X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תוכנית ההשקעות והמיסוי של ביידן, 28.4.21 / CNBC
אקונומיסט על תוכנית המיסים של ביידן:

דרוש מיסוי שיהיה הוגן ויעיל

טוען שיש לאזן בין מס שלא יהיה גבוה מדי לבין מס המעודד העלמות מציע שני שיפורים לתוכנית: להשוות את מיסוי ההון והעבודה, ולהעניק הקלות למשקיעים
▪  ▪  ▪
המשקיעים מתכוננים למאבק [צילום: מארק לניהאן, AP]

ממשלות מגייסות את רוב משאביהן מהטלת מיסים, והנשיא ג'ו ביידן מכוון לעבר וול סטריט, העשירים והחברות. כדי לממן את תוכניתו להשקיע 2.3 טריליון דולר בתשתיות, הוא מבקש להעלות את מס החברות מ-21% ל-28%. וכדי לממן 1.9 טריליון דולר בחינוך ורווחה, הוא רוצה לגבות יותר מס על רווחי הון ודיבידנדים, ולהעלות את השולי למשתכרים למעלה ממיליון דולר בשנה מ-37% ל-39.6%. המשמעות, אומר אקונומיסט, תהיה הכפלת נטל המס על המשקיעים העשירים שהם חלק ניכר מבעלי המניות.
משקיעים רבים, מוול סטריט ועד עמק הסיליקון, מתכוננים למאבק וטוענים שביידן יהרוס את הצמיחה. זו הגזמה; ארה"ב פרחה גם עם שיעורי מס גבוהים יותר. אבל למיסוי ההון יש השלכות לוואי ועל ביידן לשפר את תוכניותיו כדי למנוע אותן. מיסוי חסכונות והשקעות עלול להיראות כמיסוי כפול בלתי הוגן: הרי כבר שולם מס על הכספים הללו. מתן עידוד שלילי להשקעות וחסכונות פוגע בכלכלה לאורך זמן; מודלים כלכליים צופים שהמיסים שמציע ביידן יקטינו בשנת 2050 את היקף הכלכלה האמריקנית ב-1%.
מול זה יש להציב את ההתחמקות ממס. מיסוי נמוך על ההון יוצר פיתוי להסוות שכר כרווחי הון – תחביב אהוב במיוחד על עשירים. מנהלי השקעות יכולים להציג את העמלות שלהם כרווח הון במקום משכורת; אחרים פועלים באמצעות שותפויות – כמו של עורכי דין, יועצים ורופאים – ומושכים את שכרם בצורת רווחי הון ודיבידנדים. ביידן צודק כאשר הוא רוצה להביא את מיסוי רווחי ההון לרמה בה התרגילים הללו יהיו קשים יותר.
קשה לאזן בין יעילות מס לבין התחמקות ממס, אך שני עקרונות יכולים לסייע. האחד: מיסי הון מצטברים. לפני שחברות מחלקות את רווחיהן למשקיעים, הן משלמות מס חברות שגם אותו צריך להביא בחשבון. בקליפורניה משלמות חברות מס רווחי הון מדינתי של 13.3% ומס של 3.8% על ההכנסות כחלק מאובמהקר – ועל זה יהיה צריך להוסיף את מס החברות בסך 28% והמקבלים העשירים גם ישלמו מס שולי של 39.6%. התוצאה תהיה שייותר בידיהם פחות משליש מן הרווח, ואפילו פחות בהתחשב בעליית האינפלציה מאז ההשקעה. במציאות החישוב מסובך יותר, אבל ביידן חייב לוודא שהמס הכולל על ההון לא יהיה גבוה מהמס על עבודה.
העיקרון השני הוא להוריד את חוסר היעילות של גביית המס על-ידי הטבות מס להשקעות. שיעור התשואה המינימלי הדרוש כדי להבטיח כדאיות של פרויקטים פרטיים זהה לשיעור הריבית על איגרות חוב בסיכון נמוך. כדי להבטיח זאת, ניתנות הקלות מס לשורה של השקעות – אך הן יפוגו בסוף 2022. ביידן גם מתכנן מס מינימום חדש על חברות, העלול לפגוע ברווחים של הגדולות שבהן. את הטבות המס יש לתת גם ליחידים, מציע אקונומיסט.
שוויון אמיתי בין מיסוי ההון למיסוי העבודה ומתן תמריצים למשקיעים לא יכניסו לקופת הממשל את הסכום בו ביידן מעוניין. אבל רפורמה כזאת עדיין תסייע לממן הוצאות שהוא מתכנן ותפחית את ההתחמקות ממס, בלא להפוך את מערכת המס האמריקנית לבלתי יעילה שלא לצורך.

תאריך:  02/05/21   |   עודכן:  02/05/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: ביידן קרץ לדו-מפלגתיות, הציע דרך חדשה למאבק מול סין, אתגר את הרפובליקנים ותיחם את גבולות הוויכוח על המיסוי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את מדיניות החוץ של הממשל, לנוכח פעולותיו ב-100 הימים הראשונים, הצהרותיו של הנשיא והאתגרים המיידיים באסיה
איתמר לוין
מבטיח שהתוכנית להשקעת 2.3 טריליון דולר בתשתיות תיצור מיליוני משרות בשכר טוב למעמד הביניים    הציג רשמית את תוכניתו להשקעת 1.8 טריליון דולר בחינוך - כולל בחינוך חינם במשך 16 שנים    "תוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית הן סיכון חמור; פועלים עם בעלי בריתנו"    "ארה"ב תהיה ארסנל החיסונים של העולם"    "בואו נחסל את הסרטן"
איתמר לוין
צפוי להתמקד בנושאי פנים - הקורונה, ההשקעות בתשתיות, משבר המסתננים בגבול מקסיקו ותוכנית להשקעות ענק בחינוך ובריאות    200 איש בלבד יהיו נוכחים באולם בית הנבחרים, לעומת 1,600 בשנים רגילות; הכרטיסים חולקו למחוקקים בהגרלה ועל בסיס "כל הקודם זוכה"
איתמר לוין
במרכז התוכנית: חינוך חינם מגיל שלוש עד גיל 17, שנתיים חינם בקולג'ים הקהילתיים, הכרה במעונות יום לצורכי מס    המימון המוצע - מהכבדת נטל המס על העשירים והעמקת הגבייה    הרפובליקנים יתנגדו בתוקף וביידן יתקשה להעביר אותה בקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il