X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו מוך יימח שמו וזכרו הגיע בשיירה רעשנית וחגיגית אל באקה אל גרביה ממנה יצא הנקלה והנבזה שבאדם משפחתו ומכריו וכן ערבים רבים נוספים קשרו כתרים לראשו וזרים על כתפיו
▪  ▪  ▪
כאב שורף את הנשמה [צילום: פלאש 90]

עד מתי ניאלץ לחוות את ההשפלה הזו? עד מתי נמשיך לכאוב את השכול כתוצאה מתאוות הרצח של ערבים אכזריים וצמאי דם? עד מתי נמשיך להיות מתוסכלים, כואבים, המומים וזועקים נוכח העוול וחוסר הצדק עמו אנו נאלצים להתמודד?
היום זה קרה שוב. לאחר שלושים וחמש שנות מאסר השתחרר מהכלא הישראלי רושדי אבו-מוך מבאקה אל גארבייה שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם לפני כשלושים ושבע שנים. הרצח האכזרי בוצע בידי אבו מוך וכמה ערבים נוספים, כדרכן של החיות השפלות האלה גופת משה ז"ל הושלכה אי-שם ברחבי השומרון. משה תמם שהיה בדרך לחופשה בביתו לא הגיע הביתה.
לפני כמעט עשר שנים קצב מי שכיהן אז כנשיא שמעון פרס את עונשו של הרוצח, מה שאפשר את שחרורו היום. מה עבר אז בראשו הסהרורי של פרס אינני יודע אך בראותי היום את חגיגות השחרור של הרוצח לבי מתמלא חמה על נשיא מנותק ומנוכר שראה את "סבלות" האויב, ריחם עליו ועשה עמו חסד, חסד שכולו עוול נורא.
אבו מוך יימח שמו וזכרו הגיע בשיירה רעשנית וחגיגית אל באקה אל גרביה ממנה יצא הנקלה והנבזה שבאדם. משפחתו ומכריו וכן ערבים רבים נוספים קשרו כתרים לראשו, זרים על כתפיו ובתהלוכת ניצחון ושמחה של פראי אדם שערך חיי אדם אינו קיים אצלם ליוו אותו, קבלו אותו אליהם וחגגו עמו.
באותן שעות ממש ומזה למעלה משלושים ושש שנים חיה משפחת תמם חיים של גיהינום עלי אדמות. מבקש אני מכם לחוות חוויה קשה, אישית, בלתי אמצעית. דמיינו את מה שלא ניתן כלל להעלות על הדעת - שבנכם הוא זה. בן טוב, יהודי טוב, בן אהוב. כזה העושה במסירות נפש שירות בצה"ל (משה ז"ל שירת בהנדסה קרבית) למען משפחתו ולמען עמו. והבן הזה המתוק מדבש, צעיר ויפה שכל עתידו לפניו יוצא הביתה לחופשה.
הוא מחכה לחופשה, משפחתו מצפה לו בגעגוע ובכיליון עיניים. האם כבר הכינה מטעמים האהובים עליו, האחים והאחיות ממתינים לחיבוקו החסון, הבית מלא שמחה לקראת הגעתו הצפויה. עד כאן החוויה מוכרת לרבים, אני משוכנע. אלא שהסוף הוא נורא, נורא מכל. הבן מבושש לבוא ותוך זמן לא ארוך נופלים השמיים.
מאז משפחת תמם כואבת ואבלה, החיים השתנו באחת ולעולם לא ישובו להיות כפי שהיו. לאסוננו רבים בעמנו למודי שכול והייסורים הנלווים לו. כך שעה אחר שעה, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה. ובמשך שנים מתייסרת לה משפחה אחת שהיא חלק ממשפחה גדולה - עם ישראל כולו המתייסר עמה.
ביום השחרור של הרוצח מכלאו ובהתקיים החגיגות המתלוות לו אנו נאלצים לצפות בעיניים כלות ובנפש פצועה במפלצות הערביות החוגגות את השחרור של הרוצח. חרטה, מחשבה שנייה, הכאה על חטא... משהו מכל זה נשמע באזור בקה אל גארבייה? קדחת!!!
דגלי "פלשתין", מוזיקה רועשת, חיבוקים ארוכים ונשיקות אינספור. והכול בשיירה ססגונית וארוכה בה מובל הרוצח אחר כבוד מלכים אל החברה ממנה יצא לרצוח.
למשפחת תמם ולכולנו ביחד עמה אין את מי לחבק. הוא נרצח ואיננו ואילו הרוצח חוגג וצוהל בקרב משפחתו מכריו ובני עירו. הכאב הזה שורף את הנשמה, ממש כך.
סוף דבר: אשמים אנו על שלא הרגנו את הרוצח מיד עם תפישתו. אשמים אנו על שנמצא בקרבנו יהודי שריחם על הרוצח האכזר וקצב את עונשו מה שאפשר את שחרורו היום כשבכך התאכזר אל הרחמנים בני משפחת הנרצח. אשמים מנהיגינו לדורותיהם על שאינם משכילים להנהיג עונש מוות לכל מי שרוצח יהודי על שום היותו יהודי. עד אשר לא ישונה המצב החולני הזה נמשיך כנראה לסבול את הכאב, התסכול, ההשפלה והאובדן. עד אז תימשכנה החגיגות בבתי הרוצחים בבקה אל גארבייה ובכל מקום אחר ממנו יוצאת תאוות הרצח הערבית וחוברת לפגיון, לאש ולפצצות על-מנת לשפוך דם.

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  06/04/2021
+זעזועים בירדן - בבואה של המזרח התיכון
14:31 06/04/21  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

הפגיעות הפנימית של ירדן מושפעת על-ידי הפיצול הפנים-בדווי שמקורו ב-1921, כאשר המשפחה ההאשמית מחיג'אז במערב סעודיה יובאה על-ידי האימפריה הבריטית, והומלכה על השבטים הבדווים בירדן, המפוצלים שבטית, גאוגרפית, תרבותית, רעיונית ודתית

מלך ירדן עבדאללה השני [צילום: ראאד אדייל/AP]
+סוכל פיגוע דריסה בפעילות מבצעית בביר נבאללה
08:21 06/04/21  |  איציק וולף

במהלך פעילות מבצעית של לוחמי צה״ל הלילה בכפר ביר נבאללה שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״, פרסו הלוחמים מחסום יזום על ציר התנועה במרחב על מנת לאפשר לכוחות נוספים לפעול בשטח ללא תנועת כלי רכב.
הלוחמים במחסום זיהו רכב שעוצר במחסום ולפתע האיץ לעבר קבוצת לוחמים נוספת שפעלה במרחב, באופן שסיכן את חייהם של הלוחמים. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים הגיבו בירי לסיכול האיום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי גרינפלד
אם יתגבשו 59 חברי הימין ובנט, הם יוכלו לחוקק באין מפריע חוקים לריסון מערכת המשפט, לכל הפחות, בתמיכה פסיבית של 4 הקולות של רע"ם    אם יחליט הימין השמרני הערבי החדש לשתף פעולה במאבק להשבת ההגינות וריסון האקטביזם, הפוגע גם בבוחריו, איזו סיבה יכולה להצדיק הפניית גב לתמיכה שכזו?
דוד ארגז
כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים
יוני בן-מנחם
החלטתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ליזום מהלך בחירות לפרלמנט ולנשיאות בעיתוי הנוכחי הייתה גול עצמי שהביאה למרד פנימי בתנועת פתח. מחמוד עבאס הוא המפסיד העיקרי מהמהלך שאותו יזם, הוא חיזק את יריביו הפוליטיים ואם ישלים אותו הוא יחזק גם את כוחה של תנועת חמאס
איציק וולף
קצינים בכירים באוגדת יהודה והשומרון מדווחים על עליה במספר תקריות הירי באזור לקראת הבחירות לפרלמנט ברשות הפלשתינית ומסבירים כי כל אחד מן הפלגים מעוניין להציג כוח ושליטה בשטח    כוחות צה"ל הגבירו את הכוננות מחשש להסלמה    "בכל מקום שבו הרשות הפלשתינית לא תטפל הם ימצאו את צה"ל"
יוני בן-מנחם
בצמרת פתח, בישראל, בירדן ובמצרים גובר החשש כי התנועה שבראשה עומד ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, תובס בבחירות לפרלמנט על-ידי תנועת חמאס    מרואן ברגותי הקים רשימה עצמאית עם נאצר אל-קידווה שמחלישה את כוחה של פתח    בכירים בפתח דורשים ממחמוד עבאס לדחות את הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il