X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט: הדוח מצביע על חוסר בכוח אדם, ציוד, יכולות מודיעיניות והכשרה - אך ספק אם הקונגרס המפולג יאמץ את המלצות המומחים להגברת האבטחה
▪  ▪  ▪
להוסיף 854 איש [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

משטרת הקפיטול סובלת ממחסור בכוח אדם, אינה מצוידת כהלכה, אינה מקבלת את ההכשרה המתאימה ואין לה יכולות מודיעיניות – קובעת טיוטת דוח שהזמינה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, בעקבות אירועי 6 בינואר. את הדוח הכין הגנרל בדימוס ראסל הונורֶה.
הדוח, שנחשף בידי וושינגטון פוסט, כולל המלצות לטיפול בכשלים האנושיים והמבצעיים, אך לא ברור האם הקונגרס המפולג יאמץ אותן. זהו שלב נוסף בעימות המפלגתי בנוגע לאבטחת הקפיטול ולהקצאת הכספים לצורך כך. הונורה ממליץ להוסיף 854 איש למשטרת הקפיטול, המונה כיום 233 שוטרים בלבד. על-פי ההמלצה, 424 איש יתווספו לפעילות מבצעית ספציפית, כמו איסוף מודיעין ושמירה על חברי הקונגרס, ו-350 איש יתווספו כדי להפחית את הלחץ על השוטרים הנוכחיים.
המפקדת בפועל של משטרת הקפיטול, יוגנאדה פיטמן, כבר ביקשה תוספת של 21% לתקציב הכוח בשנת הכספים 2022 (המתחילה באוקטובר הקרוב), כדי להטמיע שינויים שלדבריה עולים בקנה אחד עם המלצותיו של הונורה. אולם, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי, הטיל ספק בערכו של דוח הונורה. לטענתו, הונורה היה מוטה בכך שייחס לחלק מן המחוקקים הרפובליקנים והשוטרים אחריות להסתערות על הקפיטול, ופלוסי משתמשת בדוח שלו כדי "להפוך את הקפיטול למבצר".
הרשויות מעריכות ש-10,000 מתומכי טראמפ הסתערו על הקפיטול, מתוכם 800 התעמתו עם כוחות הביטחון ופרצו לבניין; 300 פורעים כבר הועמדו לדין. הונורה ו-15 אנשי צוותו, החתומים גם הם על הדוח, תדרכו את חברי בית הנבחרים על ממצאיהם, ובין היתר הדגישו, כי האיום על המחוקקים החמיר פי ארבעה בשנה האחרונה – הן בוושינגטון והן במדינותיהם. בשל כך, הצוות ממליץ על נקיטת אמצעי ביטחון גם בבתיהם ובנסיעותיהם. לגבי מתחם הקפיטול, הצוות ממליץ להקים יחידות לתגובה מהירה שיהיו בכוננות בעת מושב הקונגרס, הגדלת מספר הכלבים לגילוי פצצות ושינוי שיטת הפעולה של משטרת הקפיטול נגד פורעים.
עוד ממליץ הדוח לבצע בדיקות רקע ולהשקיע בגדרות ניידות סביב הקונגרס ובנייני המשרדים שלו – כך שהכניסה השוטפת לא תיפגע, אך ניתן יהיה לסגור מיידית חלקים פרטניים מהמתחם. עוד מומלץ לאפשר למפקד משטרת הקפיטול להזעיק במישרין את המשמר הלאומי וסוכנויות אחרות, בלא הצורך לקבל את אישור מועצת משטרת הקפיטול.
חברי קונגרס דמוקרטים אמרו לאחר התדרוכים, כי מדובר בצעדים הגיוניים להגנה מפני טרור פנימי, אך חלקם תהו בגלוי האם ההמלצות יפתרו את הבעיה מיסודה. "מדובר בהלך רוח שעלינו כאומה להתגבר עליו", אמר סטיבן הורספורד. הוא הביע תסכול מכך שכמה מעמיתיו "ממשיכים לפזר שקרים" בנוגע לקבוצות טרור פנימי מסוימות "ומסכנים בכך חלק מאיתנו".
פיטמן אמרה בשבוע שעברה לוועדה של בית הנבחרים, כי חלק מן העיכובים בגיוס מועמדים מתאימים למשטרת הקפיטול נובעים מהליכי סינון מחמירים, המיועדים להבטיח שבעלי דעות קיצוניות לא יגויסו לשורותיה. בחודש שעבר הודיעה המשטרה, כי שישה שוטרים הושעו ללא תשלום ו-35 נוספים נמצאים בחקירה בחשד שהיה להם קשר להתפרעות.

תאריך:  09/03/21   |   עודכן:  09/03/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מפקד המשמר הלאומי של וושינגטון, ויליאם ווקר, אומר ששני קצינים בכירים בפנטגון - כולל אחיו של מייקל פלין - טענו שלא ראוי לשלוח חיילים במדים לליבו של עימות בנושא הבחירות
איתמר לוין
מספר התיקים הוכפל מאז ספטמבר שעבר ועלה בכמעט 50% מאז הסתערותם של תומכי טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר    "הבולשת מתייחסת לאיומים אלו באותה רצינות שהיא מתייחסת לאיומים מצד דאעש"    דוחה את טענת תומכי טראמפ כאילו בין הפורעים היו מי שהתחזו לתומכיו או אנשי שמאל קיצוני    "הטרור הפנימי מתפשט ברחבי המדינה מזה זמן רב, והוא לא ייעלם בעתיד הנראה לעין"
איתמר לוין
בעלי בריתו של טראמפ מנסים להסיר את האחריות ממנו ומתומכיו, גם כדי ליצור תמיכה בהגבלת הגישה לקלפיות - ובכך לקצור רווח פוליטי, מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
קיומן של שתי מפלגות בלבד מגביר את הקיטוב, ושיטת הבחירות הנוכחית אינה משקפת את רצון הבוחר ומעניקה בפועל את השלטון למיעוט - טוענים מומחים
איתמר לוין
מרגרט סליבאן כותבת בוושינגטון פוסט על השקרים שהוליכו במישרין ל-6 בינואר ונשמעו גם במשפט, ומסבירה מדוע היא שומרת על אופטימיות למרות הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il