X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הניסיון לגרור שוב לקלפיות את הבוחרים החרדים - מהסברה שקטה ועד זיופים והצבעה בתעודות זהות של מתים, הוא חילול השם הגדול ביותר רבני הדור הקודם - ובמיוחד רבני הספרדים, הורו לא להצביע לפרלמנט הישראלי וחז"ל כבר הורישו לנו כי חכמי הדור שבו אני חיים הם כחמורים לעומת חכמי הדור הקודם
▪  ▪  ▪
[צילום: אלון נוריאל]
סטאטוס קוו
מאז קום המדינה גדלה השנאה לדת ישראל. גם ה"סטאטוס קוו" נפרץ יותר ויותר. כך נכנסו נכרים בקהל ישראל על-ידי "גרות" שאיננה גרות אמיתית, וההלכה והדיינות נקבעים על-פי הבג"ץ האנטי דתי. להצביע לנציגים הללו - הגורמים לכך, על מדיהם השחורים - לבנים, הוא החילול השם הגדול ביותר.

השנתיים האחרונות הראו לנו היטב כי אזרחי המדינה הפכו לעדר מובל על-ידי שרשרת של שקרים ואמתלות שבראשם עומדים כמה דיקטאטורים קטנים המשתמשים במילה "דמוקרטיה" כמניפולציה להשליט כאן, בישראל, אנדרלמוסיה פוליטית ןדיקטאטורה מסווית. לתרגיל הזה, שמגיע מהמפלגות החילוניות הרבות שצצו כמפלגות אוויר של איש אחד עם הרבה "בובות על חוט", שותפות גם המפלגות החרדיות. לאמיתו של דבר הנציגים החרדים היו אמורים להיות "שלוחי מצווה" של רבניהם ותו לא. אבל מה שקרה היה תהליך של שחיקה, שבו "הרבנים הקובעים" הפכו בעצמם לעדר קטן שמאשר את מה ש"מושכי החוטים" והעסקנים קובעים. חז"ל לימדונו כי כל רבני דור ודור - בגלל ירידת הדורות, הם בעצם כחמורים לעומת רבני הדור הקודם. הניסיון של המפלגות החרדיות לנפנף ברבני הדור הזה, המחייבים כל יהודי חרדי לבחור, מאלץ אותי לזוז דור אחד אחורה, ובמיוחד בקרב בני עדות המזרח החרדים, ולראות מה באמת ציוו לנו רבני הדור הקודם, שרבני הדור הזה הם רק כחמורים לעומתם.
הרבנים שהתנגדו לבחירות
נהוג לטעון כי רק האדמו"ר המנוח מסאטמר - הרב יואל טיטלבאום, היה בעיקר זה שבדור הקודם ציווה לא להצביע אבל לא בדיוק כך הם הדברים. הרב מבריסק - הרב זאב סולובייצי'ק, היה אף הוא מאלה שהורה לשומעי לקחו לא להצביע, וכול חוג בריסק לא היה שותף ל"אגודת ישראל". גם הה"חזון אי"ש", שבשמו מנפנפים הליטאים בהוראותיו להצביע, לא התבטא מעולם בעד ההצבעה לפרלמנט הישראלי, אלא אך ורק לעיריית בני ברק, משום ששם הייתה רשימה חרדית מאוחדת והעיר הייתה חרדית לגמרי עם שליטה חרדית אבסולוטית. ואמנם ה"חזון אי"ש" מעולם לא הצביע בעצמו לפרלמנט הישראלי ואף הורה כך לאנשיו הקרובים, וכך גם נהג הרב מבריסק. הרב שמואל הלוי וואזנר, שחי ממש בדורנו, נמנע אף הוא מהצבעה וכך גם הורה לשומעי לקחו.
הרבנים האשכנזים, שכיהנו כ"רבנים ראשיים", לא זוהו מעולם עם הציבור החרדי ולימים גם הציבור הדתי-לאומי לא ראה בהם מנהיגיו, בעיקר מיום היבחרו של הרב ישראל מאיר לאו ל"רב ראשי". דהיינו, מ"הרבנים הראשיים" האשכנזים בוודאי שאי אפשר ללמוד על עניין ההשתתפות החרדית בקונצנזוס הממלכתי, שבין השאר זו גם ההצבעה לפרלמנט הישראלי. בראש המערכת האשכנזית-חרדית נגד ההצבעה בבחירות לפרלמנט הישראלי עמדו מאז ומתמיד רבני "העדה החרדית", שבשנת 1948 קיבלו עליהם את תקנת אי-ההליכה לבחירות של האדמו"ר מסאטמר זצקו"ל. אבל מסתבר שדווקא בקרב בני עדות המזרח החרדים עמדו רבניהם - כמעט באופן מוחלט וחזק יותר נגד ההשתתפות בבחירות לפרלמנט הישראלי, ורק הגר"ע יוסף היה ראשון הגדולים המזרחיים שצידד בכך, לא מעט בשל היותו "רב ראשי" - דהיינו, רב מטעם השלטון הישראלי.
גדולי רבני הספרדים כנגד ההצבעה בבחירות
אחת הטעויות הנוספות היא המחשבה כי גדולי ישראל הספרדיים היו מאז ומתמיד "הראשונים לציון". זה היה נכון במשך מאות שנים עד שנת 1918. בשנה זו הפך התפקיד ל"פקיד הדת" של התנועה הציונית החילונית, ולימים של מדינת ישראל. הציונות החילונית רצתה בכלל להעלים את התפקיד הזה - שהיה התפקיד הרבני הבכיר ביותר עד פרוץ מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1914. התנועה הציונית חפצה להפוך את הרב יצחק אברהם קוק ל"רב הראשי" בישראל, שיהיה גם בעל הבית מטעמם על רבני עדות המזרח. אבל אז הסתבר שהספרדים בישראל של אז, שהיו כולם שומרי תורה ומצוות באותם ימים, עמדו להתחבר ל"עדה החרדית" של החרדים האשכנזים ולבקש מהשלטון הבריטי לבטל את הרעיון הציוני על "רב ראשי".
אחד מראשי פקידי השלטון הבריטי בישראל דאז - נורמן בנטובי'ץ, יהודי במוצאו, הבין כי יש לערוך "הפרד ומשול" כדי למגר את האיחוד הדתי-חרדי ספרדי בארץ ישראל, כדי שהתנועה הציונית תתחיל לשלוט בישוב היהודי דאז, שבו היא הייתה עדיין בבחינת מיעוט מספרי. ואמנם בנטובי'ץ הצליח לבטל את ביטול תפקיד "הראשון לציון" אך כפף אותו לבחירתם של הצירים החילוניים של התנועה הציונית ולא על-פי נציגי בתי הכנסת בלבד, בארץ הקודש. כמו-כן "הראשון לציון" לא היה עוד הרב הראשי הבלעדי אלא התחלק בתפקיד עם "הרב האשכנזי הראשי". לארץ הוחזר הרב יעקב מאיר, שבתקופת מלחמת העולם הראשונה שימש כרבה של סלוניקי ביוון, לאחר שגלה לסלוניקי לפני מלחמת העולם הראשונה בשל היותו מודרני מדי לטעם הישוב הספרדי הישן.
גם הרב יעקב מאיר וגם הרב בן ציון עוזיאל, שנבחר אחריו ל"ראשון לציון", ללא היו עוד גדולי הדור של הספרדים בארץ ישראל, וכך גם הרב יצחק ניסים, שנבחר אחריהם, כבר בזמן קיומה של המדינה. בין שתי מחמות העולם ולפני קום המדינה הרי שגדולי הרבנים הספרדים בישראל היו הרב שלמה אליעזר אלפנדרי - "הסבא קדישא", הרב יעקב חיים סופר - "הכף החיים", הרב שאול דוויק הכהן, הרב משה אלשיך והרב צדקא חוצי'ן השני. כל אותם רבנים דגלו בהינתקות מהתנועה הציונית ועל-רקע עמדה זו הוקמה "העדה החרדית הספרדית", לצד "העדה החרדית" האשכנזית. ה"כף החיים" אף קרא להחרמת "הרבנות הראשית לישראל", ובמיוחד הוא יצא נגד הראי"ה קוק, וכך עשו גם הרבנים המצויינים לעיל.
ה"סבא קדישא" אלפנדרי אף התנגד להקמת "אגודת ישראל", גם בימים שהרב יוסף חיים זוננפלד ו"החפץ חיים" היו חלק ממנה. ראשי היהדות החרדית הספרדית המשיכו בקו הרדיקלי הזה גם כנגד ההכרה בשותפות עם התנועה הציונית לאחר הקמת המדינה. מהקמת המדינה ואילך התנגדו ראשי "העדה החרדית הספרדית" להצבעה בבחירות לפרלמנט הישראלי והוציאו מטעמם מנשרי חוצות נגד ההצבעה הזו. כך נהגו הרב צדקא חוצי'ן השני, הרב יעקב מוצפי, הרב חיים סינואני, הרב מרדכי שרעבי, הרב עזרא עטיה - ראש ישיבת "פורת יוסף" בירושלים, הרב זרוק - רבה של העדה הלובית, הרב יהודה צדקא - אף הוא לימים ראש ישיבת "פורת יוסף" בירושלים, הרב בן ציון אבא שאול וכיום הרב יעקב חיים סופר - בן נכדו של "כף החיים". בואו לארץ ישראל של הרב ישראל אבו חצירה - "הבבא סאלי" (בשנות החמישים של המאה העשרים"), הוסיף עמוד תווך ענק למתנגדי ההצבעה מראשי רבני הספרדים.
בתחילה, בראשית שנות החמישים של המאה העשרים, שב "הבבא סאלי" למרוקו משום שנמלט מההצעה למלא את מקומו של הרב בן ציון חי עוזיאל המנוח, כ"הראשון לציון". לאחר היבחרו של הרב יצחק ניסים לתפקיד חזר "הבבא סאלי" לארץ ישראל וחתם עם הרב יעקב מוצפי על כרוז ההתנגדות להצבעה בבחירות, מעטם "העדה החרדית הספרדית", בשנת 1965. בשנת 1981 זייפה "אגודת ישראל את חתימתו של "הבבא סאלי" (לקחו את חתימתו מכרוז חסד שחתם עליו וצילמוה תוך הכנסת עניין הבחירות במקום עניין החסד המקומי שעליו חתם) מפחד רשימת תמ"י שקמה אז, בראשות אהרון אבו חצירה, אחיינו של "הבבא סאלי". "הבבא סאלי" ביקש ממקורביו לא להגיב כדי לא לחולל חילול השם. בימים אלה, במיוחד מאז מותו של הגר"ע יוסף, מפיצה ש"ס כי "הבבא סאלי הורה להצביע לה, בו בזמן שהאמת היא כי "הבבא סאלי" נפטר חצי שנה לפחות קודם הקמת ש"ס... דהיינו, רבני הספרדים בדור הזה, המורים להצביע לפרלמנט הישראלי, הינם כחמורים - על-פי חז"ל, לעומת רבני הספרדים מהדורות הקודמים שהורו לא להצביע לפרלמנט הישראלי, ולפני כן גם לא לקחת חלק בחיבור מעשי ופוליטי עם התנועה הציונית החילונית.
המשחק השפל של המפלגות החרדיות
הניסיון של המפלגות החרדיות להוכיח כי ללא ההשתתפותן בבחירות הללו הרי שהיהדות לא הייתה פורחת בימים אלה, ולא ניחן היה להחזיק כספית מובסדות תורה ממשים, הינה עורבא פרח. הניסיון להטות את הצורך בהשתתפות בבחירות מתוך צרכים גשמיים של הציבור החרדי, הוא הטעיה מהעניין המרכזי. גם אלה שצידדו ביהדות החרדית, להיות מיוצגים בפרלמנט הישראלי, נימקו זאת ברצון להילחם למען הדת היהודית כדי שעם ישראל לא ידרדר במדרון ההתבוללות וכדי שלמדינה הזו יהיה "צוון יהודי". אלה שחלקו על כך טענו כי מטמא לא תצא קדושה וכי הנהגה הכופרת בתורה לא תצליח להביא לשינוי החברה החילונית, אלא תשמש כ"עלה תאנה" לחילוניים בטענה לבעלות על ארץ הקודש בפני אומות העולם.
לימים אומנם הוכח כי למרות גידול הציבור החרדי בארץ ישראל (מריבויו הטבעי כמובן ומחזרת חילוניים אל התורה והיהדות מעצמם, ולאו-דווקא בגלל השלטון הנלחם בתופעות הללו) הרי שהדת רק נשחקה במהלך השנים. השתלטות המדינה - בפוליטיקה ובבית המשפט, על הדת הפכו את ענייני הדיינות הדתיים ואת הכשרות ליותר ויותר חילוניים. ה"גרות" הפכה לעניין של הצטרפות לעם היהודי ללא קיום תורה ומצוות, דבר שבפועל איננו שונה מהפרוגרמה הרפורמית. ה"סטאטוס קוו" בשמירת שבת ברחבי הערים והעיירות בישראל נפרץ לגמרי עד כדי קיום תחבורה ציבורית ביותר ויותר ישובים חילוניים בשבתות ובחגים. חוקי תועבה - שמדינות רבות בעולם דוחות אותם, עברו בישראל מזמן ואילו תל אביב הפכה לבירת הלהט"בים בעולם! גם הניסיון להתנגדות פוליטית בפרלמנט הישראלי הפך לעקר לגמרי בגלל שליטת בית המשפט העליון והבג"ץ על חוקי הדת בישראלי.
דהיינו, ככול שהכוח הפוליטי החרדי גדל כך גם נרמסת היהדות. זו באמת בדיחה לטעון במצב הזה כי חובת ההצבעה למפלגות חרדיות היא עניין של "פיקוח נפש". נהפוך הוא, אם הציבור החרדי בישראל היה נמנע ברובו מלבחור זו הייתה הצבעת מחאה שהעולם כולו היה מבין איזה דברים נוראים ואנטי דתיים מתחוללים בטאץ הקודש, וכי הטענה הישראלית כעל "זכות אבות מכוח התנ"ך", היא טענת שקר בלבד. ובצד כל זאת הכוח הנוצרי הסלאבי והכוח האוונגליסטי המיסיונרי רק עולים ועולים. באשר לטענת הממון לבניין בתי כנסת, ישיבות וכו' הרי שהללו היו יכולים להיות ממומנים על-ידי גבירי היהדות החרדית בארץ ובחו"ל, ומנגד להיות בשל כך עצמאיים מהשפעות חילוניות ואנטי דתיות, וכמשל ניתן לראות בקיומם של מוסדות "העדה החרדית", החיים על כספי היהדות של חסידות סאטמר בעולם.
"המדינה היהודית" לא העניקה מקלט מהאנטישמיות, ולראיה כל אותן מפלגות אנטי דתיות המסיתות נגד התורה והיהדות מימי "העולם הזה" עבור דרך ר"צ ומרצ של שולמית אלוני ובהמשך דרך "שינוי" הראשונה ו"שינוי" השנייה, ועד ל"יש עתיד" ו"ישראל בתנו". באחרונה הוכיחו נציגי החרדים בפרלמנט הישראלי את אוזלת ידם הגדולה בחוסר הגנה על הציבור החרדי מול התנהגותה הפרועה והברוטאלית של המשטרה, ועל ההסתה התקשורתית שוב ושוב נגד היהדות החרדית, ובמיוחד כנגד היהדות תוך טווית תוכניות לעג וארס על היהדות, ואף כנגד הקב"ה. ציווי חכמי ישראל וההוכחה כשהיהדות רק נרמסת מעצם היותה מיוצגת פרלמנטארית, חייבים לשכנע כל יהודי מאמין כי יש להדיר רגליו מהקלפי ביום הבחירות.
האויבים מבית ומחוץ
ולסיום, הצהרות הנציגים החרדים על עתיד פעילותם לאחר הבחירות והסכמתם לקואליציות עם הגרועים שבאויבי היהדות, חייבים לשכנע כל יהדי חרדי כי עליו לברוח ממקום הקלפי כמטווחי קשת. ח"כ יעקב אשר מ"דגל התורה" מדבר על שותפות עם "המסית הלאומי" - איווט ליברמן, ואילו חברו של אשר ויו"ר מפלגתו, משה גפני, מדבר על קואליציה עם המפלגה המסוכנת ביותר ליהדות החרדית במערכת הבחירות הנוכחית, עם מפלגת העבודה. יו"ר המפלגה הזו - מרב מיכאלי, היא האויבת לא רק של דת ישראל אלא של כל חברה שמרנית ונורמאלית, ובמיוחד בתחום מלחמתה בתא המשפחתי. מספר ארבע ברשימה הזו הוא גלעד קריב - יו"ר התנועה הרפורמית בישראל, שכול כולו ממתין לחוקק חוקים שיביאו, חס ושלום, את ממדי ההתבוללות של יהודים רבים בארץ הקודש, על-פי המתכונת של ארה"ב למשל.
שם הוא לא רצוי
ועוד לכול התמיכה הזו, במרעי ישראל המחופשים ל"חרדים", קוראים ביום הבחירות: "קידוש השם"! זהו חילול השם הגדול ביותר ומי שימנע את עצמו מלהצטרף אליהן, הוא זה שיקדש שם שמים בבחירות הללו, מעצם מחאתו נגדן.

תאריך:  18/03/2021   |   עודכן:  19/03/2021
+בן-גביר מציע: להגדיל ל-30 את מספר שופטי העליון
23:00 18/03/21  |  עידן יוסף

עו"ד איתמר בן-גביר באירוע בחירות: "עם כל הכבוד לפסקת ההתגברות, שהנשיא ברק (אהרן ברק), אגב, היה בעדה, ועם כל הכבוד לעוד כל מיני נושאים, זה שינוי בעניין מינוי השופטים במדינת ישראל".
"שלא תבינו לא נכון - אני לא מתכוון להדיח שום שופט שנמצא היום במערכת", הדגיש, "להפך, יש הרבה שופטים שנמצאים במערכת גם עם אג'נדה אחרת משלי, הם הגונים וזה בסדר גמור, אבל כן צריך להיות שינוי מצב באופן כזה שבית המשפט העליון, לדוגמה, יורכב ל-30 שופטים, שרוב רובם הם עם אג'נדה ציונית-יהודית" (חדשות 12).

+שורת אישים מהימין חתמה על קריאה להימנע מהצבעה לבנט ולסער
22:57 18/03/21  |  עידן יוסף

מודעה מטעם קבוצה של רבנים וקצינים ופעילי התיישבות הקוראת להצביע אך ורק למפלגות שיודיעו שהצטרפו לקואליציה בראשות נתניהו להקמת ממשלה לאומית ציונית, תתפרסם (ו') בעיתוני סוף השבוע.
במודעה נכתב: "בימים אלו בהם תוקפים את ראש ממשלת ישראל מבית ומחוץ אנו מבקשים להביע את הערכתנו כלפי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על ניהול המערכה מול מגיפת הקורונה ששיאה הבאת החיסונים. ביחד עם עמידתו האיתנה בראש עם ישראל וצבאו, מול האויב ממזרח (אירן) ושליחיו בצפון. אנו קוראים להצביע לאלה אשר הודיעו שיצטרפו אך ורק לקואליציה בראשות בנימין נתניהו להקמת ממשלה יהודית- לאומית- ציונית".
בחתומים: אלישע האס, ישראל פלנר, יגאל כנען, רון שכנר, מאיר אינדור, אריה בכרך, חגי שטרן, דלית סוטר, מיכה בלוך, מיכה מימון, מאיר גוטמן וגדי דורלכר.

המודעה
+נתניהו משתתף בהופעה של איתי לוי
22:47 18/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד רה״מ נתניהו השתתף הערב בהופעה מוזיקלית של איתי לוי ב׳היכל מנורה׳ ביד אליהו.

[צילום: דוברות הליכוד]
+המשותפת: לאסור שימוש בדברי סמוטריץ'
22:34 18/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשימה המשותפת פנתה לוועדת הבחירות: איסרו את השימוש בדבריו הגזעניים של יו"ר הציונות הדתית בתקופת הבחירות  ▪  תלונה ליועמ"ש תוגש על-ידי הרשימה במקביל

[צילום: מן הטלוויזיה]
+אבטחה הוצמדה ליו"ר רע"ם
20:23 18/03/21  |  עידן יוסף

מפלגת רע"ם החליטה להצמיד אבטחה ליושב-הראש ח"כ מנסור עבאס. מקורביו חוששים מגורמים קומוניסטיים, זאת עקב הודעות מתלהמות שהוא קיבל. גם המהומה שפרצה במהלך המחאה באום אל-פחם לפני שבועיים, שם הותקף עבאס, תרמה להחלטה להציב סביבו אבטחה (חדשות 12).

+סקר: סער ובנט יורדים למספר חד-ספרתי והליכוד עולה
20:14 18/03/21  |  עידן יוסף

סקר כאן חדשות (דודי חסיד ומכון קנטאר), אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 31; יש עתיד 19; ימינה, תקווה חדשה 9; הרשימה המשותפת, שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה, הציונות הדתית 5; כחול לבן, מרצ, רע"ם 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 69, ובניכוי סער - 60.
לא עוברת את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 1.4%.

+הליכוד: התאגיד מצנזר את נתניהו
20:02 18/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היועץ המשפטי של הליכוד פנה להנהלת תאגיד השידור הציבורי: ״שדרו את הראיון שצילמתם וגנזתם עם ראש הממשלה נתניהו״  ▪  טוען כי הראיון בערוץ בערבית כמו גם ברדיו רק"ע אינו משודר לנוכח סירובו של נתניהו להתראיין לכאן 11

נתניהו בריאיון לכאן 11 [צילום: מן הטלוויזיה]
+לראשונה יפתחו קלפיות בנתב"ג
14:49 18/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בעקבות פסיקת בג"ץ הודיעה מנכ"לית ועדת הבחירות שיוקמו קלפיות לשבים מחו"ל בנמל התעופה  ▪  ביום הבחירות יוקמו 349 קלפיות לחולי קורונה מאומתים ו-409 קלפיות למבודדים

[צילום: רחפן: קרונוס בע
[צילום: עודד קרני. לע"מ]
+רגע לפני ההכרעה
08:30 18/03/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

איש לא מדבר על מתווה הגז! איש לא מדבר על מפעלי ים המלח! מי יבצע אינטגרציה של החרדים והערבים? בנט וסער שהם ימין מלא? מאיפה יבואו התקציבים לכסות את הגרעון של 160 מיליארד שקל? מי ישלם עבור מחדלי ביבי במשבר הקורונה? אנחנו נשלם על כך - לא הטייקונים

ירון זליכה. נגד הטייקונים [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
+חישוב המענקים - לפי 2018-2019
08:05 18/03/21  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה (יום ה', 18.3.21) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אנשי צבא דרום לבנון ומשפחותיהם (תיקון), התשפ"א-2021. במסגרת הצעת החוק, אושרה הסתייגות שהגיש שר האוצר, ישראל כ"ץ, הנוגעת לתוכנית המענקים לעסקים. ההסתייגות שאושרה קובעת כי לעניין חישוב מענקי הסיוע לעצמאי ולשכיר בעל שליטה (מענקים סוציאליים), גם בשנת 2021 תעשה ההשוואה לעניין הירידה במחזור העסקים לשנים 2018 או 2019, לפי השנה עם ההפרש הגבוה יותר, בדומה למנגנון הפיצויים בשנת 2020.
מזכירת הכנסת הקריאה בפני הנוכחים בישיבה מכתב שנשלח אליה על-ידי מזכיר הממשלה לפיו ההצעה אושרה על-ידי הממשלה. בשל כך, למרות שמדובר בהצעה בעלת עלות תקציבית, לא נדרש לה רב מיוחד של 50 חברי כנסת אלא רוב רגיל, וההצעה כולל ההסתייגות עברה בקריאה שלישית בתמיכת 5 חברי כנסת ללא מתנגדים.
ההצעה עצמה מבקשת להקנות לשר הביטחון סמכות להעניק את אות המערכה שיוענק לחיילי צה"ל שהשתתפו במערכה בדרום לבנון, גם לאנשי צבא דרום לבנון, אשר לחמו לצד חיילי צה"ל בזמן המערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון.
"מתחילתה של מלחמת האזרחים בלבנון בשנות השבעים ועד מועד נסיגת ישראל במאי 2000 לקו הגבול הבינלאומי עם לבנון, נקשרו, התפתחו והתבססו, יחסי גומלין צבאיים ואזרחיים בין מדינת ישראל וצה"ל לבין כוחות לבנוניים שמקורם בצבא לבנון באזור דרום לבנון. תחילה בפיקודו של מייג'ור סעד חדד ולאחר מכן בפיקודו של הגנרל אנטואן לאחד. כוחות אלה, שכונו צבא דרום לבנון - צד"ל, לחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל במהלך תקופת המערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

שר האוצר. הסתייגות בנושא מענקים [צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנטי ציונות מחלה אשכנזית ממארת
ב,ל  |  20/03/21 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
יעקב קורי
איש לא מדבר על מתווה הגז! איש לא מדבר על מפעלי ים המלח! מי יבצע אינטגרציה של החרדים והערבים? בנט וסער שהם ימין מלא? מאיפה יבואו התקציבים לכסות את הגרעון של 160 מיליארד שקל? מי ישלם עבור מחדלי ביבי במשבר הקורונה? אנחנו נשלם על כך - לא הטייקונים
איציק וולף
שר החוץ של איחוד האמירויות הודיע כי מדינתו חתמה על 'הסכמי אברהם' מתוך כוונה לבסס קשר אסטרטגי עם מדינת ישראל וכי לא תהיה מעורבת בתהליכי בחירות פנימיים בישראל
איציק וולף
חוק דרכי התעמולה קובע איסור שימוש בחיילים באופן שיוצר רושם שצה"ל מזוהה עם מפלגה או רשימת מועמדים    בנימין נתניהו פרסם צילומים של פתקי הצבעה בקלפיות צבאיים בצירוף הכיתוב "קולות החיילים - רק מחל"    בנט פרסם תמונה ללא שניתן להבחין במדים וכיתוב שמביע הזדהות שלו עם החיילים, כפי שהחוק מתיר
עידן יוסף
ההצבעה המוקדמת מתבצעת בהתאם לבקשת ועדת הבחירות המרכזית ובמטרה להקל על ספירת המעטפות הכפולות המרובות שצפויות להיות השנה
עידן יוסף
בפניית תקווה חדשה למפקד גלי צה"ל נטען כי פרשנויותיו של יעקב ברדוגו הן למעשה תעמולה עבור הליכוד וכוללות השתלחות אישית נגד מועמדי תקווה חדשה    מאיימת לעתור לוועדת הבחירות המרכזית אם בקשתה לא תיענה
רשימות נוספות
"נתניהו מנסה לייאש ציבור לאומי גדול"  /  מירב ארד
הססמה "חוזרים לחיים" - "נכס הציבור"  /  עידן יוסף
לפיד נפגש עם יו"ר רע"ם  /  עידן יוסף
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
במריצה של אביגדור  /  דוד ארגז
איש הארס וההרס  /  אליהו קאופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il