X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חלקים נרחבים נסגרו לתנועה [צילום: סוזן וולש, AP]
חיילי המשמר הלאומי בקפיטול [צילום: אלכס ברנדון, AP]
האבטחה בוושינגטון, 18.1.21 / ABC News
מפת האיומים בוושינגטון, יממה לפני השבעת ביידן

חשש מפעולות של ארגונים ומפגעים בודדים

וושינגטון פוסט חושף מסמך של ה-FBI ובו תמצית הסיכונים, יומיים לפני ההשבעה: אנשי ארגונים קיצוניים כמו QAnon בחנו את האפשרות להתחזות לחיילים במשמר הלאומי; אחדים בדקו מפות כדי לאתר נקודות תורפה בעיר; סרטונים של פעילות אנשי הביטחון הופיעו ברשת הבולשת אינה מצביעה על תוכניות פרטניות ואיומים ממוקדים
▪  ▪  ▪

אנשי ימין קיצוני בחנו את האפשרות להתחזות לחיילי המשמר הלאומי המוצבים בוושינגטון, ואחרים בדקו מפות של העיר במטרה למצוא נקודות תורפה. כך מזהירה הבולשת הפדרלית את זרועות אכיפת החוק בעיר, ערב השבעתו של ג'ו ביידן - חושף (יום ג', 19.1.21) וושינגטון פוסט.
העיתון מצטט מסמך של ה-FBI ובו תמצית האיומים שזיהתה הבולשת, נכון לשתי יממות לפני ההשבעה. הבולשת אומרת כי הסכנות הן גם מצד ארגונים כמו QAnon (ארגון הטוען שדונלד טראמפ מגן על העולם מפני רשת של פדופילים בראשם עומדים בין היתר הילרי קלינטון ואנשי חב"ד) וגם מצד מפגעים בודדים. כמה מתומכי הארגון מתכוונים להגיע לוושינגטון לקראת ההשבעה. הבולשת גם איתרה אנשי ימין קיצוני שהורידו מפות של הבירה ושוחחו על נקודות תורפה בה.
עם זאת, ה-FBI לא הצביע על תוכניות פרטניות לתקוף את אירועי ההשבעה בדומה להסתערותם של תומכי דונלד טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר. הבולשת ציינה, כי רבים מאנשי המיליציות והימין גינו בפומבי כל גילוי של אלימות בעת העברת השלטון. הסוכנים איתרו "תנועה חשודה" במסגרת המעקב אחרי מערכות תקשורת המשרתות כמה מן המשתתפים בהתפרעות בקפיטול, אך נכון למועד כתיבת המסמך - לא אותרה פעילות ספציפית מתוכננת.
במזכר מתאר ה-FBI את התעבורה ברשת של קבוצות הקשורות להסתערות על הקפיטול, במיוחד QAnon, שלתומכיה היה חלק ניכר בהסתערות. אנשים הקשורים לתנועה גילו עניין בדרכים להסתנן מבעד למחסומים ונקודות האבטחה, וכאמור - בהתחזות לאנשי המשמר הלאומי. בימים האחרונים ביצעה הבולשת בדיקות רקע של החיילים המוצבים בוושינגטון, לאחר שהתברר שלפחות 13 שוטרים היו בין הפורעים בקפיטול. מקור בפנטגון אישר, כי חיילי המשמר הונחו לבחון האם עומדים לצידם לבושי מדים שנראים "לא שייכים למקום". דובר המשמר הוסיף, כי החיילים הונחו לדווח למפקדיהם על כל דבר שנראה להם בלתי תקין.
עוד אומרת הבולשת, כי יחידים שאינם ידועים כבעלי קשר לארגון כלשהו, מגלים גם הם עניין בהשבעה. "הסכנה של 'זאבים בודדים' גוברת", נאמר בדוח, המציין בין השאר, כי חמישה אנשי ימין שהפגינו בתחילת השבוע ליד הקפיטול של אוהיו אמרו שהם נוסעים לוושינגטון לקראת ההשבעה.
עוד מדווח ה-FBI על גידול במעקב אחרי פעולותיהם של כוחות הביטחון בוושינגטון והכנותיהם להשבעה. כמה מחיילי המשמר הלאומי דיווחו שהם ראו אנשים המצלמים ומקליטים אותם, וחלק מאותם סרטונים הופיעו ברשת. עוד מוזכרים דוחות על אנשים שזהותם בלתי ידועה ואשר נכנסים לתמונות של האיזורים בוושינגטון אליהם נאסרה כניסת הציבור. לא ברור האם מדובר בפעילות זדונית, או בסקרנות תמימה לגבי המתרחש באיזורים אלו.
הבולשת סירבה להגיב אתמול לשאלות בנוגע לאיומים שאיתרה, והפנתה לדבריו של העומד בראשה, כריסטופר ריי, בשבוע שעבר. ריי אמר כי הסוכנים עוקבים אחרי "כמות ניכרת של פעילות מדאיגה ברשת" ומנסים להבחין בין דיבורי סרק לבין אלו העלולים להוביל למעשים. "אנחנו עוקבים אחרי כל הרמזים, בין אם הם קוראים למחאה חמושה, סיכונים פוטנציאליים הנובעים מההסתערות על הקפיטול וסיכונים פוטנציאליים אחרים לאירועי ההשבעה ולמטרות אחרות", הוסיף ריי.
גם השירות החשאי, בידיו מופקדת אחריות-העל לאבטחת ההשבעה, סירב להתייחס לאיומים פרטניים או לאפיין את רמת הדאגה שלו מפניהם. "השירות החשאי לוקח ברצינות רבה את כל האיומים, וימשיך לפעול עם שותפינו הפדרליים, המדינתיים, העירוניים והצבאיים כדי להמשיך לאבטח את ההשבעה, בהתבסס על המידע שבידי זרועות המודיעין", אמר דוברו.
בוושינגטון כבר מוצבים 21,500 חיילים של המשמר הלאומי שהגיעו מכל רחבי ארה"ב, וביממה הקרובה יגיע מספרם ל-25,000 - כפליים מאשר בשתי ההשבעות הקודמות. חלקים נרחבים במרכז העיר נסגרו לתנועה ונפרסו בה מחסומים וגדרות - מראות חסרי תקדים במדינה המתגאה ב-250 שנים של העברת שלטון דמוקרטית ומסודרת. ה-Mall המחבר בין אנדרטת לינקולן לקפיטול נסגר לקהל, ובמקום מאות אלפי הצופים בכל השבעה - הוצבו בו דגלים של ארה"ב ושל מדינותיה.

דגלים במקום צופים ב-Mall [צילום: אלכס ברנדון, AP]
גדרות אבטחה מסביב לקפיטול [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
תאריך:  19/01/21   |   עודכן:  19/01/21
+מקונל: טראמפ נושא באחריות להסתערות על הקפיטול
20:37 19/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המנהיג היוצא של הרוב הרפובליקני בסנאט מתייצב בצורה גלויה נגד טראמפ ומגדיל את האפשרות שיצביע בעד הרשעתו ואף יביא עימו די רפובליקנים כדי להגיע לרוב הדרוש


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש מפעולות של ארגונים ומפגעים בודדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין חושש שנגמר לו הסוס
יהודה אלידע  |  19/01/21 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הדיסאינפורמציה בנוגע לתוצאות הבחירות צנחה ב-73% לאחר השעייתו של טראמפ בידי טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות
איתמר לוין
נכון לסוף השבוע - התפוגגו החששות מפני התפרעויות והסתערויות על הקפיטולים של המדינות    הצבא וה-FBI בודקים את הרקע של אנשי המשמר הלאומי המוצבים בוושינגטון
איתמר לוין
25,000 מאנשי המשמר הלאומי יאבטחו את העיר - פי שלושה ממספר החיילים האמריקנים באפגניסטן, עירק וסוריה יחדיו    מדינות סוגרות את הקפיטולים שלהן מחשש להתפרעויות    נסיונות לאתר מתפרעים-אפשריים בשדות התעופה    וירג'יניה תחסום גשרים המובילים לוושינגטון    לפחות 13 שוטרים השתתפו בהסתערות של תומכי טראמפ על הקפיטול
איתמר לוין
בכירים בקונגרס לא הצליחו להתקשר לטראמפ    הוא לא התעניין בשלומו של פנס גם כאשר תומכיו קראו לתלות את סגנו    מקורביו עמלו שעות לשכנעו לפרסם הודעות - שלא היה די בהן כדי להפסיק את ההתפרעות    טראמפ קיטר בדיעבד על הסרטון בו הודה למעשה בהפסדו: "גורם לי להיראות חלש"
איתמר לוין
על-פי הדיווח, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר דרש 20,000 דולר ליום תמורת עבודתו בניסיון הכושל לשנות את תוצאות הבחירות - אך טראמפ נפגע מהדרישה והורה לעוזריו שלא לשלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il