X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא פחות חשוב מהדירה עצמה, ועל-מנת שלא יהיו "הפתעות" בהמשך, חובה לבדוק בשבע עיניים מיהו הקבלן או היזם, האם הוא בכלל קבלן רשום, פרויקטים קודמים שביצע, החוסן הפיננסי שלו, לקבל המלצות הן מרוכשים והן מאנשים בבראנז'ה
▪  ▪  ▪
לבדוק מראש [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אחד האבסורדים הגדולים הינו בכך שחלק גדול מהישראלים בודקים הרבה יותר בקפידה את מצב העגבנייה שהם רוכשים בסופרמרקט או את רזולוציית המצלמה בטלפון הסלולרי שלהם, אבל נוטים במקרים רבים לדלג על הרבה שלבים הנדרשים בעסקה הגדולה ביותר שאותה ייבצעו במהלך חייהם, הלא היא רכישת דירה. להלן 10 טיפים "חובה" לרוכש הפוטנציאלי:
1. לא פחות חשוב מהדירה עצמה, ועל-מנת שלא יהיו "הפתעות" בהמשך, חובה לבדוק בשבע עיניים מיהו הקבלן או היזם, האם הוא בכלל קבלן רשום, פרויקטים קודמים שביצע, החוסן הפיננסי שלו, לקבל המלצות הן מרוכשים והן מאנשים בבראנז'ה.
2. לעולם אל תחליט על רכישת דירה ביום שבת או חג. בימים אלה התנועה ברחובות הסמוכים לדירה קטנה בהרבה בדרך כלל ולכן חשוב שתבדוק גם באמצע השבוע את התנועה. שלא תופתע חלילה.
3. אם אתה רוכש דירה חדשה מקבלן, בדוק תמיד לא רק את שטח הדירה, המפרט הטכני והמחיר, אלא גם את תוכניות הפיתוח בסביבה, שמא במקום לרכוש דירה עם נוף מרהיב, תמצא את עצמך פונה לגורד שחקים שייבנה בסמוך.
4. אפרופו מפרט טכני ושינויים בדירה. חשוב מאוד, לא פחות מהמשא-ומתן עם הקבלן על המחיר, למקסם עוד בטרם החוזה כמה שיותר את המפרט הטכני ואת השינויים שאתה חפץ לעשות בדירה, אחרת תמצא את עצמך מוסיף סכומים משמעותיים לסכום המקורי של רכישת הדירה.
5. אל תסתפק בהדמיות וסרטונים מרשימים. תתייעץ בטרם הרכישה עם שמאי מקרקעין או בעל מקצוע אחר, שיעניקו לך תמונה הרבה יותר קוהרנטית של הנכס שאתה רוכש, הזכויות באותו בניין, מתחם, שכונה וכו'.
6. לשים לב גם לתכנון הפנימי של הדירה, אם הוא הולם את הצרכים שלך, מספר החדרים, החלוקה, ההפרדה בין חדר ההורים לחדרי הילדים וכו'. לא תמיד מטראז' מרשים יוצר דירה מרשימה. חומר למחשבה.
7. לרכוש דירה בחזית או בעורף הבניין? ובכן, זוהי גם שאלה של העדפה אישית, אולם גם של מיקום הבניין. אם מדובר ברחוב צדדי שקט או נוף פתוח לפארק, ההעדפה תהיה בדרך כלל לחזית. אם מדובר ברחוב ראשי רועש, עדיף עורף.
8. קומה גבוהה או נמוכה? ובכן, בדרך כלל ככל שעולים בקומות המחיר גבוה יותר, כי יש יותר נוף, יותר אוויר ופחות שכנים מעלייך, אולם גם כאן צריך לקחת בחשבון את הצרכים המשפחתיים. למשל, משפחה צעירה עם ילדים קטנים, תזדקק הרבה פחות לתלות במעליות הבניין אם תתגורר בקומה נמוכה.
9. לגור במרכז עיר תוסס, בשכונה פרברית או בעיר לווין ירוקה? ובכן, גם כאן הפרמטרים אמורים להיות אינדיבידואלים ואישיים. בדרך כלל זוג צעיר ללא ילדים או זוג מבוגר יעדיפו מיקום ממומשק ללב העיר ומשפחות ייטו יותר לכיוון שכונה פרברית או עיר לווין, אבל אין חוקים.
10. קרבה למוסדות ציבור, בתי ספר, מרפאות, גני ילדים, מרכז מסחרי, מרכז תרבות. מדובר בשיקול חשוב בבחירת דירה, לא פחות מהמטראז', המפרט ואפילו הנוף. להשתדל להיות תלוי כמה שפחות ברכב להגעה למקומות אלה ובמיוחד עבור הצאצאים.
לסיכום, בכל מקרה, מומלץ לא לחסוך בהתייעצות עם אנשי מקצוע רלוונטיים. זוהי הוצאה קטנה שתביא בסופו של דבר לחסכון גדול ולתוצאה הרבה יותר טובה.

הכותב אמיר רוזנבלום הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים ובעלי "עידן ש.נ.י", המתמחה גם בנכסי משקיעים.
תאריך:  10/03/2021   |   עודכן:  10/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בתים משותפים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
טביעת אניית המשא "מצדה" של חברת צים בעת סערה מול חופי ברמודה בבוקרו של יום ה-8 במרס 1981 מוגדרת כאסון הקשה ביותר שאירע לספנות המסחרית הישראלית    באסון נספו 24 אנשי צוות ובהם הקברניט גרא לוין    10 אנשי צוות ונוסעת אחת ניצלו    בימים אלה מלאו 40 שנה לאסון
עמנואל בן-סבו
כעת, מדינת ישראל, אשר מביטה באנשי העסקים המשוועים לעובדים כדי לשקם את הריסות מפעלם הכלכלי, ואינם מוצאים, חייבת לעצור את התשלומים לזכאי החל"ת ועל אף ההחלטה להמשיך ולשלם עד לחודש יוני, לבחון את המערך מחדש
רצון ערוסי
מה שעליך לעשות זה לקום בשם העם היושב בציון ובשם כל ממשלות ישראל ולבקש סליחה מהעדה התמימה ויישרת הדרך הזאת שכל כך טולטלה זועזעה בפרשה הזאת
אליהו קאופמן
מערכות הבחירות בישראל לפרלמנט הישראלי, אינן רק על רעיונות השקפתיים שונים אלא בעיקר על התניית הצבעתו של הבוחר בזכותו אח"כ לקבל שרות ממלכתי לו הוא זכאי מעצם תשלום מיסיו ואזרחותו ולא על-פי קריטריון של הצבעתו הפוליטית למפלגה זו אחרת    נתניהו בסקטור הערבי, מירי רגב מול מראיינים שאינם מצביעי הליכוד, ושיטת מפא"י ההיסטורית, הם רק מעט מהדוגמאות הישראליות לשרלטנות פוליטית על גבו של האזרח הפשוט
יוסף אליעז
"ימינה" של נפתלי בנט ואיילת שקד - שומר נפשו ירחק    אחרי תריסר שנות שלטונו של בנימין נתניהו, מנהיגותו הכושלת שבחרה בדרך של שיסוי וביזוי, אחרי כשלונו המוחץ בבלימת הקורונה שכבר גרמה לכמעט 6,000 נפטרים, הנה המחלוקת המרכזית היא בין תומכי וחסידי נתניהו לבין אלו שהם נגדו ללא פשרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il