X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קול צרחני של אישה לא הרפה והמשיך להרעיל את החלל בחדר ההמתנה -"די! אי-אפשר לשמוע כל היום ברדיו ובטלוויזיה על פולנייה ועל רוסיה. מה רק שם הייתה שואה?! לא נרצחו יהודים בתוניס ובעירק?! האשכנזים השתלטו אפילו על השואה"
▪  ▪  ▪
ספר ויקרא [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

"הרוסים, הפולנים וכל האשכנזים השתלטו על יום השואה, נמאס לי"! מלים בלשון עברית מבוישת מלאו את החלל בחדר ההמתנה לרופא בסניף קופת החולים הסמוך למקום מגורי.
קול צרחני של אישה לא הרפה והמשיך להרעיל את החלל בחדר ההמתנה -"די! אי-אפשר לשמוע כל היום ברדיו ובטלוויזיה על פולנייה ועל רוסיה. מה רק שם הייתה שואה?! לא נרצחו יהודים בתוניס ובעירק?! האשכנזים השתלטו אפילו על השואה". וכשהיא מגבירה את ההילוך הצרחני, הוציאה בנוכחות שני ילדיה את המשפט הרווי שנאה תהומית - "נמאס לי כבר מהאשכנזים האלה, אפילו את האסון הם לוקחים רק לעצמם, האשכנזים האלו, בא לי להקיא..."
באותם רגעים חשבתי רק על שני ילדים העטופים במערכת חינוך ביתי בוטה וגס רוח. במקום מערכת עדויה באימהות המשדרת אהבה, ראיתי את הילדים עטופים בצרחנות מבהילה, המשדרת רק שנאה תהומית. שמעתי את קולה של האם ולנגד עיני התייצבו האותיות, שהתחברו למילים מפרשת השבוע. התייצב מול עיני פסוק רב משמעות מפרשת השבוע, מספר ויקרא פרק י' פסוק א' על האש הזרה.
לצערי, בשומעי את המלים המזוויעות רוויות שנאה מפי אם לשני ילדים הצמודים לה, ראיתי לנגד עיני את האש הזרה, עליה מדברת פרשת השבוע המספרת לנו על נדב ואביהוא בני אהרון הכהן, שכל אחד במחתתו "וַיִּתְּנוּ בָּהֶן אֵשׁ, וַיָּשִׁימוּ עָלֶיהָ קְטוֹרֶת, וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי יְהֹוָה אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אוֹתָם".
רעייתי מצאה לנכון לגשת אל מי שהציתה את האש הזרה של שנאה חסרת מעצורים ובלשון רכה לחשה לה בשקט - "אישה יקרה, לצערנו, מתוך 6 מיליון יהודים שנספו כ-3 מיליון יהודים נספו בפולין הכבושה ולמעלה ממיליון יהודים בשטחים שכבשו בברית המועצות. אולי בכך טמונה הסיבה ששמעת ברדיו הרבה על פולין ועל רוסיה, ואין כל סיבה להתרעמותך, ובוודאי שזה לא יפה לדבר בסגנון לא ראוי לכתובתם של מיליונים שמצאו את מותם באכזריות רבה בפולין ובברית המועצות".
כל רצונה של אשתי לנסות לכבות את האש הזרה, שהציתה האם לשני ילדים במחתות לשונה הצרחנית, לא נשא פרי. האישה החליטה ביתר בוטות וביתר נמרצות גסת רוח לירות מלים מזוויעות כלפי רעייתי - "אשכנזייה, מאיפה הפלצת את ה-3 מיליון יהודים מפולין ויותר ממיליון יהודים ברוסיה שנהרגו בשואה". גם כשאשתי הבהירה, שהיא אינה אשכנזייה, האש הזרה של הבוטות והשנאה גסת הרוח לא דעכה, להבותיה הרעידו ביתר שאת את המרחב בחדר ההמתנה לרופא בסניף קופת חולים.
כאב לי לראות לנגד עיני את "אֶשְׁתָּא נוּכְרִיתָא", עליה כתב אונקלוס בתרגומו לפסוק א' בפרק י' בספר "ויקרא" ואת מילותיו של הרשב"ם על "הָאֵשׁ שֶׁל אֶדְיוֹט" (אדיוטית) בפרושו לאותו פסוק א'. בלב שבור חזרנו לביתנו. קשה היה לנו להשתחרר מאימת המלים ששמענו ומהחרדה על האווירה החינוכית גסת הרוח העוטפת את שני הילדים שמחר יהיו אזרחים במדינת ישראל.
באותו יום, שאנחנו חווינו את האש הזרה שהבעירה האם לשני ילדים, חשנו את מלוא עוצמת האימה של האש הזרה מנציגי מפלגה, המתיימרת לדבר בשם ספר הספרים. את האש הזרה הציתו בכנסת ישראל נציגים, שהוכנסו לכנסת ביוזמה ובעידודו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כדי להבטיח לו רוב יציב.
אני רואה לנגד עיני את האש הזרה בדרישה הפוליטית להקמת מטה ממשלתי בשם "מג"ן הע"ם", שם שהוא ראשי תיבות של הגוף, אותו הם דורשים להקים כתנאי להצטרפות לקואליציה - מטה גילוי ניטרול השפעות זרות על מדינת ישראל. הווה אומר, אנשים בעלי דעות אתיאיסטיות ליברליות הם גורמים זרים. לכן מעל במת הכנסת הושמעה הדרישה "למנוע מגורמים זרים אנטי-ישראלים לחדור למערכת הציבורית במדינת ישראל ולהשפיע על התודעה, לשנות ערכים ולפגוע בחוסן הציבורי".
למעשה דורשת נציגות בכנסת ישראל, שיוכרז כגורם זר המשפיע על התודעה משורר כמו יהודה עמיחי, שהתריס בשיר על אלוהים ש"על הגדולים לא ירחם עוד ישאירם לבדם" ובשורה מוקדמת גם הצביע על אלוהים, שלא שמר על ילדי בית הספר באותה מלחמה ארורה, בה 6 מיליון יהודים הומתו באכזריות.
גורם זר עלול להיות מוכרז משורר כמו חיים נחמן ביאליק, שבשנת 1903, בראותו את גיא ההריגה בו נטבחה קהילת יהודי העיר קישינב, זעק בזעם לעברו של אלוהים, כיצד ייתכן שבעולם הנתון להשגחתו - "הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִׁיטָה פָּרְחָה וְהַשּׁוֹחֵט שָׁחַט". בטירופם הם עוד עלולים להכריז על ביאליק ומשורר ספר תהילים פרק ע"ט כעוכרי ישראל. המשורר בספר תהילים בראותו את גיא ההריגה של בני ישראל, שהיו מאכל לעוף השמים כתב בפרק עט פסוק ה': "עַד-מַה ה' תֶּאֱנַף לַנֶּצַח".
כאב לי, שערב יום השואה שמעתי דברי שטנה מנציגי מפלגה בכנסת ישראל, שראש ממשלת ישראל פעל רבות למען כניסתם לכנסת, נגד אנשים עם מוגבלויות או אנשים על הרצף האוטיסטי. יתרה מזאת נחרדתי מאמירה בוטה נגד כניסתם לחברה. כאב לי לשמוע מאותם נציגים, המקובלים מאוד על ראש הממשלה, את החלטתם לקדש מלחמה נגד רעיונות של ליברליזם, כי עבורם רעיונות אלו הם בבחינת גורמים של השפעות זרות שיש לעקרם. כאב לי שהאש הזרה עליה מבכה פרשת השבוע מציתה את בית הנבחרים שלנו - את כנסת ישראל. חובה עלינו לכבות את האש הזרה, שהציתו בכנסת ישראל חברי כנסת בהשראת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השנאה התהומית ההורסת את חיינו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתן, "המנטור" של רעיונות
מגיב ותיק  |  11/04/21 09:51
2
מאחלת שבוע טוב לכל עם ישראל. ל"ת
מאחלת.  |  11/04/21 10:35
 
- מצטרפת לאיחולים ולברכות
השמוצניקית הותיקה  |  11/04/21 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
מדינת ישראל קמה למרות השואה ולא בגללה    האשמת רבנים במניעת הצלה היא עלילת דם    זאב ז'בוטינסקי הזהיר מחיסול תרבותי-התבוללותי של הגולה ולא מהשמדה פיזית    הארגון הרביזיוניסטי לא הוביל את מרד גטו ורשה    היישוב היהודי פעל כמיטב יכולתו להצלת יהודי אירופה    השואה עלולה לחזור על עצמה, ולו בצורה חלקית
עידן יוסף
במסר חריף לניצולי השואה ערך ריבלין הקבלה בין אירועי העבר לאירועי ההווה והאשים כי "תנועות גזעניות וחשוכות, אנטישמיות ושונאות זרים מקבלות דריסות רגל במסדרונות השלטון"    ההערכה היא כי ריבלין מכוון לחוגי הימין בישראל
איציק וולף
אומר בהשקת הספר "עדים אחרונים": אין לי ספק שמשפט נתניהו יתנהל בצורה מקצועית; בית הדין הפלילי בהאג סובל מפוליטיזציה ומחפש את ישראל
איתמר לוין
אתרי השואה ב"ירושלים דבלקן": גטו הברון הירש, ביתו של הנער המציל ג'קיטו מאסטרו, תחנת הרכבת ממנה יצאו השילוחים לאושוויץ והאנדרטה בשולי כיכר החרות בה התחוללה "השבת השחורה"
איציק וולף
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, "לכל איש יש שם", נערך הבוקר בטרקלין שאגל בכנסת בסימן "עד היהודי האחרון - שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il