X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האיש נראה כלפי חוץ נינוח ונחמד אלא שבהיותו רב פוליטיקאי אין לחשוד בו שתוכו כברו מה שאנו יודעים ברמה העובדתית שמדובר בעורך דין ממולח שהצליח מאוד בעיסוקו שבחייו הפוליטיים בחש היטב בקדרה הזו
▪  ▪  ▪
הרצוג. לא תמים [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]

עד כמה רכה נינוחה ומלטפת יכולה להיות התקשורת הישראלית. הדבר תלוי כמובן בזהות האדם בו עסקינן. בימים אלה הולכת ומתגבשת רשימת המועמדים לתפקיד נשיא המדינה. השמות שעל הפרק כוללים שני אנשים טובים המזוהים עם הימין הישראלי ואחד המזוהה עם השמאל/מרכז. לא אדון כעת בהתאמת או אי-התאמה לתפקיד הגם שיש לי מה לומר בעניין, אתמקד רק בעובדה המדהימה שלגבי אחד המועמדים מתקיים קשר שתיקה תקשורתי, על-מנת שלא לקלקל או להפריע.
כוונתי ליצחק הרצוג אותו אינני מכיר אישית. האיש נראה כלפי חוץ נינוח ונחמד אלא שבהיותו רב פוליטיקאי אין לחשוד בו שתוכו כברו. מה שאנו יודעים ברמה העובדתית שמדובר בעורך דין ממולח שהצליח מאוד בעיסוקו שבחייו הפוליטיים בחש היטב בקדרה הזו.
במקרה אחד בחש לכאורה יותר מדי שכן נחקר במשטרה על מעורבות לכאורה בעניינים פליליים הקשורים עם עמותות אהוד ברק, "צדיק" בזכות עצמו. הפרשה ההיא הסתיימה בלא כלום ומה שאני מבקש להזכיר (למי ששכח) היא העובדה שאחד הנחקרים בפרשה ההיא, מיודענו יצחק הרצוג, שמר במהלך חקירתו על זכות השתיקה!
נבהיר - בראש ובראשונה לכל אדם עומדת חזקת החפות וממילא ברמה הפלילית הרצוג חף מכל אשמה. הקושי הוא עם בחירתו לשמור על זכות השתיקה. יצחק הרצוג איננו אדם תמים או הדיוט לו אין כל מושג בעניינים משפטיים. הרצוג הוא עורך דין ממולח וחכם המכיר היטב את החוק, מודע באופן מלא לסדרי הדין ומבין גם את ההשלכות הציבוריות הנובעות מבחירתו זו לשמור על זכות השתיקה במהלך חקירה ולא לשתף פעולה עם חוקריו. למרות כל זה, בחר לשתוק!!
מהאמור עולה שבעוד שלא עבר כל עבירה ובסך-הכל מימש זכות הקנויה לכל נחקר, הרצוג לא נהג בתום הלב לו היינו מצפים מנבחר ציבור בבחירתו לא לספר לחוקריו בגילוי לב וביושר ואת כל הידוע לו תוך מתן מענה לכל שאלותיהם. האם גונן על מאן דהוא? האם היה לו מה להסתיר? האם היה במידע שבידיו כדי להפליל את עצמו ומשום כך נזהר? לעולם לא נדע, כאמור, הרצוג בחר לשתוק.
כעת לשאלה - האם התנהלות כזו במהלך חקירה פלילית, שתיקה על-מנת להתחמק מסיכון של הפללה עצמית או מכל סיבה אחרת, היא ראויה? האם זהו דפוס פעולה בו היינו רוצים להתגאות ואותו היינו רוצים להעלות על נס? האם אדם הנוהג כך ראוי להיות מודל לחיקוי? האם אדם כזה יכול להיות האזרח מספר אחד במדינה? כל השאלות רטוריות כמובן.

תאריך:  20/05/2021   |   עודכן:  20/05/2021
+מכתב פתוח למרים פרץ
14:16 20/05/21  |  אברהם שרון   |   לרשימה המלאה

אין ויכוח על היותך ראויה להיות מועמדת לתפקיד נשיא- סליחה, נשיאה- מדינת ישראל, אבל לגיטימי להתווכח על מידת התאמתך (או העדרה) לתפקיד.

פרץ. היה שווה? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סופית: הבחירות לנשיאות בין הרצוג למרים פרץ
00:09 20/05/21  |  איציק וולף

עד חצות הלילה הגישו שני מועמדים את החתימות הדרושות להתמודדות בבחירות לנשיאות המדינה: יצחק הרצוג ומרים פרץ. הבחירות יתקיימו במליאת הכנסת ב-2 ביוני.
השר לשעבר, פרופ' שמעון שטרית, ניסה עד לרגע האחרון לגייס 10 חתימות, אך לשווא. "עד לרגע האחרון נמשכו המאמצים לקבל את 10 החתימות מול ראשי סיעות מרכזיות שהבטיחו לי חתימות של חברי סיעתם. לצערי הדבר לא הסתייע ומאמציי לא ישאו פרי. הייתי קרוב מאוד להשגת המטרה, אך הדבר לא עלה בידי. בעת הזו צריך נשיא שיאחד את עם ישראל, השסוע והמפולג", אמר.

+הזמר יהורם גאון לא יתמודד על נשיאות המדינה
21:13 19/05/21  |  איציק וולף

חתן פרס ישראל, הזמר יהורם גאון, פרש מן המירוץ לנשיאות המדינה לאחר שלא הצליח להשיג 10 חתימות של חברי כנסת שיתמכו במועמדותו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מי ששמר על זכות השתיקה יהיה נשיא
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כן, בתנאי שימשיך לשתוק.... ל"ת
סניל  |  20/05/21 07:05
2
התקשורת תתמוך בו במונולוג
XBHK  |  20/05/21 09:09
3
תשובה ערכית- לא ראוי
שיפון  |  22/05/21 11:57
4
נו באמת
פלג א  |  22/05/21 19:16
5
עם הרכב כזה של כנסת - הוא יבחר ל"ת
אזרח עצוב  |  24/05/21 22:46
6
כשר ? אבל מסריח ולכן לא ראוי
אבי כהן  |  25/05/21 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
איציק וולף
הגישה את מועמדותה למזכירות הכנסת    "נכון, אינני פוליטיקאית. אני אשת חינוך ותיקה, אם ל-6 ילדים ששירתו את המדינה. אני אוהבת את המדינה ושילמתי מחיר כבד מנשוא כדי להבטיח את שלומה ושלמותה. והיום אני מציבה את עצמי לבחירה, לייצג את כולכם כנשיאת המדינה"
מירב ארד
כתב בהודעה שפרסם: "הנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו"    הרצוג הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות לנשיאות
מירב ארד
למועמדים יש עד חצות, להגיש את טופס המועמדות עם 10 החתימות הדרושות של הח"כים    דיווח: יצחק הרצוג יודיע בצהריים רשמית על התמודדתו לתפקיד
איציק וולף
צריך להשיג עד ליום רביעי הקרוב בחצות 10 חתימות של חברי כנסת לצורך התמודדות בבחירות שיתקיימו ב-2 ביוני    ח"כ מיקי זוהר הודיע לסיעת הליכוד: לא תוטל משמעת סיעתית בבחירות לנשיאות
איציק וולף
נשיאות הכנסת, בראשות יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התכנסה היום וקבעה את מועד הבחירות לנשיאות המדינה    הבחירות ייערכו במליאת הכנסת בתאריך כ"ב בסיוון התשפ"א, 2 ביוני 2021
רשימות נוספות
מהיום הכנסת יכולה לבחור נשיא חדש  /  איציק וולף
העוזרת לשטרית: "ניסית לנשק אותי"  /  עידן יוסף
אובמה: ריבלין בעל רקורד נתינה לציבור  /  איציק וולף
מאיר פרוש קידש שם שמים   /  הרב אליהו קאופמן
האיש הנכון במקום הנכון  /  רון בריימן
מְצא את ההבדל   /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il