X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סאלי באזבי, כיום עורכת החדשות של AP, תעמוד בראש 1,000 חברי המערכת תחליף את מרטין ברון שפרש בסוף פברואר
▪  ▪  ▪
באזבי. 33 שנים בעיתונות [צילום: צ'אק זולר, AP]

העיתונאית הוותיקה סאלי באזבי מונתה (11.5.21) לעורכת הראשית של וושינגטון פוסט – האישה הראשונה בתפקיד ב-143 שנותיו של העיתון. באזבי תהיה אחראית על 1,000 חברי המערכת ותיכנס לתפקידה בחודש הבא. היא תחליף את מרטין ברון, אשר פרש בסוף פברואר לאחר שמונה שנים בתפקיד.
באזבי, בת 55, עומדת מאז 2017 בראש מערכת החדשות של סוכנות הידיעות AP, בה היא עובדת מאז החלה את דרכה בעיתונות ב-1988. מו"ל הפוסט, פרד ריאן, אומר כי נסיונה הבינלאומי העשיר של באזבי הפך אותה למתאימה במיוחד לעיתון המרחיב את פעילותו בחו"ל. העיתון הודיע על כוונתו לפתוח מערכות בלונדון ובסיאול, מה שיאפשר לו לייצר חדשות 24 שעות ביממה. הוא יפתח גם משרדים בסידני ובוגוטה, בנוסף ל-26 הקיימים מחוץ לארה"ב. לבאזבי יש גם ניסיון משמעותי בוושינגטון, כמי שעמדה בשנים 2016-2010 בראש משרד AP בעיר. היא סיקרה את הבחירות לנשיאות בשנים 2012 ו-2016, את הקונגרס, הבית הלבן וגופי ממשל פדרליים.
לדברי ריאן, העיתון חיפש מי שיוכל להרחיב את הפנייה לקהלים בארה"ב ומחוצה לה, החולק את ערכי הגיוון וההכלה שלו ויתן לו עדיפות בסיקור החדשות, בהעסקה ובקידום. הפוסט שאף למצוא "עיתונאי ברמה עולמית", בעל חוזק במיוחד בעיתונות חוקרת ובדיווח פוליטי, ואשר יוכל בצורה אמיתית להיות דובר יעיל של המקצוע. הוא אמר כי הוא ובעלי העיתון, ג'ף בזוס (בעל השליטה באמזון), הסכימו לחלוטין על מינויה של באזבי.
באזבי הייתה אחת מקומץ מועמדים אותם ראיין בזוס בשבוע שעבר; ריאן מסרב לומר מי היו יתר המועמדים. מינויה בא בהפתעה למי שעקבו מקרוב אחרי החיפוש בן עשרת השבועות, כותב הפוסט. לדברי העיתון, המועמדים המובילים האחרים היו קווין מרידה, שעבד בפוסט 22 שנים והיה עורך החדשות והכתבות עד שעבר בשנת 2015 לרשת ESPN ומונה בשבוע שעבר לעורך לוס אנג'לס טיימס; קמרון באר, עורך החדשות מאז 2015 וממלא-מקום העורך הראשי מאז פברואר; וסטיבן גינסברג, עורך חדשות הפנים שהוביל את רוב הסיקור של הבית הלבן בזמן דונלד טראמפ.
באזבי סיימה את אוניברסיטת קנזס ב-1988 והחלה לעבוד ככתבת AP במדינה, ומאוחר יותר בלוס אנג'לס, וושינגטון וסן-דייגו. ב-1996 מונתה לעוזרת ראש המשרד בוושינגטון. ב-2004 עברה באזבי לקהיר, כעורך איזורית למזרח התיכון. בעלה, ג'ון באזבי, היה מומחה למזרח התיכון במשרד החוץ; הוא הלך לעולמו ב-2016. לבאזבי שתי בנות, אמה בת ה-21 ומרגרט בת ה-20.
בזוס רכש את הפוסט ב-2013 תמורת 250 מיליון דולר ממשפחת גראהם; באזבי היא המינוי הראשון שלו לעורך ראשי. בזוס השקיע סכומים ניכרים בטכנולוגיה של העיתון ובאיסוף החדשות, ובכך אפשר לעיתון להתגבר על הירידה המתמשכת בעסקי העיתונות. לפוסט 3 מיליון מנויים דיגיטליים – פי שלושה מאז 2016, אבל הרחק מאחורי ניו-יורק טיימס (7.5 מיליון מנויים). בחודש מארס היו לו 88 מיליון מבקרים ייחודיים. לעומת זאת, המהדורה המודפסת הצטמקה בהרבה: 200,000 עותקים ביום ו-300,000 בימי ראשון. העיתון אומר כי בשנת 2020 הצליח לרשום רווח למרות הקורונה; כל העיתונאים קיבלו בינואר בונוס של 2,021 דולר.

תאריך:  12/05/21   |   עודכן:  12/05/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורכת ראשית לוושינגטון פוסט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה היא במדד האנטישמיות? ל"ת
סניל  |  12/05/21 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה מאפשרת לחלק ממשתמשיה לצרף קישורים בהם ניתן לתת תשלום ליוצרי התוכן    וושינגטון פוסט מדווח: יש המציעים לשתוק תמורת תשלום
איתמר לוין
תחקירים על העדר גיוון גזעי ועל מיליונים לחברי ארגון העיתונאים הזרים בהוליווד, הובילו לתגובות נזעמות ולסכנה לעצם קיומו של הטקס - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
65% מן המקרים החדשים - בקרב מי שלא התחסנו כלל או בצורה לא מלאה; המדינה השתמשה בחיסונים הפחות-יעילים של סין ואסטרה-זנקה, מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
העיתון גארדיאן מבוגר יותר מאשר גרמניה, ניו-יורק טיימס, רוב החברות הגדולות בבריטניה וה"פיש אנד צ'יפס". כיצד הוא עשה זאת?
איתמר לוין
אוסטין פורס את משנתו: פעילות חובקת-כל - מהשמים ודרך הסייבר ועד האוקיינוס - כדי להרתיע את אויביה של ארה"ב ולנצח בצורה מוחצת בכל עימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il