X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'ימי קימל על סיום כהונתו של טראמפ, 19.1.21 / Jimmy Kimmel Live
הבעיות המשפטיות הממתינות לדונלד טראמפ

נתראה בביהמ"ש, אדוני הנשיא

אקונומיסט סוקר את ההליכים: חקירה פלילית במנהטן, חקירה אזרחית במדינת ניו-יורק, תביעות אזרחיות על עבירות מין, תביעות על התעשרות בתפקיד ועוד
▪  ▪  ▪
ייתבע על 6 בינואר? [צילום: אלכס ברנדון, AP]

פסיכיאטרים שהתבוננו על מאמציו של דונלד טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות עשויים לטעון, שהם נבעו מהחשש המלווה אותו כל ימיו – להיות לוזר. אבל יש עוד מניע אפשרי, מציע אקונומיסט: היום (20.1.21) תתפוגג חסינותו מפני תביעות והוא ייחשף לגל אפשרי של הליכים אזרחיים ופליליים.
הבעיה הקשה ביותר לטראמפ עשויה לבוא מעירו לשעבר: פרקליט מחוז מנהטן, סיירוס ואנס, חוקר כמה עבירות פליליות אפשריות, כולל תשלום דמי השתיקה לסטורמי דניאלס וקארן מקדוגל ערב בחירות 2016. מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של טראמפ, טען שהלה הורה לו לשלם לשתיים, כדי למנוע מהן לחשוף את הרומנים שלהם עם טראמפ (המכחיש את קיומם).
כחלק מהחקירה הוציא ואנס צווים לקבלת התיעוד הפיננסי ודוחות המס של טראמפ משמונה השנים שקדמו לבחירתו, ובית המשפט העליון דחה את ערעורו של טראמפ. עם זאת, השופטים הושיטו לו עוד חבל הצלה ואפשרו לו לערער שוב בצורה מצומצמת בבית המשפט המחוזי. גם ערעור זה נדחה והנושא שוב מונח לפתחו של בית המשפט העליון. הדיון יתקיים רק בעוד שלושה חודשים וההערכה היא שהערעור יידחה.
ואנס כבר הודיע, שבכוונתו להרחיב את החקירה ואנשיו כבר ערוכים לבחון את המסמכים שיקבלו מרואי החשבון של טראמפ, משרד מאזארס. הפרקליטות עשויה למצוא ראיות להונאה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הונאת ביטוח ועבירות מס – חלקן עבירות שהעונש המירבי עליהן הוא 25 שנות מאסר. התמונה לא תתבהר בטרם יידע ואנס אלו מסמכים יקבל ומה יש בהם; מה שידוע כרגע הוא, שטראמפ נלחם בכל כוחו כדי שהמסמכים לא יימסרו לפרקליטות.
בעיות אחרות במדינת ניו-יורק עלולות לגרום לטראמפ לשלם בכספו. התובעת הכללית, לטישה ג'יימס, חוקרת את מה שתיארה כ"התנהגות עסקית תרמיתית של טראמפ וקבוצת טראמפ" – חשד לניפוח שווי נכסים כדי לקבל הלוואות ולהפחתת ערכם לצורכי מס. מדובר בחקירה אזרחית ולא פלילית, שלטענת קבוצת טראמפ נובעת ממניעים פוליטיים – כמו חקירתו של ואנס; שני התובעים הם אנשי המפלגה הדמוקרטית. בניו-יורק גם תלויות ועומדות תביעות אזרחיות: ג'ין קרול טוענת שטראמפ אנס אותה, וסאמר זרווס טוענת שהוא הטריד אותה מינית בתוכנית "המתמחה". טראמפ מכחיש את שתי הטענות.
ממשל טראמפ הביא לתשומת הלב שתי פינות פחות מוכרות של החוקה: האיסור על הנשיא לקבל טובות הנאה מגורמים חיצוניים ופנימיים. מספר תביעות ניסו לאכוף כללים אלו על טראמפ, שעסקיו קיבלו סכומים ניכרים הן מן הממשל הפדרלי והן מממשלות זרות, אך ללא הצלחה. התובע הכללי של העיר וושינגטון, קרל רסין, תוקף מכיוון אחר: הוא טוען שבני משפחת טראמפ קיבלו מאות אלפי דולרים מוועדת ההשבעה שלו ב-2017 תמורת שירותיו של מלון טראמפ בוושינגטון, וכך העבירו לכיסיהם כספים שאספה הוועדה שהייתה מלכ"ר לצורכי מס.
אקונומיסט מציין, כי הבסיס למשפטו של טראמפ בסנאט – ההסתערות של תומכיו על הקפיטול – עשוי להוות עבירה גם על חוקי וושינגטון. שכנוע אדם להשתמש בכוח נגד אחר או נגד רכוש מהווה עבירה פדרלית; הצתת התפרעות היא עבירה לפי חוקי העיר. אבל בהתחשב בהגנה הרחבה על חופש הביטוי, יהיה קשה לקבוע ברמה הפלילית שדבריו של טראמפ לפני ההסתערות היו עבירה. לעומת זאת, טראמפ עשוי למצוא את עצמו נתבע בידי משפחותיהם של מי שנהרגו ונפצעו בהסתערות.
טראמפ עלול להסתבך גם בשל שיחת הטלפון הארוכה שלו עם מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, בתחילת החודש בה ביקש ממנו "למצוא" קולות שיעניקו לו את הניצחון במדינה. עמותת Citizens for Responsibility and Ethics in Washington ביקשה משלטונות ג'ורג'יה לבחון האם טראמפ ביצע עבירה פלילית של ניסיון לזייף את תוצאות הבחירות ואיום של רפנספרגר אם לא ייענה לדרישותיו. תובעת מחוז פולטון, פאני ויליס, בודקת את הפנייה.
הליך אחר עשוי להקים לתחייה את העילה למשפטו של טראמפ בסנאט בשנה שעברה: שיחתו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בה ביקש ממנו למצוא מידע מכפיש על ביידן ויצר זיקה בין בקשתו לבין הסיוע האמריקני לאוקראינה. התביעה בניו-יורק עשויה לפתוח בחקירה של פרשה זו, אם כי לא ברור כיצד תטען שהנושא מצוי באחריותה; השיחה התנהלה מוושינגטון וטראמפ הוא כיום תושב פלורידה.

כל הפעמים בהן הופיע של טראמפ בעמוד הראשון של ניו-יורק טיימס
תאריך:  20/01/21   |   עודכן:  20/01/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתראה בביהמ"ש, אדוני הנשיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}טראמפ הפך ארה"ב לאומה נכה
בזיון לאמריקה  |  20/01/21 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
רשימת החנינות כוללת 143 שמות    השם הבולט בה: יועצו לשעבר של טראמפ, סטיב בנון, המואשם בשימוש אישי ופוליטי במיליון דולר שתרמו תומכי הנשיא להקמת החומה    חנן את אביאם סלע, מפעילו של פולארד
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס תוהה כיצד רואים השופטים השמרנים את כהונתו של טראמפ ואת הניסיון לערער על נצחונו של ביידן, ומעריך: נשיא ביהמ"ש נושם לרווחה
איתמר לוין
חזרה לערכים של רונלד רייגן לא תהיה פשוטה, אבל תמיכתם של עשרה מחוקקים בהדחתו של טראמפ והצטרפותו האפשרית של מקונל הם סימנים מעודדים
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את הפעולות הרבות והמשמעותיות של שר החוץ היוצא וקובע: מטרתו היא להקשות על ביידן לשנות את מדיניותו של קודמו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף: מקורבים לטראמפ גובים רבבות דולרים תמורת סיוע בנסיונות להשיג חנינה    הפעילות חוקית ואין כל ראיה שהוצאה תמורה כלשהי לטראמפ עצמו, אך היא נוגדת את עקרון היסוד של משרד המשפטים: לכל הפחות מראית עין של שוויון בתהליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il