X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני מציע לכולנו להתבונן פנימה - לא לשאול מי הוא בן החושך במהלך, שכן זה בית הדין הבינלאומי בהאג; אלא מדוע הפעם עלה בידו לדלג על פני משוכה המגינה עלינו מרשעותו מאז מלחמת ששת הימים
▪  ▪  ▪
בנסודה. מושחתת [צילום: בס צז'רווינקי/AP]

החלטת התובעת המושחתת פאטו בנסודה לפתוח בחקירה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג מעידה כי מניעיה מושחתים, וקרוב לוודאי שגם אנטישמיים. הגיעה העת לפתוח בחקירה נגדית מי היא בנסודה ומה סודה ומה מעשיה שקדמו להחלטה לברר מה אירע במבצע "שובו בנים", וכיצד מתנהלת תנועת ההתנחלות.
בית הדין בהאג אינו מקום לבקש צדק. הוא אנטי-ישראלי וכנראה גם אנטי דמוקרטי מאוד. מישהו שמע כי בנסודה חוקרת את פשעי טהרן? את הסעודים שרצחו אחד משלהם בשגרירותם בטורקיה? את סוריה בה מתבצע רצח-עם על-ידי שלטון העם עצמו? או ולדימיר פוטין שכבש חלקי ארץ זרה ושם ללעג את החוק והמשפט במאסרו של אלכסיי נבלני?
נכון נהגו בנימין נתניהו ובני גנץ ונפתלי בנט, וחשוב מכל היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט שנושא המשפט הבינלאומי הוא תחום מומחיותו על-פי עבודת הדוקטור שלו, שהדפו וגינו את ההחלטה לחקור את ישראל.
אך אחרי שכתבתי זאת באמונה שלמה ולא כ"מצוות אנשים מלומדה" אני מציע לכולנו להתבונן פנימה. לא לשאול מי הוא בן החושך במהלך, שכן זה בית הדין הבינלאומי בהאג; אלא מדוע הפעם עלה בידו לדלג על פני משוכה המגינה עלינו מרשעותו מאז מלחמת ששת הימים.
עשרות בשנים חיפשו אויבי ישראל את דרכם ללב שופטי האג. לא עלה בידם. בראש ובראשונה מפני שבית הדין הבינלאומי הזה מאבד את סמכותו לפתוח בחקירה נגד מדינה שהיא דמוקרטיה ומקיימת שלטון חוק ומכבדת את ההכרעות המשפטיות, ויש לה את היושרה לחקור את עצמה בהגינות.
בכל השנים האלה הסתערו אויבי ישראל על המדינה היהודית והדמוקרטית ולא יכלו לה מפני שמערכת המשפט שלה הייתה אור לגויים, מופת לצדק ולנכונות לקבל הכרעות קשות שמביכות אותה עצמה.
הדוגמה שהיא מופת התרחשה לפני שנים רבות כאשר ישראל חקרה את עצמה ללא משוא פנים וללא טיוח בסוגיית גדר ההפרדה שנמתחה לאורך יהודה ושומרון, והנשיא פרופסור אהרן ברק סיכם בפסק דין מזהיר שלאחריו אין פוצה פה ומצפצף. מפני שכל העולם ידע כי אפשר להאמין בלב שלם לפסיקה הישראלית ולהכרעתה גם במה שנוגע לה עצמה.
כללי האג קובעים שכאשר מדינה ראויה לחקור את עצמה בהגינות לא מפקיעים זאת מידה ולא מעבירים את החקירה לבית הדין בהאג. כך היה בעבר. אתמול השתנו כללי המשחק לרעתנו.
מפני שימי הזוהר ההם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס חלפו עברו מאז החלו בנימין נתניהו ונפתלי בנט ואיילת שקד וכל זב חוטם פוליטי בליכוד (יריב לוין, דוד אמסלם, יולי אדלשטיין אמיר אוחנה) ובימינה (מתן כהנא) להכפיש את המערכת. חלקם דיברו בלשון השוק וחלקם בהסתה וחלקם בנימוס דורסני, ובמאמץ משותף הם שחקו חלק ניכר ממעמדה של מערכת החוק והמשפט בישראל.
הם חתרו, ועדיין, תחת בג"ץ וכל בתי המשפט והתפארו שמינו שופטים העונים על תפישתם הפוליטית (שקד על דוד מינץ) וזלזלו ביועץ המשפטי (לשונו של ישראל כ"ץ) ובפרקליטות בכללה, וביזו בבחירתם את תפקיד מבקר המדינה ושמו ללעג ולקלס את נציבות שרות המדינה, ולאחר מאמץ זה, הרשום בראש ובראשונה על שמו של בובי, העולם אינו מוכן לקבל כמובן מאליו כל הד משפטי העולה מן הארץ. בימינו פסק דין מאת פרופסור אהרן ברק בעניין גדר ההפרדה היה נותר בבחינת סימן שאלה ו"צריך עיון".
וכל זה מדוע? מפני שביבי ומרעיו ושותפיו בליכוד ובסיעות החרדיות ובימינה ובבית הלאומי עצמו את עיניהם ואטמו את ליבם ושחקו את הנכס שעמד לנו בימים הקשים במערכת הבינלאומית של המשפט, ואיננו עוד. ואם תשאלו את ביבי מי אשם, הוא בוודאי יענה במהירות כי זה גן-גן-גן-גאנץ. רק לא הוא. מה יום מיומיים? כרגיל.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/03/2021   |   עודכן:  04/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האג, הגיג
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הפוך גוטה, הפוך
עובד 1  |  5/03/21 15:49
 
- אני לא סנילי, אדוני, אבל אני
סניל  |  6/03/21 20:29
2
מי הם האויבים, דן?
סניל  |  6/03/21 20:21
 
- אני לא סנילי - אני אובססיווי
סניל  |  7/03/21 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
על-רקע הפיצול בתנועת פתח וכווונתם של בכירים בתנועה להתמודד עצמאית בבחירות לפרלמנט, הציעו גורמים בכירים ליו"ר הרש"פ לדחות את הבחירות. תנועת חמאס מעוניינת בבחירות כדי לנצל את הפיצול בתנועת פתח ולהביסה, מחמוד עבאס יצטרך להחליט בקרוב על גורל הבחירות
עומר מואב
אם ביטקוין יתפוס את מקומו של כסף הפיאט לביצוע עסקות, או לפחות יפעל לצד כסף פיאט בהיקף משמעותי, אז בהכרח מחירי מוצרים ושירותים נקובים בביטקוין ירדו ברציפות בתהליך הדרגתי - דיפלציה
דן מרגלית
לא יודע מדוע ערוץ-13 הזמין את ביבי    אולי כדי לפייסו אחרי הראיון הראוי לציון של אודי סגל עימו    אולי ההנהלה לחצה על העורכים מטעמים בלתי ראויים    אולי גם לא, איננו יודעים
זלמן שובל
מסיבות הפורים המופקרות ומכחישי הקורונה עשו את שלהם — אך כל זה איננו משנה את העובדה שישראל בהנהגת בנימין נתניהו ומערכת הבריאות מצליחה יותר מכמעט כל מדינה אחרת במערב לבלום את התפשטות המגיפה ולהחזיר את ישראל למסלול של תקינות בריאותית וכלכלית
עומר מואב
קל להבין את הערך של פיסת נייר - שטר כסף - אם למשל יש לו גיבוי של זהב - אם על-ידי הבנק המרכזי ואם על-ידי בנקים פרטיים שהנפיקו שטרות בגיבוי זהב עוד לפני שהיו בנקים מרכזיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il