X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הצעדים הראשונים של ביידן במדיניות החוץ

ארה"ב תסיר תמיכתה מסעודיה בתימן

ביידן יודיע גם על הקפאת החלטתו של טראמפ להוציא 12,000 חיילים אמריקנים מגרמניה אומר לאנשי משרד החוץ: ארה"ב חזרה; נחייה את הבריתות שלנו ונתמוך בדמוקרטיה ובזכויות האדם ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
מורדים חות'ים בתימן [צילום: האני מוחמד, AP]

הנשיא ג'ו ביידן עומד להודיע (יום ה', 4.2.21) על הסרת תמיכתה של ארה"ב מהמלחמה שמנהלת סעודיה בתימן מאז מארס 2015 - הודיע יועצו לביטחון לאומי, ג'ייק סליבאן. סעודיה מובילה קואליציה של מדינות ערביות ומוסלמיות, המנסות להביס את המורדים החות'ים הנהנים מתמיכתה של אירן, ואשר מנסים להשתלט על המדינה. ביידן גם יודיע על הקפאת החלטתו של טראמפ להוציא 12,000 חיילים אמריקנים מגרמניה - הבסיס המרכזי של ארה"ב באירופה מול רוסיה.
המלחמה בתימן הפכה לאסון הומניטרי מן הקשים ביותר בעולם, עם מאות אלפי אזרחים שנהרגו בקרבות ומתו ברעב ומחלות. ההתערבות הסעודית בה היא אחד מצעדיו המרכזיים של יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, עוד מהתקופה בה שימש כשר ההגנה של הממלכה. סעודיה אינה מצליחה להביס את המורדים, והיא אף ספגה פגיעות קשות במתקני הנפט שלה (ככל הנראה מירי טילים בידי כוחות אירניים).
שבועיים לאחר שנכנס לתפקידו, בהם התמקד בנושאי פנים, מבצע ביידן מהלכים פומביים ראשונים בתחום מדיניות החוץ. הוא מבקר במשרד החוץ בחברת סגניתו, קאמלה האריס, נפגש עם השר אנתוני בלינקן ואמר לדיפלומטים שהתאספו בבניין, כי בכוונתו "להעביר מסר ברור: ארה"ב חזרה. נחזור להיות מעורבים, נבנה מחדש את הבריתות שלנו". ביידן הוסיף, כי לצד המאבק בקורונה ובשינויי האקלים, הוא מעמיד בראש סדר היום שלו את "התמיכה בדמוקרטיה ובזכויות האדם ברחבי העולם". זאת, בניגוד למדיניותו של דונלד טראמפ, אשר בודד במידה רבה את ארה"ב, הוציא אותה מהסכמים וארגונים בינלאומיים, התעלם מהפרות זכויות אדם (למשל בסעודיה) והסיג את רוב הכוחות האמריקניים מהמזרח התיכון ואפגניסטן.
הפסקת התמיכה במלחמה בתימן הייתה אחת מהבטחות הבחירות של ביידן, וממשלו כבר הודיע על בחינה מחדש של מכירות הנשק לסעודיה עליהן הודיע ממשל טראמפ. ביקורו הראשון של טראמפ כנשיא היה בסעודיה, בת ברית מרכזית של ארה"ב - במיוחד מול אירן. כוונתו של ביידן לנסות ולהחיות את הסכם הגרעין עם אירן, מובילה במקביל לנכונות להפחית את התמיכה בסעודיה. טראמפ התעלם מרצח העיתונאי מתנגד המשטר ג'מאל חאשוקג'י על-פי הוראתו של מוחמד, בעוד ביידן מבהיר כאמור שישים דגש על זכויות אדם.

תאריך:  04/02/21   |   עודכן:  04/02/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב תסיר תמיכתה מסעודיה בתימן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה בנוגע לרוסיה ?
שמואל א'  |  5/02/21 07:54
2
למה האתר שולח פרחים לביידן? ל"ת
יואב?  |  7/02/21 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ירון פרידמן
התקשורת הישראלית עסוקה כל הזמן בסוריה כזירת מלחמה בין ישראל ואירן. אולם רוב הישראלים אינם מודעים לטרגדיה של הדרוזים בדרום סוריה, הסובלים ממצוקה כלכלית וביטחונית חמורה. המקרה של הדרוזים בסוריה מוכיח עד כמה כוזבת הססמה של הנשיא בשאר אל-אסד לפיה הוא מגינם של המיעוטים. מה באמת קורה לדרוזים מעבר לגבול הגולן, עד כמה חמור מצבם, מי עוזר להם, וכיצד זה קשור לישראל?
יורם אטינגר
ב-2021, עשר שנים לאחר התפרצות הצונאמי הערבי, ובניגוד למדיניות מחלקת המדינה, אך בהתאמה מלאה למחקרי פרופ' כדורי, הרחוב הערבי נשלט על-ידי דפוסי התנהגות בני 1,400 שנים
ירון פרידמן
המהומות שהתפרצו בתוניסיה לפני כשבועיים זכו למעט מאוד התייחסות בתקשורת הישראלית. אך ההפגנות מתפשטות ברחבי המדינה והשלטונות לא מצליחים להרגיע את הצעירים. לפני עשור הציתו המחאות בתוניסיה את כל המזרח התיכון. מדוע המחאה מתפרצת דווקא בעיתוי הנוכחי, והאם זה קשור גם לישראל?
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי אירן החלה בסידרה של פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים ויהודים כדי לנקום את מותו של מדען הגרעין פחרי זאדה. אירן מתכננת לבצע את הפיגועים ללא "טביעות אצבע" במקביל למאבקה המדיני מול ממשל ביידן כדי להביא להסרת הסנקציות
איתמר לוין
יורש העצר הסעודי עצר את ילדיו של סעד אלג'ברי, בכיר לשעבר בשירותי המודיעין, בנסיון ללחוץ עליו לשוב מגלותו בטורונטו - מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il