X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זוהר בן-אשר מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
למרות שמה שקרה במירון בל"ג בעומר היה אסון קולוסאלי, צריך להתייחס למה שקרה שם לא במונחים של אסון אלא לקרוא לילד בשמו: הפקרות רבתי וחוסר אחריות!
▪  ▪  ▪
חוסר אחריות [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

תמיד כאשר מתרחש אסון ממהרים רבים, בעיקר הפוליטקאים שבהם, להכריז ש"זה לא הזמן לחפש אשמים כאשר אנחנו קוברים את מתינו". אבל האמירה הזאת היא בעיקר ניסיון מצד אותם שאולי פוחדים שהם יהו אלה שיימצאו אשמים להסיט את הדיון כך שיוכלו להמשיך בתרבות ה"יהיה בסדר" שהביאה לאותו אסון.
האמת היא שלמרות שמה שקרה במירון בל"ג בעומר היה אסון קולוסאלי, צריך להתייחס למה שקרה שם לא במונחים של אסון אלא לקרוא לילד בשמו: הפקרות רבתי וחוסר אחריות! כי אכן, זה מה שהיה שם: הפקרות רבתי וחוסר אחריות.
מי אשם? די ברור - כל מי שגרם לממשלות ישראל שלא לעשות כלום בהר משך שנים; כל מי שחשב שאם יגיעו עוד ועוד אנשים לאירוע בהר זה יסמל הצלחה של המנהיגות הפוליטית והרבנית להשפיע על הממשלה וראשיה; כל מי שישב בממשלה ולא פעל כדי למנוע אפשרות לאסון שכזה.
לא רק מבקר המדינה זעק והצביע על הליקויים ודרש לתקנם, ואף חיבר דוח מעקב שהראה שדבר לא נעשה. גם רבים אחרים הצביעו משך השנים על הסכנה המיידית לחיי אדם שיש בקיום אירוע המוני בהר מירון. כמובן, איננו מדברים על המבקר הנוכחי שכל מה שהוא עושה הוא לרצות את אדוניו, הנאשם בפלילים נתניהו, אלא על המבקרים שלפניו; אלה שהיו מבקרים של ממש גם אם לקח להם זמן להצמיח שינייים.
כך, למשל, כאשר יאיר לפיד היה שר אוצר הוא קיבל לידיו מסקנות ועדה מקצועית שקבעה כי יש להעביר את ההר ואת ניהול האירועים בו לידי המדינה. לפיד ניסה לבצע את ההמלצות אלא שאז פנו ההקדשים, שמשום-מה הניהול של ההר היה בידם (כנראה עוד מימי הטורקים) לבג"ץ וביקשו לבטל את החלטת השר. בהליך גישור שלו הסכימה המדינה, בהנהגת הנאשם בפלילים נתניהו ושותפו העבריין המורשע והאסיר-לשעבר דרעי, לדחות את העברת הבעלות לידיה ולהשאירה בידי ההקדשים שהוכיחו משך שנים את חוסר יכולתם לנהל כראוי את המקום תוך שהם מסכנים מדי שנה רבבות של אנשים ששבים ומתפתים לדברי החלקות של מנהיגיהם - הרבנים והפוליטיקאים החרדים - וממשיכים לגדוש את ההר בהמוניהם. ראש הממשלה היה, בעת ההסכמה, הנאשם נתניהו ואיתו הסכימו חבר מרעיו דרעי וליצמן שבכך קרצו לקהל בוחריהם כמי שאומר "הנה ניצחנו ואפשר להמשיך לעשות מה שרוצים".
לצד הקולות המבקשים שלא להצביע על אשמים, יש קולות נוספים, גם הם בעיקר מצד חוגים חרדיים, שמציעים כי המדינה תממן ותנהל את האירועים בהר אבל ללא שתקבל על עצמה את הבעלות. אלה מזכירים את התוכחה שהטיח הנביא אליהו במלך אחאב: "הֲרָצַחְתָּ וְגַם יָרָשְׁתָּ" (מלכים א', כ"א, 19). כי הרי מה עומד מאחורי ההצעה המגונה הזאת למעט הרצון להמשיך ולהחזיק בנכס ששייך לעם היהודי כולו ולקבל תמיכות ממשלתיות...
אותם המבקשים שהמדינה תימנע מלקבל על עצמה את הבעלות והניהול של האתר (שמבחינת מספר המבקרים שהוא מושך אליו הוא שני רק לכותל המערבי) הוא שאם ההר יעבור לבעלות הציונים, כפי שרבים מהחרדים מכנים את המדינה היהודית הריבונית, הרי שאותם רבבות של חרדים הגרים בחו"ל ואינם מכירים כלל במדינה יימנעו מלהגיע אליו כפי שהם נמנעים מביקורים בכותל, רק משום שהוא "נמסר לידי הציונים" כפי שהם אומרים.
אבל מבחינתה של מדינת ישראל, זו שהקימה אותה התנועה הציונים בהתנגדות הכנופיות החרדיות הללו שהם לא פחות מאשר צוררי ישראל (וגילוי נאות: האדמו"ר מסאטמר, העומד בראשם, הוא קרוב משפחה ישיר שלי), השאלה היא פשוטה: מי הוא הריבון? האם הריבון הוא ממשלת ישראל? או שמא הריבון הוא איש סאטמר החרדי האנטי-ציוני, ולמעשה, האנטישמי? ואם הריבון הוא אכן ממשלת ישראל - גרועה ככל שתהייה - שפועלת באישור הכנסת שהיא בית הנבחרים של העם בישראל, הרי שראוי שמדינת ישראל תיטול על עצמה את הבעלות על הר מירון ועל הטקס הדתי שנעשה במימון המדינה. וזה עוד לפני שנפתחת חקירה עצמאית ובלתי-תלוייה שכמותה יכולה לעשות רק ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט עליון שמונה על-ידי נשיאת בית המשפט העליון.

תאריך:  03/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
+"בתום ימי האבל יופקו הלקחים"
18:00 03/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת קיימה ישיבת אבל מיוחדת בעקבות אסון מירון שבו קיפחו 45 בני אדם את חייהם  ▪  נתניהו: בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר  ▪  דרעי: כל הפעילות של נציגי הציבור הדתי והחרדי ושלי היו כדי שהגבלות הקורונה לא יחולו בשטח הפתוח

[צילום: דוברות הכנסת]
נתניהו. רק אחרי ימי האבל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הצעה: ועדת חקירה פרלמנטרית לאסון מירון
17:51 03/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לדברי חבר הכנסת שמחה רוטמן, האירוע במירון והרקע לו מערבים בתוכם פעילות של רשויות המדינה השונות, לרבות הרשות השופטת והליכים מרובי שנים שהתנהלו בפניה  ▪  "המחלוקות הפוליטיות בממשלה ומתן בלעדיות לקביעת הרכב הוועדה על-ידי הרשות השופטת יכתיבו כמעט ממילא את גבולות הגזרה של הבדיקה והחקירה, מראש"

ח"כ רוטמן. הליך שקוף ופתוח [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מנדלבליט: ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
17:22 03/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע שהממשלה יכולה להקים ועדה כזו למרות שהיא ממשלת מעבר, שזוהי הדרך הנכונה ביותר לבחון את האסון ושיש לעשות זאת בהקדם האפשרי  ▪  מסביר שהדחיפות נובעת מהצורך בריכוז פעולות החקירה, הצורך להפיק לקחים לקראת אירועים דומים ומתן מענה חלקי לתחושות הקשות של הציבור

מודעות אבל במאה שערים
+שבתאי: לא אתן למשטרה להיות השעיר לעזאזל
16:07 03/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המפכ"ל מביע תמיכה של 200 אחוז במפקד המחוז הצפוני על פועלו באסון מירון  ▪  השר אוחנה: גורמים בתקשורת מנסים לתקוע טריז בין המפכ"ל ומפקד המחוז לשר

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כשביבי צודק
13:25 03/05/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הוא אוחז בכוח ובחסות הבג"ץ (לפי שעה) בהגה השלטון, אבל אסור לו לנהוג  ▪  חייבים ליטול ממנו את הרישיון

נתניהו. עיניו כהו וקהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אסון מירון - לא צריך ועדת חקירה!
12:25 03/05/21  |  ד"ר שלמה צדוק   |   לרשימה המלאה

סוחרי הטרגדיות המקצועיים החלו עם רעיון הכשל של הקמת ועדת חקירה ממלכתית כשהם מביטים בהנאה על הגיליוטינה  ▪  אלא שההיסטוריה מוכיחה כי ועדות חקירה אינן פתרון אלא לכל היותר הם תעריפון הוצאה להורג

מי יועלה לגרדום? [צילום: ישי פרידמן]
+מבקר המדינה הודיע על בדיקה מיוחדת לאסון במירון
11:54 03/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הביקורת תתמקד בבחינת פעילות כלל הגורמים, בדיקת הפעולות לתיקון הליקויים שנמצאו במתחם קבר הרשב"י והסדרת אירועים המוניים דתיים  ▪  אנגלמן: ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד-משמעי

מתניהו אנגלמן. בדיקה מיוודת
+חכ" גפני: "לא מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית"
11:18 03/05/21  |  מירב ארד

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני התייחס בפתח ישיבת ועדת הכספים לאסון במירון: "היות ואני מכיר את הסוגיה הזו, אם זו הייתה ממשלה מוגדרת היינו אומרים הממשלה הזו לא מושלת. היו פה ממשלות שונות, זה היה כל הממשלות, שמירון מחוץ לתחום. הסברה הייתה שהיו ניסים - הניסים ימשיכו. כל הממשלות לא נתנו דעתם. בכל מקרה לוועדת חקירה ממלכתית, אני לא מתנגד אבל זה צריך להיות בתנאי שהמדינה, ולא משנה איזו ממשלה, בסופו של דבר הוועדה תגיד שצריך להשקיע שם כסף. אם יעשו זאת אז ועדת חקירה ממשלתית שווה, אם לא אז ימצאו איזה שוטר להאשים"

+אסון הר מירון - כמה הרהורים
10:40 03/05/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

כמו בכל אירוע התקשורת חושפת עכשיו עדויות, הקלטות ומסמכים שמראים שהכל היה ידוע ולא עשו כלום  ▪  אם הכל היה כל כך היה ידוע מדוע אף כלי תקשורת לא התריע, לא ביצע תחקיר, מדוע אף כלי תקשורת לא הביא מדבריהם של אותם אלו שהתריעו, והם גורמים ידועים?

הכל ידוע מראש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה כן הזמן לחפש אשמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקמת ועדה בראשות שופט, למה?
ב_שמואל  |  3/05/21 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
דן מרגלית
הוא אוחז בכוח ובחסות הבג"ץ (לפי שעה) בהגה השלטון, אבל אסור לו לנהוג    חייבים ליטול ממנו את הרישיון
ד"ר שלמה צדוק
סוחרי הטרגדיות המקצועיים החלו עם רעיון הכשל של הקמת ועדת חקירה ממלכתית כשהם מביטים בהנאה על הגיליוטינה    אלא שההיסטוריה מוכיחה כי ועדות חקירה אינן פתרון אלא לכל היותר הם תעריפון הוצאה להורג
מירב ארד
הביקורת תתמקד בבחינת פעילות כלל הגורמים, בדיקת הפעולות לתיקון הליקויים שנמצאו במתחם קבר הרשב"י והסדרת אירועים המוניים דתיים    אנגלמן: ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד-משמעי
יהודה קונפורטס
כמו בכל אירוע התקשורת חושפת עכשיו עדויות, הקלטות ומסמכים שמראים שהכל היה ידוע ולא עשו כלום    אם הכל היה כל כך היה ידוע מדוע אף כלי תקשורת לא התריע, לא ביצע תחקיר, מדוע אף כלי תקשורת לא הביא מדבריהם של אותם אלו שהתריעו, והם גורמים ידועים?
רות רזניק
במוחי חלפה השאלה איך הן מסתדרות עם כל הקריאות לעזרה, עם אנשי מד"א וזק"א ומשטרה ואיחוד והצלה?    שאלתי את עצמי איך הן מצליחות לעשות את צרכיהן כאשר הן מוקפות בגברים זרים? כידוע, הגברים מתפנים בקלות, אך אישה עם תינוק בזרועותיה לעיני הציבור הרחב כאשר אין שיח בסביבה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il