X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההסברה הישראלית והניאו-נאציזם - דומני כי ההסברה הישראלית בחו"ל, הן באו"ם והן בארצות הדמוקרטיות, או הדמוקרטיות לכאורה, לוקה בכלל ובתחום מאוד מסוים בפרט
▪  ▪  ▪
מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית ביוון [צילום: AP]

העולם סָבַל סֵבֶל רב, והקריב מיליוני חיילים ואזרחים במלחמתו בנאצים, למן עלייתו של היטלר ימ"ש לשלטון בגרמניה ועד להבסתו במחיר נורא. קשה להבין כיצד הניאו-נאציזם, הבנוי שוב על שנאה לאחרים, פורח בעולם בכלל, ובעולם המערבי בפרט.
כאילו לא הייתה מלחמת העולם, כאילו לא הושמדו עשרות מיליוני רוסים, מיליוני פולנים, מאות אלפי בריטים ועשרות אלפי אמריקנים ועשרות אלפי צרפתים הן במלחמה בנאצים והן בהתקפות שלוחות הרסן והמכוונות של הנאצים על אזרחים כמו בפולין וברוסיה וכמו בבליץ על אנגליה. לא למותר להזכיר כי הנאצים גם הביאו גם להשמדת כמעט דור שלם של צעירים ואזרחים גרמנים שאבדו בלחימה עצמה ולאחר מכן בסיביר הרחוקה כשבויים ובתקיפות האוויריות על ברלין, המבורג ודרזדן.
הייתי מצפה שההסברה הישראלית תזכיר לכל אותן מדינות את אבדותיהן הנוראות במלחמה בנאציזם. דומני שבהסברה נאותה אפשר היה לגייס את הַוֶוטֶרֶנִים, החיילים לשעבר, הן בארה"ב ובמדינות הכתר הבריטי, הן ברוסיה, שם רבים היו לוחמי הצבא האדום והפרטיזנים שלחמו מאחורי קוי-החזית, והן מעט לוחמי הָרֶזִיסְטָנְס בצרפת. הסברתנו הייתה צריכה להזכיר במדינות שנכבשו בידי הגרמנים את אלפי האזרחים שהוצאו להורג כבני-ערובה בשל פגיעות בצבא הכיבוש הנאצי.
הסברה כזו אמורה הייתה לעורר ולהביא לראיית הניאו-נאצים של ימינו כבוגדים במדינותיהם ובמורשתם, וכבוגדים בהוריהם שנחלצו לקרב במפלצת הנאצית, וכה רבים מהם הקריבו את חייהם. ראוי לפעול להחזרת "צלב-הקרס", אותו אות נורא למעמדו בתום המלחמה: סמל בזוי, רצחני, המעיד על נושאו כרוצח בפועל או בפוטנציה.
קשה להבין כיצד צעירים אמריקנים שהוריהם או סביהם לחמו בגבורה וגם נפלו במלחמתם בגרמנים, ביפנים ובפשיסטים האיטלקים, מעיזים כיום לשאת בגלוי את הסמל הנורא הזה, או בשינויים קלים של צורתו. כיצד ארה"ב משלימה עם מצעדים נאציים כמו בשרלוטסוויל.
ראוי להזכיר לנוער בעולם מה מסמל סמל זה, אשר כחרב מתהפכת הנאצים תחתיו רצחו בדם קר בעלי-מום גרמנים, שבויים רוסיים וגם בריטים ואמריקנים, "בני-ערובה" צרפתים ופולנים, ובראש וראשונה גם 6 מיליון יהודים.
אין ספק שהשואה הייתה הפרק הרצחני והנורא בדברי הימים, אולם בצד הוראת השואה צריך להזכיר לציבור בחו"ל את אבידות עמו ומדינתו, וכל זה מבלי לגרוע מזוועות השואה.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
+שנאה תהומית
14:07 04/04/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

על מקורות האגדה המתועבת והמשמיצה, שהיהודים "הלכו כצאן לטבח" בשואה  ▪  הרעיון "שלילת הגולה" עוּות עד לכדי ביזוי היהודים בגולה והתנכרות להם במלחמת העולם ואפילו אדישות לגורלם  ▪  לפליטי השואה קראו מנהיגים ציוניים, בלי בושה כלל, "אבק אדם", והרעיון טופטף למערכת החינוך ולתנועות הנוער של מחנה השמאל  ▪  מה יכלו היהודים, שנזנחו על-ידי הנהגותיהם, לעשות מול תוכנית שטנית ושיטתית להשמדתם?

יצחק צוקרמן (אנטק)

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
מחלקה ראשונה
אלו שבעת ניצולי השואה אשר יעלו את המשואה בטקס הממלכתי ביד ושם ביום רביעי 7.4.2021 בשעה 20:00 שישודר בשידור חי
איתמר לוין
מעט מאוד ידוע על הוריו של אדולף היטלר, ו-31 מכתבים מ-1895 חושפים פרטים על המשפחה בשנותיו הראשונות של הפושע הגדול בהיסטוריה - מדווח וושינגטון פוסט
אהרן פאפו
בית המשפט העליון הביע תמיהה גדולה על תצהירי ההגנה שנתן קסטנר לנאצים ולכן נשיא בית המשפט העליון אגרנט סיים את דבריו בכך שרק ההיסטוריה תשפוט את מעשיו. עם כל הכבוד לכישוריה של נכדתו מרב מיכאלי - ההיסטוריה עדיין לא מדברת מגרונה
עמנואל בן-סבו
האמת חייבת להיאמר    האנטישמים והנאצים החדשים אינם זקוקים לזרז כדי לשנוא יהודים, לכן הטענה כאילו מגיפת הקורונה היא הסיבה להתגברות האנטישמיות בעולם אינה מחזיקה מים
אביתר בן-צדף
מדי פעם עולות לדיון פרשת ד"ר ישראל רודולף (רז'ה) קסטנר והשאלה הגדולה למה כינה אותו השופט בנימין הלוי, "משתף פעולה עם השטן"    באחרונה עלתה הפרשה לדיון סוער בכנסת, למרות שמשפטו של קסטנר ייחרץ על-ידי ההיסטוריה, ולא בשום מקום אחר, ובעיקר, לא באמצעות דמגוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il