מושל ניו-יורק, אנדרו קומו, אומר שבתוך שבועיים תהיה הקלה ברוב מגבלות הקורונה. ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלסיו, רוצה שהעיר תיפתח מחדש לחלוטין ב-1 ביולי. אבל ברודוויי אינה מוכנה להדליק את האורות והמופעים יתחדשו לכל המוקדם בחודש ספטמבר – מדווח ניו-יורק טיימס. מדוע? משום שצריך לחכות שהתיירים יחזרו, המפיקים צריכים זמן לפרסם ולשווק, השחקנים צריכים להתכנס ולערוך חזרות, וכולם צריכים להגיע להסכמות על נוהלי הבטיחות.
הסיבה החשובה ביותר היא, שכולם לחוד וכולם יחדיו מנסים לשער מתי קהלים גדולים ירגישו בנוח למלא את טיימס סקווייר, להצטופף בכניסות לתיאטראות, ללכת במסדרונות צרים ולשבת כתף אל כתף עם זרים. רוב ההופעות בברודוויי מפסידות כסף אפילו בזמנים הטובים ביותר, כך שאין טעם להעלות אותן עם ריחוק חברתי, לנוכח הוצאות השכר והשכירות הגבוהות.
לוח הזמנים של ברודוויי, המתעדכן ללא הרף, הוא תזכורת לכך שהתאוששותה של ניו-יורק מהקורונה תהיה איטית והדרגתית. ההכרזות הפוליטיות הן רק מרכיב אחד; כל ענף כלכלי יצטרך לקבוע מתי וכיצד להיפתח, וכל עסק בפני עצמו יצטרך להחליט כיצד בדיוק לעשות זאת.
ברודוויי, האזור בו שוכנים 41 תיאטראות, משך 14.6 מיליון צופים שקנו כרטיסים ב-1.8 מיליארד דולר ב-2019. כולם נסגרו במארס 2020, והפתיחה מחדש תהיה כמובן קשה בהרבה. אחד האתגרים המרכזיים: התייבשות התיירות, שהיוותה שני שלישים מן הקהל. 30 מופעים מתכננים כעת להיפתח לפני סוף השנה, כמחציתם בספטמבר והאחרים לאורך הרבעון האחרון. אחד מהם יהיה "פנטום האופרה", ההצגה הממושכת ביותר בהיסטוריה של ברודוויי, האמורה להתחדש ב-22 באוקטובר. שלושת מחזות הזמר הנמכרים ביותר – "המילטון", "מלך האריות" ו-"Wicked" מתכננים להודיע השבוע בצוותא על פתיחה מחדש באמצע ספטמבר. ללהיטים ידועים אלו קשה פחות מאשר למחזות אחרים להציע את עצמם לצופים, וקרוב לוודאי שיעמדו בסיכון הכספי.
יש עדיין חוסר ודאות. האם הקהל יידרש למסיכות? (כן, לפחות בהתחלה). האם השחקנים יחלקו חתימות בכניסה? (לא, לפחות בהתחלה). האם הכניסה תותר רק למחוסנים (קומו אומר שהוא בעד, אבל התיאטראות יחליטו; נראה שהם ידרשו תעודת התחסנות או בדיקה שלילית). אפילו תדירות ההופעות טרם נקבעה; ארגוני העובדים מדברים על פחות משמונה ההצגות השבועיות המקובלות. זה אומר קיצוץ בשכר, אך העובדים יסכימו רק אם בעלי התיאטראות יסכימו להורדה מקבילה בדמי השכירות.
גם מדיניות התמחור צפויה להיות גמישה. חלק מן המפיקים מתכננים למכור את הכרטיסים במחירים דומים לאלו של ערב הקורונה, אך יבצעו התאמות בהתאם לביקוש. שינוי אחד יהיה מדיניות ליברלית יותר בהחזר כספים; "פנטום האופרה" יאפשר זאת עד שעתיים לפני ההצגה. המפיקים יצטרכו גם לחדש את החוזים עם השחקנים, שכמעט כולם הסתיימו במהלך הקורונה. חלק מן השחקנים זקוקים לרענון של קולותיהם וגופם. אחרים מתמודדים עם תופעות לוואי של המחלה. חלק מן הילדים הגיעו לגיל שמעבר לדמויותיהם. הכוכבת של הצגה אחרת נמצאת בהריון.
כמה הצגות ייפתחו מחדש רק בשנה הבאה, הבולטת שבהם – "הארי פוטר והילד המקולל", שמפיקיה בוחנים שוב את אורכה ואת המבנה שלה לפני שיחליטו מתי וכיצד לחזור לבמה. יש גם צרות אחרות: שני מחזות שהפיק סקוט רודין, כולל חידוש "סיפור הפרברים", מצויים בסימן שאלה בעקבות החלטתו לפרוש ממעורבות פעילה לאחר סדרה של פרסומים על התנהגותו הגסה כלפי עובדים ושותפים.
לעומת זאת, לפחות ארבעה מחזמרים חדשים ייפתחו בסתיו הקרוב. אחד מהם הוא "סיקס", מופע פופ דמוי קונצרט, שהצגת הבכורה שלו בוטלה 90 דקות בלבד לפני התחלתה במארס שעבר. בין האחרים: "דיאנה" ו"גברת דאוטפייר". מחזמר חמישי, על פרק מחייו של מייקל ג'קסון, צפוי לעלות מאוחר יותר השנה.
המפיק הראשי של "פנטום האופרה", קמרון מקינטוש, אומר לטיימס, כי שובו של התיאטרון חיוני לחיים התרבותיים והכלכליים של ניו-יורק ולונדון, אך מכיר בכך שיש נעלמים רבים. "איש אינו לוקח זאת כמובן מאליו ואיש אינו מניח שנחזור למה שהיה לפני הקורונה. אנחנו צריכים להיות אופטימיים אבל גם מעשיים, משום שאיש מאיתנו לא היה בעבר במצב כזה".