X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מצב הקורונה בארה"ב, 3.5.21 / CNBC
בשל הספקנות לחיסונים והתפשטות הווריאנטים

ארה"ב לא תגיע לחסינות עדר

ניו-יורק טיימס: המטרה כעת היא לשמור על רמה נמוכה של אשפוז ותמותה, כך שהקורונה תהפוך למחלה עונתית הפוגעת בעיקר בקבוצות סיכון
▪  ▪  ▪
חיסונים בעיר סיאטל [צילום: טד וורן, AP]

ארה"ב לא תגיע לחסינות עדר מפני הקורונה – לפחות לא בעתיד הקרוב ואולי לעולם לא. הנגיף יהיה נוכח ברחבי ארה"ב במשך שנים, הוא עדיין יגרום לתחלואה ותמותה, אך במספרים הרבה יותר קטנים ובממדים שיאפשרו לנהל כמעט חיי שגרה. זו מסקנתם של מומחים המצוטטים בניו-יורק טיימס.
עד כמה יהיו המספרים קטנים יותר -זה תלוי בהיקף ההתחסנות בארה"ב ובעולם. מה שברור הוא, שהנגיף משתנה מהר מדי, וריאנטים חדשים נפוצים במהירות קלה מדי וההתחסנות מתקדמת לאט מדי. המשך המגבלות – במיוחד לבעלי הסיכון הגבוה ביותר בשל גיל, חשיפה לנגיף או מצב בריאותי – יהיה חיוני להגבלת חומרת ההתפרצויות, גם אם לא תדירותן. המטרה: להפוך את הקורונה למחלה סבירה.
השינוי בתחזיות מציב אתגר חדש לרשויות בריאות הציבור. השאיפה לחסינות עדר – אולי כבר בקיץ הקרוב – תפסה את דמיונו של חלק ניכר מהציבור האמריקני. ההכרה בכך שהיא אינה אפשרית עלולה לצרף תחושה של "אז למה לטרוח" לרשימת הסיבות של מסתייגי החיסון. לאמיתו של דבר, ההתחסנות נותרה ותיוותר המפתח החשוב ביותר להפיכת הנגיף לאיום שניתן לשלוט בו.
ד"ר אנתוני פאוצ'י, האיש מספר אחת בממשל במאבק בקורונה, משקף בגלוי את השינוי בגישה: "אנשים מתבלבלים וחושבים שההידבקות לא תרד עד שמגיעים לרמה המיסטית הזאת של חסינות עדר, מה שלא יהיה המספר. לכן הפסקנו להשתמש במונח הזה במובן הקלאסי שלו. אני אומר: תשכחו את זה לרגע. אם תחסנו מספיק אנשים, ההידבקות תרד".
בשלבים הראשונים של הקורונה סברו רוב המומחים, כי חיסון 60%-70% מהאוכלוסייה יוצר חסינות עדר – מצב בו הנגיף מתחסל משום שאין לו די אפשרויות להתרבות. אבל הנחות אלו התבססו על הנגיף המקורי ולא על המוטציות המדבקות יותר, המתרבות במקביל להאצת ההתחסנות. בשל כך, המומחים מדברים כעת על 80% התחסנות – וייתכן שהמספר ימשיך לעלות יחד עם המוטציות.
סקרים מלמדים, כי 30% מן האמריקנים עודם מהססים לגבי קבלת החיסון. הנתון צפוי להשתפר, אך לא במידה מספקת כדי להגיע לחסינות עדר. סיבה נוספת היא, שהמונח "חסינות עדר" מתייחס למדינות שלמות – אבל קשה מאוד להשיגו במדינה ענקית כמו ארה"ב; מגיפות מתפשטות ברמה המקומית. לנגיף לא אכפת אם 95% מתושבי ארה"ב התחסנו אבל בעיירה קטנה השיעור הוא 70% בלבד; הוא יתפשט באותה עיירה ובסביבותיה – ומשם ימשיך הלאה. היכולת להשיג חסינות עדר ברמה המקומית היא קשה בהרבה ותלויה במספר רב של גורמים, החל בהתנהגות הציבור וכלה באיכות התברואה.
יתרה מזאת, מדגיש הטיימס: קלות התנועה הבינלאומית מחייבת להגן לא רק על האמריקנים אלא על כל תושבי העולם; כל וריאנט מגיע בסופו של דבר לארה"ב. וכאן המצב עגום: רק 2% מתושבי הודו חוסנו בשתי מנות, ובדרום אפריקה השיעור הוא פחות מ-1%.
אם לא ניתן להגיע לחסינות עדר, הנתונים החשובים ביותר הם התחלואה והתמותה לאחר הקלת מגבלות הקורונה. מבחינה זאת, ארה"ב במסלול הנכון ונתונים אלו מצויים בירידה חדה ומתמדת, ואם שיעור ההתחסנות ימשיך לעלות – הקורונה עשויה להפוך לעונתית, כמו השפעת, עם התפרצויות נקודתיות ומוגבלות.
בטווח של דור או שניים, המטרה היא שהקורונה תהיה כמו הצטננות רגילה: הידבקות ראשונה בגיל הילדות ולאחר מכן הידבקויות קלות מדי פעם. לחלק מן החולים יהיו תופעות לוואי במשך שבועות או חודשים, אבל לא תהיה לכך השפעה על מערכת הבריאות בכללותה, וניתן יהיה להגן על הפגיעים במיוחד מפני תמותה. אם הבדיקה והמעקב ברמה המקומית יישארו יעילים, ייתכן ששיעור ההידבקות יהיה כה נמוך, עד שניתן יהיה לאתר מיד את המקרים הראשונים ולפעול נגד התפשטות הנגיף.
כאמור, החיסונים נותרו המפתח ועדיין יש צורך לשכנע מספיק אמריקנים להתחסן – ומדובר במאמץ מתמשך. הקושי נובע הן מן הספקנות בקרב חלק ניכר מן האמריקנים והן מן הקושי להגיע לקבוצות מסוימות, כמו חסרי בית, מהגרי עבודה וחלק מקהילות המיעוטים. הדרך הטובה ביותר היא להפעיל דמויות הנהנות מאמון, אשר ידברו במישרין על גורמי הספקנות – פחד, חוסר אמון, תפיסות שגויות, קשיי הגישה והעדר המידע. אנשים צריכים לראות את הדומים להם מאמצים משהו, בטרם הם עצמם יסכימו לנסות אותו – וזה חל גם על החיסונים. ולמרות שילדים מפיצים את הנגיף פחות מאחרים, המומחים מסכימים שחיסונם מהווה אף הוא מרכיב חיוני בהקטנת מספר הנדבקים. בטווח הארוך יותר יהיה צורך לדאוג גם לתינוקות.
תרחיש האימים הוא שאם לא יתחסנו מספיק אמריקנים, עלולים להתפתח וריאנטים מדבקים במיוחד שיפגעו גם במתחסנים. המהירות והחומרה של התפרצויות כאלו יקבעו האם ארה"ב תוכל להמשיך ולשמור על שיעורי אשפוז ותמותה נמוכים, או האם היא תמצא את עצמה במאבק סיזיפי מדי שנתיים. אולי הציבור יוכל להסיר מעל ליבו את דאגת הקורונה, אך המופקדים על בריאותו ימשיכו להסתכל כל העת בחשש מעבר לכתפיהם.

תאריך:  05/05/21   |   עודכן:  05/05/21
+תוקף התו הירוק - עד סוף 2021
16:07 05/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו: "אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורך החיים הזה"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קורונה בארץ: 72 מאומתים חדשים אובחנו אתמול
09:54 05/05/21  |  מירב ארד

קורונה בישראל: 72 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. 90 חולים שמצבם מוגדר קשה. 55 מונשמים. 6,369 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,410,942 מתחסנים מנה ראשונה. 5,065,020 מתחסנים מנה שנייה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה במשאל טלפוני את תקנות משרד הבריאות להקלות נוספות    ההקלות כוללות בין היתר: העלאת מגבלת ההתקהלות ל-50 אנשים בשטח סגור ול-500 בשטח פתוח, אישור הפעלת חדרי כושר, בריכות ואטרקציות במבנה במתכונת "תו סגול" וביטול ההגבלות, לרבות על תפוסה, החלות על מקומות הפועלים במתכונת "תו ירוק"
איתמר לוין
ההתאוששות החלה עוד בימי טראמפ, אך ביידן העניק לה תנופה נוספת ובעיקר יצר בקרב האמריקנים את התחושה שהקורונה עומדת להסתיים
איציק וולף
החשב הכללי הודיע על הקלות בתנאי ההלוואות בקרן ההלוואות בערבות מדינה להתמודדות עם משבר הקורונה    ניתנה לגופים המממנים האפשרות להאריך את תקופת החזר האשראי של ההלוואות שניתנו לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת הקרן להתמודדות עם משבר הקורונה, לתקופה כוללת של עד 10 שנים
איתמר לוין
הוועדה קובעת שמערכת ביקורת הגבולות של בריטניה היא מסננת ולא מגן בתחום הקורונה - מדווח גארדיאן    החשש: כניסת וריאנטים קטלניים מחו"ל
איציק וולף
תינוקת ומבוגר מחוסן ששבו מחו"ל אובחנו כנשאי הוריאנט הברזילאי של נגיף קורונה    ישראלי ששב מחו"ל נושא את וריאנט צ'ילה    19 מאומתים נוספים בווריאנט ההודי - כולם זרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il