X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לתמ"א 38 אין שום אלטרנטיבה ראויה באופק ולכן אין זה מקרה שלא מנהל התכנון, לא הרשות להתחדשות עירונית ולא שום גוף אחר ידע להציע במהלך ה"פינג פונג" של השנתיים האחרונות, כל צל צילה של תוכנית אחרת במקומה
▪  ▪  ▪
התוכנית הטובה ביותר[צילום: מאיר ועקנין/פאש 90]

אינני אוהב, זאת בלשון המעטה, את הסוכריות המתקתקות שמנהל התכנון במשרד הפנים מפזר לאחרונה בכל הקשור לתמ"א 38. העובדה שהאריכו את ימי התוכנית עד לאוקטובר 2022 והעניקו אי-אילו הטבות פרוצדוראליות ליזמים, אינה שקולה כלל ועיקר אל מול אי-הוודאות הבסיסית של המשך התוכנית.
לפרוטוקול: התמ"א 38, על כל חסרונותיה, ויש לה אכן כאלה, הינה התוכנית הזמינה הטובה ביותר להתחדשות עירונית. היא טומנת בחובה מספר יתרונות משמעותיים, הן מיגון כולל של בנייני מדינת ישראל כנגד רעידת אדמה צפויה, הן התחדשות עירונית ושדרוג שכונות ותיקות והן תוספת משמעותית של היצע דיור.
לתמ"א 38 אין שום אלטרנטיבה ראויה באופק ולכן אין זה מקרה שלא מנהל התכנון, לא הרשות להתחדשות עירונית ולא שום גוף אחר ידע להציע במהלך ה"פינג פונג" של השנתיים האחרונות, כל צל צילה של תוכנית אחרת במקומה.
נהפוך הוא: לא רק שעל מנהל התכנון "להרים ידיים" ולהכריז בריש גלי ש"תמא 38 נוע תנוע", אדרבה עליו לצ'פר, ובאופן משמעותי את היזמים, להרחיב את הזכויות שלהם דוגמת אפשרות לאיחוד מגרשים במסגרת תמ"א 38/2 ובד בבד לדאוג לכך שהנושא הבעייתי של תקצוב תשתיות משלימות, שנמצא בעימות מתמיד בין היזמים לבין העיריות, ייפתר אחת ולתמיד.
גם העובדה שלאחרונה "נזרקה" האחריות על תמ"א 38 לפתחן של העיריות והרשויות המקומיות. כלומר, כל אחת תוכל לנהוג בתוכנית כרצונה, הינה בלשון המעטה תמוהה, שלא לאמר הזויה. האם באמת מישהו ממקבלי ההחלטות במנהל התכנון ובממשלה בכלל, מצפה שכל אחת מ-77 העיריות ו-255 הרשויות המקומיות במדינת ישראל תאמץ מדיניות נפרדת? ואם כן, בשביל מה הכריזה ממשלת ישראל עוד לפני 16 שנה על תמ"א 38 כתוכנית לאומית למיגון בניינים בפנים רעידות אדמה?
לכן, ולדאבוני הרב, ה"סוכריות" האחרונות שזרקו פקידי מנהל התכנון על ראשם של היזמים, לא רק שלא ישפרו עמדות, הן גם יבלבלו עוד יותר הן את העיריות, הן את היזמים והם את הדיירים, ולא רק שלא יביאו בעתיד הקרוב ליותר פרויקטים של תמ"א, אדרבה, עלולים מאוד לצמצם אותם משמעותית.
נכון לעכשיו, לאחר שנה קשה מאין כמותו של מגיפת קורונה, מיליון מובטלים, משבר כלכלי עמוק מאין כמותו ומעט מאוד התחלות בנייה, נאמדת ההתחדשות העירונית בכלל בכ-15 אחוזים בלבד משוק הדיור (כולל פינוי בינוי) ואם נתייחס לתמ"א 38 בלבד, הרי שמדובר בסך-הכלב כ-8 אחוזים מהשוק.
ניתן היה בנקל להכפיל ולשלש את הפרויקטים של התמ"א, הן באזור הביקוש והן בפריפריה, שם רוב רובם של הבניינים אינם ממוגנים כלל בפני רעידות אדמה. האחריות, דומני, תהיה על מקבלי ההחלטות בממשלה, כולל מנהל התכנון, בבוא יום פקודה. והוא, לצערי הרב, בוא יבוא!

הכותב המאמר ישראל אברמוב הוא יו"ר קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן.
תאריך:  27/01/2021   |   עודכן:  27/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
ארגון האצ"ל ביצע כידוע שורה של פעולות שוד בנקים מוסדות ועוד כדי לממן פעילותו ומבצעיו    אחד הנועזים שבהם נערך לפני 75 שנים ב-12 בינואר 1946 סמוך לחדרה, ובו תקף הארגון רכבת שהובילה כסף שנועד לתשלום משכורות לעובדי ממשלת המנדט    לימים קיבל המבצע את הכינוי "שוד רכבת הכסף"
עמנואל בן-סבו
שנאת היהודים, האנטישמיות, לובשת ופושטת צורה, היא חיה ובועטת, בעיקר ביהודים, היא מרימה ראשה במדינות נאורות, תרבותיות, מתקדמות, מדינות שהיו שם והשתתפו ברצח העם היהודי באופן פעיל ובאופן סביל, האנטישמיות שוב אינה מילה גסה
יהודה קונפורטס
הירידה בשער הדולר יכולה להביא בדיוק למצב המתואר בכותרת וכדי שזה לא יקרה, הממשלה צריכה לפעול    אם היא תציע תוכנית מתאימה, לא תהיה סיבה להאשים אותה בכלכלת בחירות
איתן קלינסקי
שיח ושיג כואב עם המשורר אורי צבי גרינברג (ג')    כואבת לי נימת העליונות שקיבלה ביטוי באותיות עבריות בשירה העברית. אני סולד מאמירה, לפיה אין טהור ממני היהודי ואין יפה מבחינה רוחנית ממני בעולמנו
יוני בן-מנחם
האתגר של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא לאחד את תנועת פתח המפוצלת כדי לנצח את תנועת חמאס בבחירות לפרלמנט. יו"ר הרש"פ מתקשה לעמוד במשימה, דבר שמגביר את החשש בישראל, מצרים וירדן מהתחזקות אפשרית בכוחה של תנועת חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il