X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דיוקנו של מוחמד בן סלמאן / CBS News
"הוא יכול לעבור לארמונו בצרפת"

האם ביידן מנסה לדחוק את MBS

גארדיאן מנתח את הודעות הממשל בנוגע לסעודיה: האם הוא רוצה שהמלך יחליף את יורשו, או שמדובר רק בהתרחקות מהאחראי לרצח חאשוקג'י
▪  ▪  ▪
מוחמד. "פזיז ואכזר" [צילום: AP]

ממשל ביידן מצפה מסעודיה "לשנות את גישתה" כלפי ארה"ב ומאותת שהוא מעוניין לצמצם למינימום את הקשר בין הנשיא ג'ו ביידן לבין יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, השליט בפועל של הממלכה. השינוי החד לעומת מדיניותו של ממשל טראמפ בא לקראת פרסומו של דוח מסווג שהגיש הממשל לקונגרס, בנוגע לחלקו של מוחמד ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018 – מדווח גארדיאן.
דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה בשבוע שעבר, כי ביידן מתכוון "לכייל מחדש" את קשרי ארה"ב-סעודיה ושהוא רואה את המלך סלמאן כמי שניצב מולו. בוושינגטון שואלים כעת, האם הדברים היו רק איתות סמלי, או שמא הם יותר משמעותיים ומלמדים שהממשל לוחץ על סלמאן לשנות את סדר הירושה ולהדיח את מוחמד.
דובר משרד החוץ סירב לענות על שאלה ישירה בנושא, ואמר שסעודיה היא שותפה חשובה, אך השותפות צריכה "לשקף ולכבד את הערכים והאינטרסים שארה"ב מביאה עימה". הוא הוסיף, כי הציבור האמריקני מצפה שהמדיניות כלפי סעודיה תתן עדיפות לשלטון החוק ולכיבוד זכויות האדם, ולכן ארה"ב לא תימנע מלהגן על האינטרסים והערכים שלה אם הדבר יידרש. "הנשיא ביידן אמר שהוא מצפה לשמוע כיצד בכוונתה של סעודיה לשנות את גישתה כדי לעבוד עם הממשל החדש, ואנחנו מצפים לדיונים אלה כדי לעצב את עתיד יחסינו", אמר.
ברוס רידל ממכון ברוקינגס אמר לגארדיאן, כי הממשל מעביר מסר ברור: כל עוד MBS הוא היורש, היחס אל סעודיה יהיה כאל מנודה. "אני לא יודע מה הממשל חושב, אבל מבחינת סעודיה – הטוב ביותר יהיה להזיז אותו. הוא יכול לעבור לארמונו בצרפת", הוסיף רידל. פרשנים אחרים אומרים, כי הממשל מנסה להוריד את החשיבות הפומבית של היחסים, למרות שהבהיר שקיימת שותפות בין ארה"ב לסעודיה. בנאומו הראשון על מדיניות הודיע ביידן, כי ארה"ב מסירה את תמיכתה מסעודיה במלחמה בתימן ותפסיק למכור לה נשק התקפי המשמש אותה שם. במקביל הבהיר שר החוץ, אנתוני בלינקן, כי ארה"ב נותרה מחויבת להגנתה של הממלכה.
מישל דונה, מומחית לענייני המזרח התיכון, אומרת שהממשל מנסה לשלוח כמה איתותים בעת ובעונה אחת: להפסיק את התמיכה במלחמה בתימן, להגיע להסכם עם אירן ולסייע לסעודיה להגן על גבולותיה. "יכול להיות שהממשל גם מאותת שהוא לא משקיע ב-MBS. אני לא יודעת אם זה אומר שהוא שואף להביא לשינוי בירושה; יכול להיות שהוא רוצה רק להתרחק קצת ממנו". לדבריה, לכל העולם יש בעיה עם האפשרות שמוחמד יהיה המלך, משום שהכל יודעים עד כמה הוא פזיז ואכזר.
גישתו של ממשל ביידן מחלחלת לחוג הפנימי של מוחמד, מציין גארדיאן. איש העסקים הסעודי עלי שיהאבי, המקורב לנסיך, אמר לאתר פוליטיקו, כי המלך סלמאן "מתפקד אבל זקן מאוד. הוא במידה רבה יו"ר מועצת המנהלים. הוא לא מעורב בנושאים היום-יומיים. בסופו של דבר, הם [הממשל] יצרכו לדבר במישרין עם MBS".
פעיל זכויות האדם סת' בינדר סבור, כי הממשל לא סימן אישית את מוחמד. "האבחנה שהם מנסים לעשות היא, ש-MBS הוא אדם אחד ולא כל המדינה, וזה הפוך לתדמית שהוא עצמו מנסה ליצור. הרעיון הוא שמדובר ברפורמטור שמכניס את סעודיה לעידן חדש, אבל אין בו אמת. ארה"ב עשויה לעבוד עם מדינות אוטוקרטיות, אבל היא צריכה להבדיל בין השליט לבין המדינה, וכך גם לגבי סעודיה".

תאריך:  21/02/21   |   עודכן:  21/02/21
+החשש לגורלה של בתו של שליט דובאי
08:12 21/02/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ארגוני זכויות אדם בעולם קוראים לנשיא ג'ו ביידן לפעול לשחרורה של הנסיכה שיח'ה לטיפה, בתו של שליט דובאי, שנחטפה על-ידי אביה ומוחזקת בניגוד לרצונה. האו"ם דורש מאיחוד האמירויות לשחררה או לספק הוכחות כי היא עדיין בחיים

הנסיכה שיח'ה לטיפה [צילום: קמפיין #FreeLatifa - טיינה ג'והייאינן / דייוויד היי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ביידן מנסה לדחוק את MBS
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איראן אלופת זכויות האדם
מקיאוילי  |  22/02/21 00:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
המורדים החות'ים בתימן, הנאמנים לאירן, הגבירו את ההתקפות על סעודיה למרות הודעת הנשיא ביידן על רצונו להפסיק את המלחמה בתימן וביטול סיווג החות'ים כארגון טרור. החות'ים הציעו הפסקת אש ושליח האו"ם מנסה לקדם יוזמת שלום שתביא ליציבות בתימן, סעודיה תאלץ כנראה להסכים למהלך מדיני שיפסיק את המלחמה
שאול מנשה
"המאבק הפלשתיני-ישראלי מצטמצם לשני הצדדים על בעיות שאפשר לפתור אותן על-ידי מו"מ ישיר    המאבק הפך להיות פלשתיני-ישראלי, לכן, נרמול היחסים עם ישראל לא עוד טאבו או כפירה, הוא הכרח להתמודדות נגד אויב עדתי ששואף להתפשט, שהוא אירן"
ד"ר ערן לרמן
היחסים הביטחוניים עם ירדן ממושכים ומועילים, וניתן לנצל את החלפת הממשלה ברבת עמון לשיפור הקשרים המדיניים ודימויה של ישראל ברחוב הירדני
יורם אטינגר
"יש להתגבר על הפיתוי להתייחס לאחים המוסלמים לפי דפוסי התרבות שלנו... אין לבחון את העולם במשקפיים מערביות ומונחי לאומיות אירופית המסלפים את [מציאות המזרח התיכון]... האיסלאמיות, ובמרכזה האחים המוסלמים - כמו כל אידיאולוגיה עריצה, טוטאלית ובלתי-הגיונית - מהווה אתגר רעיוני לעקרונות המערביים..."
איתמר לוין
הפסקת התמיכה במלחמה בתימן היא רק אחד ההיבטים של המדיניות החדשה, אבל ביידן לא יוכל להתעלם מעוצמתה של סעודיה ומחשיבותה הגלובלית - מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il