X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משרד החוץ הבריטי פרסם הנחיות חדשות המקשיחות את האכיפה בעבירות כלכליות ומצמצמות את היכולת לקבל פטור מסנקציות במקרים של גילוי מרצון
▪  ▪  ▪
צעדי אכיפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משרד החוץ וחבר העמים הבריטי (FCDO) פרסם מכוח חוק הסנקציות והלבנת הון לשנת 12018 ('חוק הסנקציות')’ הנחיות חדשות2 בדבר האיסורים והאופן שבו יש ליישם את הדרישות הקבועות בתקנות הסנקציות העולמיות נגד שחיתות 20213 ('התקנות').
ההנחיה החדשה הזו מחליפה את ההנחיה הקודמת שפורסמה לפני ארבע שנים, שעה שהמשרד ליישום סנקציות פיננסיות (OFSI) הוקם וקיבל את סמכויות האכיפה להטלת קנסות וסנקציות נוספות. למעשה, בעוד שההנחיות הקודמות התייחסו לסמכות הרגולטור לקבל מידע ופרטים על האופן שבו תאגיד מתחייב לפעול לשפר את הציות לחוק, ההנחיה החדשה עוסקת במתן אזהרות ומבהירה כי ה-OFSI יכול בכל מקרה של הפרה להטיל צעדי אכיפה שונים.
הנחיה החדשה כוללת 'שיטת עבודה מומלצת' (best practice) לעמידה באיסורים ובדרישות בתחום הלבנת הון; וכן מידע בנוגע לאכיפה ולנסיבות בהן הן אינן חלות. המסמך מהווה למעשה הנחיה משלימה להנחיות המפורטות יותר שפורסמו על-ידי משרדי הפנים ואוצר, באמצעות המשרד ליישום סנקציות פיננסיות (OFSI), והוא נועד לתת סקירה כללית יותר על האיסורים והדרישות הקבועות בתקנות, כאשר הוא מפנה במידת הצורך את הקוראים להנחיות הנוספות הנ"ל.
לשון הנחיה, להבדיל מהנחיה הקודמת, נוקשה בכך שהיא מדגישה את הסמכויות האכיפה של ה- OFSI ואת שיקול הדעת שהוא מתכוון להפעיל במקרים של הפרות חוק. דוגמאות להקשחת הגישה ניתן לראות בשינויים הבאים:
גילוי מרצון
על-מנת שה-OFSI יראה במסירה מידע משום גילוי מרצון המקטין את העונש שיוטל נקבע בהנחיה, זאת להבדיל מהנחיות הקודמות שדרשו שהמידע יהיה "שלם באופן מהותי", כי היא מצפה שהגילוי "יכלול את כל הראיות הנוגעות לכל עובדות ההפרה". דהיינו אם ה-OFSI יחשוף ראיות שהתאגיד מבצע העבירה לא מסר לו בדראשית אזי יש סיכוי שהוא לא יכיר בו כלל כמוסר מידע מרצון. מעבר לכך, הנחיה החדשה קובעת כי הפחתה בעונש אינה אוטומטית ויתכן שגם אם אדם גילה מרצון הוא לא ייהנה מפטור/הקבלה מסנקציות, זאת להבדיל מהגישה הקודמת שהעניקה הקלות לכל מי שמסר מידע.
מיון מחדש של עבירות באופן המקטין את ההקלות מעונש
הנחיה החדשה יוצרת הבחנה בין הפרות חמורות להפרות החמורות ביותר שהקלה בסנקציה נמוכה יותר (30% לעומת 50% בסנקציות חמורות), באופן המאפשר ל-OFSI לסווג מגוון גדול יותר של התנהגויות כחמורות ביותר, ובכך להביא לפטור קטן יותר במקרים בהם יש הצדקה לכך.
סיכום
נדמה כי הנחיה החדשה מצטרפת למגמה כללית של 'אפס סובלנות' של הכתר הבריטי לעבירות של הלבנות הון, זאת בדומה למדינות מערביות אחרות, כאשר מעת לעת מכייל הרגולטור לא רק את הגדרת העבירות ויכולת האכיפה, אלא גם את האופן שבו הוא מאפשר לתאגידים ליהנות מסנקציות מופחתות.
ואכן הנחיה חדשה זו באה שעה שהממשלה הבריטית פרסמה מתווה לרפורמה מקיפה בדיווח הכספי ופרקליטות המדינה (CPS) פרסמה לראשונה ב-30.3.2021 את האסטרטגיה שלה לטיפול בפשיעה כלכלית המציבה את עבירות הכלכליות בראש יעדיה.
נראה כי הרחבת שקול הדעת וחופש הפעולה של ה-OFSI בהתמודדות עם הפרות חוק צריכה להילקח בחשבון, כאשר התגובה הראויה לצעדים אלה צריכה לבוא לידי ביטוי בהעצמת מעמדם של קציני הציות, אלה המהווים את קו ההגנה המרכזי בצמצום סיכוני ציות.

הכותב הוא בעל משרד לעריכת דין העוסק במשפט מסחרי, יו"ר ועדת ציות אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עורכי הדין ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-FCDO פרסם הנחיות חדשות בנושא הלבנת הון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
גגן החיות התנכ"י מילא מקום חשוב בזכרונות ילדותי, אך גם משבגרתי, ואף ירדתי מהבירה לנגב, הייתי מבקר בו לעתים גם במקומו החדש, וכך נתגלגל לידי מעשה זה שכך היה
יהודה קונפורטס
המצב הכלכלי של ירושלים ממשיך להיות לא טוב, אבל ענף ההיי-טק בעיר צומח    האם הוא ימשוך את העיר כולה למעלה?
יורם דורי
משהגעתי לימ"ח במלחמת יום הכיפורים קרא לי אהוד, שמונה למפקד הפלוגה במקום המפקד הקבוע ששהה בחו"ל, וביקשני לשמש כתותחן בטנק שבפיקודו    לחבריי אמרתי שמהיכרותי עם אהוד מהשרות הסדיר סיכויי להישאר בחיים עלו בעשרות אחוזים
חלי ממן
לרגל יום החומוס הבינלאומי, אספנו 10 עובדות חשובות שתדעו על החומוס והיינו יכולים גם יותר    הקטניות, והחומוס ביניהם, הם מקור טוב לוויטמינים מקבוצת ה-B, כמו החומצה הפולית
דוד ארגז
מי שצפה אתמול בערוצי השטנה של הטלוויזיה ראה מסע הפחדה, ניסיון מאורגן לזרוע פניקה מהול בשמחה לאיד    הפוגרום הערבי והפגיעה בריבונות ישראל לא באמת הזיזו לשדרנים באולפן    מבחינתם הסכנה האמיתית היא שהאירועים יעכבו הקמת "ממשלת ריפוי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il