X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום בכורה של חברת כנסת מיש עתיד בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]
▪  ▪  ▪
רון כץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
לשנות את השיח הרעיל
החובה החשובה ביותר המוטלת עלינו היום היא החובה לשנות את השיח לסובלני ומאחד, ובתוך כך להחזיר את אמון הציבור בנבחריו. מהמקום הזה אני מתכוון לעשות כל שביכולתי לשנות את השיח הרעיל שעוטף אותנו ופוגע במרקם החברה היקרה שלנו, ואעשה הכל כדי למנוע מקומץ קיצוני להוביל לשנאה מכוונת שפוגעת במרקם החיים שלנו פה

תודה, אדוני יושב-ראש הכנסת. יו"ר מפלגתי, מפלגת יש עתיד, חברי יאיר לפיד, חברות וחברי הכנסת, משפחתי היקרה - הנביא ישעיהו, פרק ב': "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים, וכיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה". בחרתי לפתוח את הנאום שלי עם הנבואה לאחרית הימים, נבואה שהופכת את המלחמה לשלום ומאחדת את העם הזה. זו התפילה שלי.
אני עומד כאן באחת התקופות המורכבות ביותר שידעה המדינה בהיבט הפוליטי, הכלכלי והחברתי, אך הגרוע מכול הוא הקרע ההולך ומעמיק בינינו לבין עצמנו; השנאה הזאת, שלצערי הרב מתחילה כאן במשכן. מנהיגות היא בראש ובראשונה דוגמה אישית.
אני רון כץ, בן 35, תושב פתח תקוה, נכד לשורדי השואה יולנדה ויוסף כץ, זכרם לברכה, ונכד לקלמונס ומערבי, ייבדלו לחיים ארוכים, אשר עלו מתוניס, בן ליוכי וארנסט כץ, נשוי ללירון ואבא לינאי, כפרה עליו. חונכתי תמיד למצוא את המכנה המשותף, את המחבר, ולעולם לא לאבד את התקווה ואת האמונה באדם. אני עומד כאן ביראת כבוד כדי לייצג נאמנה את כלל אזרחי ישראל - יהודים וערבים, חילונים ודתיים, נשים וגברים.
החובה החשובה ביותר המוטלת עלינו היום היא החובה לשנות את השיח לסובלני ומאחד, ובתוך כך להחזיר את אמון הציבור בנבחריו. מהמקום הזה אני מתכוון לעשות כל שביכולתי לשנות את השיח הרעיל שעוטף אותנו ופוגע במרקם החברה היקרה שלנו, ואעשה הכל כדי למנוע מקומץ קיצוני להוביל לשנאה מכוונת שפוגעת במרקם החיים שלנו פה.
זכרו כולכם: החיים שלנו אינם מתנהלים בשוליים. אני באמת מאמין שזה תלוי בנו, והסיפור שלנו יכול להימשך ולהיכתב אחרת. תראו לאן הגענו: הרשתות החברתיות הפכו לזירת התגוששויות רוויות התקפות, השמצות ושנאת האחר, במיוחד כאשר הגולש מביע דעה פוליטית. הוא ומשפחתו ייחשפו מייד לשלל גידופים ונאצות, וזאת ללא כל התחשבות בגילו, במצבו המשפחתי או בתרומתו לחברה ולמדינה. איך הפכנו למדינה שבה אי-אפשר להביע דעה פוליטית בחופשיות? למה בכל פוסט פוליטי אנחנו צריכים לחשוש שיאיימו עלינו, יתקפו אותנו ואת משפחתנו ויקללו ויגדפו אותנו?
למרבה הצער קיימים בכנסת הזאת חברות וחברים שהפכו את הגידופים ברשת ליצירת אומנות של ממש. זה הדלק שמניע אותם, זו האש שהם אוהבים להבעיר וזו הכותרת לעיתון. לא ממש מעניין אותם מה המשמעות של אותו פוסט או ציוץ ואיך הוא מלבה את השנאה והקיטוב - העיקר שהוא יצבור טראפיק. לצערי, בגלל אופיו הליברלי של המרחב הדיגיטלי והאפשרות לכתוב כמעט כל דבר ללא צנזורה, המדיה החברתית הפכה לפלטפורמה מרכזית להשמצות, חרמות וכמובן פייק ניוז, ולא רק בהיבט הפוליטי - בהכול. בכהונתי בכנסת אני מתכוון לקדם מנגנוני פיקוח על רמת השיח במרחבי הרשת. כמדינה דמוקרטית אנחנו תמיד היינו ותמיד נהיה בעד חופש הביטוי, אך חופש הביטוי אינו תירוץ להשתלחויות ללא מעצורים, שחלקן עשויות לגרום לנזקים נפשיים ואף למקרים קיצוניים יותר.
עד לפני חודשיים הייתי ממלא-מקום ראש העיר פתח תקוה וראש מינהל החינוך. אני מגיע לכנסת בתחושת שליחות לקידום מערכת החינוך - המערכת שמדשדשת אי-שם מאחור, עם רפורמות על רפורמות שאינן מובילות את דור העתיד למימוש הפוטנציאל שבו. המערכת החשובה ביותר, המתפארת בהובלה לחדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה, צמצום פערים, מתבררת לא פעם כמיושנת וכזאת שאינה מתאימה למאה ה-21. יש לקדם את המורים - כן, גם את שכרם; לעדכן את החומר הנלמד; להתקדם לעולם דיגיטלי; לשים את התלמיד במרכז, והחשוב מכול - להכין אותו לחיים. על המערכת להיות פחות תבניתית, ועלינו לאפשר לכל תלמיד לפרוח ולגדול בה באופן המתאים לו. המערכת צריכה להוביל, לבנות תוכניות להשכלה אישית לכל תלמיד, מגיל לידה ועד סוף התיכון. עלינו לדרוש ממערכת החינוך התאמה אישית לכל תלמיד ורצף חינוכי אמיתי בין המסגרות השונות על-מנת למקסם את הפוטנציאל הגלום בכל אחת ואחד מהם.
כחלק בלתי נפרד מתחום החינוך, אני מאמין שיש צורך דחוף להסדיר את נושא הגיל הרך. היום התחום הרגיש הזה מופקר ואינו מפוקח. אני מאמין כי יש לפעול להעברת האחריות למשרד החינוך, כך שייווצר רצף חינוכי אמיתי מגיל לידה ועד סיום התיכון. כלל המחקרים מראים שיש להפוך את הפירמידה ולהשקיע מגיל לידה על-מנת לאפשר התפתחות טבעית. הדרך לעשות זאת היא בהכשרת צוותים לעבודה נכונה עם פעוטות, לקבוע תנאי סף להעסקה בתחום ולאפשר חינוך אמיתי ומיטבי מגיל לידה.
אני כאן גם על-מנת לדאוג למערכת הבריאות, שהורעבה במשך שנים. למזלנו המערכת מורכבת ממלאכים בשר ודם שמתגייסים פעם אחר פעם לכל משימה כדי להציל חיי אדם ולטפל בהם. מחובתנו לדאוג לתנאי עבודה נאותים. אסור לנו להסכים לתורניות של 24 שעות ולקיצוצים רוחביים של תקנים, היוצרים מעמסה לא הגיונית על הרופאים. צוותי הרפואה הללו לעולם לא יכולים באמת לשבות, כי שביתה שלהם מסכנת חיים, והם לעולם לא יעשו זאת. עלינו לנהוג בהוגנות איתם בכל הסדר עתידי ולהיטיב עימם, כי בסופו של דבר תנאי העסקתם של צוותי הרפואה, כאשר יהיו מיטביים, יצילו חיים.
נושא נוסף שאני מתכוון לעסוק בו הוא הרשויות המקומיות. הרשויות המקומיות הוכיחו עצמן בשנה האחרונה כישויות עצמאיות, יעילות, אשר במרבית המקרים תפקדו טוב יותר מהמדינה. הרשויות המקומיות הן שניצבות בחזית, וחשוב מכך - הן שמכירות את התושבים שלהן. עכשיו, דמיינו את שנת הקורונה בניהול מלא של רשות מקומית. במקום סגרים רוחביים והחלטות שבמרוצת הזמן למדנו שלא היו יעילות היה אפשר להאציל סמכות לרשות המקומית, שמכירה את כל התושבים שלה, את אזורי התחלואה שלה ורמות ההדבקה. כמה היינו חוסכים.
פעילות נוספת שבה אמקד בכהונתי את הטיפול היא יוקר המחיה וסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים, אשר תורמים תרומה מכרעת לכלכלה הישראלית. באופן מפתיע מגזרים אלה מקבלים הכי מעט מהמדינה. אני מדבר כמובן על המגזר של העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים מנוע צמיחה של המשק הישראלי. לצערנו, למרות התרומה האדירה לכלכלה הישראלית, מדי שנה עשרות אלפים מהם נסגרים. הסיבות לכך רבות - מיסוי גבוה, שוק תחרותי, רגולציה וכיוצא באלה. הנתונים הללו מתייחסים למצב העסקים מלפני הקורונה, ומצבם היום הורע. קהילת העסקים סובלת תדיר מביורוקרטיה אדירה ומהיעדר רשת ביטחון סוציאלית. מרבית העצמאים מתמודדים עם אתגרים כלכליים וניהוליים ללא אפשרות לקחת חופשת מחלה ועם אפשרות רק לחלום על פנסיה.
קיוסק בפתח תקוה עם חמישה עובדים, קוסמטיקאית בקריית גת עם עשרה עובדים, מועדון כושר בשדרות, חנות לממתקים בקריית שמונה וגם מפעל קטן לייצור צמיגים הם הדוגמה לעסקים הקטנים המתמודדים באופן יום-יומי עם מציאות מאתגרת ומורכבת. קחו לדוגמה את ענף המסעדנות, ענף עצום המעסיק מאות אלפי עובדים. רק בשנה החולפת נחשפנו למאות רבות של מסעדות ובתי אוכל שקרסו והותירו את בעליהן בחובות אדירים וללא כל רשת ביטחון כלכלית. מדובר בדוגמה אחת בשוק רווי שבו נסגרות מדי יום עשרות מסעדות. אני משוכנע שגם אתם, חברות וחברי הכנסת, מכירות ומכירים באופן אישי בעלי עסקים קטנים המתמודדים עם אתגרים אלו. אני מתחייב כאן לסייע להם באמצעות רגולציות, תקנות וחוקים שיקדמו את האינטרסים שלהם באפקטיביות מרבית.
יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם - גבוה יותר מאשר באנגליה, צרפת, הולנד ואיטליה. נתונים אלו מעידים על פגיעה קשה באלו שמניעים את הכלכלה שלנו. יותר ויותר אנשים מרגישים שאי-אפשר לחיות פה, שהממשלה מעמיסה עוד ועוד מיסים ורגולציות, והאזרח נשכח אל מול הביורוקרטיה. את זה צריך לשנות. צריך לסייע בהורדת נטל המיסים, בהתנהלות מול מוסדות פיננסיים, ביצירת אופק כלכלי אמיתי ובהורדת מחירי הדיור - כן, גם באמצעות הקלות במס. אסור לנו להפקיר את מעמד הביניים.
אני מתבונן על הכנסת העשרים-וארבע, וכן, יש קרן אור. 25 צעירות וצעירים שותפים להנהגת המדינה. המספר הזה הולך וגדל, וזו בשורה חשובה שנושאת עימה תקווה לחדשנות ולעתיד טוב יותר. השילוב בין ותיקים בעלי ניסיון לצעירים המביאים איתם רוח חדשה ופורצת דרך טוב לישראל. באופן אישי, אני נרגש לעמוד כאן על הבמה הזאת, ומתחייב לפעול לרווחת כל הציבור, כל המגזרים, כל העדות, כל הדתות, כל המינים, כל היום וכל יום.
לסיום ובנימה אישית אני רוצה לומר תודה - תודה חמה ואוהבת לאשתי לירון. שמעו סיפור: את לירון רעייתי הכרתי, איך לא, במטה יש עתיד. כבר אז הבטחנו שנפעל בכל כוחנו לשנות את המדינה לטובה יותר. לירון, בזכות ההקרבה שלך, אנחנו עושים זאת. להוריי, יוכי, אימי היקרה, ואבי, ארנסט היקר, כל מה שאני זה אתם. אני שמח מאוד שאתם פה וחולקים איתי את הרגע הזה. אני אוהב אתכם. תודה רבה.

תאריך:  25/05/2021   |   עודכן:  25/05/2021
+הוארכה הוראת השעה המעניקה הטבות מס להפקות סרטים ישראלים
15:47 25/05/21  |  מירב ארד

ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום ג') את הארכת הוראת השעה בנושא תקנות מס הכנסה לעניין ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט בישראל, המעניקות הטבות מס שונות במטרה לעודד הפקת סרטים ישראליים. בין היתר, מאפשרות התקנות להתיר בניכוי הוצאות הפקת סרט בישראל לשם הפקת סרט ישראלי כהגדרתה בתקנות וניכוי הוצאות הפקת סרט בידי שותפות המפיקה סרט כאמור.

+פיצוי של 100 אלף שקל לכל הרוג באסון במירון
15:01 25/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שפיגלר טען כי הנפגעים יפוצו בדומה למתווה שהונהג באסון וורסאיי  ▪  במשרד האוצר טענו מנגד כי אסון וורסאי היה חריג, ויש לבחון האם יש מקום להבדיל את אסון מירון מיתר האסונות בישראל  ▪  עוד טענו במשרד האוצר כי הליך כזה ככל שיוחלט לבחור בו, ראוי שיעבור דרך חקיקה ראשית  ▪  יו"ר הוועדה הודיע כי יפנה לרה"מ על-מנת לקדם את הליכי הפיצוי: יש קשר בין המדינה לאסון במירון, לא נרפא מהעניין עד שיפתר"

[צילום: דוברות הכנסת]
מאיר שפיגלר. נקבעו סכומים בגין פיצוי נפגע אחד או יותר במשפחה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+לקדם ביחד את בריאות הנפש
10:36 25/05/21  |  מיכל וולדיגר    |   לרשימה המלאה

נאום בכורה של חברת כנסת מהציונות הדתית בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]

מיכל וולדיגר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתחושת שליחות לקידום מערכת החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מיכל וולדיגר
נאום בכורה של חברת כנסת מהציונות הדתית בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]
איציק וולף
יו"ר הוועדה המסדרת המליצה לחברי הוועדה לאשר את כהונת ח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) כיו"ר ועדת הקורונה המתחדשת
עידן יוסף
נציגי ימינה הצביעו נגד חוקי נתניהו, ורע"ם הצביעה בעד    הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה לשורה של תיקונים לחוקי יסוד
מירב ארד
הדיון הראשון בוועדה המסדרת התקיים בטונים צורמים, כולל הוצאת חברי כנסת ועלבונות אישיים החוקים עברו בתמיכת רע"ם, תקווה חדשה ויתר חברי גוש שינוי    הוועדה אישרה גם הענקת פטור מחובת הנחה להצעת החוק להקמת ועדת חקיקה ממלכתית לאסון הר מירון
איציק וולף
מנהיג גוש השינוי בכנסת, יו"ר יש עתיד, קורא לשותפיו לגוש להחליף את יו"ר הכנסת בעקבות טענתו כי פסק הדין של בית המשפט העליון נעדר תוקף וכי שופטי בית המשפט העליון מבצעים הפיכה שלטונית    לפיד: דינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה יו״ר כנסת שמנסה להרוס את יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il