בדקות אלה יש כבר 71,000 שראו ביו-טיוב (נוסף לסמסים ואחרים) את הסרט המציג תמצית של ראיון בין מי שהיה המשנה למנכ"ל התעשיה האוירית וראש המכון לייצוא דוד ארצי לבין העיתונאי בדימוס דן רביב. עד שאסיים פוסט זה יהיו כנראה 90,000 והתפשטות ציבור הצופים תהיה מהירה יותר מכל זני הקורונה. איני מכיר את ארצי. הוא נראה לי אמין. אבל רושם אינו הוכחה.
אני מכיר את רביב שנים רבות. הוא אמין בעיניי, אבל גם זו אינה הוכחה חותכת. והיו לי כמה וכמה שיחות עם דוד שמרון, מהן קשות, ולא מצאתי חלילה שאי פעם שיקר לי. אז מה עושים?
בנסיבות שחלקן מוסכמות (כגון ששמרון נפגש עם ארצי בבית קפה בכפר סבא) טען ארצי כי שמרון הראה לו הסכם בין בנימין נתניהו לבין רעייתו שרה. אם ננכש עשבים שוטים של פרטיות יוצא שלאחר משבר "הקלטת הלוהטת", בעודו מכהן כראש ממשלה בסיבוב הראשון, התחייב ביבי לאפשר לרעייתו להשתתף כשוות זכויות בבחירת רמטכ"ל, ראש שב"כ וראש מוסד, ובישיבות ביטחוניות סודיות.
לכאורה יש לכך תנא דמסייע: מאיר דגן חשף שביבי התיר לרעייתו לשמוע את דיווחו הביטחוני בעודם נפגשים בבית ראש הממשלה, אך ראש המוסד סירב. אם זה נכון זו שערורייה. רגע, אבל האם זה נכון? יעל דן הייתה אמיצה לראיין בגלי צה"ל את ארצי ורביב, אבל הביאה גם הכחשה מוחלטת מפי שמרון. לא היה הסכם ביבי-שרה וממילא לא יכול היה להציגו בפני ארצי.
מה הייתי עושה אילו עמדתי עתה בראש אחד מערוצי הטלוויזיה המסחרית? (לאחר היוועצות במי שמבינות היטב בסוגיית התקשורת והחוק שופטת בבית המשפט העליון בדימוס וראשת מועצת העיתונות דליה דורנר והפרופסור סוזי נבות?)?
- יש להזמין את ארצי ורביב לאולפן בערוצים 11, 12, 13. להציב מולם צוות של "יודעים לשאול". ארצי היה מציג את גרסתו בהרחבה והם היו שואלים אותו כאוות נפשם. קודם לכל הייתי עומד על כך שיציג את ממצאי שתי בדיקות הפוליגרף שנערכו לו ויצא דובר אמת.
- לקראת סיום הייתי מציע לשמרון שהאזין מאחרי הקלעים להיכנס לאולפן להציג לארצי כל שאלה העולה על דעתו, בעיקר שלפני שעה התברר לי כי לא הייתה ביניהם כל מחלוקת בעבר, והכל מאשרים כי התקיים ביניהם מפגש בבית קפה בכפר סבא.
- הייתי מאפשר לשמרון להציג את כל טיעוניו בהרחבה לרבות זה הטוען כי אין הסכם בין ביבי לבין רעייתו, וחוזר על ההליך, ומאפשר לארצי ולרביב להציג לו שאלות, ובין השאר מבקש גם ממנו להיבדק על-ידי שני פוליגראפים.
- הייתי אוסר על חברי הצוות להביע דעתם מי אומר אמת ומי לא, ומשאיר זאת להחלטת ציבור הצופות והצופים. אסור ליידות אבנים כך סתם. אבל אסור גם להניח אבן שלא חפרו תחתה.