X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטרי'ץ אינם המכשולים של בנימין נתניהו להגיע לקואליציה בתמיכת רע"ם. השניים - על שאר ח"כי מפלגתם, הם השליחים של נתניהו "להוציא את הערמונים" מן האש הערבית, שאותה הוא הדליק לרע"ם יש עוד מה ללמוד מנתניהו, שעסוק בפוליטיקת התככים שלו מסוף שנות השבעים של המאה העשרים
▪  ▪  ▪
עבאס. מאוכזב [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]

עם כל הכוונות הטובות ועם כל ההבנה שהפילוג ב"רשימה הערבית המשותפת" היה אמור להיות בלתי נמנע עבור רע"ם, הרי שגם המשבר שבין רע"ם לנתניהו היה צריך לבוא. חבל רק שד"ר ח"כ מנצור עבאס לא צפה זאת מראש. בראיון של ח"כ עבאס לוואי-נט הוא נשמע מאוכזב מכך שנתניהו לא יצא נגד סמוטרי'ץ ונגד בן-גביר, שמאז שנודעו תוצאות הבחירות הם יורים בבליסטראות ברע"ם, בעבאס ובכל הערבים שהלכו עם עבאס בקו החדש שלו. לא לחינם עבאס מרגיש אכזבה. הוא טוען כי הליכתו הפוליטית החדשה הביאה גם לסיכון חייו בסקטור הערבי. אני מאמין לו.
אותם אלה שמאיימים על עבאס בגלל חצי הזדהותו עם נתניהו שוכחים שאיימן עודה - יו"ר חד"ש ומספר אחד של עוד מה שנותר מ"הרשימה הערבית המשותפת", מוכן ללכת לברית עם שלושה טרנספריסטים קיצוניים כבנט, סער וליברמן. אבל מי כחד"ש הקומוניסטית מומחית פוליטית מספר אחת ל"זיגזוגים" קיצוניים, ושיודעת מתי להסית ולהציג את יריבותיה כבוגדניות, ומנגד היא גם יודעת להציג את הבוגדנות שלה עצמה כ"צעד פוליטי מחושב למען ההמונים הפלשתינים". אבל זה עדיין לא פותר את עבאס ואת חבריו מלעצור רגע ולהבין שהם טעו בציפיות שלהם מנתניהו. בכול זאת עבאס נמצא בפוליטיקה רק שנתיים ורע"ם קיימת רק משנת 1996 ואילו ביבי נתניהו פעיל בפוליטיקה הישראלית והעולמית מאז סוף שנות השבעים של המאה העשרים.
הסוכנים של נתניהו
לעבאס אין מה להתאכזב מתגובת ה"דום-שתיקה" של נתניהו מול הווטו של "הציונות הדתית", ומול ההכפשות הקשות של בן-גביר את סמוטריץ' בערבון לא כל כך מוגבל. ממידע מעשי אני יכול לומר בוודאות לעבאס ולאנשיו כי הקול של "הציונות הדתית" נגדו ונגד מפלגתו הוא אומנם קולם של סמוטרי'ץ ובן-גביר אבל הפה שהתיר להם לגדף ולקטרג נגד רע"ם הוא פיו של נתניהו. "הציונות הדתית" נשלטת על-ידי נתניהו באופן מוחלט והיא יודעת שהיא חבה לו את שבעת ח"כיה האחרונים (כולל זה שנכנס ברשימת הליכוד...). לא לחינם נתניהו שותק על הצרחות של בן-גביר וסמוטרי'ץ כנגד רע"ם. הוא אפילו היה מוכן למצב הזה שקרה לבסוף: הצבעת רע"ם עם "גוש השינוי".
נתניהו בסך-הכל לא רוצה להיתמך על-ידי רע"ם בדיוק מהסיבות ש"הציונות הדתית" צווחת נגד רע"ם. את כל ה"טרראם" הזה - של חדירה לרחוב הערבי ומו"מ עם רע"ם ועם עלי סאלם, ראש עיריית נצרת, הוא עשה כדי לפצל את הרחוב הערבי. הוא הצליח אומנם לשבור את "הרשימה המערבית המשותפת", ולא רק שפיצל אותה אלא חיסל ממנה חמישה מנדטים ושבר את האחדות הערבית. במבט שני מסתבר שנתניהו הצליח אומנם ב"טריק" שלו ברחוב הערבי אבל לא בדיוק כמו שהוא ציפה להצליח. קודם כל כניסת רע"ם לפרלמנט הייתה בשבילו אכזבה. אם הם היו נשארים בחוץ הרי שהקול הערבי היה מובס ואילו לנתניהו הייתה נחסכת האי נעימות הפוליטית להיתמך על-ידי רע"ם מבחוץ. גם מבחינת מספר הח"כים הערבים שנכנסו לפרלמנט הישראלי הרי שנתניהו אוכזב לבסוף, למרות הירידה במספר ח"כיה של "הרשימה הערבית המשותפת". בקדנציה הקודמת היו להם חמישה עשר ח"כים - כולם בתוך ח"כ "הרשימה הערבית המשותפת".
בקדנציה הזו יש לפלגי "הרשימה הערבית המשותפת" של הקדנציה הקודמת רק עשרה ח"כים אבל לציבור הערבי יש בכול זאת שלושה עשר ח"כים כיום, ירידה רק של שני מנדטים ולא של חמישה מנדטים. שני ח"כים ערבים נכנסו עם מרצ (זועבי ועיסאווי) ואחת נכנסה עם מפלגת העבודה (מרעוונה). השלושה הללו לא פחות רדיקלים מח"כי "הרשימה הערבית המשותפת" לשעבר, שנותרו מחוץ לפרלמנט הישראלי, והם יותר רדיקליים מארבעת ח"כי רע"ם. נתניהו יודע היטב שקואליציה ימנית, ועוד עם בן-גביר ב"שפיץ", לא תצליח להחזיק מעמד אפילו חודש, כשרע"ם אמורה להיות "המטריה האווירית" שלה מבחוץ. "עפיפון" מעזה או ניסיון, חס ולשלום, לפיגוע מצד פלשתינים ו/או מתנחלים מיו"ש יתירו מיד את הדבק הלא דביק של רע"ם עם הימין הקשוח מתמיד.
נתניהו חפץ בקואליציית ימין אמיתית עם בנט ועם סער ולא רק מבחינה ביטחונית ולאומנית אלא גם כדי למזער את תביעות החרדים בענייני הפטור הצבאי ובעוד נושאים חרדים אחרים שלא פעם עולים כהפתעה משום מקום (ימי "הקורונה" למשל...). אבל נתניהו גם יודע שאת "הערמונים הלוהטים" שהוא הכניס לתנור הערבי צריך מישהו אחר להוציא ואין מתאים לכך מהצמד-חמד ששמו סמוטרי'ץ את בן-גביר. מסתמא שהאחרון כבר רגיל להיות "הרע האקטיבי" של הממסד, שהרי לא לחינם הוא לא נפסל כחבריו הכהניסטים (מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין). אבל עבאס לא הבין את זה מלכתחילה.
לא ש"ס כי אם "אגודת ישראל ההיסטורית"
עבאס פנה לדרך של עצמאות פוליטית ופלט לא פעם כי הוא "ש"ס של הרחוב הערבי". אבל זה לא מדויק. ראשית, התחכום של דרעי חסר לו מאוד אבל זה עניין של ניסיון. אבל הבעיה האמיתית היא בעניין העקרוני. ש"ס אומנם ידעה לקפץ משמאל לימין וחוזר חלילה אבל הם עשו זאת מתוך קואליציה של ממש ועם תיקי שרים ועם התחייבויות קואליציוניות לטווח ארוך כדי לערוב על קיום הקואליציה הזו. כך הם עשו בימי ממשלת רבין ואח"כ עם פרס כמחליפו. כך הם עשו בממשלת ברק הקצרה וכך הם המשיכו עם שרון, אולמרט ונתניהו. כך נהגה ש"ס גם ב"הסתדרות הכללית" - בקואליציה שלה עם העבודה ואף עם מרצ. אבל מה שעבאס חפץ היא שיטת "אגודת ישראל" שבין השנים 1953 ל-1977. באותם ימים אגו"י היו מחוץ לקואליציה רשמית והם הצביעו שוב ושוב על-פי מפתח של הצבעות תמורת פרסים. כך למשל אשררה אגו"י במשך שנים רבות את הממשל הצבאי על ערביי ישראל בתמורה לבנק ההיסטורי שקיבלה מהמדינה - "בנק אגודת ישראל" (לימים הוא התאדה במשבר כלכלי...).
עבאס מזכיר בזמן האחרון כי הוא איננו בכיסו של אף אחד ובכל הצבעה הוא יבדוק לגופו של עניין - והוא מתכוון יותר לגופו של העניין הערבי שיציב לנתניהו, ללפיד או לכול אחד אחר. אבל שיטת אגו"י ההיסטורית הייתה טובה לימים ההם ורק לרשימה יהודית בלבד, וגם זאת בגלל שהדמוגרפיה החרדית לא היוותה סכנה לרוב החילוני דאז. לדוד בן-גוריון, למשה שרת, ללוי אשכול, לגולדה מאיר וליצחק רבין (בקדנציה הראשונה שלו) לא היה אכפת לשחרר פה ושם "כופתאות" לציבור יהודי קטן שהיווה מיעוט קוריוזי אבל משנות התשעים של המאה העשרים השיטה הזו לא הייתה עובדת עוד משום הריבוי הדמוגרפי של היהדות החרדית. ועל אחת כמה וכמה כשמדובר כעת בציבור ערבי גדול שנושק למספר של כשני מיליון אזרחים ושנוכחותו נמצאת בכול ענפי הכלכלה והחברה.
גם הדרישות של עבאס, כתנאי לתמיכתו באיש זה או אחר, אינן עוד הדרישות האגודאיות מהעבר, לבנק קטן או פה ושם לתקציב לישיבה זו או אחרת. ביטול "חוק הלאום", ביטול "חוק קמיני'ץ", שוויון אזרחי בהכרת נישואים בסקטור הערבי לאזרחי הרשות הפלשתינית ועוד חוקים ודרישות אחרות הם לא עניין של "כופתאות" אלא עסק פוליטי מורכב ומסובך, במיוחד לאנשי הימין של הליכוד, שהם עצמם חוקקו את הצרות הללו. כדי להמשיך לשרוד כגוש אמיתי של שינוי ערבי יצטרכו ברע"ם לקשור קשרים חדשים עם צבורים יהודים חדשים ולא להישען רק על "יועצים ממלכתיים" שעבורם חיבור קבוצות ערביות לממסד הישראלי הוא אינו עניין של פילנתרופיה אלא עניין של תחכום פוליטי ל"הפרד ומשול" ותו לא.
פרספקטיבה עתידית
"הרשימה הערבית המשותפת" ( בצורתה המצומצמת כיום) ורע"ם פרצו לכיוונים מנוגדים שרק מציאת שביל הביניים ביניהם תביא שוב לאחדות למען הציבור הערבי. הליכת "הרשימה הערבית המשותפת" של היום לכיוון גורלה המשותף עם מה שנותר מהשמאל הרדיקלי היהודי והכיוון של "רק לא ביבי" (מבלי להבין שבנט, סער וליברמן מסוכנים יותר לציבור הערבי..) מובילה את הרשימה הזו שוב למבוי סתום כבעבר, וללא שום חיבור לצבורים משפיעים בישראל. מנגד, חיבורה של רע"ם אך ורק לפוליטיקאים ישראלים - שנוהגים בה כמתווכים וכפטרונים, תוביל גם אותה במהרה למבוי פולטי סתום ולאי חיבורה לצבורים יהודים רחבים, שהיא דווקא שואפת אליהם. דבר אחד בטוח - נתניהו איננו חפץ לתת לרע"ם כוח מעשי ופוליטי כדי לבנות את הציבור הערבי ככוח עצמאי בחברה הישראלית. ההשקפות הרויזיוניסטיות והימניות שלו הן תרתי דסתרי לחיזוקה של מפלגה ערבית עצמאית, ועוד כזו שההשקפה האיסלאמית מכתיבה לה את הבסיס הרעיוני שלה.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
+השרה רגב: בנט מוכן לירוק בפרצוף הדמוקרטיה
22:00 21/04/21  |  איציק וולף

השרה מירי רגב טוענת כי אם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לא רוצה להיזכר לדיראון עולם, כמי שהפיל את ממשלת הימין בגלל תאוותו לתפקיד ראש הממשלה בראשות גוש השמאל, כדאי שיודיע על תמיכתו בבחירות ישירות והצטרפותו לממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו.
"כל קול לבנט הוא קול ללפיד. בנט הבטיח שלא ימליך ממשלת שמאל ועכשיו הוא מוכן לירוק בפרצופה של הדמוקרטיה ולעוות את רצון הבוחר כדי לממש אמביציה אישית עם 7 מנדטים ולהיות ראש ממשלה", טענה.

+ח"כ ליברמן: ‏מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי
21:48 21/04/21  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לדבריו של ראש הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי ‏מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי. "הוא מ-פ-ח-ד", כתב.

+ח"כ שפע: נתניהו מבוהל, לחוץ, מגומגם ומפחד
21:30 21/04/21  |  איציק וולף

ח״כ רם שפע (העבודה), הגיב בחשבון הטוויטר שלו על נאום נתניהו וטען כי ניתן היה לראות שנתניהו "מבוהל, לחוץ, מגומגם, ורועד מפחד", כלשונו. "‏זה הזמן של כולנו להגביר את המאמצים להקמת ממשלת שינוי. זה קרוב מתמיד, המשיכו להאמין וביחד נשנה את ההיסטוריה", אמר.

+נתניהו: בנט מתעתע בציבור, קורא לעצמו ימינה והולך שמאלה
21:02 21/04/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על דברי יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ואמר כי בנט לא מתכוון להיות חלק מממשלת ימין, אלא מעוניין רק בלהפוך לראש ממשלה.
"רוב הציבור רוצה שאמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה. נפתלי בנט, בניגוד לטענות שלך, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עובד רק על אפשרות אחת ואתה עושה הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 המנדטים שלך", אמר.
לטענתו, בנט מתעתע בציבור וממשלה שיקים, אם יקים, לא תוכל לעמוד בלחצים לשמירה על ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון. "זו תהיה ממשלה פריטטית משתקת ומשותקת", אמר.

[צילום: מן הטלוויזיה]
+בנט: העם רוצה ממשלה, נתניהו רוצה בחירות
20:26 21/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה תקף את ראש הממשלה ואמר כי גם המצביעים הימנים מאסו בסגנון המתקפות הצפויות של הליכוד עליו  ▪  "בעדיפות ראשונה - ממשלת ימין, אם בליכוד ייכשלו במשימה - אפעל לממשלת אחדות לאומית בתנאי שאוכל לשמור בה על השקפת העולם הלאומית

בנט. המדינה לא יכולה להיות בת ערובה [צילום: מן הטלוויזיה]
+בנימין הראשון, מונרך בלתי-חוקתי
19:17 21/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הליכוד טוען שבשורה של מדינות "מי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה יוכל לעשות זאת גם אם אין לו רוב בפרלמנט"  ▪  בדיקת העובדות מעלה שזהו שקר גס: אין שום מדינה כזאת בעולם הדמוקרטי, ואפילו במשטרים נשיאותיים מאשר הפרלמנט את הרכב הממשלה  ▪  משמעות הצעתו של הליכוד היא שלא יהיה לממשלה צורך בכנסת כדי למשול - וכך בנימין נתניהו יהפוך לרודן

יותר גרוע מאשר ירדן [צילום: מן הטלוויזיה]
+"מי שייבחר במשאל עם לא יצטרך רוב בכנסת"
17:40 21/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת הליכוד ממשיכה לנסות להכשיר את האפשרות של שינוי שיטת הבחירות ועריכת בחירות ישירות לראשות הממשלה  ▪  "לא נחזור לפלונטר. ראש הממשלה שייבחר במשאל עם לא יהיה חייב קואליציה של 61 חברי כנסת להקמת ממשלה"  ▪  לפיד: ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים והשטיקים

נתניהו. הולך על הראש של בנט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הליכוד: משבר במגעים עם בנט
14:52 21/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהודעת המפלגה נאמר כי "אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין, הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא-ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל"  ▪  מאשים את יו"ר ימינה בהיותו מונע מאמביציה בלתי נשלטת  ▪  "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס בתוך חודשים ספורים"

נתניהו בהודעה חריפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בכנסת: "מסדרים" את הוועדה המסדרת
13:40 21/04/21  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

האירוניה של הפוליטיקה שלנו חוזרת ומגשימה שוב את עצמה: את פירות הפריצה שהצליח נתניהו להשיג בתחום מערכת היחסים עם הציבור הערבי, בחו"ל ובארץ גופא, קטף ויקטוף דווקא אויבו המושבע... לפיד

נתניהו. אירוניה של הגורל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו לוחץ על בנט לתמוך בבחירה ישירה
13:33 21/04/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו מפעיל לחץ על אנשי יהדות התורה ועל הציונות הדתית להצטרף ללחץ הפומבי של הליכוד ושס על יו"ר ימינה נפתלי בנט לתמוך בחוק הבחירות האישיות. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' נוטה להסכים לבקשת נתניהו (כאן חדשות).
בכיר בימינה שצוטט בידיעות אחרונות אמר: "הבטחנו לציבור שלא נתמוך בבחירות חמישיות, אז איך נסביר עכשיו שאנחנו תומכים בבחירות ישירות לראשות הממשלה? אנחנו מופתעים מעוצמת ההתקפות של נתניהו על בנט. הוא כבר לא פועל להקמת ממשלה בראשותו. כרגע הוא עובד להרוס את הקמת ממשלה בראשות בנט".
בתוך כך, ‏בתקווה חדשה של סער ובימינה מבהירים: אם מרצ רוצה להיות בממשלה הבאה היא תיאלץ לחתום על קווי יסוד שיכללו אמירה שישראל מתנגדת ותילחם בהחלטה נגדה של התובעת בהאג לחקור את ישראל ותידרש לחזור בה מהאמירה של הורוביץ שהביע תמיכה באותה החלטה.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עבאס עדיף על לפיד
09:52 21/04/21  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

לפיד שכביכול יילחם נגד השחיתות - עוסק בעצמו בעניין פגום מוסרית ומשפטית גם יחד: הוא מנסה לבטל את תוצאות הבחירות רטרואקטיבית ופרסונלית אחרי הצלחת הליכוד ותוך הנחת מארב (אמבוש) לאזרחי ישראל שזה עתה סיימו לבחור. זאת חקיקה פגומה ואסורה

מנסור עבאס [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+שני צידי המטבע
09:44 21/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כמה נפתלי בנט, שבמשפט נתניהו מתברר כי ראש הממשלה יזם כתבות המכפישות את רעייתו בכל זאת להמשיך בריקוד עגל הזהב לחלילו של ראש הממשלה?

בנט. החור אשם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: "כשלשון המאזניים היא עבאס - זו לא ממשלה בראשות נתניהו"
09:30 21/04/21  |  מירב ארד

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית בראיון לכאן רשת ב: "ממשלה שבה לשון המאזניים היא מנסור עבאס - זו לא ממשלה בראשות נתניהו"

+ממשלת שמאל = בחירות חמישיות
08:16 21/04/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

בחירות חמישיות הן בלתי נמנעות. הן תקרינה בין בהקדם, אם אף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה, ובין בעתיד הקרוב, אם תיכון לזמן קצר ביותר ממשלת כלאיים, שעטנז חסר תוחלת. הדרך למניעתן היא הקמת ממשלת ימין אמיתית שאותה יובילו נפתלי בנט כראש ממשלה, ובנימין נתניהו כ-"ראש ממשלה חליפי"

[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רע"ם ביום בהיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוסר אחריות
מ. עמיר  |  22/04/21 05:31
2
קשקוש ל"ת
מגיב ותיק  |  24/04/21 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
אהרן פאפו
לפיד שכביכול יילחם נגד השחיתות - עוסק בעצמו בעניין פגום מוסרית ומשפטית גם יחד: הוא מנסה לבטל את תוצאות הבחירות רטרואקטיבית ופרסונלית אחרי הצלחת הליכוד ותוך הנחת מארב (אמבוש) לאזרחי ישראל שזה עתה סיימו לבחור. זאת חקיקה פגומה ואסורה
דן מרגלית
כמה נפתלי בנט, שבמשפט נתניהו מתברר כי ראש הממשלה יזם כתבות המכפישות את רעייתו בכל זאת להמשיך בריקוד עגל הזהב לחלילו של ראש הממשלה?
רון בריימן
בחירות חמישיות הן בלתי נמנעות. הן תקרינה בין בהקדם, אם אף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה, ובין בעתיד הקרוב, אם תיכון לזמן קצר ביותר ממשלת כלאיים, שעטנז חסר תוחלת. הדרך למניעתן היא הקמת ממשלת ימין אמיתית שאותה יובילו נפתלי בנט כראש ממשלה, ובנימין נתניהו כ-"ראש ממשלה חליפי"
עידן יוסף
כאן חדשות: קרב האשמות בליכוד אחרי המפלה בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת: שרת התחבורה אמרה שכשיולי אדלשטיין היה יו"ר הכנסת, דבר כזה לא היה קורה. ראש הממשלה עקץ חזרה    בליכוד מכחישים    לפיד לבנט, סער והמשותפת: הודיעו לנשיא שתמליצו עליי כשנתניהו ייכשל
איתמר לוין
נתניהו משחק מזה שנים כאוות רצונו בחוק יסוד הכנסת, בחוק יסוד הממשלה, בחוק יסוד משק המדינה ובחוק יסוד הצבא; מקורביו מוכנים לעוות למענו את חוק יסוד נשיא המדינה; כעת הוא דורש במפורש לשנות את שיטת הבחירות - לב המערכת הדמוקרטית - כדי להבטיח את שלטונו    לראשונה בהיסטוריה, השליט הוא המנסה לבצע פוטש באמצעות שינוי חוקי המשחק
רשימות נוספות
נתניהו: רוצים משאל עם עלי? קדימה  /  איציק וולף
"נעזור לנתניהו, אבל לא נאפשר בחירות"  /  איציק וולף
ימינה שוקלת תמיכה בבחירה ישירה  /  עידן יוסף
למי קרץ גדעון  /  דן מרגלית
מוכרים מדינה  /  צ'לו רוזנברג
היכל הצדק  /  עמית הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il