X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שחזור של 2016 [צילום: סוזן וולש, AP]
הדוח המסכם של המודיעין האמריקני על בחירות 2020:
פוטין סייע לטראמפ; אירן ניסתה לסייע לביידן
נשיא רוסיה אישר אישית את פעילותה הנמרצת של ארצו נגד מועמדותו של ביידן ובניסיון לפגוע באמינות הציבור בטוהר הבחירות, כולל הפצת מידע כוזב נגד המועמד הדמוקרטי אירן שלחה לבוחרים דמוקרטים מכתבי איום מזויפים של ארגון ימני קיצוני, בתקווה שהדבר יגרום לתוצאה הפוכה - התבצרות שלהם בתמיכה בביידן דעת הרוב בדוח: סין החליטה שלא להתערב לטובת ביידן, מחשש שתיכשל ותשיג תוצאה הפוכה
ביידן: רוסיה תשלם
הנשיא ג'ו ביידן הגיב, בראיון לרשת ABC, על פרסום הדוח, באומרו, כי כבר הזהיר את הנשיא ולדימיר פוטין להיות מוכן לתגובה אמריקנית אם ייקבע שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020. לדבריו, הוא השמיע את האזהרה בשיחתם הראשונה, עשרה ימים לאחר השבעתו. ביידן הוסיך, כי רוסיה תשלם מחיר על ההתערבות וכי ימסור בקרוב את הפרטים. כאשר נשאל האם היה מגדיר את פוטין כ"killer", השיב ביידן בקצרה: "כן".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר אישית את פעילותה הנמרצת של רוסיה נגד מועמדותו של ג'ו ביידן לנשיאות בבחירות בנובמבר 2020, כולל בניסיון לסייע למקורבים לנשיא דונלד טראמפ. כך קובע דוח מודיעין אמריקני שפורסם אמש (יום ג', 16.3.21). הדוח הוא אישור רשמי ומסכם להערכות המודיעין שפורסמו בזמן אמת בדבר רצונו של פוטין לסייע לטראמפ, כמו בבחירות 2016. הדוח אינו נוקב בשמות המקורבים, אך קרוב לוודאי שהכוונה היא לפרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, שעמד בראש המאמץ למצוא באוקראינה מידע שיכפיש את ביידן.
את הדוח הכינו אנשי הדרג המקצועי במשרדי המשפטים וביטחון הפנים. הוא קובע, כי מדינות נוספות ובהן אירן ניסו להתערב בבחירות; סין, לעומת זאת, החליטה להימנע מכך מחשש שתיכשל ובכך תירה לעצמה ברגל. המודיעין האמריקני מוסיף ואומר כי לא הייתה התערבות זרה כלשהי בבחירות עצמן ובתוצאותיהן, ובכך מפריך את טענת אנשי טראמפ בדבר התערבות כזאת מצידה של ונצואלה נגד הנשיא ומצידה של סין לטובת מועמדים דמוקרטיים בבחירות לקונגרס. לדברי הדוח, הנסיונות של פצחנים רוסים לחדור למערכות המחשב של מדינות ורשויות מקומיות לא היו קשורים למאמציה של רוסיה להתערב בבחירות.
על-פי הדוח, מוסקבה הפעילה את אנדריי דראך, חבר פרלמנט אוקראיני פרו-רוסי, כדי לפגוע בביידן. דראך פרסם ארבע פעמים שיחות טלפון מודלפות בניסיון לקשור את ביידן לשחיתות בארצו, ופוטין ידע על מהלכיו. עוד מציין הדוח, כי דראך נפגש עם ג'וליאני, וכי המודיעין הזהיר את טראמפ כבר ב-2019 שהביון הרוסי משתמש בעורך דינו כצינור להעברת המידע הכוזב. ג'וליאני מצידו העביר לחוקרים אמריקנים מידע אוקראיני על טראמפ בניסיון לשכנע אותם לפתוח בחקירה נגד משפחתו של ביידן ובמיוחד בנו, הנטר ביידן, לו היו קשרים עסקיים באוקראינה. הדוח קובע, כי היה זה חלק מן המבצע הרוסי נגד ביידן.
הדוח גם מזכיר את קונסטנטין קילימניק, שעבד בשעתו עם מי שהיה מנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט, שהורשע בעבירות מיסים בשל פעילותו באוקראינה. קילימניק פעל אשתקד נגד ביידן, כאשר סייע לקדם את הטיעון השקרי לפיו אוקראינה (ולא רוסיה) היא המתערבת בפוליטיקה האמריקנית. דוח קודם קבע, כי בשנת 2016 העביר מנפורט לקילימניק מידע פנימי מתוך מחנה טראמפ, והלה העביר אותו לאוליגרכים רוסים ואוקראינים אותם שירת.
לדברי המודיעין האמריקני, הנסיונות הזרים להתערב בבחירות בארה"ב יימשכו בשנים הקרובות. הציבור האמריקני מודע יותר למסעי דיסאינפורמציה וחברות המדיה החברתית פועלות בצורה נמרצת יותר נגד השימוש לרעה בפלטפורמות שלהן, אך אמריקנים רבים נותרו פתוחים לתיאוריות קונספירציה אותן מקדמות רוסיה ומדינות עוינות אחרות. מנהלת המודיעין הלאומי, אווריל היינס, הבהירה, כי מדינות זרות ממשיכות לנסות להעמיק את חילוקי הדעות בארה"ב ולחתור תחת אמון הציבור במוסדות הדמוקרטיים.
הדוח אומנם הותר לפרסום בידי ממשל ביידן והיינס מונתה לתפקידה בידי הנשיא החדש, אך הוא מבוסס על עבודה שבוצעה בזמן אמת - דהיינו בזמן ממשל טראמפ. הוא משקף את חילוקי הדעות הקשים בין אנשי הדרג המקצועי, שהיו תמימי דעים בנוגע להתערבותו של פוטין לטובת טראמפ, לבין הדרג הפוליטי באותה עת - אשר, ברוחו של טראמפ, התעלם מנסיונות אלו או המעיט בערכם. כזכור, טראמפ סירב במשך שנים להכיר בהתערבות הרוסית לטובתו ב-2016, למרות שכל שירותי המודיעין קבעו פה אחד שהייתה כזו ולמרות הממצאים החד-משמעיים של התובע המיוחד רוברט מולר.
חלק מן הפרטים שבדוח פורסמו עוד לפני הבחירות, כחלק מן המאמץ המודיעיני להתריע בפני הציבור ומקבלי ההחלטות על ההתערבות הרוסית ולהבהיר למוסקבה שפעולותיה נחשפו. הדוח הוא ריכוז הממצאים וקביעה מקצועית נחרצת בנוגע לפעילותה של רוסיה, כמו גם הטלת האחריות האישית על פוטין. הוא גם קובע, כי אירן ניסתה להתערב לטובתו של ביידן בימים האחרונים של הקמפיין, כולל באמצעות הפצת מכתבים מזויפים של הארגון הימני-קיצוני Proud Boys ובהם איומים על מצביעים דמוקרטים, כולל דרישות להעביר את תמיכתם לטראמפ. לדברי הדוח, אירן קיוותה שהמכתבים ישיגו תוצאה הפוכה ויגרמו למקבליהם להתבצר בתמיכתם בביידן.
ביידן אמר מספר פעמים ערב הבחירות, כי ממשלו יעניש בחומרה כל מדינה שתנסה להתערב בהליך הדמוקרטי. בניגוד לכל הנשיאים בעשורים האחרונים, ביידן אינו מנסה לאתחל מחדש את היחסים עם מוסקבה בראשית כהונתו, ושיחתו היחידה עד כה עם פוטין עסקה בעיקרה בעניינים בהם ארה"ב חלוקה בצורה משמעותית על רוסיה. לצד זאת, השניים הסכימו להאריך בחמש שנים את ההסכם היחיד למניעת הפצת נשק גרעיני שעודנו בתוקף בין שתי המדינות.
באופן יוצא דופן, הדוח כולל דעת מיעוט של הממונה על הסייבר ולפיה הדוח ממעיט בערכה של ההתערבות הסינית. ג'ון רטקליף, שהיה מנהל המודיעין הלאומי האחרון בממשל טראמפ, אמר בשעתו בפגישות עם מחוקקים, כי האיום הסיני גדול מזה הרוסי. אם סין אכן ניסתה להתערב, היה זה ללא ספק לטובתו של ביידן - לנוכח היחסים המתוחים בין שתי המדינות תחת טראמפ. עם זאת, בנושא סין קיימת תמימות דעים בין שני הנשיאים ושתי המפלגות, הרואים בה איום צבאי וטכנולוגי משמעותי ביותר.

תאריך:  17/03/21   |   עודכן:  17/03/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין סייע לטראמפ; אירן ניסתה לסייע לביידן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוסיה לטראמפ ואירן לביידן !!!
קורא ומעיין  |  17/03/21 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הדוח מצביע על חוסר בכוח אדם, ציוד, יכולות מודיעיניות והכשרה - אך ספק אם הקונגרס המפולג יאמץ את המלצות המומחים להגברת האבטחה
איתמר לוין
מפקד המשמר הלאומי של וושינגטון, ויליאם ווקר, אומר ששני קצינים בכירים בפנטגון - כולל אחיו של מייקל פלין - טענו שלא ראוי לשלוח חיילים במדים לליבו של עימות בנושא הבחירות
איתמר לוין
מספר התיקים הוכפל מאז ספטמבר שעבר ועלה בכמעט 50% מאז הסתערותם של תומכי טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר    "הבולשת מתייחסת לאיומים אלו באותה רצינות שהיא מתייחסת לאיומים מצד דאעש"    דוחה את טענת תומכי טראמפ כאילו בין הפורעים היו מי שהתחזו לתומכיו או אנשי שמאל קיצוני    "הטרור הפנימי מתפשט ברחבי המדינה מזה זמן רב, והוא לא ייעלם בעתיד הנראה לעין"
איתמר לוין
בעלי בריתו של טראמפ מנסים להסיר את האחריות ממנו ומתומכיו, גם כדי ליצור תמיכה בהגבלת הגישה לקלפיות - ובכך לקצור רווח פוליטי, מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
קיומן של שתי מפלגות בלבד מגביר את הקיטוב, ושיטת הבחירות הנוכחית אינה משקפת את רצון הבוחר ומעניקה בפועל את השלטון למיעוט - טוענים מומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il