X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קיפלינג. "תהיה לאיש, בני"
הרב הגר. "תשלחו אותם אלי"
בין רודיארד קיפלינג לאדמו"ר מוויז'ניץ

ויז'ניץ, דיזנגוף, בלפור - ו-4,314 מתים

משטרה אמיתית, מנהיגים של ממש ומערכת משפטית נטולת פניות היו מטפלים ביד קשה באדמו"ר מוויז'ניץ, במתגודדים במסעדות ברחוב דיזנגוף ובמפגינים ליד בלפור במקום זה יש לנו משטרת יח"צנות, עסקנים קטנוניים ויועץ משפטי בניגוד עניינים
▪  ▪  ▪

  • אם להמון תרד ולא יירד ערכך
    או למלכים תעפיל, אך שורשך בעם;
    אם לא יוכלו לך אויביך ורעיך
    ולא יידום כבודך למעלה מכבודם
    ...לך תהיה הארץ וכל אשר עליה
    ועל כולם עוד זאת:
    תהיה לאיש, בני.
    רודיארד קיפלינג. תרגום: יעקב אורלנד
אם משטרת ישראל הייתה פועלת כגוף אוכף חוק ולא משיקולים יחצ"ניים, היא הייתה מעכבת אמש (23.1.21) את האדמו"ר מוויז'ניץ, הרב ישראל הגר, בחשד להפצת מחלה, לגרימת חבלה חמורה ולגרימת מוות ברשלנות. האדמו"ר הורה לפתוח את תלמודי התורה של החסידות ואמר למנהליהם לשלוח אליו את השוטרים - והמשטרה לא צריכה לחכות להזמנה. הפשע מבוצע בריש גלי ובהתרסה, והוא יעלה בחיי אדם.
אם משטרת ישראל הייתה ממלאת את חובתה ולא נרתעת מפני טרוריסטים פנימיים, אנשיה היו מרתכים את השערים ואוטמים את הפתחים בכל מוסדות החינוך החרדיים שהפרו את החוק, וגם היו מפזרים בכוח חתונות המוניות ועוצרים את מארגניהן - יהיו מי שיהיו.
אם משטרת ישראל הייתה ממלאת את חובתה ולא נרתעת מפני טרוריסטים פנימיים, היא הייתה פועלת בנחישות ביישובים הערביים, שהפכו בשנים האחרונות לשטח הפקר אלים ורצחני - כולל בקורונה.
אם היו לנו מנהיגים ולא פוליטיקאים קטנוניים, המימון הממלכתי למוסדות חינוך חרדיים המפרים את מגבלות הקורונה היה נפסק מזמן.
אם חברי הכנסת החרדיים היו מפסיקים לזמן קצר להיות עסקנים גלותיים, הם היו מתייצבים בראש הנאבקים נגד מפרי ההנחיות ומי שעומדים מאחוריהם - חשובים ודגולים ככל שיהיו.
אם משטרת ישראל הייתה מפגינה נוכחות מינימלית ברחובות תל אביב, היא הייתה מפזרת אתמול את עשרות בני האדם - אנשים, נשים וטף, שהצטופפו ללא מסיכות בגינת ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב.
אם רון חולדאי היה ממלא את חובתו כראש עיריית תל אביב במקום לשקוע בחלומות מגלומניים על ראשות הממשלה, הוא היה שולח אתמול פקחים לרחוב דיזנגוף כדי לסגור ולקנוס את המאפיות והמסעדות שבפתחיהן התגודדו לקוחות.
אם אביחי מנדלבליט היה יועץ משפטי נטול פניות, ולא מי שחתום על כתב האישום נגד בנימין נתניהו, הוא היה ממליץ לממשלה לאסור בזמן הסגר את ההפגנות מול רחוב בלפור.
אם בית המשפט העליון היה צולל לעומק המשבר במקום להמריא לליברליזם תיאורטי, הוא היה דוחה במהירות את כל העתירות נגד המגבלות המועטות, המגוחכות והבלתי-נאכפות על ההפגנות - בדיוק כשם דחה, ובצדק, את כל העתירות נגד המגבלות האחרות - ולו רק מפני מראית העין והאכיפה הבררנית.
אבל אין לנו את כל אלה. במקום זה יש לנו 4,314 מתים, 56 נפטרים ביום שישי לבדו, 7,346 חולים חדשים אתמול, 76,688 חולים פעילים, 1,177 חולים במצב קשה, 8.2% בדיקות חיוביות אתמול, 13 יישובים חרדיים ושבעה ערביים בין 20 היישובים בהם המצב הוא הקשה ביותר. מדינת ישראל, תמונת מצב, 24 בינואר 2021.

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
+אוטובוס נרגם באבנים ונבזז בבני ברק, הנהג נמלט
21:53 24/01/21  |  עידן יוסף

אוטובוס של חברת אגד נרגם באבנים ברחוב אהרונוביץ' בבני ברק. הנהג נמלט מהאוטובוס, וכמה בני אדם נכנסו אליו, רוקנו את מטפי כיבוי האש שהוצבו בו וגנבו ציוד אישי של הנהג. במקום לא נראתה נוכחות משטרתית, בעוד שהמתפרעים ירו זיקוקים וחזיזים.
מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה לזריקת האבנים על אוטובוס בבני ברק כי "לא רחוק היום בו נהגים יירצחו על ההגה".

[צילום: שמעון ברוך, שימוש לפי סעיף 27 א]
+"הרב קניבסקי ביקש להפסיק להפגין"
21:05 24/01/21  |  עידן יוסף

‏ח"כ משה גפני בכינוס בעיריית בני ברק: "מרן שר התורה ביקש לי לומר בשמו להפסיק את ההפגנות".

+בית שמש: עימותים אלימים במהלך פיזור חתונה
19:56 24/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+זן חדש של הנגיף מארה"ב הדביק חמישה בישראל
19:52 24/01/21  |  עידן יוסף

במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותר באמצעות תהליך ריצוף, זן קורונה מלוס אנג'לס. מהאדם המאומת לזן זה נדבקו ארבעה אנשים נוספים. האירוע נמצא בבדיקה.

+הוחלט: נתב"ג ייסגר לטיסות לשבוע
17:50 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נמל התעופה בן-גוריון ייסגר לטיסות נכנסות ויוצאות עד ל-31 בינואר  ▪  בישיבת הממשלה התפתח עימות בין ראש הממשלה שדרש עצירה מוחלטת של הטיסות לבין שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שדרשה לאפשר טיסה של עולים המתוכננים להגיע השבוע לישראל  ▪  נתניהו: הם יכולים לחכות, אם יש נגיף צריך לעצור גם את העלייה

חוזרים לסגירת השמיים [צילום: איתמר לוין]
"שיחכו שבוע, תהיה ועדת חריגים" [צילום: פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית
17:35 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה  ▪  זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות

ראש הממשלה ושר האוצר. ממשיכים להתעלם מה'פקידים' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. חובת איפוק וריסון [צילום: דוברות הכנסת]
+התגלו 5 מקרים נוספים של ישראל שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני
17:03 24/01/21  |  איציק וולף

משרד הבריאות הודיע (יום א', 24.1.21) כי לאחרונה נמצאו חמישה מקרים נוספים של חולי קורונה שנדבקו בוריאנט הדרום אפריקני של הנגיף. בחמשת המקרים מדובר באנשים ששבו לישראל מדרום אפריקה או מדובאי, ובמגעיהם.
עד היום אותרו 27 מאומתים עם הזן הדרום אפריקני ב-9 שרשראות הדבקה.

+גנץ: להעביר מחר את העלאת הקנסות
16:19 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון האשים את ראש הממשלה במניעים פוליטיים שגורמים לכך שתקנות הקורונה לא נאכפות  ▪  "הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את הסמכות שקיימת בחוק לסגור ולשלול תקציבים של מוסדות שנפתחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה"

[צילום: משרד הביטחון]
[צילום: דוברות המשטרה]
+הנשיא ריבלין: "המחאה היא זכות קריטית שאין בלתה אך אסור לחלל אותה באלימות"
15:38 24/01/21  |  מירב ארד

על רקע המתיחות הגוברת במוקדי אכיפת הנחיות המאבק בקורונה והאתגרים עימם מתמודדת משטרת ישראל נועד (יום א') נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לראשונה עם מפכ"ל המשטרה הנכנס, רב-ניצב יעקב שבתאי. הנשיא התייחס לאירועי הימים האחרונים ואמר: "זה הזמן לבקש מכל השוטרים שלנו אורך רוח וסבלנות. לצד זאת, לא תהיה סבלנות לאלימות מאף אחד, משום חלק בחברה הישראלית. המחאה היא זכות קריטית שאין בלתה אך אסור לחלל אותה באלימות. אני סומך עלייך ועל אנשייך אדוני המפכ"ל שתוכלו גם לתקופה הזו. אין לנו ברירה אחרת."

+עת להרוס ועת לנתוץ
14:41 24/01/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

נכנס הנשיא ביידן לתפקיד והדבר הראשון על סדר היום הוא למחוק את כל מעשיו (וזכרו) של הנשיא היוצא  ▪  17 צווים נשיאותיים, עוד לפני שהחליפו את התמונות בבית הלבן

ביידן. מוחק [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+אבנים הושלכו על שוטרים בבני ברק; שוטר ביצע ירי באוויר
14:23 24/01/21  |  מירב ארד

לפני זמן קצר במהלך פעילות מבצעית לאכיפת תקנות קורונה בעיר בני ברק, החלה התקהלות המונית של תושבי המקום סביב השוטרים, תוך ידוי אבנים לעברם. בתוך כך, השוטרים חשו סכנה לחייהם ולפיכך אחד השוטרים ביצע ירי באוויר. האירוע נמשך ללא נפגעים.

ירי השוטר בבני ברק [צילום: בצלאל חבובה]
+לדון מחדש במבצעת הבדיקות בנתב"ג
14:14 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הצעתה הזוכה של חברת אומגה נפסלה משום שלא עמדה בתנאי הניסיון המוקדם - אך בשל החיוניות של הבדיקות, היא תמשיך לבצע אותן עד החלטה חדשה של רשות שדות התעופה

ערפול לגבי חלקו של רמב"ם [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+הקורונה הצילה את ה-MBA
13:18 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אחרי שנה של ירידה בביקוש לתואר השני במינהל עסקים, המגיפה הובילה לזינוק מחודש - בין היתר משום שהאוניברסיטאות התאמו את עצמן למצב, מסביר אקונומיסט

אוניברסיטת קולומביה. גידול דו-ספרתי
+עובד ערוץ כנסת נדבק בקורונה
13:01 24/01/21  |  עידן יוסף

בבדיקה שעשה אחד מעובדי ערוץ כנסת, הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית.

+הפלג הירושלמי: הפגנות בבני ברק נגד ההגבלות
13:00 24/01/21  |  עידן יוסף

מפגיני הפלג הירושלמי חוסמים את רחוב רבי עקיבא בבני ברק, סמוך לבית הכנסת איצקוביץ', חלקם ללא מסכות. הם הודיעו כי המחאה תתפרס.
בהודעה שפרסמו נכתב: "בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל. מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א הורה לקיים מחאה נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל".

+12,268 דו״חות נרשמו בסופ"ש בגין הפרות של תקנות
12:47 24/01/21  |  מירב ארד

בסופ"ש החולף (22-23.01.2021) נרשמו ע״י השוטרים 12,268 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)- 10,198 דו"חות, ובהם גם 1,462 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 143 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 134 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 241 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

+"על הפקיד - לייעץ, אחריות השר - להקשיב"
11:20 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שי באב"ד מאשים את ראש הממשלה, את ראש הממשלה החליפי ואת שר האוצר בהתנהלות כושלת מבחינה כלכלית  ▪  "אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי"  ▪  תוקף את בכירי האוצר לשעבר שתדרכו נגד השר כ"ץ, אך טוען שהאחריות המלאה למחדל הכלכלי - על השר ועל הממשלה

שר האוצר כ"ץ. מלחמה נגד 'הפקידים' [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
באב"ד. התקציב נלקח בן ערובה [צילום: פלאש 90]
+נוסע חולה קורונה היה על טיסת טורקיש מאיסטנבול לישראל
08:40 24/01/21  |  איציק וולף

נוסע בטיסת טורקיש איירליינס שהגיעה לישראל אחרי חצות הלילה ב-22 בינואר נמצא מאומת למחלת הקורונה. כך הודיע משרד הבריאות. על פי ההודעה, מדובר בטיסה שיצאה מנמל תעופה סביחה גקצ'ן שבאיסטנבול ב-21 בינואר בשעה 23:40 והגיע לישראל כשעה לאחר מכן.
"כל הנוסעים בטיסה חייבים להיות בבידוד ולדווח באתר משרד הבריאות על בידוד ביתי. תקופת הבידוד הנדרשת היא 14 ימים עד 5 בפברואר 2021 כולל.

+האם ביידן יחמם יותר מדי את המשק
08:26 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנשיא הנכנס מציע להזרים 1.9 טריליון דולר למאבק בקורונה ולסיוע למשק - אך חישובים מעלים שמדובר בסכומים גדולים בהרבה מאלו שאיבד המשק בשל הקורונה  ▪  התוצאה עלולה להיות התפרצות אינפלציונית, אם כי סביר להניח שהקונגרס לא יאשר את התוכנית במלואה

תוכנית הסיוע של ביידן / ABC News
ביידן ביום הראשון בבית הלבן [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מסעדה סגורה בניו-יורק [צילום: מרי אלטפר, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויז'ניץ, דיזנגוף, בלפור - ו-4,314 מתים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}נתניהו דתיים וחרדים=שולטים
ישראל בלי תקוה!!!  |  24/01/21 08:51
2
האמת, הופתעתי. איתמר לוין
בני בנקר  |  24/01/21 10:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
הרב ישראל הגר קורא לפתיחה נרחבת של מוסדות החינוך החרדיים בכל רחבי הארץ אך אוסר על התגרות בשוטרים    המשטרה: "נאכוף התקהלויות אסורות במוסדות חינוך"
עידן יוסף
הגורם לכך עשוי להיות מבצע החיסונים, במקביל להתפרצות    בעקבות התפשטות המוטציות: נתניהו ידרוש לסגור מיד את נתב"ג ושרת התחבורה תומכת בסגירת השמיים לשבועיים    לפי המתווה המסתמן, מי שירצה לצאת לחו"ל לכל יעד שהוא, יחויב לעבור ועדת חריגים, גם לאחר תום הסגר    תלמידי כיתות י"א-י"ב החלו להתחסן
עידן יוסף
מדובר בתוצאות של ניתוח 10 דגימות, שהגיעו למעבדה המרכזית לנגיפים    משרד הבריאות: "כל אישה הרה שמעוניינת יכולה להתחסן"    דוח פנימי: תשע נשים הרות שנדבקו בקורונה מאושפזות במצב קשה
עידן יוסף
מוות שלישי במשפחה כתוצאה מקורונה בחודש - ההורים ובנם    יהודה משי-זהב: ""ריבונו של עולם אני יודע שאתה מעמיד אותנו בניסיון, ניסיון קשה וכואב. אוי, כמה כואבבבב"
אפרים הלפרין
בייבי בום הוא מצב של הגברת הילודה עקב אירוע שאירע תשעה חודשים קודם לכן, דתל"ש בום תהיה תופעת נטישה המונית של העולם החרדי עקב התנהגותו בימים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il