X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הרגעים המרכזיים במשפט טראמפ, 10-11.2.21 / ABC
התביעה טוענת ביום השני של משפט טראמפ:

הפורעים רצו לרצוח את פנס ופלוסי

ג'יימי רסקין: ההוכחות יראו שטראמפ לא היה מביט מן הצד תמים כפי שטענו עורכי דינו; הן יוכיחו שהוא הניע את ההסתערות. הוא לא היה המפקד העליון אלא המסית העליון התובעים סוקרים במשך שעות את השקרים של טראמפ בנוגע לבחירות, את העידוד שנתן לאלימות של תומכיו מאז הבחירות ואת קריאתו אליהם להגיע לוושינגטון ב-6 בינואר ולצעוד לקפיטול הטענה המרכזית: מדובר בהסלמה שהגיעה לשיאה בתוכנית שמטרתה למנוע את אישור נצחונו של ביידן
▪  ▪  ▪
הדיון בסנאט הערב [צילום: C-SPAN]

הסנאט האמריקני פותח הערב (יום ד', 10.2.21) את שלב הטיעונים העובדתיים במשפטו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בעקבות הסתערות תומכיו על הקפיטול ב-6 בינואר. לכל צד מוקצבות 16 שעות, והטיעונים צפויים להימשך עד תחילת השבוע הבא.
אמש קבע הסנאט, ברוב של 56 מול 44, כי יש לו סמכות חוקתית לדון בכתב האישום נגד טראמפ למרות שכבר סיים את כהונתו. ההחלטה התקבלה בידי 50 הסנאטורים הדמוקרטים, אליהם הצטרפו שישה רפובליקנים. היא מהווה אינדיקציה נוספת לכך, שלא צפוי הרוב הדרוש של 67 סנאטורים כדי להרשיע את טראמפ ולמנוע ממנו להתמודד שוב לנשיאות ב-2024.
בשלב הנוכחי טוענים התובעים - תשעה צירים דמוקרטים בבית הנבחרים, בראשותו של ג'יימי רסקין - כי טראמפ הסית את האספסוף שהסתער על הקפיטול וגרם למותם של שבעה בני אדם. לדבריהם, ההסתה נובעת הן מטענותיו הכוזבות של טראמפ מאז הבחירות בתחילת נובמבר, כאילו הניצחון נגזל ממנו בדרכי תרמית והונאה, והן מדבריו באוזניו תומכיו בעצרת שהתקיימה בבוקרו של 6 בינואר. ההגנה תטען, כי טראמפ רק מימש את זכותו לחופש ביטוי, וכי הפורעים התארגנו עוד קודם לכן ובלא כל קשר לדבריו.
ראש צוות התובעים, ג'יימי רסקין, פתח באומרו: "ההוכחות יראו שטראמפ לא היה מביט מן הצד תמים כפי שטענו עורכי דינו; הן יוכיחו שהוא הניע את ההסתערות. זו הייתה הבגידה הגדולה ביותר בשבועת הנשיאות בתולדות ארה"ב. הוא ראה את זה מגיע וכלל לא היה מופתע מן האלימות. הוא נטש לחלוטין את חובתו להפסיק את האלימות כדי להגן על הממשלה והציבור, ובכך הפר את שבועתו. הוא שלח את תומכיו לקפיטול כדי למנוע מהקונגרס לאשר את נצחונו של יריבו. הוא קיבל התראות לכך שההמון הזה יפעל באלימות. לנו זה נראה כמו שיגעון, אבל הייתה שיטה בשיגעון של אותו יום. זו הייתה התקפה מכוונת, שנועדה למנוע מסגן הנשיא מייק פנס ומאיתנו לספור את קולות האלקטורים ולאשר את נצחונו של ג'ו ביידן".
רסקין טען, כי ב-12.12.20 עודד טראמפ אלימות: "רק התחלנו להילחם", הוא אמר. ב-19.12.20 הוא אמר לתומכיו להילחם והבטיח ש-6 בינואר "יהיה פרוע". "בימים הבאים הוא המשיך לקדם בצורה אגרסיבית את 6 בינואר באוזני תומכיו. היו אין-ספור דוחות, במיוחד מה-FBI ומשטרת הקפיטול, שהמתאספים יהיו חמושים ומאורגנים לתקוף את הקפיטול. הם צעקו, כאשר שעטו במסדרונות, שהם נשלחו לקפיטול בידי הנשיא", הוסיף רסקין.
"אם לא תילחמו כמו מטורפים, לא תהיה לכם מדינה. לעולם לא תקחו בחזרה את המדינה אם לא תהיו חזקים", ציטט רסקין את דבריו של טראפ בנאומו באותו בוקר. לדבריו, מקורביו של טראמפ תיארו אותו כמי שהגיב בהתלהבות להסתערות ואינו מבין מדוע הסובבים אותו אינם נלהבים כמותו. "הוא לא עשה דבר כדי לעזור לנו; הוא לא היה המפקד העליון, אלא המסית העליון". רסקין הקרין את דבריו של טראמפ בעיצומה של ההסתערות, כאשר אמר לאספסוף שהבחירות נגנבו ממנו והביע את אהדתו כלפיו.
רסקין הוסיף וטען, כי הסתה לאלימות אינה מוגנת על-ידי חופש הביטוי. "זה הרבה יותר גרוע מאשר מי ששולח 'אש' בקולנוע הומה אדם, אלא למפקד יחידת הכיבוי השולח את אנשיו להצית את הקולנוע, ולאחר מכן אינו עושה דבר כדי לכבות אותה, אלא יושב ונהנה מהמחזה בטלוויזיה", אמר רסקין, בהתייחסו לדוגמה הידועה בה טענת חופש הביטוי אינה עומדת.
התובע ג'ו נגוסה טען, כי טראמפ בחר בקפידה את מילותיו ב-6 בינואר וידע כיצד ישפיעו על ההמון, שכן הוא חזר עליהן שוב ושוב בשבועות הקודמים – הטענות על גניבת הבחירות, Stop the Steal והקריאה להילחם כדי להפסיק את גניבת הבחירות. נגוסה תיאר את מאמציו של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות, וטען שכאשר כשל – כיוון את ההתקפה על הקפיטול, כולל הזמן המדויק. "הנאום הזה לא סתם קרה. הוא היה חלק מתוכנית סדורה היטב שנמשכה חודשים", הוסיף. "כאשר עלה לדוכן באותו בוקר, הוא ידע היטב שהם מחכים לפקודתו. רק לטראמפ היה כוח לעצור אותם, והוא לא עשה זאת". עוד ציטט נגוסה מתוך שניים מכתבי האישום נגד המתפרעים, לפיהם הללו ביקשו לרצוח את מייק פנס וננסי פלוסי.
התובעים חואקין קסטרו ואריק סוולוול פירטו בהרחבה את טענותיו של טראמפ נגד תוצאות הבחירות ואת מעשיהם של תומכיו בחודשיים שבין הבחירות לבין ההסתערות. לדבריהם, טראמפ יכול היה כבר אז לעצור אותם - אך לא עשה זאת, אלא רק ליבה את זעמם ואף כיוון אותם מראש ל-6 בינואר, בין היתר במודעות שפרסם הקמפיין ובציוצים שלו עצמו. התובעת מדלין דין הציגה את האיומים וההשתלחויות של טראמפ נגד פקידי בחירות ברחבי ארה"ב, אשר הובילו לאיומי אלימות נגדם - תוך שטראמפ ממשיך ואינו קורא לתומכיו לחדול מכך. התובע טד לו הראה את לחציו של טראמפ על אנשי המפלגה הרפובליקנית (ובראשם פנס) ומשרד המשפטים, בניסיון לשנות את התוצאות.
התובעת סטייסי פלסקט סקרה את מעשי האלימות של תומכי טראמפ לפני הבחירות ואחריהן ואת הימנעותו של טראמפ מלצאת נגדם. היא גם פירטה את ההכנות הנרחבות של תומכי טראמפ להסתערות, וטענה שהללו היו בטוחים שהם ממלאים את רצונו של טראמפ ומשרתים את מטרתו, לאחר שהוא כיוון אותם מתי והיכן לפעול. דין חזרה לדוכן ותיארה את נאומו של טראמפ ב-6 בינואר עד לתחילת ההסתערות על הקונגרס, וסיימה בקול חנוק דמעות: "שמעתי את המהלומות על דלתות אולם בית הנבחרים".
פלסקט וסוולוול סקרו בהרחבה את ההסתערות על הקפיטול, כולל חשיפה של המסרים ברשת התקשורת המשטרתית וקריאותיהם של שוטרי הקפיטול לעזרה. פלסקט תיארה כיצד האספסוף חיפש את פנס, במטרה מוצהרת - כולל בצעקותיהם - לרצוח אותו. עוד אמרה כי כיום ידוע שאם המתפרעים היו מוצאים את יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי - הם היו רוצחים אותה. "טראמפ שם מטרות על הגב שלהם - והאספסוף שלו פלש לקפיטול כדי לצוד אותם", האשימה.

הפורעים מוחצים שוטר ממשטרת הקפיטול [צילום: C-SPAN]
הפורעים מסתערים על החזית המערבית של הקפיטול [צילום: C-SPAN]
תאריך:  10/02/21   |   עודכן:  11/02/21
+חקירה פלילית נגד טראמפ בג'ורג'יה
17:37 10/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טראמפ ביקש "למצוא 11,800 קולות" שיגרמו למהפך בתוצאות במדינה  ▪  פרקליטת מחוז פולטון ביקשה ממספר פקידים, כולל מזכיר המדינה בראד רפנספרגר, לשמור מסמכים רלוונטיים

רפנספרגר. דחה את הלחצים [צילום: ג'ון בייזמור, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפורעים רצו לרצוח את פנס ופלוסי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תאטרון פוליטי עם קליפים ערוכים
סמול נכלולי  |  10/02/21 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
טראמפ ביקש "למצוא 11,800 קולות" שיגרמו למהפך בתוצאות במדינה    פרקליטת מחוז פולטון ביקשה ממספר פקידים, כולל מזכיר המדינה בראד רפנספרגר, לשמור מסמכים רלוונטיים
איתמר לוין
56 סנאטורים קבעו שיש לו סמכות - כולל שישה רפובליקנים    סניגורו של טראמפ: הם חוששים ממנו כיריב; לא ניתן להעמידו לדין אחרי פרישתו
איתמר לוין
הן הממשל הפדרלי והן המדינות מתמודדים עם הוצאות ענק, במיוחד בשל האבטחה המוגברת בעקבות הסתערות תומכיו של טראמפ על הקפיטול, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על הכנותיהם של התובעים מטעם הדמוקרטים, המתכוונים לנהל הליך מהיר שידחוק לפינה את הסנאטורים הרפובליקנים העומדים לזכות את טראמפ
איתמר לוין
הטיעונים העובדתיים יחלו מחר; לכל צד הוקצבו 16 שעות, אך נראה שהן התביעה והן ההגנה יסתפקו בפחות    המשפט צפוי להסתיים בשבוע הבא, בלא רוב מספיק להרשעתו של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il