X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אומנות המשא-ומתן היא קשה ודורשת תעצומות נפש ושכל כאחד זהו משחק עם קלפים מוסתרים כאשר מעת לעת נחשף כזה או אחר על-מנת להיטיב עם המהלך כולו
▪  ▪  ▪
בנט. נמצא בשעת מבחן [צילום: מן הטלוויזיה]

נפתלי בנט כוכב עולה בשמי הפוליטיקה הישראלית. מאדם פרטי ומוכשר הפך בשנים האחרונות לדמות כריזמטית ומושכת, לאדם בעל חשיבה מקורית ויכולת ביצוע. בנט הנמרץ מצליח עד כה לשמר תדמית של אדם הגון וישר שאינו מתלכלך ברכילויות, בהשמצות ובשאר מרעין בישין שהם אופייניים לפוליטיקה המקומית.
בימים אלה עומד בנט למבחן. האם רצונו הכן להביא להחלפת השלטון בצירוף רצונו הטבעי להוביל יגברו על הערכים והעקרונות המשייכים אותו למחנה הלאומי או שבנט יעמוד עליהם ולא יתפשר או יוותר.
דווקא העבר הקרוב אינו עושה עמו חסד. הרפתקת הימין החדש ושריפת הקולות שם (מה שמנע הקמת ממשלה לאומית) ובהמשך נטישת הבית היהודי - אלה מעיבים ומציבים סימני שאלה באשר ליכולות הפוליטיות - שם "צריך" להיות אכזר, לא הגון לעתים, לוחמני, ערמומי, פתלתל וגם... מוכן להפר הבטחות.
מדוע נוקט אני בלשון "עומד למבחן" יובהר בשורות דלקמן: אומנות המשא-ומתן היא קשה ודורשת תעצומות נפש ושכל כאחד. זהו משחק עם קלפים מוסתרים כאשר מעת לעת נחשף כזה או אחר על-מנת להיטיב עם המהלך כולו. ב"משחק" הנוכחי נמצא נפתלי בנט בפני מציאות קשה וכמעט כל מה שיעשה, חוץ מלחבור עכשיו ומיד למחנה הלאומי ולהצהיר על כך קבל עם ועולם, פועל לרעתו.
הסכמה לשיתוף פעולה עם לפיד בעייתית מאוד בכמה מישורים - לפיד הנו איש שמאל, לפיד הוא אנטי חרדי ואולי אף פוסט יהודי (כנראה רפורמי ובוודאי רחוק מאוד מהאורתודוקסיה). לפיד הוא בעד מרכיבים ליברליים רבים ובראשם הפוסט מודרנה, "תורת" המגדר ותמיכה בלהט"ב. לפיד זכור לרע כמי שטען בתקופת הגירוש והחורבן בגוש-קטיף ובצפון השומרון כי "יש ללמד את המתנחלים לקח". לפיד גם מנהל מאבק מתמשך נגד עולם הישיבות והתורה.
בלתי הפיך
בנוסף לפיד הריקא מפורסם בבורותו בעניינים רבים, לא מבין דבר וחצי דבר בענייני כלכלה, לא בקי בענייני ביטחון ובנוסף נתפס פעמים רבות אומר דבר והיפוכו. אמינות היא לא הצד החזק שלו, אם לנקוט לשון המעטה. למי שרוצה להיווכח בהצגה משכנעת וקטלנית של האמור לעיל מומלץ לצפות בקטעים אותם ערך איש הטלוויזיה ליאור שליין בנושא.
קיים גם (איך לא) השיקול של קיום התחייבות לבוחר. כזכור היטב נפתלי בנט התחייב שלא לשבת תחת יאיר לפיד כראש ממשלה, ואילו כעת על זה בדיוק מתנהל המשא-ומתן בין השניים...
נושא ההסתמכות על קולות הערבים בעייתי ביותר! בצדק שאין לך צודק הימנו הערבים הלאומנים המכהנים בכנסת מודרים מאז קום המדינה מהממשל. אלה תומכים ברגיל בטרור הערבי, מזדהים עם אחיהם, הם אויבינו המרים, מסרבים להזדהות עם סמלי המדינה ואינם מכירים בהיות המדינה מדינה יהודית. מי שלא משוכנע באמור לעיל מוזמן לעיין בשני אירועים מהימים האחרונים - בהשבעת הח"כים בכנסת סירבו הח"כים הערבים להתחייב בנוסח המקובל מעל הדוכן ואמרו כי "מתחייב אני להילחם למען סיום הכיבוש והאפרטהייד" והנמשך יצאו מהאולם עת שרו הח"כים את ההמנון הלאומי. בזירה אחרת חגגו מאות ערבים את שחרורו של מחבל ארור שרצח חייל יהודי, משה תמם הי"ד, מן הסתם בתמיכת בני עמם הערבים והחכ"ים בכללם (אלה כבר הוכיחו אהדתם למחבלים אינספור פעמים).
נמצא שעצם העלאת האפשרות לשת"פ עם המפלגות הערביות מזיק מאד, ואולי הנזק הזה (כבר בשלב זה ואפילו אם הדברים נעשים כדי לייצר מצג לשם שיפור המיקוח מול נתניהו) הוא בלתי הפיך, זאת נדע בהמשך.
בשולי הדברים ניתן להוסיף כי הלחצים העתידים להיות מופעלים על סמוטריץ' כדי שזה יאות להסכין עם הקמת ממשלה בתמיכת הערבים ובהישענות עליהם מופנים אל האדם הלא נכון. כל הלחץ צריך להיות מופנה אל גדעון סער וחבריו - דני דיין, זאב אלקין ונוספים שהם אנשי ימין מובהקים. הכשלת הקמת ממשלת ימין יציבה בשל עניינים אישיים היא רעה ומסוכנת. אמנם, סער הצהיר באופן הכי מפורש שלא ישב תחת נתניהו אך גם מהבטחה זו ניתן, עם מעט יצירתיות, למצוא סולם אלגנטי לרדת בו על-מנת לסגת ממנה או לקיימה באופן חלקי (למשל - בנט ראש ממשלה ראשון ברוטציה ונתניהו ראש ממשלה חלופי).
נפתלי בנט נמצא בשעת מבחן - התנהלות נכונה תכשיר מועמדותו בהמשך למנהיג המחנה הלאומי. עמימות, פסיחה על שני הסעיפים, רמיזה על נכונות לשתף פעולה עם השמאל הרדיקלי, האנטי יהודי, הפוסט מודרני והפוסט ציוני (מרץ, מרב מיכאלי וחבר מרעיה), שלא לדבר על המפלגות הערביות - כל אלה עלולים לקבור את נפתלי בנט פוליטית ולהפכו לקוריוז פוליטי נוסף, אחד מני רבים.

תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
+נתניהו ובנט נתנו אור ירוק לצוותי המו"מ
17:10 12/04/21  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישתם השלישית בלשכת ראש הממשלה של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר ימינה נפתלי בנט, לאחר כמעט שעתיים. השיחות עוברות כעת לדרג נמוך יותר וסוכם כי צוותי המשא-ומתן ייפגשו. בתום הפגישה הוכרז על עוצר ראיונות בנושא המגעים בשתי המפלגות.

+פגישה שלישית בין נתניהו ובנט
15:07 12/04/21  |  עידן יוסף

פגישה שלישית בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ימינה בנט, בשעה 15:30.

+בנט: אהיה בן ברית למי שיקים ממשלה יציבה
14:58 12/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלת ימין"  ▪  "יכולתי בשעה זאת כבר לשבת בכיסא ראש הממשלה, אם זאת הייתה מטרתי. אבל המטרה שלי היא למנוע סיבוב חמישי של בחירות"

בנט. אתנגד בכל הכוח לבחירות חמישיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פורום המחנה הלאומי פרסם סרטון נגד בנט
14:23 12/04/21  |  עידן יוסף

פורום המחנה הלאומי פרסם סרטון בדרישה מיו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף להקמת ממשלת ימין ולא להביא לממשלת שמאל.

[צילום: פורום המחנה הלאומי]
+יו"ר מרצ: בית הנשיא אינו עיר מקלט
14:22 12/04/21  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אומר כי בית הנשיא אינו עיר מקלט, ולכן לא תתמוך מפלגתו במינויו לנשיא המדינה תמורת ויתור על כיסא ראש הממשלה.

+על החתום: א.ר. נשיא אלטרנטיבי
08:50 12/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

"לסיום, כמי שמייצג ומכבד את כלל הציבור הישראלי, אני קורא לכול הגורמים להתמקד בתפקידם: לפוליטיקאים לא להחרים זה את זה, לשופטים לא להתערב בסוגיות פוליטיות שאינם מעניינם ולשכני מר ריבלין לכבד את כללי הטקס ולהימנע מהתנהגות מתריסה וילדותית"

נתניהו. קיבל את המנדט [צילום: צילום מסך]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והיה אם בנט ילך עם לפיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולי תחלוק איתנו את ידיעותיך
קורא משועשע  |  18/04/21 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
אם את גדעון סער, שבכנסת הקודמת קיבל מקום גבוה בליכוד, לגיטימי לא למנות לשר - כך לגיטימי לא למנות את נתניהו לראשות הממשלה, גם אם על פתק ההצבעה כתוב אחרת
יוסף אליעז
לא נתפלא אם שוב בנט יוותר על כבודו, יתרפס בפני שרה ונתניהו, יחדל מאמונתו בת שבעת המנדטים שהוא ראוי לכהן כראש ממשלה, ויטול את העצם העבה שתושלך לו
צ'לו רוזנברג
אינני מאמין לאף מילה של הרוב המוחלט של הפוליטיקאים ולא של העיתונאים    מהלכיהם ופרשנויותיהם אינם עומדים בכפיפה אחת עם מה שהם טוענים "טובת המדינה"    זהו בלוף שאסור לבלוע אותו
אליהו קאופמן
כשלושה עשורים שח"כ מאיר פרוש בוחר את עמדותיו הפוליטיות על-פי מה שאולי ילד המחר האלקטוראלי    זו גם הסיבה שהוא הח"כ היחיד ממפלגת "יהדות התורה" שמתנגד לקואליציה ימנית בתמיכה מבחוץ של מפלגת רע"ם    והוא מתנגד לכך אפילו יותר חזק מראשי הציונות הדתית    הלוליינות הפוליטית הזו היא אחת הסיבות לתזוזת המנדט השמיני של "יהדות התורה" ל"ציונות הדתית"
רפי לאופרט
הענקת המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו לא הייתה בחירה חופשית של הנשיא, כאשר לנתניהו מספר תומכים גדול בהרבה משל יריביו בין חברי הכנסת המיועדים. בהתנהלות הנשיא בסוגיה זו ובמעמד השבעת הכנסת, נפל פגם נורמטיבי חמור. תפקיד הנשיא חייב להיות חף מגחמות ופניות אישיות
רשימות נוספות
בנט רה"מ, נתניהו חליפי, סער יצטרף  /  עידן יוסף
הנשיא במתקפה: תנועות חשוכות במסדרונות השלטון  /  עידן יוסף
נתניהו ובנט ייפגשו הערב בבלפור  /  איציק וולף
שלוש פעמים בנט  /  דן מרגלית
האזרח מספר אפס  /  עידן יוסף
יום שחור לישראל  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il