X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המהלך הצבוע של נתניהו יכול לחזור אליו כמו בומרנג, שהרי לחזר אחר קולות הרחוב הערבי, לשתף פעולה עם מפלגה איסלאמית, לנהל מערכת יחסים חמה עם תומכי טרור ולהקים עימם ממשלה הפכו לדבר לגיטימי מעכשיו, ממשלת שמאל מרכז עם תמיכה של הערבים מבחוץ היא לא מילה גסה ואופציה שמונחת על השולחן
▪  ▪  ▪
נתניהו. צבוע [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הגענו לימות המשיח - בנימין נתניהו מחבק את ערביי ישראל. לאחר שרצה לפרוס מצלמות הפחדה בקלפיות של המגזר הערבי, ולאחר שהסית נגדם השכם והערב, ולאחר שזעק כי הם נוהרים לקלפיות, ולאחר שהטיף לעם ישראל כי אסור להשתמש באצבעות שלהם על-מנת להקים ממשלה, ולאחר שטען כי אין להתחשב בקולותיהם מכיוון שאינם יהודים, ולאחר שנשלחה למתנדבי הליכוד הודעה בצ'אטבוט שלו במנסג'ר לפיה "הערבים רוצים להשמיד את כולנו, נשים, ילדים וגברים" - הוא מחזר אחר הקולות שלהם.
הרומן שלו איתם התחיל בשלהי הכנסת ה-21: יו"ר רע"ם מנסור עבאס העיד כי לאחר בחירות מועד א' הוא ניהל משא-ומתן עם מקורבו של רה"מ ומי שהיה ראש צוות המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד, נתן אשל, שפרסם בזמנו שני טורה דעה בנוגע לאפשרות של שת"פ עם הח"כים הערבים, ומיקי זוהר, בנוגע לתמיכה עקיפה של רע"ם בממשלת 60 של נתניהו, תוך הסכמה שהמפלגה, אשר רצה ונבחרה ברשימה אחת עם בל"ד (המו"מ היה רק מטעם רע"ם), לא תצביע נגד הממשלה או שלחלופין תיעדר מן ההצבעה. חבר הכנסת לשעבר חאג' יחיא שכיהן מטעם רע"ם סיפר גם הוא על פגישותיהם שלו ושל עבאס עם זוהר ואשל. המהלך הפוליטי לא יצא אל הפועל מכיוון שנתניהו, בגלל שהאמין כי הוא יוכל להגדיל את כוחו בבחירות נוספות ובגלל שפחד שהמנדט להרכבת הממשלה יעבור לבני גנץ, העדיף לפזר את הכנסת, ולמען ביצוע מטרה זו השתמש באצבעותיה של המשותפת.
בנוסף, לפי גורמים פוליטיים בכירים, רע"ם תמכה וסייעה במינויו של מועמדו של נתניהו לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אשר עושה את רצונו של אדונו מאז שנבחר לתפקיד ומנהיג במשרד המבקר מדיניות ביקורת רפה כלפי פוליטיקאים, ואשר פירק את האגף לתפקידים מיוחדים שהתמחה בחקירות שחיתות וטוהר המידות ושנועד לחשוף שחיתות שלטונית; ברע"ם ובלשכת רה"מ הכחישו את הדברים, שכן ההצבעה, שתקיימה ביוני 2019, הייתה חשאית.
היחסים בין נתניהו ועבאס התחממו לאחר שרה"מ השתתף באופן חריג בדיון בוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית אשר בראשה עומד יו"ר רע"ם, וזאת למרות שרה"מ ממעט להשתתף בוועדות הכנסת. יחסיהם העלו הילוך לאחר שעבאס, בכובעו כסגן יו"ר הכנסת, נתן את ידו לביטולה של ההצבעה שעברה בכנסת בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט. בהמשך, חברי רע"ם, בניגוד לשאר הח"כים מהמשותפת, נעדרו מן ההצבעה שנועדה למנוע את פיזורה של הכנסת האחרונה, וכך מצד אחד הם מנעו את פירוק הרשימה, ומצד שני נתנו סיכוי לנתניהו להשיג רוב להצבעה.
למעשה, נתניהו איתרג את עבאס, אשר בעברו ביקר את המחבלים הרוצחים מהפיגוע בליל הקלשונים ובכך תמך בהם, לא רק כדי שיסכל ניסיון של גנץ לקדם חקיקה נגדו, או על-מנת שיוכל להרכיב עימו ממשלה לאחר הבחירות המתרגשות לבוא עלינו לרעה - בחירות שרה"מ כפה על המדינה - אלא גם, ואולי בעיקר, במטרה שהוא ישתף עימו פעולה בחקיקת החוק הצרפתי, זאת לאחר שעבאס הודיע כי הוא לא פוסל תמיכה בחוק שכזה.
אחוז החסימה
עתה נתניהו מבקש לקבל את הקולות של אלו שהסית נגדם יומם וליל. כמובן שזה לא יעלה על הדעת; איך אדם אשר שיסע נגדם ושפעל, בעזרת הפחדה בדמות מצלמות בקלפיות, על-מנת שלא יוכלו להצביע, מבקש כעת שילכו לאותן קלפיות ויצביעו עבורו. הציניות שלו לא יודעת שובע; כיצד אדם אשר הטיף נגד הישענות על הקולות שלהם, מעוניין עכשיו לעשות זאת בעצמו - עבאס הרי הודיע כי הוא אינו שולל ישיבה עם רה"מ.
כאשר היו דיבורים על הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, המאוחדת דאז, בתמיכת הרשימה המשותפת, נתניהו והימין קפצו, קצפו והזדעקו בראש חוצות כי בני גנץ וחבר מרעיו מוכנים להפקיר את ביטחון ישראל בידי הערבים וכי ממשלה תיאורטית אשר תישען עליהם לא תהיה מסוגלת להגן על אזרחי המדינה. נתניהו הוסיף כי זהו טירוף וכי בטהרן, רמאללה ועזה יחגגו אם תקום ממשלה שכזאת כפי שהם חוגגים אחרי כל פיגוע, וכי יהיה זה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל. כמו-כן רה"מ והימין טענו כי מעשה שכזה אינו מוסרי ואינו ציוני. יתרה מזאת - נתניהו עצמו טען כי אין למנות את הח"כים מהמשותפת במניין הגושים מכיוון שיש להתייחס אך ורק לקולות הבוחרים היהודים. לבסוף, צביקה האוזר ויועז והנדל לא הסכימו להקים קואליציה עם תמיכה של המשותפת מבחוץ, ובכך נפלה האפשרות של כחול לבן לעשות זאת. כעת נתניהו מבקש, בעזרת רע"ם, לעשות בעצמו את אותו מעשה שהטיף נגדו.
בנובמבר השנה גורמים בליכוד אמרו כי במפלגה שוקלים להוריד את אחוז החסימה, בין השאר במטרה לסייע לרע"ם להתמודד בנפרד מהמשותפת, מה שיוכל לעזור לליכוד, ובדצמבר הצעה כזו הייתה במרחק נגיעה מלעלות בקריאה טרומית. אך החלום של נתניהו עודנו חי - רע"ם תוכל להתפצל מהמשותפת לאחר הבחירות ולחבור אליו. בכל מקרה, הוא לא שם את כל הביצים בסלסלה אחת, ופועל על-מנת להעביר מנדטים מהגוש המתנגד לו למפלגה שלו עצמו על-ידי ניסיון לגרום למצביעים של המשותפת לערוק ולחבור אליו; הוא כנראה סבור כי זהו אחד המפתחות לניצחונו בבחירות. בסופו של דבר, עבאס, שקיבל יחס אוהד מנתניהו, מתמודד כעת במלחמה מולו על קולות בוחריו.
עבאס והמשותפת הם לא היחידים שעלולים להיפגע מנדידת קולות של מצביעים ערבים לליכוד. למרצ יש שני מועמדים ערבים בחמישייה הראשונה וגם הם בונים על הקול הערבי. הבייס של מרצ אומנם יציב, אך אם מצביעים מהמגזר הערבי יולכו שולל אחרי נתניהו ויחליטו שהדבר הפרגמטי ביותר יהיה לשים מחל בקלפי, מרצ עלולה להיעלם מהמפה הפוליטית. לא ניתן להתכחש לכך שיש לרה"מ משאלת לב כי הדבר אכן יקרה.
אך המהלך הצבוע של נתניהו יכול לחזור אליו כמו בומרנג, שהרי לחזר אחר קולות הרחוב הערבי, לשתף פעולה עם מפלגה איסלאמית, לנהל מערכת יחסים חמה עם תומכי טרור ולהקים עימם ממשלה הפכו לדבר לגיטימי - ועוד מכיוון הימין. מעכשיו, ממשלת שמאל מרכז עם תמיכה של הערבים מבחוץ היא לא מילה גסה ואופציה שמונחת על השולחן; ובד בבד, הימין איבד את אחד מהסממנים החשובים ביותר של קמפיין הגוועלד שלו.

תאריך:  20/01/2021   |   עודכן:  20/01/2021
+"ביטול האיים הירוקים היה פחדנות לשמה"
23:20 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש עיריית אילת טוען שעירו נפגעה יותר מכל עיר אחרת במשבר הקורונה  ▪  גדעון סער הצהיר על כוונתו לפעול להחזרת הביטחון האישי של תושבי הדרום: "יש שטחים אקס טריטוריאליים שסובלים מפשיעה חקלאית, מטרור חקלאי, מפרוטקשן, שסובלים מאלימות, שסובלים ממצבורי כלי נשק"

הלוי וגדעון סער, הערב [צילום: תקווה חדשה]
+דיון בהחמרת הענישה על הפרות קורונה - ביום ב'
19:10 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עו"ד שגית אפיק מסרה ליו"ר הכנסת חוות דעת שלפיה ניתן להוסיף את הדיון בהצעת החוק להחמרת הענישה על הפרות הקורונה לדיון המליאה הצפוי להתקיים ביום שני הקרוב  ▪  "אין חולק שהחמרת ענישה על הפרות חשובה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. עם זאת, מהתנהלות הממשלה בעניין הצעת החוק והבקשות בעניינה לא ברור מהי הדחיפות או החריגות המיוחדת"

עו"ד אפיק. ממילא ניתן לקיים דיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+המריבות החלו: חגית משה ביטלה פגישה עם סמוטריץ'
13:34 20/01/21  |  עידן יוסף

יו"ר הבית היהודי הנכנסת חגית משה ביטלה את הפגישה עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. משה כועסת על הדלפת דבר הפגישה בטרם התקיימה, אך ההערכה היא כי מדובר בהפעלת שרירים במסגרת המו"מ.

+עכו: נתפס אדם שירה לרכב בתחנת המשטרה
12:20 20/01/21  |  עידן יוסף

תושב עכו נעצר בחשד שירה לפני כשבועיים לעבר רכב שנתפס כמוצג וחנה בתחנת המשטרה בעכו. לא היו נפגעים באירוע ולרכב נגרם נזק קל. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד (18) בבית משפט השלום בעכו.

+סגן שר הבריאות לא שולל אפשרות לדחיית הבחירות
11:38 20/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ח"כ יואב קיש: "תתקיים הערכת מצב של אנשי מקצוע שייתנו את המלצתם לוועדת הביחרות המרכזית אם לדחות את הבחירות"  ▪  יו"ר מרצ: "ניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי"

קיש. "מקווה שלא נגיע לזה" [צילום: דוברות הכנסת]
הבחירות בסכנה? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פנייה לערבים של בנימין נתניהו (ג')
10:51 20/01/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצערת התופעה, שערבים אזרחי מדינת ישראל מוכנים להצביע בעד בנימין נתניהו, מי שיש לו מטרה לנרמל את השקר, שישראל היא מדינה דמוקרטית, כשבצמוד לה מתנהל כיבוש צבאי שנמשך למעלה מ-50 שנה

נתניהו. מנרמל את השקר [צילום: אוהד זוויגנברג]
+ותיקי ישראל: נעבור את אחוז החסימה
09:54 20/01/21  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה

הפארסה שהייתה מנת חלקם של מפלגות גמלאים בהתמודדויות האחרונות בבחירות לכנסת, לא מרתיעה את ראש המוסד לשעבר, דני יתום, והוא בטוח שבכנסת ה-24 יהיה ייצוג סקטוריאלי לאזרחי המדינה הקשישים

יתום. תפקיד חשוב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מסע הנקם לקראת הישורת האחרונה
08:25 20/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

האיש ההגון, הישר, הקיבוצניק שסל ערכיו מלא, אוהב ארץ ישראל שלא זכה להארכת כהונתו בשנה בשל התנגדותו לגירוש ולעקירה שהוביל אריאל שרון, הניח בצד את נימוסיו מגרופית, את אהבתו לארץ ישראל על כל חלקיה והוציא את החיצים המורעלים מאשפתו

יעלון. מלח הארץ [צילום: יוסי אלוני]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו והערבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איך מזהים שהכותב משקר?
מגיב ותיק  |  23/01/21 09:06
2
שתי שאלות קצרות
עובד 1  |  23/01/21 19:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מאיר חוטקובסקי
הפארסה שהייתה מנת חלקם של מפלגות גמלאים בהתמודדויות האחרונות בבחירות לכנסת, לא מרתיעה את ראש המוסד לשעבר, דני יתום, והוא בטוח שבכנסת ה-24 יהיה ייצוג סקטוריאלי לאזרחי המדינה הקשישים
עמנואל בן-סבו
האיש ההגון, הישר, הקיבוצניק שסל ערכיו מלא, אוהב ארץ ישראל שלא זכה להארכת כהונתו בשנה בשל התנגדותו לגירוש ולעקירה שהוביל אריאל שרון, הניח בצד את נימוסיו מגרופית, את אהבתו לארץ ישראל על כל חלקיה והוציא את החיצים המורעלים מאשפתו
עידן יוסף
תעמוד בראש רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24 וככל הנראה תחבור לציונות הדתית בראשות סמוטריץ'    זו הפעם הראשונה בה עומדת אישה בראש המפלגה הדתית לאומית    86.6% הצבעה - נתון שיא
איציק וולף
ראש הממשלה קרא לשרים לאשר הארכה של הסגר השלישי    ממונה הקורונה ציין ש-30% מן הנדבקים החדשים נדבקו בווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה וקרא להאריך את הסגר בשבועיים    שר הביטחון גנץ עקץ את נתניהו ואת השרים החרדים בטוויטר תוך כדי ישיבת הממשלה
עידן יוסף
יו"ר יהדות התורה יוצא נגד דבריו של יו"ר תקווה חדשה בזכות פתיחת מרכולים בשבת ואומר כי מדובר בהצהרת כוונות מסוכנת    בראיון לחדשות 12 התגאה גדעון סער בכך שהיה שר הפנים הראשון שהתיר מסחר בשבת
רשימות נוספות
לפיד: ועדת חקירה על מחדל נתב"ג  /  איציק וולף
אהוד ברק לא יתמודד על ראשות העבודה  /  איציק וולף
ימינה: "לפטר מיד את השרה מירי רגב"   /  מירב ארד
פניה לערבים של ביבי (ב)   /  איתן קלינסקי
הליכוד וליכוד ב'  /  יוסי אחימאיר
פוליטיקה תחת שמיים מעוננים   /  יוסף אליעז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il