X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה שעגום בכל האמור הוא שלא נראה לדבר סוף למרבה הצער והבושה איבדו הפוליטיקאים כל בושה ורובם הגדול רואים את טובת עצמם והקריירה הפוליטית שלהם כדבר העיקרי
▪  ▪  ▪
נתניהו. מפר סדרתי של הבטחות [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]

הבחירות מתקרבות ומדי יום, בדרך כלל ברוב שעות היום, אנו שומעים פוליטיקה. מפלגה זו חובטת ברעותה, ראש מפלגה כזה משמיץ את מתחרהו, יש שאומנותו הפצת שנאה אנטישמית (בעיקר נגד החרדים) ויש מי שמוקיע את "אדוני הארץ" המתנחלים. בכיוון האחר מבקשים בצדק לעשות סדר ולהרחיק מהרשימות תומכי רוצחים ערבים, זה בעוד שבשמאל מצטמררים - הכיצד קמה לה רשימה "משיחית, הזויה, קיצונית, הומופובית"?
משעשע, שלא לומר מגוחך, שבכל רגע נתון יש בנמצא כמה "ראשים" הטוענים שהם ירכיבו את הממשלה הבאה. לאחד יש על-פי הסקרים חמישה עשר מנדטים, לשני שנים עשר, לשלישי שמונה עשר - דע עקא שלאיש מהם אין רוב התומכים הנדרש. היחיד המסתמן כקרוב ליעד הוא, איך לא - נתניהו.
המלל והשיח בין ארבעת המועמדים בעיני עצמם (ולא רק) נע בין משעשע למביך: "רק אני יכול", "רק אותי לא מחרימים ואני לא מחרים איש", "נתניהו יודע שבלעדי אין לו ממשלה", "רק אני יכול לאחד את כולם", וכיוצא באלה.
סער אומר על נתניהו "הוא מפחד ממני". לפיד אומר שנתניהו מזכיר רק אותו כי יודע שרק הוא לפיד יכול להחליפו. ליברמן מכריז שלא ישב עם נתניהו, חרדים וכל מה ש"משיחי" והזוי, שלא לומר "הרסני ומזיק לישראל", כך לדבריו. נתניהו מכריז כי הניצחון מובטח וכי יקים ממשלת ימין "מלא מלא". מה בא ה"מלא" השני לרבות. אולי ריבונות, אולי פינוי חאן אל אחמר? אשרי המאמין לו...
חונטה משפטית
מרץ בקרב הישרדות. כך גם בני גנץ ומרב מיכאלי. אינני קונה את הסקרים המנבאים למה שמתחזה כיום להיות מפלגת העבודה שבעה מנדטים - עורבא פרח בעיני. סביר יותר ואף משאלת לב היא (של כותב שורות אלה לפחות... ואינני לבד מן הסתם) שהשמאל המפולג ייכשל במעבר אחוז החסימה וממילא יקטן כוחו ויגדל כוח המחנה הלאומי.
וברקע לכל אלה חונטה משפטית, מערכת הכוללת שיתוף פעולה בין פרקליטות חולה הנגועה בפגמים רבים ובחוסר הגינות, המייצרת מדיניות מאיימת של איפה ואיפה ואכיפה בררנית המופעלת נגד אנשי ציבור שאינם אוחזים ב"דעה הנכונה".
וראו מה מעוללת הפוליטיקה לאנשים טובים, יראי שמים בכללם. אחד נתפס בשקרים, השני מאשים את חברו בשקרים, זה "יורד נמוך" והשני לפסים אישיים. כולם מדברים עם כולם על כולם ונגד כולם. גם ירי בתוך הנגמ"ש יש, למכביר ורועם, זה למרות שהכול מפצירים בכול לא לעשות כן.
ויש גם מי שנכנסו למערכה בקול תרועה רמה עם יומרות, שאיפות, יוהרה וגאווה בלי גבול. בחלוף זמן נזרקו לשולי המערכה ככלי אין חפץ בו, רק הזפת והבושה נשארו מרוחים על שמם עת קלונם גדול וערוותם גלויה. די אם אזכיר את רון חולדאי שהצהיר הצהרות מרקיעות שחקים על כי ירכיב את הממשלה הבאה, אר הוא כמובן, ובסופו של סקר, מצא עצמו מקפל את הזנב ונחבא מכול כשהוא עטוף כלימה ואדרתו השאולה נשאה ממנו עם הרוח.
מקן לקן
ומה עם רשימת הקופצים מעגלה לעגלה, מה עם הנאמנים לשעה והבוגדים לשעתיים, מה עם הסכינים בגב והפנית העורף (גם לבוחר וגם לחברים לדרך), מה עם כל אלה? בני גנץ הפר הבטחות מפורשות לבוחריו והצטרף לנתניהו. נתניהו מפר סדרתי של הבטחות, גם פוליטיות ואישיות וגם ערכיות ומעשיות, יעידו משה פייגלין, אבי דיכטר, יובל שטייניץ, ניר ברקת ובעצם מי לא...
מה שעגום בכל האמור הוא שלא נראה לדבר סוף. למרבה הצער והבושה אבדו הפוליטיקאים כל בושה ורובם הגדול רואים את טובת עצמם והקריירה הפוליטית שלהם כדבר העיקרי. האמצעי היה למטרה ואנו הבוחרים (תמימים יותר ותמימים פחות) משתתפים, אולי על כורחנו במשחק הזה.
המפלגות והערכים אבדו גם הם הרבה ממשמעותם הערכית. פעם הייתה תופעה מגונה כמו ציפי לבני משהו יוצא דופן. כיום רבים מאוד נוהגים מנהג ציפורה ומדלגים מקן לקן על-פי הנוחות האישית של הרגע. מה עם נאמנות לדרך, עם הבוחר, עם המפלגה, מצעה וקווי היסוד שלה? יוק !!
נראה כי הדברים ייפתרו רק אם תשונה השיטה. זו הקיימת מאפשרת, על-פי מבחן התוצאה, את מחזה האבסורד והבושה לו אנו עדים, ריבוי מערכות בחירות בתוך פרק זמן קצר בכלל זה. אם נרצה לחזור לשיח של ערכים, זהות, מדיניות ומחויבות לאלה כי אז לא יהיה מנוס משינוי יסודי מההתנהלות העכשווית, שינוי חוקתי אם תרצו.
עד אז, נמשיך, אלה המתמידים להשתתף במשחק (הבחירות) להתלבט ולהתחבט בשיפוט אישי, בבחינת מידות המועמדים אל מול ערכיהם, במעקב (לעתים בלתי אפשרי) אחר תזוזות פוליטיות ושינויים, קיצוניים לעתים, במעשים בשטח לעומת הבטחות ומצע. מצדיע אני לכל מי שטרם מאס במערכת כולה. אלה אגב, הולכים ומתרבים.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
+בכיר בתקווה חדשה: "אם ננצח - הרפורמים ירגישו בבית"
23:53 21/02/21  |  

דני דיין מועמד בתקווה חדשה: "דיברתי עם גדעון סער, ומצאנו שאנחנו יותר מסכימים מאשר חולקים. כשגדעון סער ייבחר - דלתו תהיה פתוחה בפני רבנים רפורמים ורבנים קונסרבטיביים מישראל ומחו"ל, הם ירגישו בבית" (בחדרי חרדים).

+אבתיסאם מראענה הצביעה בפעמיים האחרונות למשותפת
21:41 21/02/21  |  עידן יוסף

מועמדת מס׳ 7 ברשימת העבודה הצביעה לרשימה המשותפת בפעמיים האחרונות, ואף תיעדה עצמה עושה זאת (חדשות 12). מוקדם יותר היום פנה גיל ביילין, מספר 10 ברשימת העבודה, לאבתיסאם מראענה וכתב: תפרשי מהרשימה, את גורמת נזק למפלגה. רבים פונים אלי שלא יצביעו ״אמת״ בקלפי בגללך (ynet).

+משפט ההיסטוריה
19:44 21/02/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יש מתווה: יאיר לפיד או גדעון סער יתחייבו בפני הפרופסור ירון זליכה, שכישוריו רבים ועקשותו אינה נופלת מיכולתו המקצועית כי אם ישתתפו בקואליציה ובממשלה הוא יהיה שר מטעמם

סער. יתחייב [צילום: פלאש 90]
+כ"ץ מתעלם מהייעוץ המשפטי בגיבוש התוכנית הכלכלית
17:48 21/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שלמרות שעבר חודש מן ההודעה על התוכנית - רק שניים ממרכיביה הגיעו לשולחנו  ▪  מזהיר מפני כלכלת בחירות שמטרתה "תעמולה או השגת יתרון בלתי הוגן למפלגה או מועמד"

כ"ץ. דרושים ריסון ואיפוק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+הודלף קישור הרישום לעבודה בספירת הקולות
15:15 21/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קישורית הרישום, דלפה טרם תחילת הרישום הפומבי לתנועת "אם תרצו", אשר הפיצה אותו בין תומכיה  ▪  כמאה איש הצליחו להירשם לתפקיד סופרי הקולות של המעטפות החיצוניות  ▪  ועדת הבחירות המרכזית: כל הנרשמים נחסמו לעבודה בכל תפקיד בוועדה  ▪  עו"ד עדס: ""רואים בחומרה את האירוע"

אורלי עדס. אירוע חמור [צילום: מן הטלוויזיה]
+שם הרשימה לשחרור יגאל עמיר נפסל בוועדת הבחירות
13:59 21/02/21  |  מירב ארד

בהמשך לדרישת מפלגת העבודה, שמה של רשימת יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, נפסל בוועדת הבחירות פה אחד. בהודעת הסיעה נכתב כי "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית - שחרורו ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין".

+פקודת בריאות העם
11:39 21/02/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - בדבש טובלת, משיתים עלינו, אבנים הורגות, מעילה בתפקיד, לא-מתחסנים ומאוסלו ל"חומת מגן" והלאה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)

חשוב לחייב [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סער: הסרטון של בן-גביר מוקצן ומתלהם; עוצמה: סער מייעד למראענה תפקיד שרה
11:23 21/02/21  |  עידן יוסף

יו״ר תקווה חדשה גדעון סער קושר בין הסרטון של עוצמה יהודית לנתניהו: ״הסרטון המוטרף של בן-גביר ובו זילות השואה הוא רק דוגמה לשיח מוקצן ומתלהם. זה בדיוק אחד הדברים שדורשים שינוי: השיח בינינו. שיח אחר לא יהיה כאן אם נתניהו, שחתם על הסכם עודפים עם בן-גביר, יישאר. להפך: בן-גביר יהיה בעמדת השפעה אם נתניהו יישאר בשלטון".
מעוצמה יהודית נמסר: "מפלגת גדעון סער משום מה לא הצטרפה לבקשת הפסילה שהגשנו נגד אבתיסאם מראענה. כנראה שזה בגלל תפקיד השרה שסער מייעד לה בממשלה שהוא חולם להקים – ושבזכותנו תישאר בגדר חלום בלבד".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יקום מי שמרוצה מהפוליטיקה ומהפוליטיקאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכונים מאד הדברים הכתובים
מ. עמיר  |  24/02/21 05:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בדבש טובלת, משיתים עלינו, אבנים הורגות, מעילה בתפקיד, לא-מתחסנים ומאוסלו ל"חומת מגן" והלאה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יהודה קונפורטס
כשזה נוגע לתחום החינוך הדיגיטלי יש לפוליטיקאים מילים כמו חול, אבל לא תמיד יש מה לאכול    ברב שיח שערכה מערכת אנשים ומחשבים פרסו חלק מהם את התוכניות שלהם ושל מפלגותיהם    השאלה היא האם הם יבצעו אותן
ציפי לידר
מפלגת העבודה - מרצ ב - היא מפלגה של אישה אחת, מרב מיכאלי, ושורה של דמויות מפוקפקות    אז לפני שאתם מטילים בקלפי פתק העבודה, זיכרו במי אתם בוחרים לנציגי הציבור הבאים שלכם ושלנו    מישהו עוד זוכר את השם מפא"י ההיסטורית?    ולקינוח פסוקו
איציק וולף
מפלגת ימינה טוענת כי כתנאי לכניסה לממשלה תדרוש הסכמה ליישום תוכנית כלכלית שבה יופחתו מס ההכנסה ומס החברות, יפורקו משרדי ממשלה מיותרים ויועברו תקני משרות ממשלתיות מיותרות למשרות קצה כמו מורים, רופאים ואחיות
ד"ר חיים משגב
בנט ושקד פעלו בעבר להכשלת נתניהו    ועכשיו הם פועלים כדי למנוע ממנו ומגוש הימין להקים ממשלה חדשה    כל קול לצמד בנט-שקד של מי שרוצה בממשלת ימין הוא קול מבוזבז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il