X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חברת הכנסת ממפלגת העבודה בישיבה השישית של הכנסת ה-24 [ח' באייר התשפ"א, 20.04.2021]
▪  ▪  ▪
אמילי חיה מואטי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יכול להיות כאן יותר טוב
יש לנו המון מה לתקן, ואני מאמינה גדולה בתיקון שמקורו בחמלה והקניית כלים, ידע ומודעות. יכול להיות כאן יותר טוב, ולמי שחושב שכבר טוב, אז קבלו - יכול להיות כאן הרבה הרבה יותר טוב

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, בעולם בלי ניסים לא הייתי עומדת מולכם. אני מבקשת לפתוח את נאום הבכורה שלי בבקשת סליחה כנה מחברות וחברי ילדותי, שרבים מהם, מוכשרים ממני, חכמים ממני וחרוצים ממני, אך במקום שבו גדלנו, עם קלפי הפתיחה שחולקו לנו, איש לא יכול היה לחלום על חיים שמעבר להישרדות, שלא נדבר על להיות כאן. הנוכחות שלי בכנסת היא בעיקר טעות סטטיסטית. אין לי שום דרך להסביר את העובדה שחברות הילדות שלי שם ואני כאן.
חשוב לי להיות כאן. מהרגע שהבנתי כמה עמוק השינוי שצריך לחולל וכמה יותר מדי אנשים בינינו זקוקים לנס כדי להגיע למקומות שעבור אחרים הם מובנים מאליהם, הבנתי שאני צריכה להיות כאן. מי שלא מכיר אותי עשוי לחשוב שמדובר בהגשמת חלום. זה לא. אני כאן כדי שאנשים שגדלים שם יוכלו להתחיל ולחלום חלומות כאלה. סביר להניח שעם רקע אחר משלי הייתי היום חוקרת ספרות במגדל שן כלשהו. החלום הזה שמור לחיים שאחרי התיקון. במדינה מתוקנת, נס או מזל לא יכולים להיות נדבך כה משפיע בחייו של אדם. יש הסבורים ברצינות שהעולם מתקיים במין גן עדן של בחירה שבמסגרתו יש הבוחרים לעשות פוסט-דוקטורט בייל ויש הבוחרים בפשע; יש הבוחרות לעשות קריירה בהייטק ויש הבוחרות בגיהינום הזנות. ההפנמה, אפילו של אסירים בכלא, את מוטיב הבחירה, היא כתם על ערכים שאמורים לכונן חברה צודקת. אני מכירה את זה ברמת קשר דם, אז תהיו מוכרחים לסמוך עליי כאן. אין איש שבוחר בפשע. הפשע בוחר בני אדם בקפידה, צד אותם ביערות הייאוש והפחד; בריכוזי העוני וההדרה הוא חוגג באין מפריע, פתיין ורשע. אני מאמינה שיצר האדם טוב מנעוריו ושמה שהופך בני אדם למחוספסים, למרפקנים ולרעים לחברה זה חוסר היכולת לבחור; מאמינה שבני האדם, למעט חריגים, יבחרו תמיד בטוב.
נולדתי בנתניה ב-1980, בת בכורה לאלי ומונה. לא היה בי דבר אחד יוצא מן הכלל, האמינו לי. השם האמצעי של השכונה שבה נולדתי היה "שכונת האינדיאנים", והיו בה פשע, מוות ממנות יתר של סמים וזנות מגיל צעיר מאוד. אני לא זוכרת את הרגע שבו אימי הסבירה לי שסמים זה מסוכן ורע. נראה לי שנולדתי עם הידע הזה, ואיכשהו קיוויתי לצלוח את חיי בלי להידרדר לפשע, גם לא להתנסות בו, להתאמץ להיות בת טובה להוריי, למצוא עבודה ואדם סביר שיאהב אותי ונקים יחד משפחה.
אם זה עוד לא ברור, אז אדגיש: מדובר באנשים נפלאים עם תקרת בטון מעל הראש; מוחות מבריקים שהוסללו למסגרות מקצועיות בלי שמישהו במערכת בדק את היכולות, הכישורים או השאיפות שלהם, כי לאיש לא היה אכפת. עוד לא דיברנו על החסמים ומנגנוני הסינון המעמדיים בכניסה לאוניברסיטאות, אם כי אני בטוחה שכבר היום, בדורנו, מסתובבים גאונים בתחתית הסולם החברתי בעוד הצמרת הומה בני אדם בינוניים. רק אתמול הסביר לי חבר כנסת שכל הסיפור הזה הוא היסטוריה וצריך להישאר בהיסטוריה, אבל המציאות היא שהשעתוק של העוני והמוכשלות לדור השני קשים הרבה יותר, כי החיים הרי לא מתנהלים בוואקום.
במקביל מתפתח דור שני לפריבילגיה, לייצוג ולהון. המידע הזה הוא חשוב להתחלה של תיקון. הרי אם מדובר בהיסטוריה ועכשיו הכל בסדר, אז איך תסבירו את העובדה שבסגל האקדמי הבכיר בישראל יש פחות מ-10% מזרחים? הרי להאמין שהכול מאחורינו זה להאמין שהשאר פשוט לא רצו. הסיפור הזה לא מתחיל באקדמיה אלא במנגנונים שקודמים לה, בעצם ההגעה לשם ולפני כן, בעצם המחשבה על לימודים אקדמיים.
אבי רך הלב, איש ירא שמיים ועדין, עבד מבוקר עד לילה ככוח עזר בבית חולים לתשושי נפש בנתניה. אמי עבדה בכל מיני עבודות. הפער בין האדם המבריק שהיא לבין העבודות שבהן מצאה פרנסה הוא בלתי נתפס, כמו רבות ונפלאות אחרות. בכלל, אימא שלי היא הצלחה מסחררת בכל מה שנוגע לגידול שלנו, ולא רק, כי מעבר לזה שמדובר באדם הטוב ביותר שפגשתי בחיי, היא אימא שאם הייתי צריכה לבחור אחת, הייתי חד-משמעית בוחרת בה. כששאלו אותי בבגרותי על מרד נעורים, לא ממש הבנתי מה הכוונה. איך מורדים בגב בצורת לב כל כך חכם? איך אפשר למרוד באדם שמתוך הכול-כך מעט שהחזיק, תמיד מצא עם מי לחלוק?
בשכונה גם לא ידענו שאנחנו עניים; לא הכרנו משהו אחר. זה לא שהיו עניים ועשירים, אלא כולם בלי יוצא מן הכלל היו עניים. והמטרה המשותפת שלנו הייתה להישמר מפשע. מי שלא מכיר לא ידע לעולם להעריך כמה כוח נדרש במעשה ההימנעות. רק בגיל מאוחר הבנתי שיש בני אדם שחיים קילומטרים ספורים מאיתנו שעבורם 12 שנות לימוד לא נחשבות הישג, גם לא תעודת בגרות ואפילו לא תואר ראשון; שיש בני אדם שעבורם מה שלנו נראה כמו חציית אוקיינוסים ועלייה בבניין בן 1,000 קומות, עבורם זה יציאה למרפסת, חלק ממבנה אלמנטרי בחיים שיש בהם בחירה.
אין ולא היה בליבי דבר נגד האנשים האלה. ובכלל, שוויון הוא לעולם לא נגד מישהו, הוא בעד כולם. שוויון הוא לא טובה שעושים למוחלשים. הוא הופך את החברה שלנו למגוונת יותר, ליצירתית יותר וליותר יצרנית. אני מאמינה שגם החזקים מאוד, הדובדבן על הקצפת של העוני הישראלי - גם הם מעוניינים בחברה צודקת יותר. המחשבה שמקורה בימין הכלכלי האמריקני והאכזרי שאם יעלו מיסים, כל עשירי הארץ יברחו, זו מחשבה רחוקה שנות אור מאיך שאני תופסת אנושיות. כי בסוף הסיפור הוא לא כסף, הוא פריבילגיה, ורק אם יהיו מודעות וידע שיביאו ליכולת אמיתית להתבונן פנימה ולהעמיק, נוכל להתחיל לדבר על צדק.
עוני זה לא רק מספרים וסטטיסטיקות. יש מקומות שבהם סטייה מהשוליים היא סכנת מוות, כי עוני, גם אם יש שרואים בו עדות לפשטות ולחום, הוא מסוכן. הוא הופך אדם עם חלומות לאבק. לעוני יש גם השפעה הרסנית על הנפש, על היכולת שלנו לבטוח בעצמנו, על התקוות שלנו. יש שחושבים שההפך מעוני זה עושר, אבל אני יודעת שההפך מעוני זה צדק.
יש לנו המון מה לתקן, ואני מאמינה גדולה בתיקון שמקורו בחמלה והקניית כלים, ידע ומודעות. יכול להיות כאן יותר טוב, ולמי שחושב שכבר טוב, אז קבלו - יכול להיות כאן הרבה הרבה יותר טוב.
אני חשה אחריות עצומה כלפי המעמד והמקום, גם כלפי הקודמות לי כאן וגם כלפי אלה שתבואנה. כבוד אדיר עבורי להיות חוליה קטנה בשרשרת מכובדת של נשים בציבוריות הישראלית: מהנרייטה סאלד, דרך חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה מטילדה גז, שבין יתר הדברים הגדולים שעשתה למען המקום הזה היא אחראית במידה רבה לעלייתם ארצה של בני משפחתי מתוניס, זכר צדיקה לברכה; חוליה קטנה בשרשרת שבה יש את המדינאית הגדולה והחשובה ביותר שקמה כאן מאז יצחק רבין, זכרו לברכה, ציפי לבני, שתמיד שם, חכמה, אכפתית, קשובה ונדיבה. יש עוד רבות וטובות שהתוו כאן דרך: גולדה מאיר, שושנה ארבלי אלמוזלינו, יולי תמיר, מאשה לובלסקי, שולמית אלוני, שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון. מרב מיכאלי, יושבת-ראש מפלגת העבודה, זוהרת במקום של כבוד ברשימה הזאת. זה לא רק הכרת הטוב במובן האישי - היא אחראית ישירות לתקומת המפלגה ולעובדה שבכנסת העשרים-וארבע יש שבעה ח"כים מכהנים מטעמה, חבריי עמר בר לב, אפרת רייטן, רם שפע, אבתיסאם מראענה וגלעד קריב. שותפים מופלאים שלי, רק התחלנו.
אני רוצה גם להודות להוגות שכוננו את התפיסה הפוליטית שלי: בל הוקס, טוני מוריסון, רונית אלקבץ, רונית מטלון, עמליה כהנא-כרמון, חבצלת חבשוש, אנה אחמטובה, סירקה טורקה וז'קלין כהנוב. אומנם אלקבץ, שאתמול צוין יום השנה החמישי לפטירתה, היא היחידה שאני יכולה לקרוא לה חברה, אבל תאמינו לי, הן כולן חברות של הנפש שלי. אני מבקשת להודות לחברי מפלגת העבודה שבחרו בי בבחירות המקדימות. אתם אנשים יקרים. הייתם הראשונים לתת תוקף לשליחות הפוליטית שלי, בשם הערכים והחזון המשותף שלנו. יום הפריימריז, גם זה שבו לא נכנסתי לכנסת, הוא החשוב והמאושר בחיי הציבוריים, ואני לעולם לא אפגע באמון שנתתם בי.
אני מבקשת להודות ל-268,767 האזרחים שחזרו לבית של אמת. אני מבטיחה להחזיק קרוב לליבי את הפיקדון שהפקדתם אצלי, לעבוד בשבילו ולזכור אותו בכל אשר אלך. אני רוצה להבטיח שלנוכחות שלי במשכן הזה, פאר הדמוקרטיה הישראלית, תהיה השפעה ישירה על כל אזרחית ואזרח במדינת ישראל, השפעה מיטיבה, גם על אלו הנמנים עם המחנה שאני גאה להשתייך אליו וגם על אלו שלא. כל אחד מכם, אזרחי ישראל, ראוי לקשב, לאכפתיות ולדאגה כנה לרווחתו האישית.
אני מתחייבת לא רק להיות אצבע בטוחה לשלום עם שכנינו אלא לפעול כדי להחזיר את המשא-ומתן המדיני לשולחן הדיונים ולקדם הסכם שלום, או כמו שקוראים לזה בשנים האחרונות "הסדר מדיני". זה נכון מדינית, זה נכון ביטחונית וזה נכון מוסרית. חיי בנים תמיד ולעד קדושים יותר מאדמת אבות, גם מקברי אבות.
אני רוצה להודות למשפחה המורחבת שלי כולה. אלוהים ברך אותי בכם. אני רוצה להודות לסבתי זרמן ולסבתי גבי; רוצה להודות לשני הסבים שלי, ז'וז'ו ושרלו, זכרם לברכה. אני רוצה להודות לאחיי ואחיות, לחבר הנפש שלי יוסי ולבאים אחריו, אהובים כולכם, כרמן, שיר, שמואל, שלמה וגם לפליקס בן. אני יודעת כמה המעמד הזה מרגש אתכם ומבטיחה שתמיד תמיד תהיו גאים בי ובעבודה הקשה שהביאה אותנו לכאן.
אני רוצה להודות לחברותיי החכמות כולן, ובעיקר לאחיותיי ליסה פרץ, עירא ענר וענת אגמון, ולכן, ליאת, ג'קי, יוליה, אושרת, אלה, רונית, דורית, אורנה, חנה וכל הקבוצה שבאופן פלאי אני חלק ממנה. ממש זכיתי בכן. תודה לצוות לשכתי המתגבש, רון, אורי ותומר. אני מבקשת להודות ליושב-ראש מפלגת העבודה לשעבר אבי גבאי, אדם שאני גאה לקרוא לו חבר, האהוב שבחבריי למועדון הטעויות הסטטיסטיות, שראה בנוכחות שלי כאן משימה אישית שלו.
וכמעט אחרונות - בנותיי, אדל רות ואנה מאיה, אהובותיי, שאיבדו לפני כמה חודשים את אביהן, בעלי הראשון, צ'רלי זריהן, שאני בטוחה שהרגע הזה היה מרחיב את ליבו הגדול; בנותיי, אהבת חיי, בנות האדם שהכניסו לחיי אהבה שלא ידעתי שקיימת, פחדים שלא פחדתי ומחשבות שלא חשבתי שאחשוב. אתן כל כך הילדות שאיחלתי לעצמי. היחד שלנו, גם כשהיינו לבד רק שלושתנו, היה חזק מכל חרדה קיומית.
מכאן אליך, דני, שאני יודעת כמה אלוהים אהב אותי כשהכניס אותך לחיים של האימא הצעירה שהייתי. כל מה שקורה בשנים האחרונות לא היה קורה בלעדיך. כשפגשתי אותך התחלתי לחלום. אני אוהבת אותך ואוהבת את השותפות, החברות והברית בינינו. תודה, אהובי, גם עליך וגם על המשפחה שהכנסת לחיי - מיכאל, יונתן ובנות זוגם מיכל ועינב.
לעצמי אני מאחלת שאלוהים ייתן לי את הכוח תמיד לתקן את הטעון תיקון, לא לפחד, ולהסתנוור רק דרך הסדק שדרכו חודר האור.
אסיים במילותיו הטובות של מאיר אריאל: "מודה אני / לפניך ולך / על כל החסד והאמת והטובה והרעה והטובה / שעשית עימדי ועם ביתי / ועם קרוביי וידידיי / ועם בני עמי ועם ארצי / ועם כל העולם והאדם / אשר בראת." תודה רבה.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
+החופש להיות יהודייה
16:30 21/04/21  |  גלית דיסטל-אטבריאן   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם הליכוד בישיבה השביעית של הכנסת ה-24 [ט' באייר התשפ"א, 21.04.2021]

גלית דיסטל-אטבריאן [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+בן-גביר סירב להצביע על הארכת תקנות הקורונה
14:24 21/04/21  |  עידן יוסף

ח"כ איתמר בן-גביר סירב להצביע במליאה על הארכת תקנות הקורונה. הוא נשמע אומר: "לא קיבלתי את החומר, מה אני, חותמת גומי?"

+הציבור מחפש חיבורים וערכים
14:18 21/04/21  |  ניר אורבך   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חבר הכנסת ממפלגת ימינה בישיבה השישית של הכנסת ה-24 [ח' באייר התשפ"א, 20.04.2021]

ניר אורבך [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אלי אבידר: נציגי השנאה והרוע נואמים בכנסת
12:14 21/04/21  |  עידן יוסף

ח״כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף את חברי הכנסת גלית דיסטל (ליכוד) ואבי מעוז (הציונות הדתית) שנאמו היום את נאומי הבכורה, קודם שנאמו ואמר: ״היום שני נאומי בכורה של נציגי שנאה ורוע. האחד, נושא באמתחתו רישיון מבורא עולם להחליט בשביל ברואיו כיצד יחיו ובאיזה אופן. והשנייה נציגת שנאה נוספת ברשימת נתניהו לכנסת. נעבור את היום הזה ונעשה הכל שהאור ינצח״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי  אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלי כרמון  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גולדה מאיר  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זהבה גלאון  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעל (יולי) תמיר  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר אריאל / Meir Ariel  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מאשה לובלסקי  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמליה כהנא-כרמון  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רונית  אלקבץ / Ronit  Elkabetz  רונית מטלון / Ronit Matalon  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  שולמית אלוני  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיי בנים קדושים מאדמת אבות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שאלות לגברת מועטי
סניל  |  21/04/21 16:34
2
למה היא דואגת לבנים שלנו?
סניל  |  21/04/21 16:54
3
מי שאין לו אדמה אין לו חיים ל"ת
יהודי אחד  |  22/04/21 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
ניר אורבך
נאום הבכורה של חבר הכנסת ממפלגת ימינה בישיבה השישית של הכנסת ה-24 [ח' באייר התשפ"א, 20.04.2021]
מירב ארד
הבהיר: "אנחנו לא מנתקים קו עם אף אחד. אין פה נטייה, נלך עם מי שיבוא לקראתנו. לא ניהלנו משא-ומתן קואליציוני - אלא מגעים על הוועדה המסדרת"
עידן יוסף
תשקול את הנושא רק אם מתנגדי נתניהו ייכשלו בהקמת ממשלה    מיקי זוהר, שרמז אתמול לאפשרות שהליכוד יהיה באופוזיציה, מרגיע: "‏גם אם קשה, אנחנו ממשיכים להילחם על הדרך שלנו ולא מוותרים להם כל כך בקלות"    נתניהו טוען שהמתקפה של סמוטריץ' על רע"ם הביא להפסד בהצבעה
עידן יוסף
ימינה הצביעה בעד הצעת הליכוד, אך ברגע האחרון הושג הרוב של המתנגדים עם ההצבעות של שלושה ח"כים מרע"ם    ח"כ מיקי זוהר: "הלכה למעשה בנט היום יכריע לא בעניין הוועדה המסדרת אלא יכריע מי הולך להרכיב ממשלה"    ח"כ מאיר כהן הציג ת הצעת יש עתיד: "יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד"
מירב ארד
המליאה תצביע על הרכב הוועדה השולטת בסדר היום של הכנסת    נתניהו ביטל את ישיבת שרי הליכוד    בנט וסמוטריץ' ימסרו הצהרות לתקשורת בפתח ישיבת הסיעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il