X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני שולל את התנהגותם פורעת החוק, ולא מסיר מהם קורט של אחריות אף שיודע כי האשם העיקרי הוא בנימין נתניהו אשר התיר הפקרות מטעמים של טובת הנאה פוליטית אישית
▪  ▪  ▪
הביאו על עצמם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

איני מתרונן למקרא החלטת בג"ץ, שישראל תכיר בגיור רפורמי. אך החרדים הביאו זאת על עצמם. היו בדרך אין ספור הצעות פשרה עימם. לא רק בנושא הגיור. קודם כל בו. סוכם כי רבני הערים - אורתודוקסים - יוכלו לגייר, וכל הנזקקים לשרות זה יוכלו לבחור להם אל מי ילכו בבחינת "עשה לך רב". החרדים גררו את החרדלים וחיבלו.
הייתה פשרה שהוסכמה בעניין התפילות בכותל. הם נענו והתחרטו ופוצצו. ישראל הלכה לקראתם בסוגיית הגיוס, ושוב פוצצו. הם התנהגו כאותה זקנה, שלא חדלה להשיג לעצמה יתרונות מדג הזהב. הבומרנג היה בלתי נמנע.
גם בעניין הקורונה. אני שולל את התנהגותם פורעת החוק, ולא מסיר מהם קורט של אחריות אף שיודע כי האשם העיקרי הוא בנימין נתניהו אשר התיר הפקרות מטעמים של טובת הנאה פוליטית אישית. לא העכבר גנב, נאמר ביהדות, אלא החור.
דווקא הייתה לי הבנה למהות עמדתם. לא זו בלבד שהייתי שותף להתנגדות לסגר (אבל תומך מובהק בחיסון) אלא שמובן לי כי ביטול תורה הוא בעבור הציבור החרדי מכה שאינה כתובה בתורה, והיא כואבת. עיר נחרבת, הם מלמדים את הדרדקים, כשאין בה תינוקות של בית רבן. כך בדיוק.
מדוע כעסנו עליהם? הרי גם אנו סברנו כי צריך לפתוח את בתי הספר שלנו. רק שאנו שומרי חוק ולא העזנו. אבל במה ביקורתנו על הממשלה הייתה שונה משלהם? בלא-כלום. זה מצריך הסבר: אני מבין לעיקשותם לקיים את הלימוד אם כי שולל מכל וכל את סירובם לכלול בו גם לימודי ליבה ברמה מודרנית נאותה.
ביבי הוא סחטן פוליטי כפי שעלה ללא הרף במהלך כהונתה של ממשלת האחדות. המפלגות החרדיות אינן נופלות ממנו בתחום זה. לכן הם בעצם בני ברית, שמרכיבים ממשלה עתידית עוד לפני הבחירות. "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב מפני שהוא מינו". הם ראויים זה לזה. אבל אנחנו ראויים להשתחרר מלפיתתם.
אם כן, מה לעשות? להרכיב ממשלה בלי בנימין נתניהו שהוא אב כל חטאת בפוליטיקה הישראלית בדורנו (עד כמה שהדבר מפתיע הרחקת נתניהו מהגה השלטון היא גלגל ההצלה של הליכוד). אחר כך יש לפתוח במשא-ומתן מעשי תוך נכונות משני הצדדים לפשרה הוגנת ומכאיבה. אין פשרה שמחה. אבל יש מצב של היעדר פשרה שגורם לעצב רב.
אחרי הרחקת בנימין נתניהו מהגה השלטון תתבהר האווירה והאבק שהשאיר במעשיו הפסולים ישקע, וניתן יהיה לחתור למיקום אשר ישמור על אחדות ישראל. קראו את הרב חיים אמסלם שהיה פעם חבר ש"ס ופרש ואת געגועיו לרבנים מזרחיים ואשכנזים גדולים, ועימם תנבט התקווה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  02/03/2021   |   עודכן:  02/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ על הגיור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני איתך בעד בלגנץ! ישראל
סניל  |  2/03/21 15:56
2
ההצעה שכל רב יקבע
ב_שמואל  |  3/03/21 01:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
גדעון סער, אתה באמת מאמין לזגזגן הסדרתי זאב אלקין שיתמוך בך? ימים יגידו, עיין ערך ביבי    ובראש בראשונה: מי שמך בג"ץ לפסוק בענייני גיור והלכה? האם הפכנו למדינת בג"צ?
עו"ד דויד סנדובסקי
לאור הפלונטר הממשלי, שכולל המשך ממשלות מעבר, הצפוי בבחירות הרביעיות בראשית 2021 - מצב המבוי הסתום שאמור להיווצר בבחירות הרביעיות בחודש זה דורש בניית פרדיגמה חלופית לשם הקמת הרפובליקה הישראלית החוקתית השנייה
אלי אלון
אפרים אבא, היה איש רדיו מיתולוגי, מראשוני קול ישראל, קריין ועורך מדור הנפילים    בין התוכניות שערך תוכניות מיתולוגיות ובהן "צומת המזרח התיכון" ו"לחקלאי"    שנים הרבה היה מורה לקריינות והגייה בעברית    אפרים, בעל הקול החם והעברית המשובחת, הלך לעולמו נדם קולו לפני כשנה בפברואר 2020 והוא בן 92 במותו
ד"ר דוד ארגז
הפרשה המכונה בשם המכפיש "מין תמורת מינוי" מהווה שפל חדש ברדיפה אישית, נבזות ממסדית ופגיעה בזכויות הפרט
עו"ד אברהם פכטר
ושוב נתניהו בלי להתייעץ עם גנץ, רק עם המל"ל, מחלק חיסונים שלא מנוצלים בארץ למדינות כמו מרוקו, צ'אד, קונגו, כדי לזכות בנקודות פוליטיות חיוביות לישראל בעולם ובאירופה    וגנץ רץ כמו ילד נזוף ליועץ המשפטי לבכות, הוא גם לא התייעץ איתי כשקנה את החיסונים - שיתבייש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il