X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בהיעדר חלופות ראויות, נתניהו חרף חסרונותיו, נותר האופציה הכי נכונה ואולי היחידה למצביעי הימין
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אני מאלו שסבורים שמדינה פלשתינית ביהודה ושומרון היא סכנה חמורה לקיומה של מדינת ישראל. אני מאמין שממשלה בהנהגת השמאל, אם חס וחלילה תקום, תעמיד את פתרון הבעיה הפלשתינית בראש סדר העדיפות שלה, ואם רק תוכל, תתעלם מרצון רוב הציבור, תפקיר ללא היסוס את ביטחוננו ואת עתיד ילדינו, תמכור את אדמות המולדת עבור נייר חסר ערך ותשתמש בכול תכסיס פוליטי שפל ומפוקפק ובכול אמצעי דיקטטורי ודורסני כדי להשיג מטרה זו. זו הסיבה שלקראת כל מערכת בחירות אני נתקף בחרדה קיומית וחולם על אוטובוסים מתפוצצים. זו גם הסיבה שלעולם
לא אצביע יותר למפלגה כמו מרץ למרות שדעותיה בנושאי דת ומדינה קרובות לשלי.
כמו רוב הישראלים, יותר ממה שאני תומך בימין אני חושש מאנשי השמאל שנראים לי רובם אנשים מסוכנים: מנותקים מהעם, תלושים מהמציאות, חסרי אחריות וחיים במציאות אוטופית ומדומה. למרבית המזל הסיכוי להקמת מדינה פלשתינית הולך ופוחת עם השנים. רוב אזרחי ישראל תומכים בימין הפוליטי, המציאות ביהודה ושומרון מקשה מאוד על היפרדות והפילוג והעקשנות של הפלשתינים לא מאפשרים פשרות. אבל הדאגה עדיין מקננת בתוכי וזה משאיר לי ולשאר בוחרי הימין מספר אפשרויות מצומצם.
אם מתעלמים מפוליטיקאים שרק מתחפשים לימין כמו אביגדור ליברמן וממפלגות קיקיוניות שספק אם יעברו את אחוז החסימה, הבחירה של מצביעי הימין היא בין שלוש מפלגות: ימינה, התקווה החדשה בראשות גדעון סער והליכוד בראשות נתניהו.
גדעון סער התחייב שלא יישב עם נתניהו ואני מאמין לו. סער מבין שחלק גדול מתומכיו הנוכחיים מגיעים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית ושאם ייסוג מהבטחתו לפני הבחירות, רבים מהם יתמכו במישהו אחר. סער גם מבין שאם יעשה "מעשה גנץ" ויישב עם נתניהו אחרי הבחירות, יצטייר כאדם חלש ולא אמין. סער, איש ימין לפי דעותיו, מעדיף ממשלה שלא תוכל לממש מדיניות ימנית מלשבת עם נתניהו שנוא נפשו. בהחלטתו זו סער במוצהר מונע מנימוקים אישיים ולא ענייניים, בוגד בעקרונותיו ובוגד במחנה הימין. למרות שסער נראה כאדם שקול ורציני דבריו מעידים שהוא ממש לא. מי שמחרים מנהיג של מפלגה לא על בסיס אידאולוגי אלא על בסיס טינה אישית, מי שלא מכבד את בחירתם של למעלה ממיליון מצביעים, מי שמעדיף ממשלה נכה ולא מתפקדת עם השמאל על ממשלת ימין יציבה, מי שמעדיף בחירות חמישיות תוך שנתיים על ישיבה עם יריב פוליטי לגיטימי הוא אדם לא רציונאלי, מונע משנאה, מייצג אינטרסים אישיים ולא ממלכתיים ואינו ראוי לקולי.
ימינה יכלה להיות בחירה טבעית עבורי לולא ביצעה תפנית אידאולוגית. בניסיון לקושש קולות מן המרכז ולגייס את קולות המובטלים. בנט החליט שימינה תחביא את עמדותיה ותתרכז במלחמה במשבר הקורונה ובמשבר הכלכלי. ברוב הדמוקרטיות בעולם, מנהיגים מציגים את דעתם כדי שנבחר בהם, ובישראל המציאות הפוכה. אצלנו מנהיגים כולל בנט מסתירים את דעתם כדי להיבחר. בנט מאשים את הממשלה בחוסר אכפתיות ובהיעדר יכולת ביצוע ומבטיח לעמוד בראש ממשלת מומחים שאיכפת להם. נשמע מבטיח, אלא שמגפת הקורונה תהיה עוד מעט מאחורינו ובקרוב צפויה בישראל פריחה כלכלית עם או בלי בנט. מי שבוחר בימינה עושה זאת לא כדי למנות פרויקטור כלכלי ולא כדי להילחם באבטלה, מטרות שכול המפלגות שותפות להן. טוב הייתה עושה ימינה לו העמידה את דעותיה האמיתיות לבחירת הציבור. קיים בישראל ציבור רחב שמתנגד להקמת מדינה פלשתינית ותומך בהתיישבות ובהחלת ריבונות ומבקש ייצוג פוליטי. קיימים ציבורים רחבים שרואים בעיניים כלות את שלטון הפקידים והמשפטנים ומחפשים מפלגה שתילחם עבורנו נגד הדיקטטורה השיפוטית, תשים קץ להפיכה המשפטית, תייצר איזון ראוי בין הרשויות ותחזיר את המילה האחרונה לידי העם.
גם המלחמות הפנימיות שחוזרות ונשנות בימינה מעוררות שאלות. האם ימינה באמת בנויה להיות מפלגת שלטון? כיצד ניתן לסמוך על אלו שלא מסוגלים להשכין שלום בביתם שינהלו את המדינה? בנט ושקד, שניהם אנשים מוכשרים, עסוקים יתר על המידה בפיזור השמצות כנגד נתניהו במקום בהצגת אלטרנטיבה. בראיונות שניהם נראים כילדים מבוהלים שלא בשלים להנהיג ולהוביל מדינה. בדיוק כמו השמאל גם הם לוקים ב"תסמונת הביבי" וחיים בצילו. הגיע הזמן שישתחררו יתבגרו ויציגו את מרכולתם הפוליטית, אולי אז יוכלו להיחשב אלטרנטיבה ראויה. אחרי הבחירות, אם תקום ממשלת ימין, היא תכלול בהכרח את ימינה בלי קשר לגודלה. ימינה גדולה עלולה לחבור לממשלת שמאל חרדים ולהוות עלה תאנה ימני לרעה שבממשלות האפשריות.
לפיכך הליכוד בראשות נתניהו נראית כאופציה ההגיונית למצביעי הימין. מזה שנים נתניהו הוא האיש המושמץ והמותקף ביותר בציבוריות הישראלית שלא בצדק. נגד נתניהו חברו האליטות, הממסד הביטחוני, הממסד המשפטי והתקשורת. למרות שהוא קורבן של רדיפה בלתי פוסקת והכפשות חסרות בסיס, נתניהו לא נגרר לשיח השנאה ושמר על ענייניות. נתניהו לא מחרים ולא פוסל אף אחד. לא את הערבים, לא את החרדים, לא את הדתיים ולא את החילוניים.
נתניהו לא מתלהם ומתבטא במתינות ובזהירות. כדי להאשים אותו בהסתה שולפים יריביו שניים שלושה משפטים מתוך קריירה של עשרות שנים יוצא מהכלל שרק מעיד על הכלל. כדי לנסות לסלקו מהשלטון הומצאו אישומים חדשים, נתפרו תיקים חסרי בסיס, נופחו זוטות והתנהלה מלחמה בזויה ומבישה כנגד בני משפחתו. שלא באשמתו המדינה כולה הפכה לבת ערובה בידי מערכת משפטית חולה שהשליכה את כולנו בחוסר אחריות למערבולת של אי-יציבות שלטונית. חרף מאמצי האליטות ובניגוד לכול הסיכויים, נתניהו לא רק עמד בלחץ אלא אפילו הצליח להוביל את המדינה להישגים רבים בכול התחומים. תקופת שלטונו מתאפיינת בשקט ביטחוני, התעצמות צבאית, פריחה כלכלית, סגירת פערים ואפילו ניצנים של נורמליזציה עם העולם הערבי. ועוד לא דיברנו על החיסונים. נתניהו הוא מנהיג ממלכתי. דוגמה לכך ראינו השבוע כשגינה באופן ברור וחד-משמעי את תקיפת השוטרים בבני ברק וגיבה את המשטרה בעוד יריביו לפיד, גנץ, סער ובנט נאלמו דום, מי יודע אולי יזדקקו בקרוב לקול החרדי. בהיעדר חלופות ראויות נתניהו חרף חסרונותיו נותר, לדעתי וגם לצערי, האופציה הכי נכונה ואולי היחידה למצביעי הימין.

תאריך:  23/01/2021   |   עודכן:  23/01/2021
+חילי טרופר ימונה בממשלה למ"מ שר המדע
22:20 23/01/21  |  עידן יוסף

‏הממשלה תאשר (א') את מינוי השר חילי טרופר לממלא-מקום שר המדע. הוא יחליף את יזהר שי שהתפטר. כן יאושר מינויה של קטי פרי לנציבת שב"ס. לפני פחות משבועיים ראש הממשלה החליפי גנץ התנה את מינוי המפכ"ל ונציבת שב"ס במינוי 36 שגרירים שממתינים כבר חודשיים לאישור ממשלה, אך חזר בו מדרישתו זו.

+המקדימות לראשות העבודה ייפתחו ב-11:00
22:13 23/01/21  |  עידן יוסף

מחר (א') ייערכו הבחירות לראשות מפלגת העבודה. הקלפיות תיפתחנה בשעה 11:00 ותיסגרנה בשעה 19:00. הזכאים להצביע הם חברי המפלגה.

+ח״כ סמי אבו שחאדה יעמוד בראש בל"ד
22:03 23/01/21  |  עידן יוסף

ח״כ סמי אבו שחאדה ניצח בבחירות המקדימות לראשות מפלגת בל"ד. הוא יחליף את ח״כ אמטאנס שחאדה. אבו-שחאדה יהיה לאיש הראשון בעל מוגבלות שינהיג מפלגה ערבית. ח״כ אמטאנס שחאדה לא יהיה חלק מרשימת בל"ד לכנסת הבאה.

+מגעים לאיחוד בין שתי מפלגות בגוש השמאל-מרכז
19:29 23/01/21  |  עידן יוסף

מפלגת תל"ם בראשות משה יעלון ומפלגת תנופה בראשות עפר שלח מנהלות מגעים לאיחוד ביניהן. יעלון ושלח אומרים כי יגלו אחריות אם יתברר שאינם עוברים את אחוז החסימה בריצה נפרדת (חדשות 13).

+ראשי המשותפת ייפגשו מחר
19:04 23/01/21  |  עידן יוסף

ראשי הפללגות המרכיבות את הרשימה המשותפת יקיימו מחר (א') פגישה באשר לריצה משותפת עם רע"ם. לאחר שנתניהו השפיל את מנסור עבאס, נראה שהסיכויים לכם הם 50% (חדשות 13)

+ליברמן מנהל קמפיין דמגוגי ואכזרי
13:12 23/01/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

אביגדור ליברמן מותח ביקורת נוקבת על הסקטור החרדי בכלל ועל האברכים בפרט, ומלין נגדם על-כך שאינם עובדים  ▪  ביקורתו דמגוגית, במיוחד בהתחשב בעובדות הידועות: מיכל ליברמן קיבלה באופן מושחת 2.5 מיליון דולר מאוליגרכים, בפרשת חברות הקש המפוקפקת; בנו יעקב מונה לדירקטור בחברת אי-נגב, כנציגו של מרטין שלאף שנזכר באותה פרשה מפוקפקת  ▪  שני בניו יעקב ועמוס קשרו עסקה עם משה ישעיהו בנסיבות המעוררות שאלות

ליברמן. קשוט עצמך תחילה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האם הערבים מתקרבים לשותפות בשלטון
10:29 23/01/21  |  מאיר אלרן, אפרים לביא, ח'דר סועאד, יוסף מקלדה   |   לרשימה המלאה

הציבור הערבי מתמקד בשאיפה לחולל שיפור יסודי במעמדו ובמצבו, גם באמצעות השתתפות פוליטית אקטיבית בתהליכי קבלת ההחלטות, בעוד חלק מן הח"כים שלו - בעיקר ראשי הרשימה המשותפת - דבקים בתפיסות המרחיקות את בוחריהם משותפות בשלטון

מה הנושאים החשובים להם [צילום: חאסן ג'די, פלאש 90]
להשפיע בזירה הפוליטית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכול זאת ביבי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח, ד:ר ארגז
עמעד  |  23/01/21 14:51
2
זו הסיבה שהוא מרשה לעצמו
הירונימוס  |  23/01/21 18:33
 
- 4 שאלות להירונימוס
עובד 1  |  23/01/21 19:50
 
- תשובות
הירונימוס  |  24/01/21 11:31
 
- הירו, גם אני יכול....
מגיב ותיק  |  6/02/21 10:44
3
קדנציה אחרונה ומשמעותית!!!!
אקטואלי  |  23/01/21 22:18
4
פולני נעלב לבד בחושך
באום  |  23/01/21 23:03
5
סער איננו ימני
מ. עמיר  |  24/01/21 05:37
6
חיים בבועה של שקרים
יוסי מ.  |  25/01/21 10:33
 
- השאלה היותר חשובה.
מגיב ותיק  |  25/01/21 13:54
7
כל הכבוד אבל תמיכה בביבי פשוטה
ביביסט  |  25/01/21 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
סקר פוליטי שנערך השבוע מגלה כי בעיני הציבור הולך גדעון סער ומצמצם את הפער בינו לבין נתניהו בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה
דן מרגלית
אילו הכיר מנחם בגין את ביבי היה מסתייג ממנו    יצחק שמיר הכיר את ביבי וסלד ממנו    אך לא רק בדרג ראשי הממשלה
עידן יוסף
פעילי שמאל קיימו תהלוכה בתל אביב שכותרתה "תתאחדו או תתאיידו" במחאה על ריצת רסיסי המפלגות    הסופר מאיר שלו: "עפר שלח, משה יעלון, ירון זליכה, מרב מיכאלי - אל תהיו הקברנים של קולות השמאל והמרכז"
אפרים הלפרין
"פרשנינו" חוזרים וטוחנים אותנו עם נדוניית מימון מפלגות של 20 מיליון שקל שנושא אתו בני גנץ, האמנם?
מירב ארד
הבהיר: "דווקא מן הממשלה יוצאות התקפות חריפות, גסות, נגד מוסדות השלטון המרכזיים במדינת ישראל. את התופעה הזו צריך להפסיק"    בליכוד הגיבו: "לא משנה את מי סער יצרף, הוא חייב את לפיד והשמאל כדי להקים ממשלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il