X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במחלות אוטואימוניות מערכת החיסון תוקפת את הגוף, במקום להילחם בפולשים מזיקים. החלטת בג"ץ שמונעת משוטר לדרוש הצגת תעודת זהות מאזרח על-פי שקול דעתו המקצועית מהווה סימפטום למחלה אוטואימונית שמדינת ישראל לוקה בה מאז שנפלה עליה ההפיכה החוקתית
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפסיקה של הבג"ץ ניתנה ביום 25.2.2021 וכמו תמיד החלה בעתירה שהגישה הקרן לישראל חדשה באמצעות שלוחותיה "האגודה לזכויות האזרח", "הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל", בנוסף להן גם "אגודת יהודי אתיופיה" - לכאורה בעלי העניין (שזכו במענק יפה מהקרן על סך 160,000 דולר, בין השנים 2015-2018)
העותרים
העותרים דרשו לאסור על המשטרה לעכב אנשים ברחוב לצורך הצגת תעודה מזהה "כשאין כל חשד שבצעו עבירה" וכן דרשו לבטל את הנוהל המשטרתי שעיגן את הפרקטיקה הזו.
כל זה בגלל שהנוהל "אינו חוקתי ופוגע בזכות לכבוד, לשם הטוב, בזכות לפרטיות, בחופש התנועה ובזכות לשוויון" מיצוי אוצר מילות הטרמינולוגיה הליברו-פלורליסטית. העותרים הוסיפו שפעולות בדיקת המסוף שנעשות על-ידי המשטרה לוקות בהפליה גזעית ומיושמות בעיקר על יוצאי אתיופיה, ובני מיעוטים אחרים.
מאחר שברור במי ובמה מדובר, אין לי טענות לתובעים. יש להם אג'נדה לקעקע את החברה ולהפוך את המדינה לבליל של כל אזרחי, אין לי שיח ושיח אתם, הטענות שלי מופנות לשופטי העליון.
מדיניות שיפוטית על בסיס
ההפיכה החוקתית שהחלה בהעברת חוק היסוד כבוד האדם וחרותו ע"י קבוצה קטנה של חברי כנסת נטולי בינה הפכה את היוצרות כאשר זכויות למיניהן של הפרט הפכו לערך עליון וראשון במעלה ודחקו את ערך שלום הציבור וערך מדינת הלאום של העם היהודי לעדיפות שנייה אם בכלל.
היפוך הערכים הזה הפך למדיניות שיפוטית מחייבת את בית המשפט ומכאן נגזרה גם הפסיקה הזאת שבעיקרה אומרת נשיאת העליון כי לגישתה "הדרישה כי אדם יזדהה בפני שוטר באמצעות תעודת זהות עשויה להוביל לפגיעה ממשית בכבוד האדם". לקרוא ולא להאמין למראה העיניים.
מוסיפה הנשיאה: "כבר נפסק לא אחת כי סמכות שלטונית שמופעלת בשרירות וללא כל מגבלה יש בה משום פגיעה בכבודו של אדם ואף באוטונומיה שלו". כלומר הנשיאה לוקה בעיוורון מוחלט לצורך ולנסיבות שעל-פי הן מחליט שוטר במסגרת שקול דעתו המקצועית לדרוש מאדם להזדהות כחוק ולא רק שאיננה מבינה את הצורך הזה היא גם יוצאת מתוך הנחה שדרישה כזאת היא שרירותית ופוגענית בכוונה תחילה. השוטר מתהלך לו בניחותא ברחוב וכדי להפיג את שיעמומו הוא מחליט לדרוש מאן דהו להזדהות.
נוהל מקובע שאין עליו מחלוקת
אני לא יודע אם פרקליטות המדינה טרחה להסביר לנשיאה הכבודה מדוע אקט ההזדהות נדרש ולמה הוא מהווה מסמר בארגז העקרונות שעל פיו נוהגת כל משטרה בכל משטר, ועליו אין השגות ומחלוקת. אני לא יודע אם הפרקליטות ידעה להסביר לנשיאה את הרציונל של בדיקה אקראית או על-פי אפיון האדם ביחס לסביבה שהוא נמצא ברגע נתון ושאר עקרונות הייסוד של מניעת הפשעים שמהווים את עמודי התווך בעיסוק הסיזיפי של הענקת ביטחון לציבור, אותו הציבור שהפרט ואפילו הנשיאה נמנים על מרכיביו.
מה שאני יודע שכבודה פגעה פגיעה נוספת בערך הנרמס הזה שקרוי זכות הציבור לביטחון והעדיפה על פניו זכות הגזורה מחוק הזוי שנחקק בחטא תוך שלוב של טיפשות ורשעות.
פרשנותו של השופט "השמרן"
אוסיף רק כקוריוז עצוב את תרומתו של השופט אלכס שטיין לפסיקה המסרסת, אותו אלכס שטיין גאוות המינויים של איילת שקד שרת המשפטית לשעבר שהצהירה על הצלחתה למנות "שופט שמרני". השופט שטיין נתן פרשנות רדיקלית לחוק תעודת הזהות וטען שהחוק כלל לא נותן לשוטר לדרוש מאדם להציג תעודת זהות כי נוסח החוק הוא "תושב חייב לשאת עימו תמיד תעודת זהות ולהציגה בפני קצין משטרה בכיר, ראש רשות מקומית, שוטר או חייל במילוי תפקידם, כשידרשו זאת ממנו" אבל לפרשנותו של שטיין, לשוטר אין סמכות לבקש את הצגת התעודה (אלוהים ישמור) ולכן "רשאי האזרח לענות לאותו השוטר בעל השררה 'לאו בעל דברים דידי את' ואחר כך להפנות לו את גבו וללכת לענייניו. כך כתב שטיין.
אוכל לתת קרדיט לשופט שטיין על כך שהוא בקי די הצורך בשפה העברית אם מאפשרת לו לנסח פסקי דין. מעבר לזה אין לי דרך לתת קמצוץ של קרדיט להיגיון המשונה שלו. אנחנו מצויים במערבולת הזויה שיצרה המערכת המשפטית. טרוף מערכות שסיפורי אליס של לואיס קרול מהווים מופת ללוגיקה. כל הגרוטסקה הזאת יכלה להיות משעשעת אלמלא הייתה על חשבוננו ואלמלא הנזק שנוצר לא היה כל כך פטאלי ובלתי הפיך. מערכת שאמורה להיות חיסונית אבל הפכה לטורפת של הגוף עליו המורה להגן.

הכותב הוא מנכ"ל מבטחי ישראל.
תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבג"ץ כבעיה אוטואימונית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נהדר,כל מילה בסלע. עוד אדם
בני בנקר  |  29/01/21 13:12
2
מאמר חכם ומתריע, לידיעת הלכוד
א''ש  |  29/01/21 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר פוגל
בפרויקטים של פינוי- בינוי    לדיירים מבניינים ישנים שמאכלסים דירות גדולות ומרווחות בבניינים רבי קומות מתברר להם שאמנם את דירתם החדשה קיבלו מהיזם חינם (מינוס שלוש שנים של נדודים בדירות מעבר), היא ממוקמת בבניין מפואר עם מעליות, לובי ושטחים משותפים, אך דמי ועד הבית יקפצו למאות רבות של שקלים מדי חודש
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס במאמץ להשיג תמיכה ברשימת פתח לבחירות לפרלמנט מבטיח לפצות כספית עשרות אלפי פקידים ברצועת עזה שנפגעו מהסנקציות שהוא הטיל עליה. ברצועה לא ממהרים לקנות את הבטחותיו של מחמוד עבאס שנתפסות כמסע הונאה כדי לקבל קולות וכתרגיל בחירות
סם בן-שטרית
גם היום, אחרי שהנשיא קצב עבר שבעה מדורי גהינום וישב שנים בבית סוהר, הוא חדור הכרה שלא נעשה לו צדק
ד"ר רבקה שפק-ליסק
כל המדינה נמצאת כבר בסגר שלישי    מדוע? גם זה סוג של "בריונות" - מספר הנדבקים בחברה החרדית, שרבים בה מסרבים לקיים את ההנחיות, הוא גבוה (גם בחברה הערבית) אבל, ראש ממשלתנו מסרב לפעול על-פי שיטת הרמזור ולהטיל סגר רק על ערים אדומות וכתומות
אורנה מרקוס בן-צבי
עורך הדין גאון היה מקריח ונמוך קומה, פניו עגלגלות ועיניו שחורות, והן הביעו חוכמה וטוב לב    הוא קם ממקומו בפנים סמוקות, הקיף את שולחן הזכוכית הגדול ורכן לעברה של הלקוחה שלו, תוך שהוא נוטל את ידה המגוידת ומביט ישר לתוך עיניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il