X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השלמה חילית אחרי בה"ד 1 (ביה"ס לקצינים) עשיתי תרגיל מצוין עם ציון אפס (-0-) לי, למ"פ המתרגל לטענתם הם לא "הרגישו" אותי בתרגיל, אז אמרתי שאיני יודע לעשות "אבו עלי", רעש וצלצולים, היכן שיש כשל אני מתקן מיד בלי הרבה "אוהה"
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

לא יודע למה אבל בחרו בי להיות מ"פ (מפקד פלוגה) מתרגל בסיום הקורס, תרגיל מסכם. האמת שידעתי למה אבל לא למה קיבלתי נ' (ציון נכשל), אבל לבסוף דרישתי מולאה. לקראת סיום קורס נהוג שעושים תרגיל סיכום ברמה אחת מעל. כלומר, בסיום השלמה חילית של קורס קצינים, החניך הנבחר מתרגל פלוגה כביכול, "משחק" מ"פ.
הפקודה הייתה בסדר ואת התדריך נתתי היטב. הבנתי את התרגיל, בדקתי את הלוגיסטיקה ותחקרתי את בעלי התפקידים. בחרתי באלה שרצו, כאלה עם מוטיבציה. גם אח"כ באחד על אחד בלא נוכחות הסגל תחקרתי שוב את בעלי התפקידים על-מנת לוודא שהבינו את המשימה ואת הפקודה ובעיקר את התדריך.
לסיכום
התרגיל היה מצוין, כך קבעו המדריכים כולל מפקד הקורס אל"ם (אלוף משנה) יהודה ומפקד בהל"ץ (בית הספר להנדסה קרבית, אז מוקם ב-אדוריים, א-דורה, דרומית לחברון (היום בצוקי עובדה) יהודה כהן לימים קהנ"ר (קצין הנדסה ראשי), ואני קיבלתי ציון נ', כלומר נכשל. ערערתי בפני שני האל"םים בשם יהודה. הציון נשאר והקורס הסתיים.
ואז לשיבוצים
מקובל שצוער מצטיין מוצב היכן שהוא מבקש וה-IN (המקובל) היה מ"מ בגדוד קרבי לוחם. גדוד 601 או גדוד 605. ביקשתי 605, גדוד חדש ברמה"ג (רמת הגולן) בעברו אגד הצליחה של מלחמת יום הכיפורים. ידוע בשם הנדסה ימית וישב ב-זיקים. בערך ב-1977 הוסב לגדוד הנדסה חרמ"שי יבשתי (חיל רגלים משוריין, ממונע על נגמ"שים) כלומר כבר בלי ים מים, ומוקם ברמה"ג (רמת הגולן) במחנה חומה.
בחדר השיבוצים ישבו שני קצינים בכירים: מפקד הקורס יהודה ומוטי בירן סא"ל, לימים קמצ"ר (קצין משטרה צבאית ראשי, לימים גם אני שובצתי לחמ"ץ, חיל משטרה צבאית). מוטי בירן ציין שהמקום כבר תפוס ושרק מצטיינים מקבלים גדוד, כלומר את הזכות לשרת בגדוד קרבי בקו הראשון, אך אני טענתי שהתרגיל היה מצוין, ע"ס חוות הדעת של הסגל. "זו לא חכמה" הם אמרו, "כולם שם צוערים ואנשים אינטליגנטים, זו לא חכמה לעשות תרגיל מבריק עם אנשים מבריקים...", "אז כיצד נכשלים תרגילים בצה"ל... גם בפו"ם"?! שאלתי (וכבר אז חשדתי בחכמתם של הקיבוצניקים שהרכיבו את סגל ההדרכה). "ואם לא תאפשרו לי גדוד אז אני מבקש קל"ב" (זכאי להיות קרוב לבית בגלל אבא נכה צה"ל 100% +, לוחם אמיתי באצ"ל שנפצע בקרב אמיתי, בלחימה ממש. לא בדומה לפרשן טלוויזיה ידוע שחילץ עצמו לאחור... ללא חבריו... וקיבל אות גבורה) להיות בקריה בת"א.
ביקשו ממני להמתין בחוץ, קראו למשובץ לגדוד, "חתכו" איתו הסכם וקבלתי גדוד. בטקס סיום קבלתי 2 מתנות: מ"מ בגדוד 605 ומפתח לבית מאבי. לאחר כשנה השתחררתי וביקשו שאחתום לצבא קבע בהפרש של כחודש: הקהנ"ר דאז תא"ל אבישי כץ (אדריכל) וסא"ל אז ישי דותן (מהנדס) לימים גם קהנ"ר.
מילואים ראשונים
3 חודשים אחרי השחרור הגעתי לצאלים כמ"מ בגדוד מילואים. הגדוד התארגן לתרגיל אב"כ (אטומי ביולוגי כימי, אז דיברו רק על כימי... גזים) ורס"ן (רב סרן) שהגיע מהקריה, ממקהנ"ר (מפקדת קצין הנדסה ראשי) הרצה ו"הבטיח" תרגיל גדודי. אני שהיה לי זה היום הראשון הייתי עסוק ברכילות בצד עם קבוצת קצינים מהגדוד ולמעשה לא הקשבתי לו כלל. לאחר כשעה פתאום שמתי לב שאני לבד... כל הקצינים "התאדו"...והוא, הרס"ן המתרגל ניצב מולי, ושואל אם אסכים לעשות את התרגיל. חזרתי על הסיפור שאני מספר לכם ואמרתי לו שזה היום הראשון, לא יודע מזה מילואים, לא מכיר כאן איש, ושסליחה... לא הקשבתי ואיני יודע במה המדובר. הוא אמר שאין מה לדאוג ושהוא יסביר ויסייע במידת הצורך. הסכמתי בתנאי, שהוא ייתן לי סקירה קצרה על הנושא ומה צריך לעשות.
להזכירכם, כשנה קודם לכן עשיתי תרגיל מצוין עם ציון אפס (-0-) לי, למ"פ המתרגל. לטענתם הם לא "הרגישו" אותי בתרגיל, אז אמרתי שאיני יודע לעשות "אבו עלי", רעש וצלצולים, היכן שיש כשל אני מתקן מיד בלי הרבה "אוהה" (a little razzle dazzle( ... יש לי הרגשה שהם לא כל כך הבינו אותי...
התרגיל הסתיים וקיבל תשבחות רבות וקצין הקריה טען שלא ראה תרגיל מבריק כזה מימיו. הפעם המחמאות הופנו אלי, לא אל התרגיל. הקהנ"ר תא"ל אבישי כ"ץ שצפה בתרגיל מהצד (לא ידעתי שהוא נוכח), ביקש מהמ"פ רס"ן במיל' אלי כהן (כיפה סרוגה הסמג"ד היה רס"ן במיל' מנחם ליבני, גם חובש כיפה, מראשי המחתרת היהודית) לשלוח אותי אליו אחרי גמר המילואים, אז היה השמ"פ (שירות מילואים פעיל) 30 או 45 ימים לקצינים ומפעילי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי, טרקטורים D9 וכו'). שאלתי אותו למה? לקבע כמובן, השיב. בפגישה הקודמת הציע לי הקהנ"ר לבחור בין תפקיד של מ"פ טירונים לבין מד"ך (מדריך) בהשלמה החילית, אותה יחידה ששללה אותי קודם לכן.
וזה הזכיר לי את קצין החינוך הקיבוצניק סרן מפנמ"ץ הרצליה שאמר בגיחוך רב: "קצין אולי תהיה אבל לא דרכנו... לימים כתבתי לו שאני כבר קצין בכיר בלי פרוטקציה ושוחד כמקובל, והוא עדיין סרן".
הייתה זו בקשה שלישית לחתימה לקבע. המ"פ כהן היה גם בשב"כ בעברו וסיפר שגם מיחידה 730 ביקשו שאתקשר אך מאורעות העבר והמידור שעשו לאנשים כמוני עם Triple A: קב"א 56, דפ"ר 90 ופרופיל 97, מקורס קצינים טיס, חובלים וסיירות מובחרות רק בגלל היותנו מצויינים, שללה אצלי את הרצון לשרת בגופים הביטחוניים (קבע, שב"כ, מוסד) עם האנשים הקטנים המנהלים/מפקדים שמופקדים על גופים אלו (גם ה-CIA ניסו כוחם).
לימים מילאתי תפקיד לוגיסטי בפקר ברזל בניין מקבוצת אפריקה ישראל הבורסאית ומנהל המפעל אמר: "חנן הוא טיפוס של שגר ושכח. אפילו איני צריך לבקר אותו, אם הוא נתקל בבעיה שבה הוא צריך סיוע מגופים נוספים שאינם בשליטתו הוא יודע להרים דגל אדום".

תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  11/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל אברמוב
על-מנת למשוך בכל זאת אוכלוסייה חזקה ממרכז הארץ לעבר הפריפריה, היה מקום לקדם את התוכנית במסגרת "כלים שלובים" יחד עם שיפור משמעותי של תשתיות בפריפריה, ובמיוחד שיפור כל נושא התעסוקה
ציפי לידר
הפשע משתלם: פרס משולש ומסר לצידו לרוצח שרה חלימי הי"ד - על סם, רצח ואנטישמיות    כסיף, שומע? - די לכיבוס
דן מרגלית
ביבי גרם נזק בל ישוער לישראל במעורבותו קלת הדעת נגד הנשיא ברק אובמה, הן נזק ביטחוני והן נזק מדיני
מנחם רהט
לכבוד החלטת הכנסת להכריז על י' באייר יום הרצל, ראוי להתבונן בדמיון המפתיע בין תולדות חייהם של שליח הגאולה הראשונה ושליח הגאולה האחרונה
אברהם הללי
די בקיום המצווה הכתובה בתורה ולא קובע הלהט שבו מתפללים, כי הרי בתפילת העמידה, האדם לוחש את דברי התפלה, וה' שומע תפילת המתפלל    לכן כל הלהט החיצוני, לא דרוש כי האמונה היא בלב וה' בוחן כליות ולב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il