחות הצנטריפוגליים בארבעת השבטים, חוסר שוויון משווע בנשיאה בנטל, הרס האקולוגיה בישראל, עם מדיניות שאינה בת קיימא שתביא לחורבנה של ישראל. כל עוד שיטת הממשל הקיימת רקובה עד היסוד זה פועל יוצא ממנה ורק חזון הרפובליקה השנייה של ישראל ימנע מישראל גורל מר זה, לפי העקרונות שהתוויתי בספריי ובמאמריי.
אם שלושה רבעים מהאומה מאמינים באידיאולוגיה הליכודית-חרדית אין בעיה עם זה, אם אומה רוצה להתאבד - זאת זכותה. אבל אני משוכנע שזה רק החזון של המנהיגים ולא של האומה שהולכת שבי אחרי מנהיגים כריזמטיים ופופוליסטים שמובילים אותה כמו החלילן מהמלין אל התהום. כי רב ומנהיג של ציבור ענק וכפוי טובה, הממומן על-ידי החילונים, לומד בישיבה בשלווה על דמם של חיילי צה"ל, בטל מעבודה פוריה מכספי המיסים שלנו, ועונה לשאלה האם לסגור את הישיבות בהתאם להחלטות הממשלה שהציבור שלו חבר בה בגלל המגיפה שהורגת את כולם, במילה אחת "חלילה", נושא על מצפונו את מותם של אלפי קורבנות מהמגיפה ועובר על המצוות העיקריות של התורה, ולכן הוא "חלילה-ן" מהמלין, המוביל את הציבור שלו לאבדון וחמור מכך את כל עם ישראל לכיליון. אך הוא כמובן לא לבד, הוא עושה זאת בסמכות וברשות של נתניהו עם מדיניותו הרת האסון, בדואו מקברי לחליל.
לדעתי, האומה קרובה הרבה יותר לחזון הרפובליקה השנייה ואם היה משאל עם - שמונים אחוז מהאומה היו בוחרים בחזון זה. הפתטיים ביותר הם הערבים שיצביעו עבור נתניהו שמתכונן להשתמש בקולותיהם ולעזוב אותם לאנחות מיד אחרי הבחירות. מותר לעשות טעות אך רק כסיל עושה אותה טעות עוד ועוד. אך יש בזה אותו הגיון שהביא את השכבות הסוציו אקונומיות הכי עניות לתמוך בטראמפ הניאו ליברל שתמך בטייקונים ובעשירים. גם מצביעי השמאל והמרכז, כמה מהם אני מכיר, ששוקלים להצביע לחמשת המפלגות דמויות הליכוד רק בשביל לסלק את ביבי מהשלטון, עושים מקח טעות וגם אם ביבי ילך - יקבלו ליכוד וחרדים עם 90 מנדטים שלא פחות מסוכנים.
קריאה נואשת
אז בעד מי להצביע? אני מציע לערבים לא להצביע עבור מנהיגי "יש עבר" שלהם עם החזון המופרך של גבולות 1948 או 1947 או זכות השיבה. אבל גם לא להצביע לליכוד ולאחת ממפלגות הימין שלא יתנו להם שוויון ואינטגרציה. כדאי להם להצביע למרצ או לאחת ממפלגות המרכז - שינסו את יש עתיד או חולדאי. לגבי מצביעי השמאל והמרכז אל להם בשום פנים ואופן להצביע עבור אחת מששת מפלגות הימין גם אם הן יצליחו להדיח את נתניהו או אם הוא ילך. שיצביעו עבור יש עתיד, אם יחברו לירון זליכה, ואם לא - לרון חולדאי עם העבודה. רק כך נוכל להגיע לאיזון של חצי חצי בין הימין על כל פלגיו והחרדים לבין מרכז ושמאל ב-3-2 רשימות. אם נתניהו ממשיך לשלוט בליכוד יש אולי מקום לקואליציה בין המרכז לימין בלי החרדים והליכוד, אך דווקא אם נתניהו יסתלק, זה ינציח את שלטון הימין והחרדים, ומה שפתטי שזה יהיה דווקא עם הקולות של הערבים והשמאל/מרכז.
הכי מסוכנת היא הקריאה הנואשת של גנץ ל"איחוד מחנה השמאל/מרכז". כבר שבענו מאנשי ימין בתחפושת של מרכז כהנדל והאוזר שברגע האמת חברו דווקא למפלגת ימין מובהקת "תקווה חדשה" של גדעון סער. גם אורלי לוי שרצה טנדו עם עמיר פרץ בראשות העבודה חברה אחרי הבחירות לליכוד. כך עשה גם הרב פרץ שנבחר בקולות השמאל/מרכז בימינה וחבר לנתניהו. שלא לדבר על גנץ שחבר לנתניהו, בעידוד הפלג הימני שלו שאיתו נשאר עד עצם היום הזה והוא מתכוון לרוץ איתו לבחירות הבאות. גנץ היה נשאר עם נתניהו לכל הקדנציה אם נתניהו לא היה מפר את ההסכם וגם לקראת הסוף ניסה בכל זאת לדבוק באדונו על משקל "אהבתי את אדוני". בל נשכח גם שהסיבה היחידה שיעלון עזב את הליכוד זה בגלל נתניהו ואם נתניהו יסתלק הוא כנראה יחזור לכור מחצבתו. כך עלול לעשות גם אביגדור ליברמן שכבר חזר בעבר לליכוד ובלי נתניהו יחזור שוב להתמודד על ההנהגה. כל קול שיינתן לשלוש מפלגות האלה עלול להגיע לליכוד אם יילך נתניהו, כי באידאולוגיה אין כמעט הבדל ביניהן.
בהיותי דמוקרט, אני מאמין בזכותו של כל אזרח להצביע עבור ביבי או טיבי, סמטריץ' או הורוביץ, גנץ או יעלון, בנט או סער, לפיד או חולדאי, ליברמן או זליכה, דרעי או ליצמן. אבל יש לי סלידה עזה מעריקים - מאורלי לוי והרב פרץ שערקו מהעבודה וימינה וחברו לנתניהו; מגנץ, ניסנקורן, עמיר פרץ ואיציק שמולי שהקימו יחד עם נתניהו ממשלת סיוט במקום פיוס עם קולות שניתנו להם, כולל שלי, על-מנת שיחליפו את נתניהו; עריקי צומת של רפול שבגדו בבוחריהם, כולל בי, כדי לחבור ליצחק רבין לאימוץ אשליית אוסלו; כולם למען אתנן של כח, כבוד וכסף.
לפיכך, חשוב מאוד שיילמדו הלקחים, אם לא בפעם הראשונה אז השנייה, השלישית, הרביעית... והבוחר יתן עכשיו את קולו רק למפלגות ואישים שהוא בטוח שלא יבגדו במצע שלהם, בערכיהם, בהבטחותיהם, ולא יערקו לצד השני עם הקולות שבחרו בהם בשביל חזון הפוך. כל מי שמאמין בהפרדת הדת מהמדינה, מתנגד למדינה אחת עם שני לאומים בלי זכויות או עם זכויות, בעד הפרדת רשויות מלאה ומתנגד להסתה נגד שומרי הסף, מאמין בשוויון בנטל לכולם, בקפיטליזם חברתי ולא ניאו ליברלי, תומך באינטגרציה מלאה בזכויות ובחובות של החרדים והערבים, ללא קשר לכן או לא חזרה מלאה לגבולות 1967, פרט לגושי התישבות, עם תיקונים קלים וגדולים, תוכנית אלון או תוכנית טראמפ, כל עוד שזה לא ארץ ישראל השלמה, ללא קשר לכן ביבי או לא ביבי, בקיצור - כל מי שמאמין בחזון השמאל והמרכז - שלא יצביעו עבור שש המפלגות דמויות הליכוד ויצביעו רק לשמאל/מרכז.
לא רצוי הפעם להצביע למפלגה אחת כמו כחול לבן עם סופרמרקט של דיעות, בלי חזון ואידיאולוגיה ברורים, עם מנהיג פרווה שלא אומר כלום בשביל לא להרחיק אף בוחר. כדאי אם כן לחדד את ההצבעה הפעם לשני מחנות - שמאל ומרכז. בראש השמאל יכול לעמוד מנהיג כרון חולדאי שיאחד את הישראלים, העבודה, מרצ ותנופה. בראש המרכז יכול לעמוד מנהיג כיאיר לפיד שיאחד את יש עתיד, ירון זליכה, הגימלאים וכל מי שיתפכח ולא יצביע עבור בנט וסער, שהם אנשי ימין מובהקים, אם הם אנשי מרכז. בל יינתן הפעם אף קול של השמאל, הערבים והמרכז לישראל ביתנו, כחול לבן ימין, תל"מ, ימינה, תקווה חדשה. קל וחומר לא לגרעין הקשה של הימין - לליכוד, לסמוטריץ' והחרד"לים, לש"ס והחרדים. אם הם יעשו זאת - שלא יתפלאו אם מי שהצביעו עבורם יערוק לליכוד עם או בלי ביבי בראשו. אין פסול מקיום ממשלת אחדות ופיוס שתכלול את כולם - ערבים ויהודים, חרדים, דתיים לאומיים וחילוניים, מתנחלים ויונים. אבל בלי ההנהגה המשסה הנוכחית של הליכוד, הרשימה המשותפת, החרד"לים, ש"ס והחרדים. שזה בעצם החזון של הרפובליקה השנייה של ישראל, שיש לאמצו אם אנו חפצי חיים!

תאריך:  13/01/2021   |   עודכן:  13/01/2021
+יו"ר ועדת הבחירות נועד עם היועמ"ש לממשלה
21:10 13/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+דני דיין מצטרף למפלגתו של סער
18:36 13/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קונסול ישראל בניו-יורק לשעבר ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר הצטרף למפלגת תקווה חדשה ולרוץ לכנסת ה-24  ▪  "מצטרף לתקווה חדשה ברגע מכריע בתולדות המדינה מתוך תחושת מחויבות מלאה לצורך בהחלפת השלטון ובהקמת ממשלה חדשה בראשות גדעון סער"

דיין. בקיאות בחברה ובפוליטיקה האמריקנית [צילום: תקווה חדשה]
+עפר שלח: נתניהו ציני - מחזר אחרי הערבים כדי להשיג חסינות
18:03 13/01/21  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת תנופה, ח"כ לשעבר עפר שלח, אמר בעקבות דברי נתניהו בנצרת כי אין קץ לציניות של נתניהו.
"האיש שמחק בטוש את הצבעתם של 90% מהערבים בישראל, מחזר אחריהם עכשיו כדי לנצח בבחירות ולהשיג חסינות. וגדולה ממנה רק הפחדנות של מי שאמר ״לא נקים ממשלה עם המשותפת״. הפחדנים והציניקנים, אותו חומר״, אמר.

+נתניהו בנצרת: יש למשותפת סיבה להתייאש
17:59 13/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נאם בנצרת וטען כי ממשלתו השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלות ישראל האחרות  ▪  הבטיח לראשי הרשויות תקציבי פיתוח והצהיר על כוונתו לקדם תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית  ▪  "במשותפת רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית"

"רוצים להצטרף סוף סוף למפלגת שלטון"
+לא לגולן
16:09 13/01/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

מרוץ הלפיד: אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה  ▪  יאיר גולן איפה ההיגיון?  ▪  ולקינוח פסוקו

גולן. טומן את ראשו בחול [צילום: דוברות הכנסת]
+שקד: מקווים לעקוף את סער
14:59 13/01/21  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד (ימינה) בכינוס מקוון של המכון הישראלי לדמוקרטיה: "גדעון סער ומפלגתו היו חלק מממשלת הכישלון, וחיבור כזה לא על הפרק. מקווה מאוד שלקראת סגירת הרשימות נהיה המפלגה השנייה בגודלה ובנט ירכיב את הממשלה הבאה".

+נתניהו: אשא בנצרת נאום חשוב
14:41 13/01/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה צפוי למסור בשעה 16:15 נאום מנצרת שאותו הגדיר חשוב. פעילי שמאל, פעילים ערבים וחברי כנסת מהרשימה המשותפת מפגינים בעיר במחאה על הגעתו.

+"תן לאשכנזי את ראשות המפלגה"
14:25 13/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומרים כי במקום להציע ויתורים על ההובלה לראשי מפלגות אחרות, ראוי היה להציע ויתור שכזה לגבי אשכנזי שנשאר נאמן לגנץ גם בשעתה הקשה של המפלגה  ▪  חולדאי: אציע לעבודה להצטרף ל"ישראלים"

אשכנזי וגנץ [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+הליכוד וציונות דתית צפויות לחתום על הסכם עודפים
14:18 13/01/21  |  

הסכמי העודפים: הליכוד ומפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' צפויות לחתום על הסכם עודפים ביניהן, בהנחה שימינה לא תרוץ כרשימה משותפת ברגע האחרון (כאן חדשות).

+דיווח: אבטחה הוצמדה לעמית סגל
13:31 13/01/21  |  עידן יוסף

בעקבות איומים על חייו, לפרשן חדשות 12 עמית סגל הוצמדה אבטחה. האבטחה הוצמדה לסגל מטעם חברת החדשות בה הוא עובד (סרוגים).

+מתן כהנא נבחר לעמוד בראש מטה הציונות הדתית של קמפיין ימינה
12:49 13/01/21  |  עידן יוסף

ח״כ מתן כהנא נבחר לעמוד בראש מטה הציונות הדתית של קמפיין ימינה.

+על הכישורים לראשות הממשלה
12:39 13/01/21  |  ד"ר רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה פרק ממשלה עם יש עתיד שייצגה נכונה את אזרחי ישראל ואת האינטרסים שלהם, כמו שוויון בנטל וחלוקה הוגנת של משאבי המדינה, והעדיף את הברית עם החרדים שאינם מכירים במדינה, אינם מוכנים לשלוח את ילדיהם להגן עליה ואינם מוכנים לעבוד

נתניהו. פירוג והסתה
+אהוד ברק שולל את התמודדותו בבחירות
12:36 13/01/21  |  עידן יוסף

אהוד ברק ל'כאן' על האפשרות שיצטרף לפוליטיקה: "אני עושה כל מה שאני יכול כדי לסייע, אבל אני לא מרגיש שאני חלק מהבעיה ולכן לא חלק מהפתרון".

+חולדאי: "אציע לעבודה לחבור אלינו"
09:52 13/01/21  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, הגיב לפרישתו של השר עמיר פרץ מהחיים הפוליטיים: "אני מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. עמיר, מדינת ישראל חייבת לך הרבה. אני מאחל לך בריאות איתנה והנאה עם המשפחה (ובעיקר עם הנכדים). לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה, אציע ליו"ר החדש/ה לחבור אלינו כדי לבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית ערכית וחזקה".

+השחקן נתן דטנר מצטרף למפלגת וותיקי ישראל
08:28 13/01/21  |  מירב ארד

השחקן והבמאי נתן דטנר נכנס לפוליטיקה ומצטרף למפלגת וותיקי ישראל בהובלתו של דני יתום. יו"ר מפלגת ותיקי ישראל דני יתום: "כנסיתו של נתן דטנר למגרש הפוליטי הינה אבן דרך במערכת הבחירות הזו. לראשונה בתולדות המדינה, יהיה נציג לעולם התרבות שחי ופעל למענה ולמען הקהל שהוזנח בשנים האחרונות. אני גאה ומודה לו שהסכים להצטרף למאבק החשוב למען שמירת התרבות ולמען הקהל הרחב שרבים ממנו הם ותיקי ישראל."

+ח"כ מרב מיכאלי: "פרישת פרץ חשובה לניסיון להציל את מפלגת העבודה"
08:22 13/01/21  |  מירב ארד

חברת הכנסת מרב מיכאלי בתגובה להודעת עמיר פרץ: "‏לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה."

+עמיר פרץ לא יתמודד בבחירות לכנסת
08:17 13/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת העבודה הודיע כי לא יכהן בכנסת ה-24  ▪  בחודש שעבר הודיע כי יפרוש מהנהגת העבודה ושבכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות  ▪  "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי"

פרץ. בדרך לנשיאות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכנסת הקרובה יהיו לליכוד 75 מנדטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה הודיע כי לא יכהן בכנסת ה-24    בחודש שעבר הודיע כי יפרוש מהנהגת העבודה ושבכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות    "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי"
עידן יוסף
לאחר שמספר 2 במפלגתו הצהירה כי תתנגד לסגירת מרכולים בשבת, מפזר גדעון סער עמימות על כוונותיו בנושא    בעבר הביע תמיכה בבילויים אך התנגדות למסחר    למעשה, היה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת מסחר בשבת במתחמים מוגדרים בת"א
עידן יוסף
המפלגה בראשות ניצן הורוביץ תוכל להשתמש בבחירות הקרובות באותיות מרצ, אך לנוכח העובדה שבבחירות הקודמות רצה עם מפלגות אחרות תחת האותיות "אמת" לא תישמר לה הזכות להיות היחידה שתשתמש באותיות ר' וצ'
אפרים הלפרין
מבין כל הרופאים שהופיעו מידי פעם בטלוויזיה, סימנתי את הפרופסור חגי לוין כפוליטיקאי, והנה חלפו אך מספר חודשים והוא נהיה רשמית פוליטיקאי (לטעמי לזמן קצר מדי, עד הבחירות)
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אי-אמון הציבור, תועמלן ושקרן, במקום להימוג ומרי אזרחי    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    חודש טוב והרבה בריאות ואושר
רשימות נוספות
אלדד יניב מציע פתק אחד לגוש המרכז שמאל  /  מירב ארד
יעלון דוחה הצעת האיחוד של גנץ  /  איציק וולף
"קורא לאיחוד, בלי אגו - ביבי יילך"  /  איציק וולף
1973, 2021  /  דן מרגלית
אגוטריפ  /  קובי אפללו
משרדי הממשלה רבים - וניצולי השואה עלולים לסבול  /  יהודה קונפורטס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il