X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נועם הליכותיו, משפט תקדימי, להעז, השתלטות עוינת ותעלולים "א̤ל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

מנדס יחסר לנו
שמעון מנדס, ידידי ועמיתי, איננו, וזו בשורה קשה ומרה, למרות שידעתי על מחלתו. לפני כמה שבועות דיבר אתי על החרפת מצבו. לפני כעשרה ימים דיברנו, ולבי נחמץ לשמוע את קולו ואת סבלו.
אנו, חברי "פורום אלפרדו", כואבים את לכתו - כמה חודשים אחרי שנפרדנו מחיים, אחיו. שמעון וחיים יחסרו לנו מאוד ליד שולחן הפורום, לכשיתחדש. שמעון מנדס היה מזרחן בהכשרתו, וכיוון שנולד בירושלים (1934), וגדל בארץ - שלט היטב בערבית, והבין היטב את הערבים ואת תרבותם.
יוסף, אביו, נרצח כששמעון היה בן ארבע - בעת ששירת כשוטר בטולכרם, בשליחות שירות הידיעות (ש"י) של ה"הגנה". לימים שאף שמעון לסגור מעגל, ולהתמנות למושל הצבאי של העיירה, אך חלומו לא התגשם.
שמעון שירת באגף המודיעין (אמ"ן), ואחרי מלחמת יום הכיפורים היה חבר במשלחת צה"ל בוועדה הצבאית המשותפת ישראל-מצרים, כאחראי הישראלי לקישור לצבא מצרים. לאחר מכן היה קצין הקישור הישראלי לצבא ירדן, ומילא תפקידים שונים באזור יהודה ושומרון. את שירותו סיים בדרגת סא"ל.
את הידע הרב שלו על העולם הערבי ועל מצרים ניצל שמעון לכתיבת מחקר מבריק, "הג'יהאד של סאדאת", שהתפרסם בספר בעברית ובאנגלית. בספרו הסביר מדוע ד"ר אשרף מרוואן, חתנו של גמאל עבד-אלנאצר, שליט מצרים - שלכאורה, היה בכיר הסוכנים הישראלים במצרים לפני מלחמת יום הכיפורים, ועליו נשענו "המוסד" ואמ"ן בהערכותיהם - היה סוכן כפול, שאנוואר סאדאת השתיל בישראל כחלק מההונאה המצרית. פגיעה כה קשה במקצועיותה לא יכלה קהילת המודיעין שלנו לספוג, ושמעון חטף מקלחת של צוננין מאוד, שדיכאה אותו - כיוון שהוכיחה, שלא נלמד דבר בחמשת העשורים מאז מלחמת יום הכיפורים. מצד שני, לא נפלה רוחו, והמשיך לשאת את דברו בקולו הצלול, הרהוט והמנומס.
הוא היה חבר טוב, חכם, איש תרבות ונעים הליכות, שנהנינו לפוגשו לשמוע את דבריו, ולהתווכח עמו. שמעון יחסר לנו בקולו הצלול והרהוט, בידע הרב שלו על התרבות הערבית ובנועם הליכותיו.
חבל על דאבדין דלא משתכחין.
אני זק̤̤ן
אני זָק̤ן, ואיני מתבייש להיקרא, זקן. זקני לבן, אני מקריח, ונולדתי במחצית הראשונה של המאה הקודמת. אנשי התקינות הפוליטית (PC) הוציאו את המלה, זקן, משימוש. אולי כיוון שאינם יודעים עברית, שבה המלה, זקן, מביעה הערכה רבה לאדם (עיינו בביטוי, "זקני העם"). עם זאת, אני דוחה באותו שאט-הנפש הרבה מהמונחים, שהתקינאים כופים עלינו - שוב רובם נובעים מבורות לשונית, או חמור מזה, מגחמותיהם הפוליטיות.
לכן, אהבתי את שירו של יעקב ברזילי, ידידי, "מִשְׁפָּט תַּקְדִּימִי":
"אָמְרוּ לִי 'זָקֵן';
הוֹצִיאוּ דִּבָּתִי רָעָה
אָמְרוּ לִי 'קָשִׁישׁ';
עִיַּנְתִּי בְּחֹק לָשׁוֹן הָרֵעַ
אָמְרוּ לִי 'יָשִׁישׁ';
הִגַּשְׁתִּי תְּבִיעָה //
הַהֲגַנָּה הִצִּיגָה שְׁלֹשָׁה עֵדִים:
עֵד אֶחָד אָמַר שֶׁשָּׁמַע אוֹתִי נֶאֱנָח בַּשֵׁרוּתִים
עֵד שֵׁנִי טָעַן שֶׁרָאָה אוֹתִי הוֹלֵךְ נֶגֶד הַכִּוּוּן
הָעֵד הַשְּׁלִישִׁי נִשְׁבָּע שֶׁפָּנִיתִי אֵלָיו בְּלָשׁוֹן נְקֵבָה //
לַתְּבִיעָה הָיוּ עֵדִים רַק מִמִּין נְקֵבָה
הָרִאשׁוֹנָה הוֹדְתָה שֶׁהָיָה לָהּ קָשָׁה
לַעֲמֹד בַּקֶּצֶב שֶׁלִּי
הַשְּׁנִיָּה סִפְּרָה שֶׁהִכַּרְנוּ בָּ'אָח הַגָּדוֹל';
וְהֶעֱדַפְתִּי אַחֶרֶת עַל פָּנֶיהָ
הָעֵדָה הַשְּׁלִישִׁית לֹא הִצְלִיחָה לְהַגִּיעַ לְמַתַּן עֵדוּת
תָּקְפוּ אוֹתָהּ צִירֵי לֵדָה //
יָשַׁב בַּדִּין שׁוֹפֵט מְנֻסֶה
כָּל הַהַחְלָטוֹת הִתְקַבִּלוּ פֶּה אֶחָד
בִּפְסַק דִּינוֹ הוֹרָה הַשּׁוֹפֵט לְמִשְׂרַד הַפְנִים
לְשַׁנּוֹת אֶת תַּאֲרִיךְ הַלֵּדָה שֶׁלִּי, וְגַם לְהַחֲלִיף תְּמוּנָה
בִּתְעוּדַת הַזֶּהוּת". //
הפסידו
למרות שדי קשה לזכות בארצנו בתביעה נגד אמצעי תקשורת, שהוציא לשון הרע, דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעור ידיעות אחרונות על הרשעתו בהוצאת לשון הרע על תנועת "אם תרצו" ועל דוברהּ, וחייב את העיתון ואת סימה קדמון, פרשניתו, לשלם לתנועה ולדוברה פיצויים והוצאות משפט.
כלומר, ניתן לפעול גם נגד ענק תקשורת, שמרשה לעצמו להתפרע. אלא שלהערכתי, יערערו המורשעים, ובית המשפט העליון יקבל את ערעורם מתוך רצונו האדיר להגן בכל מחיר (כמובן, על חשבון נפגעי התפרעות התקשורת) על חופש העיתונות (ראו את פסיקתו, המדהימה ביצירתיותה המופלאה, בעניין אילנה דיין והסרן הדרוזי).
משת̤ק
מערכת הביטחון וצבאנו מנסה זה שנים רבות להיפטר מגידול, שצמח על דבשתם, ושמו "גלי צה"ל" (גל"צ). אם איני טועה, המדובר בכוונה מוצדקת ביותר בת יותר מעשרים שנה של שרי ביטחון ושל רמטכ"לים ולא בגחמה של בני גנץ.
למרות זאת, קבע מאיר לוין, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט כלכלי, כי אין בסמכות שר הביטחון גנץ לקבל החלטה סופית בעניין עתיד גל"צ בתקופת הבחירות.
המקלות, שתוקע היועץ המשפטי לממשלה בגלגלי הממשלה, מבהירים לעין כל את אי-טוהר החלטותיו. בשלוש השנים האחרונות אנחנו במערכת בחירות מתמשכת, שמי יודע מתי תסתיים, ופרשנותו המעוותת של אביחי מנדלבליט למגבלות, החלות על הממשלה במערכת בחירות מעוררת שאלות לגבי סמכותו ובעיקר לגבי כושר שיפוטו ומניעיו.
נראה, כי הוא מנצל את השיתוק בממשלה ואת הכאוס הפוליטי, כדי להרחיב את השתלטותו העוינת, שאין לה כל בסיס, על הרשות המבצעת. כלומר, לדעתי, מנדלבליט אינו רק יועץ (שאפשר לא לקבל את עצתו), אלא ראש-ממשלה-על, שכופה על הממשלה שיתוק.
מעניין למה התיר מנדלבליט לחסן את תושבי מדינת ישראל בעת מערכת בחירות?!
כזכור, התנגד מנדלבליט גם לכוונת ראש הממשלה ושר האוצר לפצות את מי שנפגעו כלכלית עקב מגיפת קורונה - כיוון שהפיצוי ישולם בעיצומה של מערכת בחירות.
מסוכנת
ח"כ יפעת שאשא-ביטון "הייתה ונשארה מסוכנת לבריאות הציבור", כתב יואב קיש, סגן-שר הבריאות, בתגובה לדבריה בגלי צה"ל, שתמכו במפקפקים להתחסן. זו תגובה מרוסנת מאוד לתעלולים המסוכנים של הח"כית.
ח"כ ביטון - שאיש לא ידע עליה דבר, למרות שהייתה שרת הבינוי והשיכון, ולא יזכרנה לאחר שנשתחרר מעולה - צברה ליטרת יחסי ציבור כאשר כיו"ר ועדת הכנסת לקורונה, הכשילה בזדון כמה פעמים את מדיניות הממשלה להילחם במגיפה - מדיניות, שמומחים ובעלי מקצוע המליצו עליה.
עתה היא דוהרת במרץ נגד החיסונים, אך אין לה אומץ להגיד זאת ישירות. אני מעריך, שכוונתה לחבל בהצלחת מבצע החיסונים, כדי לצבור עוד ליטרות של יחסי ציבור על חשבון התמימים והמפקפקים.

תאריך:  15/02/2021   |   עודכן:  15/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט - ראש-ממשלה-על
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין פה אפשרות לתקתק LIKE
סניל  |  16/02/21 06:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אינני חושב שהיועץ המשפטי לממשלה לא בקיא בחוק יסוד הממשלה, אני גם בטוח שבימים של מיילים לא צריך את אביגדור, שולה או יוכבד, על-מנת לאשר בכתב פתיחת חקירה נגד ראש הממשלה
רפי לאופרט
הליכוד מתרוקן משיירי ה"אצולה הפוליטית", הנסיכים ובני הנסיכים שהרכיבו את הדרגה הראשית של המנהיגות המייסדת ושותפיה; שני הסמלים האחרונים הם בני בגין ולימור ליבנת. בגין הצהיר על הצטרפותו "לתקווה חדשה" של סער ולימור בעטה באלמא מאטר ויצאה לדרך חדשה ובלתי מוגדרת. שני המקרים מבטאים תסכול על דעיכת מעמדם היחסי והשפעתם במפלגה, יותר מכל דבר אחר
ציפי לידר
משנכנס אדר מרבים בשמחה    מה היא מהות השמחה והשפעתה כמעוררת השראה על שמחת השנה כולה? ומה הקשר בין השמחה לפרשות מעמד הר סיני - יתרו ומשפטים? על כך במאמר שלפנינו
איתן קלינסקי
בנימין נתניהו, המכהן כיום בתפקיד של ראש ממשלה בישראל, חתם הסכם עם נציגה של המשיחיות הכהנאיסטית כדי להבטיח את שלטונו
יוני בן-מנחם
המורדים החות'ים בתימן, הנאמנים לאירן, הגבירו את ההתקפות על סעודיה למרות הודעת הנשיא ביידן על רצונו להפסיק את המלחמה בתימן וביטול סיווג החות'ים כארגון טרור. החות'ים הציעו הפסקת אש ושליח האו"ם מנסה לקדם יוזמת שלום שתביא ליציבות בתימן, סעודיה תאלץ כנראה להסכים למהלך מדיני שיפסיק את המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il