X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מצב הקורונה בדרום אמריקה, 29.4.21 / DW News
מחיר הלאומנות והעלבונות של בולסונארו

ברזיל לבדה במאבק בקורונה

זלזולו של הנשיא בקורונה והרטוריקה הפוגענית שלו גורמים לכך שברזיל אינה מקבלת אפילו אהדה כאשר מספר המתים מגיע ל-3,000 ביום - מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
400,000 מתים [צילום: ארלדו פרז, AP]

בעוד העולם נחלץ לעזרתה של הודו, בה התחלואה והתמותה מהקורונה שוברות שיאים, התגובה כלפי מצוקתה הדומה של ברזיל הרבה יותר שקטה. הנשיא חאיר בולסונארו ביקש את עזרתם של ארגונים בינלאומיים, מושלי מדינות קראו לארה"ב לסייע, ברזיל ביקשה את עזרת האיחוד האירופי – אך התגובה בעיקרה הייתה ביקורת על התנהלותה של ברזיל ורק מעט עזרה ממשית.
וושינגטון פוסט מצטט חבר בפרלמנט האירופי: "זוהי טרגדיה שניתן היה למנוע, המבוססת על החלטות פוליטיות שגויות". אחר אומר: "במקום להכריז מלחמה על הקורונה, בולסונארו הכריז מלחמה על המדע, הרפואה, השכל הישר והחיים". הפער בתגובות מלמד כיצד קשייה הדיפלומטיים של ברזיליה סיבכו את התמודדותה עם הקורונה. הדימוי שבנתה ברזיל במשך שנים – ממוקדמת בסביבה, ידידותית, מעורבת בעולם – נהרס בידי נשיא שממשלו העליב את רוב העולם כאשר ברזיל הייתה הכי זקוקה לעזרה.
בולסונארו הוא לאומן ימני-קיצוני שעלה לשלטון תוך שהוא מטיף נגד הגלובליזציה, והאשים את מדינות אירופה בקולוניאליזם ובכריתת יערות בלתי חוקית. הוא העצים ברשתות החברתיות עלבונות להופעתה של בריז'יט מקרון, רעייתו של הנשיא עמנואל מקרון. הוא חזר על טענות הכזב של דונלד טראמפ בנוגע להונאת בחירות והיה האחרון במנהיגי G20 להכיר בנצחונו של ג'ו ביידן. במשך חודשים ניהלו אנשיו ותומכיו מתקפה גזענית נגד סין ולעגו לחיסוני הקורונה.
הממשלה הפדרלית של ברזיל המעיטה בסכנת הנגיף מאז פרוץ המגיפה. בולסונארו קרא ל-210 מיליון תושבי ארצו לחיות כרגיל ומעט מאוד נעשה כדי להפעיל צעדי מניעה. למעלה מ-400,000 ברזילאים מתו מקורונה – האסון ההומניטרי החמור ביותר בתולדות המדינה ומספר המתים השני בעולם (אחרי ארה"ב). כעת היא מצויה בימים הקטלניים ביותר – למעלה מ-3,000 מתים ביום – ומדינה שהתגאתה בקשריה הידידותיים כמעט עם כל העולם, מוצאת את עצמה מבודדת.
משרד החוץ האמריקני נשאל על הסיוע לברזיל, ובתגובה מנה את הצעדים שנעשו בעיקרם באביב שעבר – בזמן הגל הראשון וממשל טראמפ, ואמר שארה"ב ממשיכה לעמוד בקשר עם ברזיל בנוגע לצרכיה של האחרונה. גם הסיוע מכיוונים אחרים מצומצם מאוד. ארגון הבריאות העולמי החל לשלוח חיסונים. האיחוד האירופי העניק 28 מיליון דולר מאז פרוץ המגיפה ובחודש שעבר שלח 80,000 חיסונים.
העדר סיוע נרחב יותר ואפילו העדר ביטויים של סולידריות, מימשו את חששותיהם של רבים בברזיל שהמדינה תשלם מחיר בינלאומי על מדיניות החוץ השנויה במחלוקת של בולסונארו ועל התעלמותו ממגבלות הקורונה שהופעלו בכל העולם. ברזיל מעולם לא הייתה מדינה שיכלה להרשות לעצמה להתעלם מהעולם. היא מדינה ענקית, בלתי שוויונית ומתפתחת, אשר מאז ומתמיד ניהלה מדיניות חוץ שהתמקדה ביצירת בריתות. היא הרחיבה מדי שנה את הסגל הדיפלומטי שלה, אחד הגדולים בין המדינות המתפתחות. פניית פרסה ממדיניות זו הייתה יקרה מכפי שיכלה להרשות לעצמה. בולסונארו איננו טראמפ: ארה"ב יכולה לייצר לבדה חיסונים, ברזיל אינה יכולה.
ממשלו של בולסונארו חתר תחת האמון בחיסון הסיני, בדיוק כאשר ארצו הייתה תלויה בסין לחומרי גלם לחיסונים. אדוארדו בולסונארו, בנו של הנשיא, האשים את סין באחריות למגיפה ובכך שהיא משתמשת ברשתות הדור הסלולרי החמישי לצורכי ריגול. שר החינוך לשעבר צייץ מסר גזעני נגד סין. בייג'ינג הזהירה מפני "השלכות שליליות" אם רטוריקה זו תימשך; בחודש ינואר עיכבה סין משלוח חיסונים לברזיל.
בשבוע שעבר, כאשר ברזיל דחתה את הצעתה של רוסיה לספק את החיסון "ספוטניק" בנימוק שהוא אינו אמין, שר האוצר שלה, פאולו גואדס, יצא שוב נגד סין – שחיסונים מתוצרתה מצויים בידי ארצו. "הסינים המציאו את הנגיף והחיסון שלהם פחות יעיל מהאמריקני", אמר. שגריר סין הגיב: "נכון לעכשיו, סין היא הספקית המובילה של חיסונים וחומרי גלם לברזיל". את המחיר של הקטטות הדיפלומטיות הללו משלמים אזרחי ברזיל – בחייהם.

תאריך:  03/05/21   |   עודכן:  03/05/21
+לראשונה: וריאנט ברזילאי וצ'ליאני בישראל
19:19 03/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תינוקת ומבוגר מחוסן ששבו מחו"ל אובחנו כנשאי הוריאנט הברזילאי של נגיף קורונה  ▪  ישראלי ששב מחו"ל נושא את וריאנט צ'ילה  ▪  19 מאומתים נוספים בווריאנט ההודי - כולם זרים

[צילום: ארלדו פרז, AP]
+הנחיות חדשות לכניסה וליציאה מישראל
14:26 03/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אזרחים ותושבים ישראלים (לרבות מחוסנים ומחלימים) אשר יכנסו לישראל מהמדינות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה, יחויבו בבידוד ביתי למשך 10 ימים כפוף לשתי בדיקות PCR שליליות

[צילום: עודד בלילטי/AP]
+אושרה הארכת חובת הבדיקות בכניסה לארץ עד חודש יוני
12:26 03/05/21  |  

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה (ב׳) במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות להארכת חובת הבדיקות בכניסה לארץ, עד ליום שלישי, ה-1.6.21.
התקנות קובעות כי אדם נדרש לבצע בדיקה 72 שעות לפני כניסתו לישראל, וכן בדיקה לאחר הגעתו לישראל בתחנת הגבול.

+קורונה בישראל: 47 מאומתים חדשים אובחנו אתמול
10:14 03/05/21  |  מירב ארד

קורונה בישראל: 47 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. 104 חולים שמצבם מוגדר קשה. 62 מונשמים. 6,366 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יאיר דקל
אני בהחלט מסכים, שלא סיפקו לנו מידע    למשל, לא ראיתי פרסומים על מספר המתים בארץ מכל המחלות והתאונות ומזקנה    היו דיווחים אינסופיים רק על מתי הקורונה
איתמר לוין
אקונומיסט מונה שלוש סיבות: הסיוע ודמי האבטלה הנדיבים, החשש מפני מגע קרוב והידבקות, והזמן שלוקח להסתגל לשינויים מבניים בשוק העבודה
עידן יוסף
איציק וולף
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס שיגרה מכתב למנכ"ל משרד החינוך על הצורך הדחוף בדיגום נרחב בבתי ספר שבהם התגלו מקרי קורונה    "מצפים לשיתוף הפעולה של משרד החינוך, מנהלי בתי הספר והרשויות המקומיות, ולעבודה מהירה ומשותפת מול ההורים כדי להפחית את הסיכון המשמעותי האפשרי"
איציק וולף
המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה 41 מקרים של וריאנט הודי בישראל    מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל    בין הנדבקים - חמישה ילדים מבתי ספר שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il