X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
יו"ר המיעוט בבית הנבחרים טוען שאיש אינו מפקפק בלגיטימיות של ביידן - מלבד טראמפ, חלק מחבריו ואולי גם הוא עצמו, מציין וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
סטפניק. נאמנות לטראמפ [צילום: אנדרו הרניק, AP]
כך ייעשה למתנגדת לטראמפ
איתמר לוין
הרפובליקנים בקונגרס עומדים להדיח את ליז צ'ייני מהנהגת הסיעה - משום שהיא מעזה להתנגד לטענות השקריות של טראמפ. זה אומר הרבה על המפלגה, סבור אקונומיסט
לרשימה המלאה

"אני לא חושב שאיש מפקפק בלגיטימיות של תוצאות הבחירות", אמר מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מק'ארתי – מיד לאחר שהוביל להדחתה של ליז צ'ייני מהתפקיד מספר שלוש בסיעה משום שאמרה שטענותיו של דונלד טראמפ בנושא הן שקריות. למעשה, מציין וושינגטון פוסט, רוב הרפובליקנים אומרים בסקרים שהם מאמינים שהבחירות נגנבו מטראמפ – אחרי ששמעו זאת במשך חודשים מפי הנשיא לשעבר ומנהיגי המפלגה. טראמפ עצמו אינו מפסיק להפיץ את השקר הזה.
מחוקקים רפובליקנים רבים הכירו בכך שהנשיא הוא ג'ו ביידן, אך נותרו כמה שעדיין מתעקשים שלא לומר שהוא נמצא ביושר בבית הלבן. התוצאה היא, שהרפובליקנים עודם מעודדים – או לפחות מקבלים – את טענות השקר בנוגע לבחירות, ומציבים זאת כאבן בוחן לעמדת מנהיגות במפלגה בה ממשיך טראמפ לשלוט. מנהיגי המפלגה אומרים שהם רוצים לעסוק בעתיד, אבל כניעתם לטראמפ אומרת שהם ממשיכים לעסוק בעבר.
אליז סטפניק, אשר נבחרה להחליף את צ'ייני, הגיעה למעמדה רק לאחר שהפיצה כמה משקריו של טראמפ לגבי הבחירות. למרות שתמיכתה בעמדות הרפובליקניות המסורתיות פחותה מזו של צ'ייני, היא הבהירה שהמבחן המוחלט הוא הנאמנות לטראמפ. לעומתה, צ'ייני מנצלת את סילוקה – ואת ההד החזק בהרבה שיש לה – כדי להדגיש את מה שהיא רואה כצביעות של המפלגה. "אנחנו רוצים שיצביעו בעדנו, ואיננו יכולים לעשות זאת אם אנחנו מפלגה המבוססת על שקרים. מה שעושה הנשיא לשעבר הוא מסוכן", אמרה.
האם השטח במפלגה הרפובליקנית מסכים עם טענת הכזב החוזרת ונשנית של טראמפ, לפיה הבחירות נגזלו ממנו? כאשר הפוסט שאל כמה מן המחוקקים הרפובליקנים האם הם מסכימים עם הצהרתו של מק'ארתי, לפיה איש אינו מפקפק בלגיטימיות של ביידן, התשובות היו לעיתים מתחמקות ובלתי ישירות.
חבר בית הנבחרים ג'ים ג'ורדן, מנאמניו הבולטים ביותר של טראמפ, אומר שביידן הוא הנשיא – אבל מדגיש שיש לו שאלות לגבי המערכת בה ניצח ביידן. עמיתו ג'ים בנקס מסכים שביידן הוא הנשיא, "אבל נכון גם לרבים מאיתנו יש דאגות לגבי האופן בו התנהלו הבחירות, וחייבים לנהל דיון על טוהר הבחירות". העיתון מזכיר, כי ההתעקשות על טענות אלו נמשכת למרות שלמעלה מ-90 שופטים ובתי משפט דחו תביעות לשינוי התוצאות; ושר המשפטים של טראמפ, ויליאם באר, קבע שאין ראיות להונאה נרחבת. 139 מהרפובליקנים בבית הנבחרים, כולל מק'ארתי, הצביעו נגד אישור בחירתו של ביידן – לאחר הסתערות תומכיו של טראמפ על הקפיטול.
חבר בית הנבחרים ארל קרטר אומר, שהיה מצביע 100 פעם נגד אישור התוצאות, משום שהוא משוכנע שמה שהתחולל בג'ורג'יה, פנסילבניה ואריזונה היה פסול. הוא שיבח את ג'ורג'יה על העברת חוק שלדברי הרפובליקנים יבטיח יותר את טוהר הבחירות, בעוד שלדברי הדמוקרטים הוא יקשה על בני מיעוטים להצביע.
כאמור, הטענות הכוזבות של הנהגת המפלגה נופלות על אוזניים קשובות. סקר בחודש שעבר מצא, כי 70% מהרפובליקנים סבורים שביידן לא זכה בצורה לגיטימית בדי קולות כדי להיבחר. 76% מהדמוקרטים אומרים שקשה מדי להצביע, עוד 87% מהרפובליקנים אומרים שהכללים אינם הדוקים די הצורך. המחוקקים הרפובליקנים מפחדים מבסיס התומכים שלהם, טוען ג'ף קבסרוויס שחקר את תולדות המפלגה: הם יודעים שאם יאמרו את האמת, הם יפסידו בבחירות המוקדמות, טראמפ יפעל נגדם והקריירה הפוליטית שלהם תחוסל.
הפוסט שאל את מק'ארתי האם לדעתו התרחשה הונאה בבחירות 2020; הוא סירב להשיב. כמה פרשנים אומרים, כי סירובם של הרפובליקנים להתנתק מטראמפ מקשה עליה להעביר מסר ברור כלפי העתיד. מייקל סטיל, שהיה עוזרו של יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ון בונר, אומר שהמפלגה לא תוכל לנצח בבחירות לנשיאות בעתיד אם לא תודה שהפסידה בהן בשנה שעברה.
אבל רבים במפלגה ממשיכים לעסוק בעבר. חבר בית הנבחרים דן בישופ אומר, שיש דרישה נרחבת להתמקד ב"אי סדרים בבחירות". הרוב הרפובליקני בסנאט של ג'ורג'יה הורה לבחון שוב את התוצאות במחוז מריקופה, למרות שהממונים על הבחירות קבעו שהתוצאות לגיטימיות. וחלק מן המחוקקים ממשיכים לכפור בנצחונו של ביידן, כמו מרג'ורי טיילור-גרין האומרת שהנשיא שלה הוא טראמפ.
וכמובן: טראמפ עצמו אינו נסוג ולו במילימטר. בסוף השבוע שעבר הוא שב והעלה את טענותיו נגד התוצאות, שכזכור – לפי מק'ארתי איש אינו חולק על הלגיטימיות שלהן. "הבחירות לנשיאות ב-2020 היו, בגדול, הונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה", כתב בבלוג שלו.

תאריך:  18/05/21   |   עודכן:  18/05/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
נשיא רוסיה אישר אישית את פעילותה הנמרצת של ארצו נגד מועמדותו של ביידן ובניסיון לפגוע באמינות הציבור בטוהר הבחירות, כולל הפצת מידע כוזב נגד המועמד הדמוקרטי    אירן שלחה לבוחרים דמוקרטים מכתבי איום מזויפים של ארגון ימני קיצוני, בתקווה שהדבר יגרום לתוצאה הפוכה - התבצרות שלהם בתמיכה בביידן    דעת הרוב בדוח: סין החליטה שלא להתערב לטובת ביידן, מחשש שתיכשל ותשיג תוצאה הפוכה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הדוח מצביע על חוסר בכוח אדם, ציוד, יכולות מודיעיניות והכשרה - אך ספק אם הקונגרס המפולג יאמץ את המלצות המומחים להגברת האבטחה
איתמר לוין
מפקד המשמר הלאומי של וושינגטון, ויליאם ווקר, אומר ששני קצינים בכירים בפנטגון - כולל אחיו של מייקל פלין - טענו שלא ראוי לשלוח חיילים במדים לליבו של עימות בנושא הבחירות
איתמר לוין
מספר התיקים הוכפל מאז ספטמבר שעבר ועלה בכמעט 50% מאז הסתערותם של תומכי טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר    "הבולשת מתייחסת לאיומים אלו באותה רצינות שהיא מתייחסת לאיומים מצד דאעש"    דוחה את טענת תומכי טראמפ כאילו בין הפורעים היו מי שהתחזו לתומכיו או אנשי שמאל קיצוני    "הטרור הפנימי מתפשט ברחבי המדינה מזה זמן רב, והוא לא ייעלם בעתיד הנראה לעין"
איתמר לוין
בעלי בריתו של טראמפ מנסים להסיר את האחריות ממנו ומתומכיו, גם כדי ליצור תמיכה בהגבלת הגישה לקלפיות - ובכך לקצור רווח פוליטי, מסביר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il