X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוק חדש מרחיב את הרגולציה בתחום הלבנת הון על תאגידים שאינם אמריקנים הפועלים בארה"ב השינוי המשמעותי ביותר בחוקי הלבנת הון בארה"ב
▪  ▪  ▪
מלחמה נגד הלבנת ההון [צילום: מארק לניהאן, AP]

בתחילת 2021 נכנס לתוקף בארה"ב חוק אישור ההגנה הלאומי1 (NDAA) המסמיך את משרד ההגנה האמריקני לקבוע סדרי עדיפות ולהוציא תקציבים לפרויקטים בתחום הביטחון. מדובר במעין חוק הסדרים הכולל לעתים הוראות שאינן קשורות ישירות למשרד הביטחון.
השנה, בצד ההוראות הנוגעות לענייני ביטחון, כלל גם חוק זה הוראות המרחיבות באופן משמעותי הסמכויות של הרגולטור בכל הקשור להלבנת הון, במיוחד בכל הקשור לחוק סודיות בנקים2 (BSA). למעשה ה-NDAA הביא לשינוי המשמעותי ביותר בחוקי הלבנת הון בארה"ב למן חוק הפטריוט שחוקק ב-2001, וצפויה להיות לו השפעה בייחוד על חברות שאינן פעילות וכן על מוסדות פיננסיים זרים שיש להם שותפים אמריקנים או שהם פועלים בארה"ב. להלן כמה מן השינויים המרכזים בנושא הלבנת הון הקבועים ב-NDAA:
1. ה-NDAA כולל הוראות באשר למרשם לזיהוי בעלים מוטבים (Beneficial Ownership) המנוהל על-ידי רשות להלבנת הון ומימון טרור בארה"ב (FinCEN). מדובר במרשם שאינו פומבי שנועד להגברת השקיפות ולמלחמה נגד הלבנת הון, עבירות מס, פשיעה מאורגנת, ועבירות נוספות, שנקבע לראשונה בחוק השקיפות מ-20193. בעניין זה חוק NDAA מרחיב את החובה הזו לחברות קש (shell corporations), חברות בעלות אחריות מוגבלת, או גופים דומים אחרים הפועלים כדי להסוות פעילות בלתי חוקית כגון סחר בבני אדם, שחיתות ומימון טרור. רישום זה נועד לתת לממשלת ארה"ב מידע על אנשים השולטים בגופים במישרין או בעקיפין או שיש להם בעלות או זכויות כלשהו בהם.
2. להבדיל מחוק ה-BSA וחוק הפטריוט שתיקן אותו, שהטילו על מוסדות פיננסים חובה להקים ולקיים תוכניות ציות כדי לאתר ולמנוע הלבנת הון ומימון טרור, ה-NDAA מטיל על מוסדות פיננסים חובה להפעיל את תוכניות הציות שלהם משטח ארה"ב.
3. ה-NDAA גם מרחיב משמעותית את כוחן של רשויות ארה"ב לחקור מוסדות פיננסיים שאינם אמריקנים לרבות סמכות זימון לחקירה בגין חשבונות בבנקים שאינם אמריקנים.
התפתחות החקיקה בתחום הלבנת הון בארה"ב, שלה נודעת השפעה אף מחוצה לה, מלמדת על מגמה מרחיבה. עתה גם תאגידים זרים המקיימים פעילות בארה"ב עלולים להיות מושא לחקירה של רשויות האמריקניות ועליהם לאמץ תוכנית אכיפה פנימית. יש להניח כי מגמה זו של הגברת הרגולציה בתחום הלבנת הון, תתרחב ומדינות נוספות ינקטו גישה דומה. בין אם כך ואין אם אחרת, ברי כי תמורות אלה מחייבים מינה וביה בחיזוק מעמדה של פונקציית הציות בגופים הפיננסים.

הערות

1. i. the national defense authorization act for fiscal year 2021
2. Bank Secrecy Act iii
3. Corporate Transparency Act

הכותב הוא בעל משרד עו"ד העוסק במשפט מסחרי, מכהן כיו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עורכי הדין, ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
תאריך:  31/01/2021   |   עודכן:  31/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלת הרגולצית הלבנת הון בארה"ב על גופים חיצונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה סמוכה מושיוב
אחיה הקטנים חסרי הישע, ילדים "זרוקים", שלא עשו שום פשע, הם הבובות, שאף פעם לא היו לה, שאותם היא עוטפת ברחמים, מחבקת, מאכילה ומכילה, כאילו הם ילדיה שלה
הדר גולדנברג
אתם לא אכלתם בחדר האוכל קוטג' ולחם שחור, לא קמתם ב-4 בבוקר למגדה ולשדות התירס, לא ייבשתם את ימת החולה, ולא צילמתם עגורים נודדים חורפים אצלכם באגם    לא ישנתם בבית ילדים ולא הייתה לכם תורנות בענף הנוי או בתרבות בקהילה
ציפי לידר
מי יתלה את הפעמון על צוואר החתול? זאת הייתה השאלה שניסרה בחלל האוויר באסיפת העכברים שעמדו בפני כיליון    והעכברים כמשל    ארבע דרכי התמודדות של ישראל בסכנה המצרית כמודל    על כך במאמר שלפנינו על הפרשה
יגאל יששכרוב
בימים אלה שוקד ועד המושב על הוצאת ספר ביוגרפי מצולם כמורשת לדורות הבאים    "לפעמים, אומר רמי דוידיאן, נדמה לי שהמרחק הגאוגרפי יצר אצל קובעי המדיניות תחושה קשה של שכחה"
יהודה קונפורטס
הנושא הבוער נדון השבוע במסגרת כנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ואף ניתנו המלצות    האם הן אומנם ייושמו ועד כמה הן רלוונטיות לישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il