X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"שוב הוא מפלג ומסית שוב הוא מחרחר מלחמה בינינו לבין שכנינו שוב העם האירני רודף השלום מוצא עצמו תחת מתקפה נפשעת"
▪  ▪  ▪
למחוק את תל אביב [צילום: Iranian Presidency Office via AP]

לפני שנה חלמתי שפורצת מלחמה בין ישראל לאירן. בימים כתיקונם אני נזהר לא לצפות בחדשות בערוצי הטלוויזיה ה"ממלכתית", אפילו בחלום, למען בריאותי הנפשית, אבל הימים לא היו כתמול שלשום והיה לי חשוב להתעדכן במצב. התיישבתי במיטה ולחצתי על השלט הרב חושי של הטלוויזיה הרב-ממדית שרכשתי. הטלוויזיה של חברת "ישראל החדשה" היא טלוויזיה מהחלומות. כשאתה צופה בה אתה מרגיש עצמך כאילו אתה יושב באולפן וכמעט שאפשר להריח את האוויר. בעזרת מיקוד העין אתה יכול לראות את המגישים והפרשנים בתקריב ובהפניית מבט ניתן להחליף זוויות צילום בהתאם לרצונך.
באותו הערב האולפן היה חגיגי וכולם נראו יפים ורציניים עד אימה. המגישים והפרשנים לבשו טוקסידו שחור ואני לבשתי ג'ינס כחול וטריקו לבן מקומט. ישבתי בדיוק מול המגישה והגשתי ריח מוזר באוויר. זה לא היה ניחוח של פחד אלא של משהו אחר שלא הצלחתי לזהות. הייתה בי תחושה חזקה שטעיתי בכתובת ואני לא שייך למקום. בכול זאת, המתנתי בסבלנות לתחילת המהדורה לראות מה מתרחש. בדיוק כשהשעון הראה שמונה, המגישה הרימה את עיניה הכחולות והפנתה מבט חודר הישר אלי. היא דיברה בטון קודר, סיפרה על איש משמרות המהפכה שנורה ברחובות טהרן וקולה כמעט נשבר בקרבה.
נשמעה מוזיקה של כינורות וכולם הנהנו בראשם בדממה. איש לא אמר את המילה בקול רם אבל הכתובת הייתה מרוחה על הקיר: "ביבי". שוב הוא מחרחר מלחמה בינינו לבין שכנינו. שוב הוא מפלג ומסית. שוב העם האירני רודף השלום מוצא עצמו תחת מתקפה נפשעת. להיכן נוכל להוליך את הזעם והבושה? המצב היה רציני כל כך שהפרשנים אפשרו איש לרעהו לדבר. "המצב עדין". פתח הפרשן המדיני, "המקורות שלי בטהרן מוסרים שהאירנים נוהגים באיפוק ושיקול דעת ובינתיים לא נגררים לאלימות. הם פועלים ככול יכולתם להשתלט על גורמים קיצוניים. אבל כמה אפשר להכיל"? איש לא ענה לו. המגישה ציטטה גורם עלום שם באיחוד האירופי שהביע זעזוע מכך שישראל דורסת את הנורמות הבינלאומיות והוסיף שממשלת ישראל "מזכירה לו משטרים אפלים", אמריקה הרשמית כבר הצביעה ברגליים והורתה לאזרחיה לחזור הביתה ללא דיחוי.
הפרשן הצבאי אמר שזה הזמן "להוריד את הראש ולספוג כמה טילים עד שהזעם האירני המוצדק יתפוגג". מישהו בשולי האולפן העלה לרגע אפשרות של מתקפת מנע והפרשן הצבאי כמעט התעלף מרוב בהלה. "רק זה מה שחסר לנו. שואה גרעינית. משוגעים תרדו מהגג". הוא זעק והוסיף: "חייבים לבקש סליחה מהאירנים ולקוות לטוב". הוא היישיר מבט למצלמה ואמר: "אני פונה מכאן למנהיגי אירן.... בטלוויזיה החדשה שלי יש אופציה של הקפאת מסך, כשאתה לוחץ על הכפתור האדום באמצע השלט, האנשים באולפן משתתקים ומסיטים את מבטם אליך לכמה שניות ואז אתה יכול להצטרף לשיחה. הרגשתי דחף בלתי נשלט למחות ולחצתי על הכפתור האדום.
בורחים דרומה
כולם השתתקו והסיטו מבטם אלי אבל כל מה שיצא לי היה "ישראל מותקפת ואתם מצדיקים את אירן? הריח החריף באולפן התגבר בבת אחת. עכשיו הצלחתי לזהות. זה היה שילוב של כעס ושנאה, העיניים שפנו אלי רשפו גיצי זעם. לקח לפרשן כמה דקות להירגע מדברי ולהגיב: "השלטון באירן מתקיף את ישראל כדי שהעם ישכח את צרותיו בדיוק כמו שנתניהו תוקף את אירן כדי לחמוק מזרועות החוק מאימת הדין ומבעיותיו האישיות". לחצתי שוב על הכפתור כדי לענות לו אבל הכפתור לא הגיב כי בדיוק יצאנו להפסקת פרסומות. כשחזרנו מהפרסומות כבר נשמעו מהמרקע אזעקות עולות ויורדות. על המסך המפוצל העלו את נסראללה שהתנבא שימיה של ישראל ספורים. אחריו עלה לשידור גנרל אירני שנתן לישראלים אורכה לפנות את תל אביב לפני שהיא תושמד.
אייטם רדף אייטם. יאיר לפיד עלה לשידור ואמר שאסור לתת לביבי לקבל החלטות, כי אין לו מנדט מוסרי מהעם והוא מוביל את המדינה לאבדון. בחצי המסך השני נראו צילומים מרחפן שהביא כתבנו לענייני תחבורה: שיירות של אלפי מכוניות נוטשות את תל אביב ובורחות דרומה. גנץ עלה לשידור ואמר שהוא לא יאפשר לאף מטוס להמריא עד שימנו אותו לשר משפטים. הפרשן פוליטי הסביר, על-רקע צילומים מההפגנות בבלפור, שנתניהו יעשה הכל כדי להיחלץ ממשפט כולל מלחמה כוללת מיותרת נגד אירן. באולפן השתררה שתיקה של מועקה ושל הסכמה שנקטעה כשהמגישה דיווחה בהתרגשות על מטח טילים שזה עתה נורה מלבנון לכיוון ישראל.
כולם שוב השתתקו ואני ניצלתי את ההפוגה כדי להשתלב בדיון: "אם באמת הוא עושה הכל כדי להתחמק ממשפט" אמרתי, "אולי הפתרון הוא להפסיק את המשפט כדי להציל את המדינה"? דעתי כנראה לא התקבלה כי לפתע כולם פרצו בצעקות בעת ובעונה אחת עד שהיה קשה להבדיל מי אומר מה. הרוחות באולפן התלהטו. הפרשן הצבאי קם והחל להתקדם לעברי, ידיו מושטות קדימה אל צווארי. הרגשתי את ידיו מונחות עלי והרגשתי מחנק ובחילה. העולם התחיל להסתחרר, נפלתי מגובה רב אל קרקע המציאות הישר אל מהדורת הלילה והתעוררתי מזיע במיטה. המגישה בדיוק ציטטה מאמר מעיתון הארץ שהזהיר שביבי מתכנן בעתיד בקרוב מתקפה על מתקני הגרעין באירן כדי לדחות את משפטו
והכתב לענייני ערבים באולפן הסכים אתה והעריך שנתניהו שלח את שייטת 13 לפגוע בספינה האירנית כדי ללחוץ על סער ובנט להצטרף לממשלת ימין. לחצתי על הכפתור האדום בשלט כדי להגיב אבל הוא לא עבד.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף גערליצקי
מידי פעם כשענייני הבחירות והמפלגות עולים על הפרק, אנו שומעים לפעמים התבטאות שיתכן שישנם כאלו שבשמירה על שלימות הארץ פחות מקפידים, כי כביכול הנושא קשור לנושאים מדיניים, אבל "לפחות הם מקפידים יותר מכולם על שתיים מהשלימויות - שלימות התורה ושלימות העם"
עו"ד אלון קוחלני
רשות ניירות ערך בארה"ב פרסמה תוכנית להגדלת הפרס המוענק לגורמים המעבירים לרשות מידע על הפרת חוקי ניירות ערך
עידן יוסף
אם את גדעון סער, שבכנסת הקודמת קיבל מקום גבוה בליכוד, לגיטימי לא למנות לשר - כך לגיטימי לא למנות את נתניהו לראשות הממשלה, גם אם על פתק ההצבעה כתוב אחרת
עמנואל בן-סבו
פלוגות הסער האנטי החלו לחמם מנועים, סימנו את מרים פרץ כמי שכרתה ברית סמויה עם 'השטן הגדול', בנימין נתניהו ו'השטן הקטן', נוני מוזס
יוסף אליעז
לא נתפלא אם שוב בנט יוותר על כבודו, יתרפס בפני שרה ונתניהו, יחדל מאמונתו בת שבעת המנדטים שהוא ראוי לכהן כראש ממשלה, ויטול את העצם העבה שתושלך לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il