X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חובה להתעלם לרגע מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולבחון האם לא ניתן כוח רב עוצמה, רב מידי בידי בעלי החברות הפרטיות האם לא קיימת סכנה ממשית להשתקה, להנדסת תודעה, לצנזורה מוטה, צנזורה מטעם, הטיית דעות, אמונות, משטרת מחשבות
▪  ▪  ▪
נחסם [צילום: טלי ארבל/AP]

הרשת החברתית הביאה לעולם בשורות רבות, משמעותיות, חשובות, כמו גם סכנות ורעות חולות. הרשת החברתית היא עסק פרטי, עם בעלים, עם תפיסות עולם, ערכים, אמונות, דעות, עם בעל בית אחד עם כוח כמעט בלתי ניתן לכימות, ברצותו סוגר ברצותו פותח. העולם לא געש כאשר טויטר סגרה לצמיתות את חשבונו של נשיא ארצות הברית. העולם לא הזדעזע כאשר פייסבוק הצטרפה למעשה. אקטים קיצוניים של סתימת פיות והנדוס תודעה ציבורית.
דונלד טראמפ קנה ביושר את ההסכמה שבשתיקה מצד כלי התקשורת העולמיים, הוגי הדעות, אנשי הרוח על מעשה הקיצון של בעלי הרשתות החברתיות, אשר לא הרעידו שמיים וארץ, בגין הצנזורה הדרקונית וסגירת הרשת החברתית בפניו ולצמיתות.
נשיא המעצמה הגדולה בעולם השתמש בשימוש יתר וככלי עבודה אקטיבי ברשתות החברתיות. מלחמות כמעט נולדו ברשת החברתית בהצהרה, חגיגות שלום פורסמו ויצאו לאור ברשת החברתית, שרים פוטרו בציוץ, ממשלות גונו או בורכו בציוץ. פייק ניוז פורסם חדשים לבקרים, הכל נכון, אמת ויציב. כאן ניצבת במלא עוזה השאלה הגדולה - מי הוא המחליט מהו הקו האדום, מי המחליט לנהוג במעשה קיצון של נעילת דלת בפני כל משתמש ועל אחת כמה וכמה של נשיא ארצות הברית.
חובה להתעלם לרגע מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולבחון האם לא ניתן כוח רב עוצמה, רב מידי בידי בעלי החברות הפרטיות. האם לא קיימת סכנה ממשית להשתקה, להנדסת תודעה, לצנזורה מוטה, צנזורה מטעם, הטיית דעות, אמונות, משטרת מחשבות.
מדוע מי שקורה ברשתות חברתיות אלה לרצוח מנהיגים אינו נחסם? מדוע סרטי פורנוגרפיה קשים נחסמים ויש לברך על זה אך קריאות לרצח אינן נחסמות? האם ראוי שבידי אדם, גם אם הוא בעל החברה, יהיה כוח עצום שכזה? האם הפיכת בעלי החברות לדיקטטורים של רשתות חברתיות, כמו בסין ובקוריאה הצפונית הם התקווה לעתיד?
ראשי מדינות, בעלי השפעה, כל מי שנשמת אפה של הדמוקרטיה באפו, כל מי שהחרות, השוויון, חופש הביטוי, חשובים לו, חייב להרים קול גדול, לדרוש מראשי ממשלות ונשיאים, בעלי דעה והשפעה להקים פורום מיידי ליצירת הגבלות על הכוח, חסמים מפני השתלטות על התודעה, חסמים מפני מהנדסי תודעה חסרי עקבות.
הציפייה מראשי המדינות וממעצבי דעת הקהל היא לברור את הבר מן התבן, לעמוד על המשמר, לעצור את ההשתלטות של מנהלי החברות וליצור משוואה שתאזן את עוצמת הכוח מול יכולת ההחלטה וההכרעה. אסור לאפשר מציאות כמו בסין, כמו באירן, כמו בקוריאה הצפונית. היום זה האיש שאוהבים לשנוא, דונלד טראמפ, מחר זה כל אחד אחר. חייבים לעצור את ההשתקה ועכשיו.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/01/2021   |   עודכן:  19/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ההכרה של בית המשפט העליון ב"ספונטניות" של ההפגנות היא זו שפוגעת בלגיטימיות של ההפגנות ובחופש הביטוי של המפגינים
ישראל אברמוב
אין שום קשר, לא ישיר ולא עקיף, בין המספרים המרשימים ששרי שיכון בזה אחר זה מלהגים באמצעי התקשורת, לבין המספרים בפועל
יוסי אחימאיר
התמונה המצטיירת נכון לעכשיו עודנה של מפלגת ליכוד גדולה, יציבה, ותיקה, בעלת מסורת פוליטית באופוזיציה ובשלטון, ולצידה שלל מפלגות קטנות בהרבה, החל מ17 מנדטים לסער, 14 ללפיד, 12 לבנט וכן הלאה. רק התאגדות כמה מהן לגושים, כמו גוש הימין של סער, בנט, ליברמן, יחד עם לפיד, או כמו גוש השמאל המצומק, עלולה לסכן את "גוליבר" הליכודי
ניר מקובסקי
שוב כי אנו טובים מאוד באלתור ובהירתמות, אבל בפרטים הקטנים אנו נופלים. נח מאוד לראות שאנו מקדימים את שאר המדינות ושאחוז התמותה אצלם גדל בתור הסבר לטעויות בניהול. בפועל אנו לא יורדים לפרטים, לא מתכננים
ד"ר דוד ארגז
טיפין טיפין הצליח טראמפ לחבר את רסיסי המידע   תוך אי-הסדר והאנדרלמוסיה נחשפה בפניו התמונה המלאה    עכשיו כבר מותר לגלות כיצד ניצלה ארצות הברית של אמריקה מסכנה איומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il