X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשנים האחרונות אנו עדים, יותר ויותר, לריבוי ומעורבות שוטרים בעבירות פליליות חמורות המדד האחרון אשר פורסם בחודש דצמבר 2020 מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה מעניק למשטרת ישראל את הדירוג הנמוך ביותר מכל מוסדות המדינה, מאז ומעולם לאמון הציבור במשטרה
▪  ▪  ▪
חוסר אמון [צילום: דוברות המשטרה]

במשך עשרות שנים וביתר שאת בעשור האחרון, שוטרי משטרת ישראל, תחת מערכת טיוח וחיפוי של מערכת המשפט, דאגו בעיקר (תחת פעילות שיטורית שגרתית מאולצת) איך להשלים הכנסה. השוטרים כיום אינם כפופים למרות הדין, ומי שאין עליו מרות הדין פועל אלא למראית פני הדין ולא מקיים את תפקידו. על תחושת שליחות אין מה לדבר, זו לא קיימת. כמו-כן לא מצופה משוטר להיות מלאך, צדיק. כל מה שמצופה ממנו במינימום ההכרחי הוא לקיים את כללי האתיקה החלים עליו, ואת נוהלי המשטרה.
כיום, נדיר שימצא שוטר שלא מעל בתפקידו לפחות פעם אחת. בשנים האחרונות אנו עדים, יותר ויותר, לריבוי ומעורבות שוטרים בעבירות פליליות חמורות, מעורבות יתרה בעבירות כגון: עדות שקר בדוחות פעולה ובעדות בבית משפט; אלימות יתרה; לקיחת שוחד; קבלת טובות הנאה; ניצול מיני; ניצול לרעה של כוח המשרה; פגיעה באזרחים בשל אינטרס אישי; שימוש יתר בסמכות העיכוב שלא לצורך; שימוש יתר בסמכות המעצר שלא לצורך; מעבר מאירוע תעבורה לאירוע פלילי בשל ביקורת כלפי שוטר; רישום דוחות תעבורה פיקטיביים; ועוד.
המדד האחרון אשר פורסם בחודש דצמבר 2020 מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה מעניק למשטרת ישראל את הדירוג הנמוך ביותר מכל מוסדות המדינה, מאז ומעולם לאמון הציבור במשטרה. רמת אמון של כ-30% מתאימה למדינות העולם השלישי, הפקרות של ממש. לצד זה קיים מחקר בינלאומי המעניק למשטרת ישראל את הציון הגבוה ביותר במדד השחיתות. עם כל הכבוד לרצון העז שיש לשר החדש לביטחון פנים והממונה על משטרת ישראל, אמיר אוחנה, ולמפכ"ל החדש רב-ניצב, שבתאי קובי, להוביל משטרה איכותית, נראה כי מה שהיה הוא שיהא, ואין חדש תחת השמש.
כדי להבריא את המשטרה יש לעשות חריש עמוק בתוך המשטרה. להלן מודל הבראה:
- כל שוטר חייב לעבור מבדקי איבחון והתאמה על-ידי גורם מקצועי בלתי תלוי, מחוץ למשטרה, שיבחן את כשירותו של השוטר וייעזר בבדיקת פוליגרף. מי שימצא לא מתאים יודח מידית.
- ניתוק הסימביוזה בין הפרקליטות למשטרה ובעיקר לאגף התביעות.
- פיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה. הפיצול יעשה לשני ערוצי סמכות והללו יהיו מופרדים ובלתי תלויים אחד בשני. כיום היועץ המשפטי לממשלה נתון בניגוד עניינים מובנה ומהותי במסגרת שיקוליו כראש התביעה הכללית. לא תמיד ברור אם במסגרת שיקוליו להעמיד לדין, שר בממשלה או ראש ממשלה, או לפטור מאותם מהעמדה לדין, לא התערבבו במסגרת שיקוליו גם כפיפותו וזיקתו הקרובה אליהם כיועץ משפטי האמון על ההגנה עליהם בהליכים מנהליים ואחרים.
- ביטול הרישום הפנימי במשטרה. מאות אלפי אזרחים נושאים על גבם תחושה קשה לשמם הטוב כאשר המשטרה מנהלת פנקסנות ורישום כוזב כנגד אזרח שהוגשה נגדו תלונת כזב ונסגרה בעילת חוסר ראיות כאשר עילת הסגירה חייבת להיות אוטומטית, חוסר אשמה.
- ניתוק הסימביוזה בין המשטרה, הפרקליטות למח"ש. שינוי עילות הגניזה והחמרה כנגד שוטרים בעבירות אלימות, וטוהר המידות. כיום מח"ש מטייחת וגונזת כ-98% מהתלונות ודוחה אותן על הסף.
טיפול שורש בעיכובי שווא ומעצרי שווא. בלמעלה מ-97% מהעיכובים והמעצרים לא מוגש כתב אישום. כל אזרח עשירי עלול להימצא בקטגוריה זו. שוטר שפעל בעיכוב אדם או מעצר אדם שבסופו של דבר לא הוגש כתב אישום ונסגר בחוסר אשמה או חוסר ראיות, יובא בפני ועדת בדיקה לצורך הדחה והעמדה לדין פלילי.
ניתוק הסימביוזה בין המשטרה לכתבי תקשורת מטעם. שוטר אשר ידליף מידע פנימי לכתב תקשורת בעניין התלוי ועומד בבית משפט או עניין המצוי בשלבי חקירה ועלול להשפיע עליהם, יובא בפני ועדת בדיקה לצורך הדחה והעמדה לדין פלילי. לא רשימה סגורה.

תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  21/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מחזירים את אמון הציבור במשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
כאשר בנק מרכזי מנסה להחזיק מטבע בצורה מלאכותית מתחת או מעל לשער בשוק החופשי, אז אפשר לתקוף אותו ולהרוויח אם הוא "יישבר" ראשון    במצב כזה לשדר שהוא "קשוח" ולא יוותר, יכול למנוע התקפות על המטבע
עו"ד משה כהן
כהן מציע מודל פעולה להחזרת האמון במערכת המשפט, המצוי כיום בשפל חסר תקדים    שופט מתחיל בבית משפט שלום עשוי להגיע לשכר של כ-40,000 שקל, יותר מ-25% משכר בכיר במערך הציבורי
מנחם רהט
בניגוד למה שסיפרו לבחורי הישיבות החרדיות, שהם עצמם 'פך השמן הטהור' בניגוד ל'מיזרוחניקעס' החלשים בלימוד ובמצוות, הם גילו במלונית הקורונה, שההפך הוא הנכון    יש ממי ללמוד - מהסרוגים    עדות מבפנים
דן מרגלית
אני מקווה שהורי התלמידים בבית הספר הריאלי - עם עבר מפואר כשבראשו עמדו מחנכים דגולים וסיסמתו מספר מיכה "הצנע לכת" - לקיים בחצרות בתיהם מפגשים עם כל מי שהפוליטרוק גלנט-ז'דאנוב אוסר על קיומם בין כתלי בית הספר
עו"ד גיא ברכה-טשרניחובסקי
לעומת יזמות בנדל"ן למגורים, יזמות בנדל"ן עסקי מורכבת יותר, מחייבת "חשיבה מחוץ לקופסה" כשלעיתים רבות נאלץ היזם לשלב בין עסקת הנדל"ן לבין תחומי העשייה של העסקים עצמם אשר צפויים לקום במקרקעין לגביהם נרקמת העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il