X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההנהגה הערבית בישראל, כולל זו של "הרשימה הערבית המשותפת", איננה מחסום להידברות ולשלום גם בימים קשים אלה המחסום נמצא דווקא בקרב ההנהגה של "המחנה הציוני" ו/או בקרב אנשי שמאל אנטי דתיים כירון לונדון שני אס.אם.אסים. שנשלחו אלי ממנהיגים ערבים, בימים קשים אלה, יעידו יותר מאלף עדים כי פני המנהיגות הערבית בישראל היא לשלום
▪  ▪  ▪
לונדון. אנטי תי [צילום: משה שי/פלאש 90]

אירועי החודש האחרון תפסו אותי בחו"ל - מפרשת האסון המחריד בקבר רבי שמעון בר יוחאי, דרך המלחמה המי יודע כמה ברצועת עזה, ועד לאסון בבית הכנסת של חסידי קרלין-סטולין, בגבעת זאב. אולי במאמרים הבאים אתייחס בע"ה לתוכן האירועים הללו אבל במאמר הזה אני חפץ להאיר נקודה שחוויתי אותה בחו"ל דרך שני אס.אם.אסים שקיבלתי לשם, משני אישי ציבור בכירים בסקטור הערבי, שייצגו עד לא מכבר, כח"כים, מפלגות ערביות שונות. חשוב לי להוציא את המידע הזה בימים שה"חרטות" על ההתפייסויות עם הערבים הפכו לרגעים פופולריים משום מה, ואף על-ידי עיתונאים בכירים לשעבר.
אסון הר מירון ברגש ההזדהות הערבית
בתאריך ה-2 למאי 2021, ואני חונה בעיר הגדולה בשוויץ, בציריך, קיבלתי מייל מח"כ לשעבר של חד"ש, חנא סווייד, ובו הוא כותב כדלהלן: "שלום רב, אני שולח את תנחומיי הכנים על קיפוח החיים המסיבי במאורעות מירון שהכה את החברה החרדית". ח"כ לשעבר סוויד - ערבי נוצרי במוצאו, חי בכפר הערבי עילבון שבגליל העליון, לא הרחק ממקום האסון. סמוך לכפר זה קיימים שלושה קברי צדיקים יהודים שגם ערביי הגליל, מוסלמים ונוצרים יחד, ראו ורואים בהם קברי קדושים. השורש ההיסטורי של הגליל העליון בפרט ושל ארץ ישראל בכלל הינו שורש היסטורי של חיי כבוד ושיתוף בין ארבע דתות (היהדות, האיסלאם, הנצרות והדרוזים) שקליפתה נבקעה כתוצאה מהסכסוכים הפוליטיים שהובאו לאזורינו מאירופה האתאיסטית.
ח"כ לשעבר סוויד - ידיד וחבר לאורך זמן, לא כתב את הדברים הללו אליי לשם פוליטיזציה ו/או יחסי ציבור. הוא גם לא היה מודע לכך שאפרסם את דבריו. הוא כתב זאת כאדם כואב מעם ומדת אחרת שבאמת הריגתם של עשרות היהודים החרדים - שבאו להתפלל בקרב קדושם, נגע לליבו. כל זאת להבדיל מאדם יהודי אנטי דתי כמו ירון לונדון, שטען בפומבי שאין לו כל שייכות ליהודים הללו, שקיפחו את חייהם באסון הר מירון! ח"כ לשעבר סוייד שייך למפלגת חד"ש שבין מנהיגיה נמנים לא מעט קומוניסטים ואתאיסטים, אבל כשאסון פוקד חלק של אוכלוסייה שאולי רחוקה מהכרתו, הוא איננו נשאר אדיש לכאבה.
התמונה שמנסים ליצור אנשי הימין הקיצוני, כלפי ההנהגה הערבית במיוחד, הוא תמונה מוטעית וחסרת יסוד. אלמלא ההנהגה הערבית האחראית הזו, שח"כ לשעבר שסוויד היה חלק ממנה שנים רבות, מי יודע לאיזה שפל אזרחי היינו מגיעים בסקטור הערבי על-רקע חבורת בן-גביר - מרזל ומרעיהם. ועוד ישנם כאלה בתוכנו, מבין "המרכז השפוי", שמעזים להשוות בין ראשי "הרשימה הערבית המשותפת" לבין הכהניסטים שמצאו את גג הגנתם הפוליטית במחנה בצלאל סמוטרי'ץ...
אירועי עזה מזוית אחרת
בתאריך ה-16 למאי 2021, כשאני חונה בבירת אוסטריה - בוינה, קיבלתי אס.אם.אס. נוסף ממנהיג ערבי-ישראלי ששנים הנהיג את התנועה האיסלאמית הדרומית בישראל. היה זה אס.אם.אס. משי'ח איברהים צרצור, לשעבר יו"ר התנועה האיסלאמית הדרומית, וח"כ מטעמה לאורך שתי קדנציות. וזהו להלן ציטוט הודעתו: "שלום יקירי הרב קאופמן, אני מקווה ששלומך ושלום משפחתך בסדר בצל הימים הנוראיים שהאזור נקלע אליו. בברכה, איברהים". היו אלה ימי חילופי הטילים וההפגזות בין ישראל לחמאס.
שי'ח צרצור הוא מראשי התנועה האיסלאמית הדרומית ומהפלג שמתנגד ל"נורמליזציה" עם נתניהו והליכוד. עבור הציבור הישראלי האיש הזה מתויג כ"קיצוני" ורבים מ"אנשי המרכז" בוודאי משווים אותו לא פעם למחרחרי הריב והמדון שבאגף הימני-הלאומני והקיצוני של אנשי סמוטרי'ץ-בן-גביר. קשה לי להאמין כי מישהו מ"המחנה הציוני הדתי", ואפילו מ"ימינה" ומהליכוד, היה תוהה לביטחונם של חבריו הערבים, אם בכלל יש לו חברים ערבים. כדאי לאנשי תקשורת "קונצנזואליים" כיעקב אחימאיר למשל לחשוב טוב ושוב פעם לפני שהם חוזרים בהם מאפשרות של יד מושטת לציבור הערבי.
גם שי'ח צרצור לא כתב את האס.אם. אס שלו למען יחסי ציבור וגם הוא לא ידע שאצטט אותו בתקשורת. מהיכרותי את האיש שנים לא מעטות עלי לציין כי הלה עשה ועושה רבות לקירוב יהודים וערבים גם מהזרמים שאינם נמנים על השמאל הישראלי. בין השאר הוא הזמין בעבר ל"יום כפר קאסם" - עיר מגוריו, את המזרחן הימני הישראלי, פרופ' מרדכי קידר. אבל את נפתלי בנט למשל כל העניין הזה, של הושטת יד לשלום (ולא רק להדחת נתניהו...), לא עניינה כשהוא עקר בפראות את דגל האיסלאם כסמל דתי, בעוברו על-ידי כפר קאסם, בדרכו לביתו ברעננה.
קרן אור שחייבת להתפשט
קרן אור באפילה הייתה דווקא בפנייתו של יו"ר "יהדות התורה" - ח"כ משה גפני, לראש הממשלה נתניהו, שלא לאפשר עליית יהודים להר-הבית. הר-הבית, הכותל המערבי, קבר שמעון בר יוחאי וכו' הם אתרים דתיים לחלוטין ולא עוד "אתרי תיירות", שלא פעם הופכים לאתרי פורענות שלאומנים מסיטים את האתרים הללו מהדת ללאומנות. כל גדולי ישראל פסקו שאל לו - ליהודי, לעלות להר-הבית וכך גם פסקו אחרוני הפוסקים כהגר"ע יוסף, הגרי"ש אלישיב והגר"ש אוירבך. טוב היה אילו הגר"ש כהן היה מורה ליו"ר ש"ס - שר הפנים אריה דרעי, להצטרף לפנייתו של ח"כ גפני ובכך לנסות להנמיך את שלהבת האש והדינור שאנשי גליק-סמוטרי'ץ ובן-גביר מדליקים שוב ושוב. את היחס לפעילות יהודית בהר-הבית יכולים לקבוע רק גדולי תורה משום שזהו אתר דתי ותו לא.

תאריך:  24/05/2021   |   עודכן:  24/05/2021
+אושר פטור מחובת הנחה לחקירת אסון מירון
12:39 24/05/21  |  עידן יוסף

הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון, של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). 19 ח"כים תמכו בהצעה מול התנגדותם של 13 ח"כים.
מיד לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ אלהרר הכריזה על ההצבעה, ח"כים מגוש נתניהו יצאו מהדיון ולא השתתפו בהצבעה. הדיון וההצבעה נערכו תוך כדי הפרעות רבות, חילופי דברים ורעש.
ההצבעה הראשונה הופסקה לאחר שמספר חברי כנסת דרשו לדבר על נושא ההצעה. לפי הנחיית היועמ"ש של הוועדה, יו"ר הוועדה הרשת לחברי הכנסת שנרשמו לדיון, לדבר בנושא ההצעה.

+יהדות התורה לנתניהו: הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
12:35 24/05/21  |  עידן יוסף

יושבי-ראש סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ יעקב טסלר, פנו לראש הממשלה נתניהו לאחר ההצבעה בוועדה המסדרת, בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית עוד היום.
"בהחלטת הגוש הצבענו היום נגד הצעת 'יש עתיד' על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון. הצבעה זו כחלק מגוש הליכוד והמפלגות החרדיות הייתה בניגוד לצו המצפון וללב שותת הדם, נוכח האסון הנורא בו קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה קורבנות. שאלות המשפחות השכולות ותהיות הציבור העולות מאליהן, דורשות בדיקה וחקירה, ללא טיוח וללא משוא פנים.
"אנא מנע דיונים מיותרים בכנסת והפיכת הקמת הוועדה לכלי ניגוח פוליטי. הבא עוד היום החלטה על הקמת ועדה לפי חוק ועדות חקירה שתבחן את הטעון חקירה ותבדוק את הטעון תיקון, למען הסדרת המקום מבחינה הלכתית, הנדסית ובטיחותית, תוך התייחסות ורגישות לקדושת האתר ולחשיבותו. לצד זאת ולצד שאר פעולות החקירה הנדרשות, צריכה לבוא מיד החלטה ממשלה על לקיחת אחריות ממשלתית על אתר ציון הרשב"י במירון לאלתר", לשון המכתב.

+"אלחם על הקמת ועדת חקירה לאסון במירון"
12:01 24/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

"זו מחויבות שלנו כלפי שמיא, כדי שבפעם הבאה נוכל לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה, וזו אחריות שלנו כלפי משפחות הנספים באסון שדמם זועק אלינו מן האדמה"

האסון במירון [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, אפשר גם אחרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אמר המלאך המגיד למרן יוסף
פלא יועץ  |  24/05/21 18:43
2
חבר
אישש  |  29/05/21 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
יש לנו הרבה מה ללמוד מן היהדות: החל מדברי התנ"ך והנביאים, דרך דיוניה של הגמרא וכלה בפסיקת ההלכה    הנה כמה לקחים כאלו בנושאים אקטואליים
איציק וולף
מפלגות גוש השינוי סיכמו שורת חוקים שיקבלו בשבוע הבא פטור מחובת הנחה לקראת הליך חקיקה מזורז    בין החוקים - הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
איציק וולף
ועדת הכספים דנה באסון מירון שהתרחש בל"ג בעומר    חבר הכנסת פינדרוס קרא לשר לביטחון פנים להתפטר    "למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה"
אפרים הלפרין
כמות האנשים שהגיעה למירון לא נשלטה על-ידי המשטרה    אם נוצרת התקהלות משמעותית באתר שאינו בנוי לכך, כל מה שתעשה המשטרה עלול לעלות בסופו של דבר בחיי אדם
צבי גיל
העם שהביא לעולם את האמונה באל אחד, סוגד לעצים ולאבנים ולפולחים שלעתים תובעים קורבנות    הדת היהודית, בניגוד לדת הנוצרית, אינה זקוקה להיכלות או למזבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il