X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם אשר אינו משמר את עברו, אינו מחבק את ההיסטוריה שלו, אינו מגן על נכסיו ההיסטוריים, חייב לבחון את מערכת ערכיו, חייב לבוא חשבון תוך התבוננות פנימית. האם לא ראוי שהעם היהודי היושב בישראל ובעולם ידרשו ממנהיגי המדינה להרעיד שמיים וארץ, לשמור על ההיסטוריה שלו?
▪  ▪  ▪
[צילום: ראובן ישורון]

צמרת אונסקו כינסה את מועצת הביטחון לכינוס חירום, מיטב הארכיאולוגים בעולם ערכו כינוס של קהיליית המחקר הבינלאומי, ארכיאולוגים ובהם חתני פרס ישראל יצאו בקול מחאה על הרס ארכיאולוגיה בשטחי יהודה ושומרון, הרבנים הראשיים לישראל קראו ליום צום ותפילה על הריסת ההיסטוריה היהודית, אנשי דת מכל הדתות בעולם החופשי הביעו זעם על מעשה הוונדליזם הברברי, אנשי הרוח וההגות התראיינו תחת כל מיקרופון פתוח ומחו על הרס ערש הולדת העם היהודי, מטה הקורונה נדחה לשעות הערב בעקבות החלטת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לקיים דיון דחוף בסוגיה. והארץ רעשה.
השורות דלעיל מצויות בקטגורית מדע בדיוני, ההרס מתבצע, העובדות נמחקות ומציאות חדשה נוצרת בשטח באין מפריע.
הניסיונות למחוק כל זכר יהודי מכל חלקי ארץ ישראל אינו חדש, ברם נדמה כי באחרונה הוא מתעצם, הרס מזבח יהושע ע"י פלשתינים, בתום לב או במזיד, היא חלק מההפקרה השיטתית של מדינת ישראל וראשיה לדורותיהם המובילים להתפרקות מנכסיה ההיסטוריים.
המאבק על הזכות ההיסטורית של העם השב לארצו מתקיים יום יום, יש מי מאומות העולם המערערים על האמיתות, על הזכויות ההיסטוריות, על הקושאן היהודי על בעלות וזכות בארץ ישראל. יש מי מבין יושבי הארץ הזו הטוענים כי גזלנים אנו, באנו בחנית וטילים וכבשנו את הארץ תוך נישול ועוולות, תוך פשעים אנושיים, כובשים בתל אביב ובאיתמר, מתנחלים בבית שאן ובמצפה יריחו.
כדי לאשש הנחות כזב ומרמה אלה, כדי ליצור מצג שווא של עם עבדים מזה רעב אשר הגיח מפולניה ומרוקו ובכוח הזרוע החליט לגנוב את האדמה הזו ולהשתלט עליה, חייב לטשטש את ההיסטוריה, להעלים ראיות, לנתץ ולשבר אותם, להרוס, לקעקע, ליצור מציאות מדומה של מציאות בת מאה שנים ולא בת שלשת אלפים שנה.
ההרס המכוון, הממוסד והשיטתי של מכחישי ההיסטוריה היהודית מתבצע בירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום שבו ההיסטוריה מדברת יהודית. המציאות המטרידה והמדאיגה בה אמות הספים לא הזדעזעו, בה ההרס זכה להתעניינות מגזרית מסוימת של מיעוט ישראלים חובשי כיפות סרוגות, הרי דבורה הנביאה ודוד המלך הם שמות של רחובות, את מי מעניין גל אבנים שמזבח יהושע יקרא, הרוב הישראלי מיהר לדלג על הפגיעה הקשה בנכס ההיסטורי בסגנון דאעש.
עוד השמיעו קול זעקה ומחאה מיעוט ארכאולוגים ישראלים, רוב קהיליית הארכיאולוגים בישראל בחרה שלא להשמיע קול כי הרי מדובר בחלקי ארץ ישראל המצויים מעבר לקו הירוק. ההיסטוריה היהודית אינה מתכתבת עם הפוליטיקה העכשווית מהמחלוקות הפנים ישראליות, אלה המקומות בהם הילכו אבות ואימהות האומה היהודית הם מעבר לזמן, מעבר למחלוקת, מעבר למאבקים פוליטיים, הם בעד שימור ההיסטוריה.
עם אשר אינו משמר את עברו, אינו מחבק את ההיסטוריה שלו, אינו מגן על נכסיו ההיסטוריים, חייב לבחון את מערכת ערכיו, חייב לבוא חשבון תוך התבוננות פנימית. האם לא ראוי שהעם היהודי היושב בישראל ובעולם ידרשו ממנהיגי המדינה להרעיד שמיים וארץ, לשמור על ההיסטוריה שלו?

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/02/2021   |   עודכן:  17/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההיסטוריה היהודית מחפשת מחסה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה על הרס היסטוריה הפלשתינאית
הירונימוס  |  16/02/21 15:05
2
בני ישראל והארץ המובטחת בקוראן
א''ש  |  17/02/21 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בכירי "הזרם הרפורמיסטי" של מוחמד דחלאן החלו לחזור לרצועת עזה לקראת ההשתתפות בבחירות לפרלמנט הפלשתיני. דחלאן הגיע להבנות עם תנועת חמאס על חזרת אנשיו לרצועת עזה, לחמאס ולמוחמד דחלאן יש אינטרס משותף להחליש את כוחם של מחמוד עבאס ותנועת פתח בבחירות ולהביא לבחירת יו"ר רש"פ חדש
יוסי אחימאיר
לימור לבנת מצטרפת למחנה יריבי הליכוד, דוברי השמאל, מרבית פרשני התקשורת, וכל פורשי הליכוד שקדמו לה. כולם שוטמים את יו"ר התנועה מזה כמעט 20 שנה וראש הממשלה כמעט 14 שנה, ועתה שוב מועמד הליכוד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות
שוקי אמרני
המשבר הערכי והמקצועי בו מצויה מערכת החינוך כיום מחייב עריכת רפורמות עמוקות ויסודיות כדי להתאימה במהירות למציאות החדשה והמשתנה. העדר מענה ראוי ובדחיפות המתבקשת עלול להפוך אותה מגורם שאמור לחזק את חוסנה של החברה הישראלית לגורם שעלול חלילה לגרום לסדקים שיסכנו את קיומה
יעקב קורי
איך ניתן לדעת ששומרי הסף ובראשם המשטרה והפרקליטות בכל זאת ממלאים את תפקידם כיאות למרות שאינם חפים מטעויות? כי יש אחדות דעים בין כל הכוחות הפונדמנטליסטים על זה שהם מתנכלים להם
עמנואל בן-סבו
הם עלו אחד אחרי השני, גנרלים ללא חיילים, נגנים ללא תזמורת, משוררים ללא מילים, סופרים ללא קוראים, הם באמת האמינו שבכוחם לחולל את השינוי המיוחל, הם האמינו באמת שהם נושאי שרביט ההנהגה אשר יובילו בעוז ובבטחה את אזרחי ישראל לחוף מבטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il