X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם יש קרן אור בפרעות בערים המעורבות זו ההתגייסות של יהודים שהגיעו ללוד, לעכו וליישובים אחרים כדי להגן על אחיהם
▪  ▪  ▪
שוטרים בלוד [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

הלפיד שכבה
זה היה שבוע לא מוצלח ל"מחנה השינוי". רק לפני כמה ימים היה נדמה שהפור נפל, שלקוסם נגמרו השפנים בכובע ועידן נתניהו מסתיים. בקבוקי שמפניה מילאו את המקררים, נאומי ניצחון נכתבו וחליפות נתפרו. באולפני הטלוויזיה הישמעאלית ניכרה אווירה חגיגית של סוף מסלול. תחושה של רגע היסטורי, התרגשות שהנה אחרי כל השנים "עשינו את זה". אבל אז הכל התהפך. המלחמה בעזה וההתקוממות של חלק מערביי ישראל טרפו את הקלפים והמחישו לציבור הישראלי שלא ניתן לקיים ממשלה יציבה עם המפלגות הערביות. הלחץ הבינלאומי בושש להגיע. איילת שקד דקרה את הבלון הפוליטי שמכונה נפתלי בנט והורידה אותו לאדמה וכאילו כדי להרגיז, פרויקט הצוללות שנועד לקשור בין אי-סדרים לכאורה ברכש הצוללות לנתניהו התמסמס כאשר הפרקליטות נסוגה מכתב האישום כנגד האלוף צ'ייני ועורך הדין שמרון. שיתוף הפעולה המוצלח בין גנץ לנתניהו בניהול המערכה היה יותר מדי אפילו בשביל אוהדי לפיד. היה רק חסר שיביאו את אלאור אזריה לאולפני ערוץ 20 בתור פרשן צבאי כדי שיסביר איך לדכא את ההתפרעויות בלוד ועכו. במרתפי הרל"ב פכרו ידיים בייאוש. אם לפיד היה דתי היה כנראה מתפלל להישג של החמאס, אפילו משהו קטנטן שישפיל את נתניהו. אבל אפילו החמאס אכזב וצה"ל הגיע לעימות מוכן פיסית ונפשית. לפיד מסתבר לא חשב עד הסוף ותמרן את עצמו למצב שטובתו הפוליטית וטובת המדינה מנוגדים. במקום להשהות את המגעים להקמת ממשלה עד לשוך הקרבות ולתת גיבוי מלא לממשלה הוא זיגזג. לפיד לא תפס שכאשר הוא מציג עצמו כאופוזיציה לממשלה בזמן מלחמה הוא מאבד את הלגיטימיות שלו ואת אהדת הציבור. לפיד לא הבין את מה שמחמוד עבאס הבין מייד. ניסיון להקים ממשלה חלופית בזמן שישראל חשה מותקפת, נתפס אצל רובנו לא רק כמעשה לא פטריוטי אלא כבגידה ממש.
אליעזר מרום (צ'ייני)
השבוע הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה על סגירת תיק החקירה כנגד מפקד חיל-הים לשעבר האלוף אליעזר מרום. האלוף צ'ייני כיום בן 65 שרת את מדינת ישראל במשך רוב חייו ועומדות לו זכויות רבות. בארבע השנים האחרונות עבר האלוף מרום מסע ייסורים שפגע בו נפשית, בריאותית וכלכלית. נגרם לו נזק רב ובדיעבד לאור סגירת התיק כנראה גם עוול מיותר גם אם לא מכוון. השאלה שאני שואל היא מי אמור לפצות אותו על כך ? אמנם, אי-אפשר להחזיר לו את השנים שנלקחו ממנו אבל ניתן היה לפחות להביע צער על הסבל שנגרם לו, לפצות אותו על ההפסדים הכלכליים שספג ולהחזיר לו את שמו הטוב ואת כבודו. בהזדמנות זאת אפשר לשאול גם האם אלו שטפלו עליו האשמות וחשדו בו פעלו באופן מקצועי, זהיר ומתוך שיקולים טהורים ?
משטרת ישראל
משטרת ישראל אכן לא יכולה להיות בכול מקום, אבל במקומות שבהם היא כן נמצאת מצופה ממנה למלא את תפקידה. מה שמוטל עליה בפרעות לוד, אינו להפריד בין ניצים או לאפשר מחאות. מה שנדרש ממנה הוא להגן על חיי אזרחים שלוים, לשמור על רכושם ולהגן על חופש התנועה. לשם כך על המשטרה לחתור למגע, להתעמת עם פורעים, לפזר ולעצור אותם בכול דרך שעומדת לרשותם כולל שימוש בנשק.
השוטרים לא נמצאים ברחובות כדי להוריד את גובה הלהבות אלא כדי להגן על השקט הציבורי גם אם זה דורש מהם לפגוע או להיפגע. לו המשטרה הייתה עוצרת אלפי פורעים והמהומות היו נמשכות, אפשר היה להבין אבל המשטרה עסוקה בלהרגיע את הרוחות במקום לבצע את תפקידה: לתפוס את הרעים ולהגן על הטובים.
אם יש קרן אור בפרעות בערים המעורבות זו ההתגייסות של יהודים שהגיעו ללוד, לעכו וליישובים אחרים כדי להגן על אחיהם. האנשים שעושים זאת מגיעים רובם לא כדי לפגוע בערבים אלא כדי להגן על אוכלוסייה יהודית מותקפת. אנשים אלה מוכנים להגיע על חשבון זמנם וכספם ולהעמיד את עצמם בסכנה והכול למען מטרה שאין ראויה ממנה. מי שבא לעזור לאחיו לא "לוקח את החוק לידיים". כאשר המדינה והמשטרה לא מספקות הגנה מספקת לתושבים שמורה להם זכות חוקית ומוסרית להגן על עצמם בעצמם או בעזרת אחרים. קראתי פוסט של חבר'ה שהגיעו ללוד ונתקלו שם בחבורת פורעים. אויה לאותה בושה: המשטרה עמדה בצד ולא התערבה ואפשרה לערבים "לשחרר קיטור" או במילים אחרות לרגום שוטרים באבנים ולשרוף מכוניות. אותם חבר'ה מעטים חתרו למגע, התנפלו על הערבים, הניסו אותם והגנו על המשטרה מפני הפורעים.
לעומת ההתגייסות המבורכת של האוכלוסייה היהודית בולט חוסר המעורבות של אוכלוסייה ערבית גדולה שמתנגדת לאלימות. לא די בכך שהם לא מעורבים. הם הראשונים שצריכים לגנות את אחיהם האלימים. הם הראשונים שמהם מצופה לצאת לרחובות ולהתעמת עם הפורעים. אם ערבים אזרחי ישראל מעוניינים באמת בדו-קיום עליהם לעזוב את עמדת הפרשנים ולצאת להילחם באלו שמוציאים להם דימוי אלים.

תאריך:  15/05/2021   |   עודכן:  15/05/2021
+מטח לעבר הדרום, המרכז והשומרון
00:09 16/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

האזעקות נשמעו במשך יותר מרבע שעה - בכמה מקומות מספר פעמים - בתל אביב, בפתח תקוה, בערים בשפלה, ביישובים שונים במערב השומרון, באשדוד ובאזור נמל התעופה בן-גוריון

יירוטים באזור המרכז, הלילה [צילום: חליל חמרה/AP]
+צה״ל זיהה ותקף מחסן אמל״ח בדיר אל בלח
23:59 15/05/21  |  איציק וולף

כוח צה״ל תקף מחסן אמל״ח בתוך בסיס צבאי במסגרת סיכול יכולות מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס ומנע ירי לעבר מדינת ישראל.

+"מעריך שיעד ההצתה לא היה בית ערבי"
21:45 15/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אמיר אוחנה התייחס ליידוי בקבוקי התבערה בערים המעורבות וציין כי ההנחיה שניתנה לשוטרים היא לירות ברובי רוגר במיידי בקבוקי התבערה משום שמדובר בטרור  ▪  על התקרית ביפו אמר: אני מבין שההערכה שהיעד לא היה בית של ערבים. יש בתים של יהודים שסבלו גם הם מהאירוע ואני מניח שהם היו היעד

ההנחיה: ירי באמצעות אמצעי פיזור הפגנות [צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90]
+פרעות הערבים בירושלים: הושבת חלק משירות הרכבת הקלה
21:11 15/05/21  |  עידן יוסף

שיבושים בתנועת הרכבת הקלה בירושלים בעקבות נזק רב לתשתיות שגרמו פורעים ערבים באיזור שועפאט - אין רכבות בין גבעת המבתר לחיל האוויר. הרכבת תפעל בין גבעת המבתר להר הרצל בלבד.

+שר הביטחון קיים הערכת מצב לקראת המשך פעילות מבצעית
21:02 15/05/21  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, סיים הערכת מצב לקראת המשך הפעולות המבצעיות הערב. בדיון הערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש אגא"ס אלוף טל קלמן.

+צה"ל פוצץ את בית ראש מטה מבצעים מיוחדים של חמאס
20:58 15/05/21  |  איציק וולף

מטוס קרב של צה"ל תקף במוצאי השבת את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

[צילום: דו"צ]
+תיעוד: פגיעת רקטה בכביש 4
20:46 15/05/21  |  עידן יוסף

כך נראתה פגיעת רקטה הלילה בסביבות השעה 2 באזור המרכז של כביש מספר 4 (אזור אשדוד).

[צילום: נתיבי ישראל]
+מטחים ופגיעות במרכז ובדרום: הרוג בר"ג
13:59 15/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטחי רקטות כבדים שוגרו אל עבר ערי גוש-דן, אשדוד, אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה  ▪  גבר כבן 50 נהרג מפגיעת רקטה ברמת גן  ▪  נפילה נוספת אירעה סמוך לסניף איקאה בראשון לציון, רקטה נוספת נפלה בחצר בית מגורים ביבנה  ▪  פגיעה ישירה בבניין רב-קומות באשדוד, חלק מרקטה גרם לנזק בבניין בבאר שבע - לא דווח על נפגעים  ▪  צה"ל תקף מספר מטרות ייצור ואחסון אמל"ח משמעותיות של ארגוני הטרור

פגיעת רקטה ברמת גן [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מהזירה בר"ג [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מטח של כ-30 רקטות שוגר לגוש-דן, אין נפגעים
13:44 15/05/21  |  

סמוך ל-13:15 (יום שבת) שיגרו ארגוני הטרור מהרצועה מטח של כ-30 רקטות לעבר גוש-דן. מרבית הרקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. אחת הרקטות נפלה במרכז רמת גן וגרמה לנזק. לא דווח על נפגעים.

+כיפת ברזל יירטה מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לישראל
12:12 15/05/21  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן (יום שבת( כי קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. יחידת הבקרה האווירית הייתה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

+עזה: 8 ילדים ו-2 נשים בני אותה משפחה נהרגו בתקיפת צה"ל
11:47 15/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההרוגים בני משפחת אבו-חטב חגגו יחד את עיד אל-פיטר  ▪  על-פי הדיווחים בניין בן ארבע הקומות הופץ מספר פעמים לפני שנהרס כליל  ▪  הפלשתינים מדווחים על 139 הרוגים בסבב הלחימה

139 הרוגים בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
תקיפת צה"ל בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אזעקת צבע אדום בכיסופים וניר עוז
11:37 15/05/21  |  מירב ארד

+רכבה של ח"כ אפרת רייטן הוצת הלילה ביפו
11:20 15/05/21  |  מירב ארד

מסגרת המהומות ביפו, הוצתו רכביה של חברת הכנסת אפרת רייטן המתגוררת בעיר. לא היו נפגעים באירוע.

הצתת הרכב של ח
+נעצר תושב עכו החשוד בהחזקת בקבוקי תבערה וכוורות זיקוקים
10:58 15/05/21  |  מירב ארד

בלשי תחנת עכו בשת"פ שב"כ לכדו (יום ו') תושב עכו בן 24 במהלך חיפוש בעיר, ותפסו מספר בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה, כוורות זיקוקים ומסכת גז. בקבוקי התבערה נתפסו והועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות משטרת ישראל. החשוד נעצר לחקירה.

+זהו עימות רב-זירתי וכך יש לנהלו
09:42 15/05/21  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה

ירושלים, עזה, היישובים המעורבים - כולם חלק מאותה מערכה, המציבה אור אדום בפני חוסר יכולתה של ישראל לפעול בשילוביות  ▪  יש להרגיע את הרוחות בערים המעורבות ולפעול ביד קשה נגד ערבים ויהודים כאחד; המטרה מול חמאס היא לשלול ממנו את כוח הסחטנות; ולהגביר את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלשתינית

לוד. זיקה הדוקה בין הזירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פגיעות בבניינים בב"ש ובאשדוד
09:27 15/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטחים כבדים נורו לעבר ב"ש, השפלה, אשקלון והעוטף  ▪  רקטה פגעה בבניין מגורים בבבאר שבע, לא היו נפגעים  ▪  3 רקטות נפלו באשדוד, אחת פגעה בבניין רב קומות בעיר וגרמה לשריפה  ▪  צה"ל: 200 רקטות נורו מרצועת עזה ב-12 שעות  ▪  צה"ל ממשיך לתקוף מטרות של ארגון חמאס ברצועה

יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון [צילום: אבי רוקח/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש הערות על המצב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקוסם נתניהו עומד לשחרר
סניל  |  16/05/21 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
אודי דקל
ירושלים, עזה, היישובים המעורבים - כולם חלק מאותה מערכה, המציבה אור אדום בפני חוסר יכולתה של ישראל לפעול בשילוביות    יש להרגיע את הרוחות בערים המעורבות ולפעול ביד קשה נגד ערבים ויהודים כאחד; המטרה מול חמאס היא לשלול ממנו את כוח הסחטנות; ולהגביר את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלשתינית
מירב ארד
מטחים כבדים נורו לעבר ב"ש, השפלה, אשקלון והעוטף    רקטה פגעה בבניין מגורים בבבאר שבע, לא היו נפגעים    3 רקטות נפלו באשדוד, אחת פגעה בבניין רב קומות בעיר וגרמה לשריפה    צה"ל: 200 רקטות נורו מרצועת עזה ב-12 שעות    צה"ל ממשיך לתקוף מטרות של ארגון חמאס ברצועה
מירב ארד
פגיעה ישירה בבית בשדרות. אין נפגעים, נגרם נזק משמעותי    אחה"צ רקטה נפלה בסמוך לבאר שבע וגרמה לפציעה של אדם באורח קל    מהשעה 07:00 בבוקר זוהו כ-140 שיגורים משטח רצועת עזה    עימותים קשים גם בגדה - הפלשתינים מדווחים על 10 הרוגים
מירב ארד
הוסיף: "נפעיל את כל הכוח ואנחנו מוסיפים הרבה כוח בחתירה למגע, בטיפול בפושעים ובמפגעים הללו"    עוצר יוטל בלוד החל מהשעה 21:00, עימותים התפתחו בירושלים, חיפה ועכו
יואב יצחק
ראש הממשלה מזהיר את ארגוני הטרור: "הם שיגרו טילים לערינו, הם משלמים וישלמו על-כך מחיר כבד. זה עוד לא נגמר. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לערינו ולאזרחינו"    נתניהו מברך על התמיכה הבינלאומית מצד מנהיגים בכירים בעולם ובראשם נשיא ארה"ב ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il