X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פיליפ נודע בפליטות הפה שלו, בעיקר בביקורים בחו"ל - בהם גם מצא מקום להתלונן על אורח החיים שלו מבחר ציטוטים מעשרות שנים של פעילות ציבורית
▪  ▪  ▪
בזכות מה המדליות [צילום: אדי מולהולנד, AP]

הנסיך פיליפ נודע לאורך השנים בפליטות הפה שלו ובהתבטאויות בלתי-דיפלומטיות, שאינן מאפיינות לרוב את בית המלוכה. דבריו מפארים כל ספר ציטוטי ידוענים ראוי לשמו, וכמובן - במיוחד את אלו המתפרסמים בבריטניה. הנה כמה מהם.
  • אוסטרלי אמר לפיליפ בעת ביקורו במדינה ב-1954: "אשתי היא דוקטור לפילוסופיה. היא הרבה יותר חשובה ממני". פיליפ השיב: "במשפחה שלנו ישנה אותה בעיה".
  • ב-1962 הייתה לו תלונה אחרת על המתרחש בארמון בקינגהאם: "אני לעולם לא מקבל בישול ביתי אלא גם דברים מפוארים".
  • באפריל 1957 זכו המלכה ובעלה לקבלת פנים נלהבת בצרפת. פיליפ התייחס לכך בדבריו לשר הפנים המקומי: "חבל ששלחתם את משפחת המלוכה שלכם לגיליוטינה, נכון?".
  • ב-1963 ייצג פיליפ את המלכה בטקס העצמאות של קניה, לשעבר מושבה בריטית. בעיצומו של הטקס הוא פנה לראש הממשלה ומנהיג השחרור, ג'ומו קנייתה, ושאל: "אתה בטוח שאתה רוצה להמשיך עם זה?". ההערה נקלטה במיקרופון ושודרה לכל הקהל.
  • בביקור מלכותי באוטווה, בירת קנדה, גילה פיליפ מה הוא באמת חושב על תפקידו: "המלוכה איננה קיימת לטובתנו אלא לטובת המדינה. אנחנו יכולים לחשוב על דרכים טובות יותר לבלות".
  • בביקור באיי שלמה ב-1982 שמע פיליפ על שיעור הילודה המקומי והגיב: "5%! 5%! בטוח שיצאתם מדעתכם".
  • ארבע שנים מאוחר יותר הייתה לו עצה לסטודנטים בריטים בבייג'ינג: "אל תישארו כאן יותר מדי, או שיהיו לכם עיניים מלוכסנות".
  • ב-1996 הגיב פיליפ על הדרישה להדק את הפיקוח על הנשק: "אם שחקן קריקט מחליט לפתע להיכנס לבית ספר ולהכות למוות אנשים רבים במחבט שלו - דבר שהוא יכול לעשות בקלות רבה - האם הייתם אוסרים להשתמש במחבטי קריקט?".
  • בנושא קרוב, הייתה לפיליפ - חובב ציד נלהב (כמו רעייתו) - תובנה ייחודית ב-1988: "השכווים אינם נמצאים בסכנה מצד מי שיורים בהם".
  • מעניין מה חשבה המלכה על האמירה הבאה: "אני לא חושב שזונה היא יותר מוסרית מאשר רעיה, אבל הן עושות אותו הדבר".
  • לעיתים נמצאו מי שהשיבו לפיליפ. בעיצומו של המשבר הכלכלי ב-1981, כאשר מספר המובטלים הגיע למיליונים, הוא אמר: "לפני כמה שנים כולם טענו שאין להם מספיק פנאי, שכולם עובדים יותר מדי. עכשיו, כאשר לכולם יש הרבה יותר פנאי - זה לא מרצון, אבל לכולם יש אותו - הם מתלוננים שהם מובטלים. אנשים לא מסוגלים להחליט, נכון?". מנהיג הלייבור, ניל קינוק, ענה: "אני מוכן לשמוע את דעתו של הנסיך פיליפ בנושא הפנאי. הוא מומחה עולמי לפנאי. הוא עושה את זה רוב חייו הבוגרים".
  • התשובה המוחצת ביותר באה מפיו של גנרל ברזילאי עטור מדליות, אותו פגש פיליפ בקבלת פנים בביקור בברזיל. כאשר שאל פיליפ על פשרן, אמר הגנרל שהוא קיבל אותם במלחמה. פיליפ: "לא ידעתי שברזיל הייתה במלחמה זמן כה ממושך". הגנרל: "לפחות לא קיבלתי אותן רק בגלל שהתחתנתי עם אשתי".

תאריך:  09/04/2021   |   עודכן:  09/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנסיך שלא תמיד הקפיד על הדיפלומטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדינת ישראל קמה למרות השואה ולא בגללה    האשמת רבנים במניעת הצלה היא עלילת דם    זאב ז'בוטינסקי הזהיר מחיסול תרבותי-התבוללותי של הגולה ולא מהשמדה פיזית    הארגון הרביזיוניסטי לא הוביל את מרד גטו ורשה    היישוב היהודי פעל כמיטב יכולתו להצלת יהודי אירופה    השואה עלולה לחזור על עצמה, ולו בצורה חלקית
איתמר לוין
אתרי השואה ב"ירושלים דבלקן": גטו הברון הירש, ביתו של הנער המציל ג'קיטו מאסטרו, תחנת הרכבת ממנה יצאו השילוחים לאושוויץ והאנדרטה בשולי כיכר החרות בה התחוללה "השבת השחורה"
איתמר לוין
כמה מעשירי הקהילה היהודית בסלוניקי הקימו בתים מפוארים שעודם ניצבים על תילם - אבל כעת הם בידיים יווניות    לאחר שהבעלים ויורשיהם נרצחו, נטלו העירייה והממשלה את הבניינים; כל שנותר מן העבר היהודי הוא שלטים    מבין עשרות בתי הכנסת ובתי הספר נותרו בודדים בלבד
איתמר לוין
95% מיהודי "ירושלים דבלקן" נרצחו בשואה, לאחר התעללויות וסבל איומים וגם לאחר שנטלו חלק במרד היחיד בתולדות אושוויץ    בעיר שהייתה מרכז כלכלי, רוחני ותרבותי של רבבות יהודים במשך 2,000 שנה, נותר צל קלוש בלבד של אחת הקהילות המפוארות באירופה
איתמר לוין
ישועה טוען שאנשי נתניהו התערבו בצורה בוטה וישירה במינויים בוואלה    ההתכתבויות בינו לבין אלוביץ מצטיירות כראיות רבות עוצמה    בתום השבוע הראשון: כך מתנהלים השופטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il