X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפתרון האפשרי היחיד, ככל הנראה, שיאפשר הקמת ממשלה הוא שילוב ידיים של 3 אחים בעלי אידאולוגיה דומה, המסובכים בסבך של חיכוכים מיותרים ומזיקים הפתרון היצירתי ישים לא רק לברווזים, אלא גם למושבים בכנסת ישראל
▪  ▪  ▪
לשלב ידיים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
התמודדות רצינית
רצון טוב אמתי, יצירתיות וגמישות פוליטית יכולים למנוע מאיתנו בחירות חמישיות ויכולים לאפשר התמודדות רצינית מול הפצצה הפלשתינית והפצצה האירנית, ומול האתגרים של הגדלת העלייה, בדק בית במערכת המשפט, המשבר הכלכלי והמשבר הבריאותי (הקורונה עדיין כאן!).

הבחירות הרביעיות, אלה שהתקיימו השבוע, הביאו לכאורה את ישראל למבוי סתום: הן המחנה התומך בראש הממשלה נתניהו והן מחנה שונאיו אינם מסוגלים להקים ממשלה. כל ממשלה שינסו להקים לא תהיה לה תוחלת אריתמטית, ערכית או שלטונית. כל קואליציה שינסו להקים תהיה מורכבת מערב רב של מפלגות, שרב השונה ביניהן על המשותף. הדבק של השנאה לנתניהו אינו מספיק חזק כדי להקים ממשלה שתענה על צרכיה של ישראל 2021.
הבחירות החמישיות, אלה שחלילה תתקיימנה בשלהי הקיץ או בתחילת הסתיו, אינן פתרון, והן עלולות להיות יותר מיותרות ומזיקות מבחירות האביב, ועל כן אסור להגיע לבחירות חוזרות, שגם אין בכוחן לשנות דבר. המבוי הסתום מחייב פתרון יצירתי.
סיפור עממי מציג אבא שהוריש ל-3 בניו 17 ברווזים, ובצוואתו ציין את אופן חלוקתם: מחצית לבכור, שליש לבן השני ותשיעית לבן הזקונים. כמובן שלא ניתן לקיים צוואה כזו, ומאבקי הירושה איימו על יחסי האחים. בצר להם פנו האחים לאדם חכם, שהציע לפתור את הבעיה על-ידי הגדלת העוגה: הוא תרם ברווז נוסף. וראו זה פלא: 18 הברווזים אפשרו לקיים את הצוואה כרוחה וכלשונה, ולמנוע מלחמת אחים. הבכור קיבל מחצית כלומר 9, האמצעי קיבל שליש כלומר 6, והצעיר קיבל תשיעית כלומר 2. בסך-הכל חולקו 17 הברווזים ל-3 האחים. ישאל השואל: ומה עלה בגורלו של הברווז ה-18? ובכן, זה הוחזר לבעליו החכם.
מוסר ההשכל הוא שניתן למצוא פתרון אם רק קיים רצון כן למצוא אותו. הפתרון היצירתי ישים לא רק לברווזים, אלא גם למושבים בכנסת ישראל. גם אותם יש לחלק בתבונה, ובלבד שבעלי העניין יתעלו על עצמם ויסתכלו על הפתרון היחיד שהוא בהישג יד ושעשוי למנוע עוד ועוד בחירות.
גם כאן, הפתרון האפשרי היחיד, ככל הנראה, שיאפשר הקמת ממשלה הוא שילוב ידיים של 3 אחים בעלי אידאולוגיה דומה, המסובכים בסבך של פסילות וחיכוכים מיותרים ומזיקים. גם כאן, הפתרון האפשרי היחיד, ככל הנראה, מחייב את בנימין נתניהו, נפתלי בנט וגדעון סער למצוא דרך לנווט ביחד את ענייני המדינה. לנתניהו יש הישגים כבירים, אבל גם שגיאות וחסרונות רבים. בנט, ובעיקר סער, מסונדלים על-ידי הצהרות בחירות קולניות מדי. כדי לעבוד ביחד, שלושתם יזדקקו למידה לא מבוטלת של צניעות. שלושתם יצטרכו להניח בצד את משקעי העבר ולהתגייס לעבודה משותפת אמתית.
האריתמטיקה מאפשרת קואליציה בת 65 ח"כים (הליכוד, החרדים, ימינה, תקווה חדשה והציונות הדתית). היא מאפשרת גם קואליציה בת 59 ח"כים ותמיכת הציונות הדתית מבחוץ. המשפחולוגיה מחייבת - אם חפצי חיים אנחנו - להקפיא את מעורבותם של בני המשפחה של שלושתם בתהליך הקמת הקואליציה ולהימנע מפסילת אנשים בתוך המחנה (נתניהו, בנט, איילת שקד).
רצון טוב אמתי, יצירתיות וגמישות פוליטית יכולים למנוע מאיתנו בחירות חמישיות ויכולים לאפשר התמודדות רצינית מול הפצצה הפלשתינית והפצצה האירנית, ומול האתגרים של הגדלת העלייה, בדק בית במערכת המשפט, המשבר הכלכלי והמשבר הבריאותי (הקורונה עדיין כאן!).

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  28/03/2021   |   עודכן:  30/03/2021
+בנט וסער שוחחו לעדכון ולתיאום עמדות להקמת ממשלה
21:15 28/03/21  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט, ויו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, שוחחו הערב פעם נוספת, בהמשך לפגישתם ביום חמישי בערב, לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה. כך נמסר בהודעה משותפת שפרסמו שתי המפלגות.

+"נקדם הגבלת כהונת ראש ממשלה"
20:25 28/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד, אביגדור ליברמן, הודיע כי ימליץ על יאיר לפיד כמי שאמור להרכיב את הממשלה הבאה  ▪  הודיע כי יקדם שתי הצעות חוק עם כינון הכנסת: הגבלת כהונת ראש ממשלה וחובת התפטרות ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום

+"השיח בין לפיד לגנץ יימשך"
20:06 28/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לפיד נפגש בימים האחרונים גם עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס  ▪  יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי ימליץ בפני הנשיא על לפיד כמי שצריך להרכיב את הממשלה  ▪  "כפי שהתחייבנו - נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי שקיבלה את מספר המנדטים הגבוה ביותר, מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות חמישיות"

גנץ ולפיד. נתק של שנה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+שוליים, גדעון סער, המחאה, העריקים הסמויים
18:03 28/03/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אלמלא צעדו העצמאי של גדעון סער ספק אם תוצאות הבחירות היו מרחיקות את בנימין נתניהו מכוונותיו המסוכנות והמכוערות להיחלץ ממשפטו

סער. להוקיר תודה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אמר שאין פתרון
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
יש פתרון פשוט יותר
הירונימוס  |  28/03/21 19:16
 
- ממשלה
יוסף רבני  |  29/03/21 11:03
 
- רבני מזהה את "המיכשול לאיחוד"
שלמה המגיב  |  29/03/21 18:19
2
פתרון הוגן ומתבקש ל"ת
יהודי מפוכח  |  28/03/21 19:24
3
בריימן שוב מביך את עצמו
יוסס  |  28/03/21 20:54
 
- פליאה בעיני
סיני  |  29/03/21 10:08
4
המצב לימין עדיין לא אבוד!
אקטואלי  |  28/03/21 20:59
5
ובריימן "שכח" אפשרות נוספת
שלמה המגיב  |  28/03/21 21:01
6
אכן בסופו של יום
באום  |  28/03/21 21:53
7
רון בריימן - תתעורר!
עזרא שמש  |  28/03/21 22:01
8
ממשלה עם הערבים, כשותפים שוים.
ברור שיש פתרון  |  29/03/21 11:50
9
פוסל במומו
אלישע האס  |  29/03/21 18:25
10
אכן, זמן לאחוה. די לשנאת חינם ל"ת
וינטר הניה  |  29/03/21 19:37
11
למה שכחת את סמוטריץ'
בנצי זיכרמן  |  30/03/21 04:23
 
- למה , "להאבק לאחר מכן" , בנצי?
שלמה המגיב  |  30/03/21 18:29
12
עסוקים בתפירת תיק נוסף לביבי
גרון עמוק  |  31/03/21 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
דוד ארגז
גדעון סער ניצב בצומת דרכים פוליטית. יש לו הזדמנות פוליטית נדירה ודילמה אישית לא פשוטה. עליו לבחור בין מימוש משנתו הפוליטית לקיום ההבטחה לבוחריו
יוסף אליעז
אחר שנתניהו הצהיר כי לא ישתף עם הערבים פעולה ולא יסתמך על קולותיהם גם אם יהיו מחוץ לקואליציה, הפך את עורו, חיזר אחרי הקול הערבי ועודד את מנסור עבאס להתמודד. אכן - השמש זורחת לביבי כל יום מחדש, אך נראה כי לא בכל יום זו אותה שמש
אפרים הלפרין
החלום הרטוב של כל מנהיג אופוזיציה התגשם    61 למחנה המתנגדים לנתניהו, 59 לאלה שאינם מתנגדים לו והכל במחיר מועט, מחיר צירוף של מנסור עבאס למתנגדים
איציק וולף
ח"כ לשעבר שרן השכל, שנבחרה מחדש לכנסת מטעם מפלגת תקווה חדשה, הודיעה כי קיבלה מסרים מן הליכוד שלפיהם אם תחזור למפלגה שהייתה ביתה הפוליטי - תקבל "עד חצי המלכות"    "תודה לכל שליחי הליכוד, אבל אין מצב. נאמנה לערכים שבשמם הוקמה תקווה חדשה"
איתמר לוין
רק בגלל נתניהו לא קמה ממשלת ימין יציבה, כפי שרוצה רוב הציבור    הפתרון מצוי בידיו של ראובן ריבלין: הוא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על יולי אדלשטיין; החוק מאפשר זאת בלי כל בעיה    ועוד כמה הערות על האפשרות של הסתערות מתוך הכנסת, הבלופים שבשמות המפלגות והמשך משפט נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il