X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיכלית נפט אירנית שנפגעה בים סוף [צילום: סאנא/AP]
המלחמה החשאית נמשכת
מלחמה ימית בין ישראל לאירן
גורמים במפרץ טוענים כי ישראל עשתה פעולת נקם בספינה אירנית במימי המזרח התיכון. עיתון אמריקני חושף כי ישראל פגעה בשנתיים האחרונות ב-12 מיכליות נפט אירניות שהבריחו נפט לסוריה, ישראל שומרת על שתיקה

נראה כי המלחמה החשאית בין אירן לישראל נמשכת, אחרי ההתקפה האירנית לפני שבועיים אוניית המשא "הליוס ריי" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר במפרץ עומאן הודיעה אירן כי ספינת מטען שלה נפגעה ביום רביעי שעבר מפיצוץ שאירע על סיפון הספינה בעת ששטה במימי הים התיכון. דובר חברת הספנות הלאומית של אירן כינה את האירוע במילים "פיגוע טרור", הוא מסר כי הספינה ניזוק קלות מעצם שהתפוצץ, לא היו נפגעים על הסיפון שבו אירע הפיצוץ.
ההערכה בישראל היא כי את הפיצוץ בספינת המשא הישראלית לפני כשבועיים עשו "משמרות המהפכה" האירניים באמצעות אנשי הקומנדו הימי שלהם שהצמידו מטעני חבלה או מוקשים ימיים לדפנות הספינה, המטרה הייתה להעביר מסר לישראל כי ספינותיה בסכנה ללא פגיעות בנפש ומבלי להטביע את הספינה כדי שלא להביא להסלמה. ואכן, נראה היה בזמנו שהתגובה הישראלית היא מדודה, ישראל תקפה בתגובה יעדים אירניים באזור דמשק.
עכשיו מסתבר כי ישראל החליטה,ככל הנראה, להשיב לאירנים גם בלב ים באופן מדוד מבלי שהדבר יביא להסלמה. הפיצוץ על סיפון הספינה האירנית היה מדויק וגרם לה נזק קל בלבד והיה בבחינת העברת מסר לאירנים כי ישראל יכולה אף היא לפגוע בספינותיהם בכל עת ובכל מקום.
גורמים במפרץ מעריכים כי את הפעולה הישראלית ביצעו לוחמי שייטת 13 של חיל-הים שיש להם ניסיון מבצעי רב בפעולות מן הסוג הזה. ישראל שומרת על שתיקה ואיננה מגיבה, אולם צריך לשים לב שההודעה האירנית על הפיצוץ בספינתם במימי המזרח התיכון נעשתה לאחר הפרסום בסוף השבוע בעיתון "וול סטריט ג'ורנל"
כי ישראל פגעה בשנתיים האחרונות, באמצעות מוקשים ימיים, ב-12 מיכליות נפט אירניות שהבריחו נפט לסוריה בעת ששטו בים סוף או בים התיכון בעת שהיו בדרכן לסוריה.
כמה פרשנים ערביים מעריכים כי מקור ההדלפה לעיתון הינו ישראלי לקראת הבחירות המתקרבות בישראל, בעוד פרשנים אחרים טוענים כי מקור ההדלפה הוא וושינגטון שמאותתת לישראל כי עליה להרגיע את המתיחות עם אירן ולהפסיק את המלחמה הימית בין שתי המדינות.
לדברי גורמים ביטחוניים, המודיעין האירני מעריך כי ישראל היא שאחראית לתקיפת ספינותיו, אולם אירן לא הודתה אף פעם באופן רשמי כי ספינותיה נפגעו בלב ים.
אפשר להעריך, כי אם אכן ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפות על מיכליות הנפט האירניות הרי שיתכן שההתקפה האירנית על ספינתו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר הייתה במסגרת המלחמה הימית בין שתי המדינות ולא תגובה, כפי שהעריכו בתחילה, על חיסולו של מדען הגרעין מוחסן פח'רי זאדה המיוחס למוסד הישראלי. בכל מקרה, ההערכה בישראל היא כי הכסף שמתקבל תמורת הנפט האירני שמוברח לסוריה עובר תהליך של הלבנה ומגיע בסופו של דבר לארגון חיזבאללה בלבנון באמצעות בנקים לבנונים, זה קשור גם לסנקציות שהטילה ארה"ב על הבנקים האלה כדי למנוע הברחות כספים עבור חיזבאללה.
על-פי גורמי ביטחון, המודיעין הישראלי עוקב באופן קבוע אחרי תנועת הספינות האירניות בכל נתיבי השיט הבינלאומיים ויש לו מידע מדויק על כל מערך ההברחות והלבנת הכספים, ישראל משתפת במידע הזה את ארה"ב ומדינות אירופה, הכסף המגיע לקופה של חיזבאללה בלבנון משמש להתחזקות הארגון מבחינה צבאית ולמימון פעילות תשתיות הטרור שלו גם במדינות אירופה.
כל פגיעה במיכלית נפט אירנית מבריחה נפט לסוריה גורמת לנזק כספי גדול לחיזבאללה במיוחד לאור המצב הכלכלי הקשה בלבנון וגם לסוריה הנמצאת אף היא במצב כלכלי קשה ונאנקת תחת הסנקציות שהטיל עליה ממשל טראמפ במסגרת "חוק קיסר", ממשל ביידן לא ביטל את הסנקציות האלה עד כה ונראה שהממשל מבין את חשיבותן, נכון לשעה זו.

תאריך:  13/03/2021   |   עודכן:  13/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מאשים את ראש הממשלה ואת שר הביטחון בפיזור הצהרות ללא כיסוי בנושא המאבק נגד הגרעין האירני    "לא יותר מהצהרות אלקטורליות לטובת קישוש מספר קולות"
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל בתקופת ממשל אובמה, דן שפירו, מעריך כי הנשיא האמריקני יידרש להתמודד עם ההתקדמות האירנית לקראת פריצה שתאפשר ייצור נשק גרעיני    "על ארה"ב לגייס קואליציה בינלאומית רחבה, ממשל ביידן מוכנים לשמוע את הניתוח הישראלי, כל עוד יש נכונות להתייעצות עמוקה וסגורה כבעבר"
דן מרגלית
זו פעם ראשונה מאז מלחמת ששת הימים שארצות הברית פועלת במזרח התיכון במנותק מישראל    במאבק עם אירן נתניהו איבד את תמיכת המפלגה הדמוקרטית בישראל, חלקה בגלל עויינות ואנטישמיות ופרו-פלשתיניות וחלקה בשל יהירותו
רפאל אופק
על-פי הוול-סטריט ג'ורנל, דגימות שבוצעו בחודשים האחרונים על-ידי הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשני אתרים אירנים גילו עקבות חומרים רדיואקטיבים. טהרן לא דיווחה לסבא"א שבאתרים התנהלו פעילויות גרעיניות כלשהן, ועד לפני מספר חודשים מנעה מפקחי הארגון גישה אליהם. מהממצאים עולה החשד כי למרות הסכם הגרעין עליו חתמה ביולי 2015 המשיכה טהרן במאמציה לפיתוח נשק גרעיני
אייל פרופר
שורה של אינטרסים מובילים את סין לנסות לתווך בין ארה"ב לאירן    חששותיה של ישראל אינם מטרידים את בייג'ינג - מה שמחייב תיאום בין ירושלים לוושינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il