X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין ספק שהוא יודע לספר סיפור 220 עמודים של הגות וטיעון ופולמוס, כשכל ההיסטוריה הישראלית נבנית נדבך-על-גבי-נדבך על-פי שלבי המרי שפקדו את המדינה מאז הקמתה
▪  ▪  ▪
ארי שביט [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שלשום שיגרה הוצאת ידיעות אחרונות את ספרו החדש של ארי שביט "הבית השלישי" לציבור הרחב. הוא השתלט על השבת שלי. שביט הוא מטובי המושכים בעט (בעצם במקלדת) בעיתונות הישראלית וקנה לו שם בספרו My promised Land שראה אור לפני כשמונה שנים.
הספר הקודם זכה לתשואות עד שהגיע לפרק על הקרב לשחרור לוד במלחמת העצמאות ב-1948. שביט אימץ גרסה המנוגדת למחקר שנעשה ונארג באוניברסיטה העברית בירושלים, ועורר עליו את כעס הישראלים, אבל בזירה הבינלאומית המסויגת ממדינת היהודים מחאו לו כפיים.
אין ספק שהוא יודע לספר סיפור. כן גם ב"בית השלישי". 220 עמודים של הגות וטיעון ופולמוס, כשכל ההיסטוריה הישראלית נבנית נדבך-על-גבי-נדבך על-פי שלבי המרי שפקדו את המדינה מאז הקמתה. הוא מנה אותם אחד לאחד, המרד המזרחי, המרד הדתי-לאומי, המרד החרדי, המרד הערבי, המרד הליברלי, המרד הניאו-ליברלי, מרד השלום, המרד הרוסי ועד עתה. בניין לתפארת של טיעונים ותיאורי מצב.
בתוך כך בחר שביט באבות המייסדים של ישראל. דוד בן-גוריון הוא דמות-על בבניין הממלכתיות; מנחם בגין בעקבותיו. הקורא מצפה כי יגיע תורם של יצחק רבין, אולי אריאל שרון, ואפשר ששמעון פרס. גם הם במועמדים.
אך לא. שביט דילג עליהם. השלישי והאחרון באבות האומה הוא בעיניו בנימין נתניהו (מדוע לא אהוד ברק ואהוד אולמרט שניסו להביא שלום עם הפלשתינים ונתקלו בכתף קרה מאת יאסר ערפאת ואבו מאזן? הרי לעומתם ביבי חיבל בניסיון להידבר עם הפלשתינים).
שחיתות? לא מצאתי את המילה ב"בית שלישי". האשמות פליליות נגד נתניהו? - יוק. לא בספרנו. אומנם באחת השורות, באותיות חיוורות, סבור שביט כי הגיעה שעתו של ביבי להיפרד מהבסטילייה ברחוב בלפור. אבל זה, ותו לא. גם עמדותיו כלפי ביבי "בעל הנס" כלשונו מעידות כי טרם רחק מן האיש הדועך בראשות הממשלה, אבל אני מקווה עדיין כאופטימי ללא תקנה כי יום אחד יבצע שביט סיבוב פרסה ויחזור למקומו הטבעי.
השאר נכון וחשוב. התפוררות הלכידות הפנימית היא סכנה. אם ייפול חלילה הבית השלישי לא יקום רביעי. ההיסטוריה לא תעניק עוד הזדמנות. שביט חותר למדינת מופת, אך לא לגן עדן של שוטים, כלשונו. הוא מצהיר על אופטימיותו אבל אין חזון של שלום שלום במשק כנפיו. בראייה אפרורית וריאלית הוא סבור כי הלכידות הפנימית נחוצה מול הטכנולוגיה של המאה ה-21 והאידיאולוגיה של המאה ה-11 בהן מחזיקים אויבי ישראל; לכידות דחופה כדי "להפוך אותנו שוב לאתונה ספרטנית הערוכה לכל נחשול".
אתונה ספרטנית? אוקסימורון, נכון? ובכל זאת. זו מלחמה אחת גדולה בשתי חזיתות, הן למען אתונה, הן למען ספרטה. אני מצפה לראות את שביט חוזר לשורת הלוחמים למען ביסוסה של אתונה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/05/2021   |   עודכן:  23/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבית השלישי" של ארי שביט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דן מרגלית מול ארי שביט
יצחק הורניק  |  23/05/21 14:28
2
דן לא תמים הוא כריש מנוסה גם
סניל  |  23/05/21 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
תמונות ומראות האנרכיה ברחובות ישראל לא החלו במלחמה בעזה אלא הרבה הרבה לפני, שטחי הפקר וגזרות גדולות שהיו לאוטונומיות הנשלטות בידי פורעים אשר חלקם התגלה לא רק כפורעים ועבריינים הנגועים בפלילים עד צוואר אלא כלאומנים ומחבלים המאיימים לחנוק בצוואר את העם היהודי וללפות אותו עד שיניף דגל לבן
צילה שיר-אל
אחת מהדרכים ליהנות מההשפעה של הכוכב יופיטר היא לא לפחד ולנסות לעבור מהזדמנות להזדמנות, גם אם אתם חוששים ואולי חושבים שהנה כבר מצאתם את מקומכם מבחינה אישית ומקצועית
משה לשם
צה"ל לא הפנים את לקחי הצבאות הזרים וגם לא הפיק לקחים מכל המבצעים בעזה, גם הדרג המדיני לא למד את הלקחים
דוד ארגז
אל תתנו לתעמולת החמאס וערוצי הטלוויזיה להטעות אתכם: החמאס יצא מסבב הלחימה מובס ומושפל    לו תושבי עזה המסכנים היו יכולים לבחור בין המשך החיים בעזה לבין הגירה לאירופה, היינו חוזים בגל של נטישה המונית והבעיה של עזה הייתה נעלמת תוך מספר שבועות
יוסף אליעז
פתגם ערבי אומר: "טוב שכן קרוב מאח רחוק"    מה לך נהנתניהו לחפש מי שיחור [נפט?] בארצות רחוקות כאשר אינך מצליח לשמור על מערכת יחסים סבירה עם שכנותינו, מצרים, ירדן, שלא לדבר על הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il