X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ שוב חוזרת לסורה:

קק"ל על הכוונת של הפלשתינים

ראש הממשלה הפלשתיני הודיע כי הרש"פ תפנה לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג נגד קק"ל בגלל כוונתה לפעול להרחבת ההתנחלויות בשטחי הגדה באמצעות רכישת קרקעות פרטיות הרש"פ מעודדת מאוד מהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג בעניין סמכויותיו בגדה, ישראל צריכה לשקול ברצינות הטלת סנקציות על בכירים ברש"פ כדי להניאם מהצעד הזה
▪  ▪  ▪
קק"ל. ארגון צדקה? [צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל.]

הרש"פ מעודדת מאוד מהחלטת בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ב-5 בפברואר כי יש לו סמכויות בשטחי הגדה המערבית, דבר שפותח את הדלת לחקור "פשעי מלחמה" שכביכול ביצעה ישראל נגד הפלשתינים בשטחים. עד כה הגישה הרשות הפלשתינית לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג תלונות נגד ישראל בשלושה נושאים: ההתנחלויות, האסירים הביטחוניים ופעילות צה"ל ברצועת עזה. אולם, עכשיו, נוכח ההחלטה האחרונה של בית הדין הבינלאומי ובעקבות חילופי הממשל בארה"ב הרש"פ מתכוונת לשוב ולפנות לבית הדין הבינלאומי בתביעות נוספות נגד ישראל.
גורמים ברש"פ אומרים: "ממשל טראמפ הלך הביתה וכבר איננו נושף בעורפנו ומאיים עלינו בסנקציות, לממשל ביידן יש מודעות גדולה לנושא זכויות האדם וזוהי ההזדמנות לבוא חשבון עם ישראל על הפרות זכויות האדם בשטחי הגדה". על הפרק מבחינתה של הרש"פ, עומדת הפעם קרן קיימת לישראל (קק"ל).
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הודיע בפתח ישיבת הממשלה הפלשתינית ב-15 בפברואר כי הרש"פ תפנה לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ותגיש תביעה משפטית נגד קק"ל בעקבות פרסומים באמצעי התקשורת בישראל כי היא מתכוונת לפעול להרחבת ההתנחלויות בשטחי הגדה באמצעות רכישת קרקעות פרטיות בגדה.
מדובר בכוונה לשנות את מדיניות הארגון והסדרת עבודתה בגדה תוך הרחבת רכישת הקרקעות לטובת ישובים יהודים, קק"ל בוחנת הצעה לרכוש קרקעות במסגרת "גאולת קרקע", על-פי ההצעה תינתן עדיפות לרכישת קרקעות בשטחי ההתנחלויות, קרקעות שניתן לבנות עליהן בסבירות גבוהה או שטחים הצמודים להתנחלויות קיימות על-מנת להרחיבן.
ראש הממשלה הפלשתיני אמר כי קק"ל היא קרן שרשומה בבריטניה, ארה"ב, קנדה וישראל כארגון צדקה ומקבלת תרומות שפטורות ממיסים, "השימוש בכספים האלה בהתנחלויות הוא בלתי חוקי", טען א-שתייה, "אנו נדרוש מבית הדין הבינלאומי לסווג את קק"ל ככלי קולוניאליסטי של ההתנחלויות" איים א-שתייה.
נושא נוסף שהעלה א-שתייה בישיבה היה מה שהוא כינה "פעילות הטרור המאורגנת של המתנחלים" נגד הפלשתינים בגדה, הוא טען כי בתקופה אחרונה נפצעו עשרות פלשתינים מ"התקפות" של מתנחלים בעת שהגנו על בתיהם ואדמותיהם והבטיח כי הרש"פ תגיש תביעה בנושא לבית הדין בינלאומי הפלילי בהאג.
סנקציות נגד בכירי הרש"פ
החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג כי יש לו סמכויות בשטחי הגדה "הוציאה את השד מהבקבוק הפלשתיני", הרש"פ שוב חוזרת לסורה וישראל חייבת להתייחס לנושא הזה ברצינות וליזום מהלכים כדי להרתיע את הרש"פ מפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג בנושאים חדשים.
הדרג המדיני חייב לשקול ברצינות נקיטת סנקציות נגד כל בכיר פלשתיני שפונה בתביעה משפטית נגד ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, הרש"פ הצטרפה לאמנת רומא כאילו שהיא מדינה ובכך הפרה את הסכמי אוסלו והיא פועלת נגד ישראל שעמה היא חייבת לנהל משא-ומתן הוגן.
לישראל יש בנק של סנקציות אפשריות שהיא יכולה לנקוט נגד הרש"פ, בסמוכתה לשלול את תעודות האח"מ(VIP) של כל בכיר פלשתיני שרוצה לנסוע לחו"ל דרך נתב"ג או גשר אלנבי, היא יכלה למנוע את יציאתו של יו"ר הרש,פ מחמוד עבאס מהמוקאטעה ברמאללה או לעכב את כספי המסיים א חלק מהם שהיא גובה עבור הרש"פ מדי חודש בחודשו.
ישראל חייבת כבר עתה לנקוט בסנקציות כלשהן נגד בכירים ברש"פ היוזמים פניות לבית הדין הבינלאומי בהאג, כמו למשל מוחמד א-שתייה, כדי לאותת להם לחדול ולהראות להם שהיא רצינית בכוונותיה למנוע כל פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג. המסר הזה חייב לעבור בהקדם.
בינתיים נראה כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הסתבך בנושא הבחירות הפלשתיניות, הוא יזם את המהלך כדי לשאת חן בעיני הנשיא ג'ו ביידן ולהראות לו כי הוא תומך בהליכים דמוקרטיים בחברה הפלשתינית, אולם, על-פי גורמים בפתח הממשל האמריקני פנה לרש"פ בבקשה לקבל הבהרות על כוונתה לאפשר את השתתפותה של תנועת חמאס בבחירות מכיוון שהיא מוגדרת על-ידי הקוורטט כארגון טרור, מחמוד עבאס צפוי להשיב לממשל כי אין זו הפעם הראשונה שתנועת חמאס משתתפת בבבחירות וכי הדבר קרה כבר ב-2006 על-פי דרישה של ממשל בוש.
אולם, לא ברור אם יו"ר הרש"פ ימשיך במהלך הזה עד הסוף נוכח הפיצול הגדול בתנועת פתח שעלול להביא לאיבוד הקולות בבחירות לפרלמנט בחודש מאי, כבר עכשיו מתגבשות רשימות עצמאיות של בכירי פתח שמתנגדים למדיניות של מחמוד עבאס: רשימות של נאצר אל-קידווה, מוחמד דחלאן ונביל עמרו. מרוואן ברגותי דחה את הצעתו של מחמוד עבאס לעסקה פוליטית והוא יתמודד מולו בבחירות לנשיאות בחודש יולי.

תאריך:  17/02/2021   |   עודכן:  17/02/2021
+השחתת מזבח יהושוע בידי הפלשתינים
13:29 17/02/21  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

השחתת מזבח יהושוע בידי הפלשתינים משמשת כקו ממשיך למדיניות הסדורה והאנטישמית של הרשות הפלשתינית - ניתוץ אמיתות היסטוריות, שכתובה של ההיסטוריה, מחיקת החלקים שבה המקבעים את זיקתו של העם היהודי לארצו, ושחיקת מעמד הלאום היהודי  ▪  אך לא ניתן להכליל את כל הפלשתינים כאנטישמים - הם קודם כל בני אדם

מחיקת עדויות [צילום: סער גנור, רשות העתיקות]
+בג"ץ: ישראל תאפשר העברת חיסונים מהרש"פ לרצועה
13:07 17/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משפחת גולדין ביקשה למנוע העברת חיסונים מיהודה ושומרון לידי שלטון החמאס ברצועה  ▪  נתניהו אישר להעביר 1,000 חיסונים תוצרת רוסיה, שלא נרכשו במימון ישראלי

בדיקת קורונה ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי קידר
מכתב דרמטי שכתב מחבל לשעבר המתמודד על נשיאות הרשות הפלשתינית חושף עד כמה התקציבים שמועברים מישראל ומהעולם לרשות הפלשתינית מתדלקים מוות וטרור. הגיע הזמן שהעולם יקשיב
יוני בן-מנחם
בכירי "הזרם הרפורמיסטי" של מוחמד דחלאן החלו לחזור לרצועת עזה לקראת ההשתתפות בבחירות לפרלמנט הפלשתיני. דחלאן הגיע להבנות עם תנועת חמאס על חזרת אנשיו לרצועת עזה, לחמאס ולמוחמד דחלאן יש אינטרס משותף להחליש את כוחם של מחמוד עבאס ותנועת פתח בבחירות ולהביא לבחירת יו"ר רש"פ חדש
איציק וולף
עד היום הועברו לרשות הפלשתינית 2,000 מנות חיסון מתוך 5,000 שאושרו על ידי הדרג המדיני    בין מרס ליולי יועברו לרשות הפלשתינית כ-405 אלף חיסוני אסטרה זניקה    נציג המל"ל לא ידע להשיב לשאלה מהו הפורום שבו התקבלה ההחלטה להעברת החיסונים וכיצד באה לידי ביטוי השאלה ההומנטירית של גורל גופות החיילים הישראלים ברצועת עזה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בלתי-מרוסנים, על חשבון הציבור, ה-ש"ג אשם, ונדאליזם ואורות אזעקה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    חודש טוב, שבוע טוב והרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יוני בן-מנחם
הרש"פ ותנועת חמאס מתקדמות לקראת עריכת בחירות בשטחים אך בפתח לא התגברו עדיין על הפיצול בתנועה ובחמאס קיימת התנגדות פנימית להשתתפות בבחירות. למרות ההסכמות בקהיר על סידורי הבחירות, חילוקי הדעות הגדולים בין פתח לחמאס לא נדונו וההסכמות שהושגו אינן משקפות פיוס לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il