X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כץ מבקש לשבור את הקללה הרובצת על הליכודניקים שכיהנו במשרד האוצר ונשלחו לפח האשפה של הפוליטיקה הוא לכאורה סבור שנתניהו הוא סוס מנצח, אך ניתן לשער כי בסתר ליבו הוא מקווה כי רה"מ ינחל מפלה לאחר הבחירות, שכן הוא יודע שהאחרון מנסה לחסל אותו פוליטית וכי הוא מעוניין לרשת אותו
▪  ▪  ▪
כ"ץ. כוונות טובות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 0]
מצב בלתי אפשרי
כץ, לכאורה, נמצא במצב בלתי אפשרי; לכאורה, מכיוון שהוא בחר בכך וממשיך לבחור בכך בכל יום שהוא נמצא בתפקיד. מצד אחד, הוא מעוניין להצליח באוצר, גם משום שכוונותיו היו כנראה טובות כאשר נכנס לתפקיד, וגם בגלל שהוא רוצה להתקדם פוליטית; מצד שני, הוא הכשיל את עצמו ביודעין כשלא העביר תקציב, ומודע לכך שהוא ייזכר לדראון עולם בעקבות כך.

תחקיר עובדה מציג תמונה קודרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. האחרון, בשליחותו של הראשון, פעל על-מנת למדר ולעקוף את הדרג המקצועי של משרדו, כל זאת בעוד, ובגלל, שהוא יודע כי אין בכוונתו של רה"מ להעביר תקציב בעת המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה מעודה. והרי תקציב הוא הכלי העיקרי שבעזרתו ניתן להתנהל בשעת משבר ושדרכו ניתן להתוות את דרכי היציאה ממנו; ללא תקציב, המדינה שטה על פני מים עכורים ללא משוטים וללא מפרש.
צריך להבין את המקום בו נמצא כץ. נתניהו דואג להעלים ולהקטין את כל מי שיכול להוות עליו איום ואת כל מי שלא מלקק לו ויכול לסחוף אחריו חלקים נרחבים מהבייס עד כדי יכולת לשנות או לקבוע מדיניות בליכוד. אלו לא רק משה כחלון או גדעון סער שנתניהו דאג לדחוק החוצה. משה פייגלין, למשל, שבעזרת התנועה שהקים, מנהיגות יהודית, פקד בזמנו לא מעט אנשים לליכוד, בעיקר מתנחלים, ביקש לשנות את המפלגה מבפנים, ולא מעט אנשים מייחסים לו את העובדה כי הליכוד זז ימינה. הוא רצה להגיע עד למעלה, והתמודד פעמיים נגד נתניהו על ראשות המפלגה. בסופו של דבר, לפי עדותו של פייגלין, נתניהו עשה לו סיכול ממוקד.
גם בעת כינונה של הממשלה הנוכחית דאג נתניהו לדחוק החוצה אישים מרכזיים וחזקים בליכוד. אבי דיכטר לא קיבל אפילו תיק מומצא כשר המים, וניר ברקת, שהובטח לו את תיק האוצר, מצא עצמו ללא תיק בכלל. אז כיצד אישיות ליכודניקית עוצמתית כמו כץ מצאה עצמה במשרד כה חשוב ויוקרתי כמו האוצר? בשביל לענות על השאלה הזו צריך להעלות באוב את שרי האוצר האחרונים שכיהנו בתפקיד מטעם הליכוד - כחלון, יובל שטייניץ וסילבן שלום - על-מנת שאלו יעידו כי מדובר בבית קברות לפוליטיקאים ליכודניקים.
כץ, לכאורה, נמצא במצב בלתי אפשרי; לכאורה, מכיוון שהוא בחר בכך וממשיך לבחור בכך בכל יום שהוא נמצא בתפקיד. מצד אחד, הוא מעוניין להצליח באוצר, גם משום שכוונותיו היו כנראה טובות כאשר נכנס לתפקיד, וגם בגלל שהוא רוצה להתקדם פוליטית; מצד שני, הוא הכשיל את עצמו ביודעין כשלא העביר תקציב, ומודע לכך שהוא ייזכר לדראון עולם בעקבות כך. לא יכול להיות שהוא אינו מודע, מכיוון שהוא הגיע לאן שהגיע בגלל חושים פוליטיים מחודדים ביותר. הוא כנראה מקווה שהתוכניות הכלכליות שהוא מעביר עם נתניהו יגרמו לכך שהוא אולי ייזכר לטובה, ושהאשמה תידבק אך ורק ברה"מ, אך הוא טועה - הוא שותף מלא לכך שנתניהו החזיק את התקציב שבוי על-מנת שלא לקיים את הרוטציה ולהישאר בשלטון וההיסטוריה תשפוט אותו בעקבות זאת.
נראה שכץ נכנס לסיחרור. הוא הפסיק להתייעץ עם הגורמים המרכזיים של משרדו, זנח את עבודת המטה, והתמסר כל כולו לאדונו נתניהו. כדוגמה לכך ניתן להביא את מידורו של היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, מישיבה שנגעה לנושא משפטי מובהק כמו תיקון חוק. בנוסף, הוא דרש משאול מרידור, ראש אגף התקציבים, לשחק עם המספרים - לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים - ויחד עם רה"מ, בעזרת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שאף לעקוף ולייתר את מרידור עד כדי כך שפעל על-מנת שכל חלוקת כספי תוספת תקציב המדינה לשנת 2020, 11 מיליארד שקל, יחולקו בלעדי הממונה על אגף התקציבים תוך כדי שבירת כל הכללים. בסופו של דבר זה הגיע למצב בו הוא מידר לחלוטין את כל הדרג המקצועי וקבע, הלכה למעשה, עובדות בשטח בלעדיהם. כתוצאה מכך החשב הכללי, רוני חזקיהו, מרידור, ואפילו קרן טרנר, המנכ"לית שהוא הביא יחד עימו ממשרד התחבורה, התפטרו; וכאשר כמעט כל צמרת המשרד עליו הוא מופקד התפטרה, הדבר צועק דרשני.
כץ עשה את מה שעשה על-מנת לתת לרה"מ לפעול ללא מסגרות וללא תקציב. כך, ובחסות פשרת האוזר, נתניהו יכל להמשיך לקיים ממשלה בתוך ממשלה, להחליט החלטות לבדו, ולהיעזר בכץ על-מנת לבצען. בינתיים, מעשי החבלה של נתניהו בכלכלת ישראל (ניתן לקרוא עוד על הנושא בטור "שוק הדיור הפרוץ בחסות נתניהו") ממשיכים באין מפריע, שהרי כץ ממשיך לקיים את פולחן אדונו כאילו לדבר אין השלכות.
בכלל, נדמה שכץ נמצא בין הפטיש לסדן. עומדים בפניו שני הימורים, כל אחד בעל השלכות לא ידועות: הוא יכול להחליט שגדעון סער הוא סוס מנצח ולערוק אליו, אך מסתכן בכך שנתניהו ימשיך לשבת על כיסא ראש הממשלה גם לאחר הבחירות, שהרי איכשהו הוא מצליח לעשות זאת פעם אחר פעם כנגד כל הסיכויים, וכץ מפחד מכך; מצד שני, נראה כי הוא מקווה שנאמנותו לנתניהו תשתלם לו בסופו של דבר, אך מתעלם מכך שבגלל אי-העברת התקציב הוא יוכל להיכחד פוליטית, וגם אם לא - גם אם ישרוד את בית הקברות של הליכודניקים - רה"מ עצמו ידאג לחסל אותו בסופו של דבר. כך לא נשאר לו אלא להמר.
הבייס של כץ בליכוד חזק, ונראה שהפעם נתניהו באמת בדרך למטה, ואם כך הוא הדבר - אם נתניהו אכן ימצא עצמו מחוץ לשדה הפוליטי - אזי יש לשר האוצר סיכוי טוב לרשת אותו; ואת סער לא ניתן יהיה לרשת בזמן הקרוב לעין. כץ פשוט מכוון לראשות הליכוד ולראשות הממשלה. ניתן לשער כי אם הוא בוחר להמשיך בליכוד למרות שהוא יודע כי רה"מ מתכנן להתנקש בו פוליטית, הוא מקווה בסתר ליבו כי זהו סופו של נתניהו. ואם הליכודניקים סולחים לנתניהו על הכל - אם לא אכפת להם שהוא מסרב להעביר תקציב - אזי מדוע שלא יסלחו לכץ על כך.

תאריך:  25/01/2021   |   עודכן:  25/01/2021
+"דורשת מפרץ ושמולי להתפטר לאלתר"
19:34 25/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה על פרישת המפלגה מן הממשלה  ▪  "מפלגת העבודה עוזבת את ממשלת נתניהו-גנץ המושחתת ומתחילה מחדש"

ח"כ מיכאלי. פרישה מהממשלה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+שאילתות
17:10 25/01/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

האם כל אחד ממועמדי ימינה מתחייב שלא יהיה מהדורה חדשה של אורלי לוי-אבקסיס וצבי האוזר ויועז הנדל ועמיר פרץ ויצחק שמולי ופנינה טמנו-שאטה?

זליכה. סומך עליו [צילום: פלאש 90]
+רם שפע עובר למפלגת העבודה
17:07 25/01/21  |  עידן יוסף

ח"כ רם שפע (כחול לבן) התפטר מתפקיד יו"ר ועדת החינוך של הכנסת. הוא יתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פייסבוק השעתה את הצ'ט בוט של נתניהו בשל הפרת הפרטיות
17:04 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קרא לתומכיו להעביר לו מספרי טלפון של אנשים מעל גיל 60 שלא מעוניינים להתחסן, כדי שהוא ישכנעם לעשות זאת  ▪  פייסבוק: "איננו מאפשרים תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים"

הפייסבוק של יו"ר הליכוד
+גיל ביילין: אתמודד ברשימת העבודה לכנסת
14:37 25/01/21  |  עידן יוסף

גיל ביילין, שלא הצליח בבחירות לראשות העבודה, הודיע שיתמודד לרשימת מפלגת העבודה, בבחירות המקדימות שתתקיימנה ב-1 בפברואר. "אעמוד לצד מרב מיכאלי, ואסייע בכל דרך לשיקום המפלגה והמשך תנופתה מתוך אמונה בדרך ובמטרה, והכרה בחשיבותה במפה הפוליטית", אמר.

+הליכוד עשה שימוש בילדים בסרטון תעמולה
12:31 25/01/21  |  עידן יוסף

הליכוד פרסם סרטון תעמולה לתוכנית הכלכלית שהציגו אתמול נתניהו וכ"ץ, שטרם אושרה בממשלה וכלל לא בטוח שתאושר. בסרטון נעשה שימוש בילדים. חוק תעמולת הבחירות אוסר שימוש בתמונות ילדים לצורך שידורי תעמולה.

מתוך הסרטון

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
מועמדו של עמיר פרץ קיבל רק 19% ויתר המועמדים השתרכו הרחק מאחור    בהצהרה לאחר זכייתה: "אני פותחת את הגשת המועמדות לרשימה לכנסת מטעם העבודה - לכל מי שרוצה"
איציק וולף
ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית בת 9 חלקים למתן מענקים לאזרחי ישראל    התוכנית הוצגה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים באוצר ושל היועמ"ש    בדומה לסגר הראשון והשני יינתנו מענקים בעלות כוללת של מיליארדי שקלים לכל אזרחי ישראל עד העשירון השביעי
איציק וולף
ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה    זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות
איתמר לוין
שני הרכבים בראשותו של פוגלמן: האחד לא הטיל הוצאות בעתירה התנועה לאיכות השלטון שהפרה פסיקה קודמת של בג"ץ; השני הטיל הוצאות על התנועה לטוהר המידות
איציק וולף
שי באב"ד מאשים את ראש הממשלה, את ראש הממשלה החליפי ואת שר האוצר בהתנהלות כושלת מבחינה כלכלית    "אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי"    תוקף את בכירי האוצר לשעבר שתדרכו נגד השר כ"ץ, אך טוען שהאחריות המלאה למחדל הכלכלי - על השר ועל הממשלה
רשימות נוספות
סער צמוד לנתניהו בהתאמה לראשות ממשלה  /  איציק וולף
"מסע לוויה" לקולות האבודים  /  עידן יוסף
בני בגין מצטרף לגדעון סער   /  מירב ארד
ליברמן מנהל קמפיין דמגוגי ואכזרי  /  יואב יצחק
האם הערבים מתקרבים לשותפות בשלטון  /  מאיר אלרן, אפרים לביא, ח'דר סועאד, יוסף מקלדה
בכול זאת ביבי   /  דוד ארגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il